Passat TS -76

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

Passat TS -76

ViestiKirjoittaja Eksu » 24.12.2011 19:15

Tällainen peli kulkeutui lähes vahingossa minun omistukseeni:

Kuva

Pahoittelen heikkoja kuvia, mutta noista ilmenee kuitenkin, mistä on kyse.
Kyseessä on siis Passat TS -76 (1,6 85hv YP-moottori), joka on ollut samassa perheessä lähes uudesta asti.
Kilometrejä on kertynyt 102tkm. ja viimeiset kymmenen vuoden aikana autolla on ajettu todella vähän. Pitkäaikaisen nais-omistajan (1977-2001) kuoltua auto jäi hänen pojalleen, joka lähinnä säilöi autoa. Tänä syksynä auto oli käytetty katsastuksessa, mutta hylsy tuli ruostevaurioiden takia.
Pojalla (yli 70v) ei ollut enää intoa kunnostuttaa autoa, joten se tuli sattuman kautta minulle.Takahelmat uusittiin sekä helmakoteloa kuljettajan puolelta. Nyt auto on leimassa ja toimii hienosti.

Passat ei ole virheetön, mutta hyvässä käyttö/harrastekunnossa. Patinaa löytyy ja vanhojen korjausten jälkiä, mutta silti peli on varsin ehjä ja alkuperäinen. Suurin puute lienee keulan listat, joista yhden olen jo onnistunut hankkimaan tämän foorumin kautta. Samalta henkilöltä löytyi myös Passat TS-merkki takaluukkuun.
Myös alkuperäisistä vanteista on vainu ja ne tullaan hankkimaan ainakin varalle.

Toki mielessä olisi muokata autoa hiukan mieleisempään suuntaan, mutta katsotaan miten tämän kanssa edetään.

Jos joltakulta löytyy tähän sopivaa pisteosaa, esim. keulan kromilistat, niin laita toki viestiä.

Pari lisäkuvaa:

Kuva

Huomaa ehjä kojetaulu:
Kuva

Kuva

tomppa9
-
Viestit: 223
Liittynyt: 14.2.2006 16:06

ViestiKirjoittaja tomppa9 » 24.12.2011 21:10

Vielä näitä helmiä näköjään löytyy, hyvä homma! Ja hienoa että auto on löytänyt tiensä sitä arvostavan käsiin.

Itse en lähtisi noinkin hyvä kuntoista TS:ää muokkaamaan kummemmin. Tätä korimallia kun ei liiemmin enää vastaan tule, TS-varustelulla varsinkaan! Saa varmaan laskea yhden käden sormilla vastaavat Suomen maassa. Ruosteista eroon, puuttuvat piste osat kuntoon ja uusi kerros alkuperäistä väriä niskaan. Tällä reseptillä lähtisin itse eteen päin.

Oletko muuten katsonut missä kunnossa on taka-akselin ja peräpään seutu pohjasta ylipäätään? Myös etujalkatilojen kulmat ja lattia helman reunasta ovat tyypilliset kohteet näissä ruosteelle. Valehteleeko toi ensimmäinen kuva vai istuuko toi konepelti huonosti lokareihin nähden?

Laita ihmeessä lisää kuvia, niin päästään muutkin nauttimaan ajossa olevasta Passatistasi. Ja kiitos motivaatiolisästä. Nyt on entistä suurempi polte saada oma projekti läjään ja ajoon.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 24.12.2011 22:31

Hieno! Täältä myös piste pelkälle entisöinnille, todella harvinaisen hyväkuntoinen löytö näillä leveysasteilla. Peukku :)

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 25.12.2011 14:48

Oletko muuten katsonut missä kunnossa on taka-akselin ja peräpään seutu pohjasta ylipäätään? Myös etujalkatilojen kulmat ja lattia helman reunasta ovat tyypilliset kohteet näissä ruosteelle. Valehteleeko toi ensimmäinen kuva vai istuuko toi konepelti huonosti lokareihin nähden?

Tarkasteltiin pohjaa oston jälkeen ja akselin kiinnitykset oli vielä hyvässä kunnossa, mutta varapyörän koteloon ja takahiekkapeltiin jouduttiin laittamaan pienet paikat. Etujalkatilat vaikutti ehjältä, mutta lattian reunaa jouduttiin paikkamaan. Tämän auton onni on ollut säilytys lämpimässä sisätilassa ja yleisesti vähäinen ajomäärä.
Keulassa lienee ollut kolarivaurio, koska pelti ei istu täydellisesti ja lokarit on joskus vaihdettu tai ainakin maalattu. Toki 35v autoon ehtii vuosien varrella tulla isompaa ja pienempää jälkeä.
Kyllä tämä olisi tarkoitus pitää mahdollisimman alkuperäisenä, ehkä pienillä mausteilla höystettynä :) Ja tsemppiä omaan projektiisi, hyvä että käyt korin ja tekniikan perusteellisesti läpi!

Lasse
-
Viestit: 351
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 26.12.2011 17:45

tollasia osia löytys jos on tarvetta

http://vw4r.kuvat.fi/kuvat/vw+osat/

Näyttävät kaikki olevan 74-84 välisenä aikana tehtyjen autojen osia.
060903017AX on 45A laturi joka käy Golf, Caddy, Jetta, Passat Scirocco 74-84
321941115 on passat/santana ajovalon lasi
056103373/ 056103265AX on johonkin 74-79 välin mk1 laitteen bensakoneen kansi, 1.3/1.5/1.7 koneeseen riippuen kummalla numerolla etsii.
056198025b on venakopan tiiviste isolohko koneisiin.
Joku korjatkoon jos tietää paremmin tai omaa vanhemman katalookin kun minä.

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 28.12.2011 13:07

Ajattelin jo, tekstin luettuani, että tämä oli juuri se TS, jota kävin joskus espoolaisessa jobbariliikkeessä katsomassa, mutta tämä yksilö on todennäköisesti Lofotengrün(?) kun katsastamani yksilö oli sinertävän hopea. Sekin oli ollut lähes uudesta asti samalla omistajalla, oli myöskin vuodelta -76. Hieno peli, ja minäkin kannatan ehdottomasti kunnostusta ainakin alkuperäistyyliin jollei halua museorekisteriin. Tuohon sopisi ne Golfin/Passatin/Scirocon 70-luvun VW:n aluvanteet, jotka ovat melkein jokaisessa Passat TS:n esitekuvassa.

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 1.1.2012 18:46

Ajattelin jo, tekstin luettuani, että tämä oli juuri se TS, jota kävin joskus espoolaisessa jobbariliikkeessä katsomassa, mutta tämä yksilö on todennäköisesti Lofotengrün(?) kun katsastamani yksilö oli sinertävän hopea

Jep, tämä on juurikin Lofoottien vihreä, tai oksennuksen vihreä, kuten myyjän poika oli todennut.
Muistan myös tuon sinertävän Passatin, minne lie kadonnut?

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 13.1.2012 9:46

Muistan myös tuon sinertävän Passatin, minne lie kadonnut?


Totesin juuri, kun etsin FVWA:n foorumilta tietoa tästä ym. sinertävästä Passatista, että kävin sitä v. 2006 katsomassa sen jobbarin luona. Melkein heti sen jälkeen sen osti tämä ko. hemmo, joka sitten kirjoitteli Passatista eri foorumeille. Kysyin jopa FVWA:lla tältä herralta autosta, johon hän vastasi minulle näin:

Kyseessä on juuri se Passat AHV-218, ja hintakin oli minun mielestäni ihan sopiva, hieman toista donaa veroineen ja katsastettuna.
Minulla alkaa tänään kesäloma, joten odotan sateetonta hetkeä ja ruuvaan kaasarin irti. Kävin eilen Alfameristä ostamassa kaksi ohjekirjaa, 'So wird's gemacht' ja 'Haynes', molemmat kielet ovat jotakuinkin hallinnassa.

Tähtäimessä on keskipitkällä aikavälillä (2-5v) katsoa, kuinka kauan moisella vehkeellä pärjää ns. normaalissa liikenteessä ja sitten, kun tulee raja vastaan, laitetaan 'Silberpfeil' museorekkariin.


Muuten, jos mahdollisesti tarvitset jotain nippelitietoja sinun autostasi minulta löytyy nippu 70-luvun Passatin esitteitä, joista voi ehkä löytyä jotain.

tomppa9
-
Viestit: 223
Liittynyt: 14.2.2006 16:06

ViestiKirjoittaja tomppa9 » 24.4.2012 12:33

Auto on ilmeisesti vaihtanut omistajaa? Kuinka se nyt silleen?! Menikö mihin suuntaan ja minkälaiseen kotiin?

pth1
-
Viestit: 12
Liittynyt: 2.4.2004 10:03

ViestiKirjoittaja pth1 » 23.11.2012 12:50

On ollut tuolla myynnissä jonkun aikaa: http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5082746
Leima vanhenemassa, joten kannattanee tinkiä jos kiinnostaa ;)

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 13.7.2015 18:07

Tämähän on nykyään minulla, kauheita en ole autolle kerennyt vielä tekemään mutta kaikki puuttuvat kromit on nyt hommattu, sekä uusi maski löytyi classicilta. Tarkoitus olisi ensikesäksi saada ajoon uudelleen maalattuna, edelliset kun ovat tätä paikkamaalailleet miten sattuu ja jossain vaiheessa on ilkivaltaakin kokenut kun katolla on kävelty.

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 9.8.2015 21:04

Hyvä että auto on tallessa. Katolla ei ole välttämättä kävelty, mutta eräänä talvena kevyt katos romahti tuon päälle aiheuttaen kuitenkin yllättävän pienet vauriot.
Paljon on kilsoja mittarissa?

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 11.8.2015 20:29

Kyllä siinä kävelty on:
Kuva

Mittarilukema on tällä hetkellä 109tkm. Itse olen ajellut reilut 1000kilometria. Biffireissunkin tämä kesti aivan hyvin :)


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 120 vierailijaa