VW Bora 1.8T -03 & VW Golf 7 Variant Highline 1.4TSI -14

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

VW Bora 1.8T -03 & VW Golf 7 Variant Highline 1.4TSI -14

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 27.6.2010 9:51

Toisten autoja täällä ihmetelleenä ja forumia selailevana ajattelin laittaa nyt omastakin autosta kuvia tänne.

Kyseessä siis harvinaisempi turbo bora, joka tällä hetkellä täysin vakio lukuunottamatta vasta alle heitettyjä risakutosen replicoita. Mielestäni näyttää melko passelilta tuossa boratin alla :)

Jatkosuunnitelmissa lievä madallus (käytännöllisyys on tarkoitus säilyttää, kun maantieajoa tulee paljon ympäri vuoden.), oem-xenonit ja ehkä jotain lippaa (esim. V6).

Moottori AUM-mallinen 1.8t jossa mittarissa 123tkm.

Varusteina mm.
-Climatronic
-Sähköikkunat joka nurkassa
-sporttipenkit (ei ristiselän säätöä, prkl :D)
-vetokoukku

pitemmittä puheitta:

Kuva
Kuva

ja vielä kuva sisältä

Rekisteröintipäivämäärällä 26.8.2014 talouteemme tuli myös Golf 7 Variant 1.4 TSI Highline DSG MY2015.

Highline-varustelutason lisäksi ruksasimme varustelistalta Xenon-paketin, urheilullisen alustan, webaston ja takalasien tummennukset.

Auto on väriltään limestone grey, jottei jokainen 7 variant olisi sininen väriltään ;) Hienosti muuttaa eri valaistuksessa hieman väriään.

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut UrsaMajor, 19.9.2014 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 27.6.2010 11:55

Noi vanteet sopis mun golffiin paremmin kuin tohon borattiin ;D
..Passaavat tuohonkin siis varsin hyvin.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 27.6.2010 13:31

Tonttiin! Vanteet passaa jos tekee muut muutokset niiden mukaan, esim v6 lippaa...

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 27.6.2010 18:23

tulihan se ensimmäinen "tonttiin" sieltä :)

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 28.6.2010 0:53

Tuolla koneella kun olisi omakin boraattori ollut, niin tuskin olisin siitä vieläkään luopunut. Väri on tuossa mitä parhain! Tottahan tuo on, jonkinlaista tiputusta alustaan täytyisi kyllä saada, ei nyt välttämättä mitään NPS tontitusta, mutta edes niin ettei aivan DONK -vehkeeltä näyttäisi... =D

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 28.6.2010 14:19

Juuri sitä haenkin takaa, että ei mitään ainakaan alle 8cm maavaraa olla tässä hankkimassa, koska auto on jokapäiväisessä käytössä. JA koska siitä lievästä madalluksesta mainittiin jo tuossa tulevaisuuden suunnitelmissa, koin aiheelliseks huomauttaa, kun heti tulee "tonttiin"-viestiä sieltä.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 28.6.2010 16:23

Oijoi.. Herkku mylly.. Oispa omaki ollu..
Btw kyllä tolla 7.5cm maavaralla pääsee tuolla syrjäkylilläkin (tuli nyt jussina testattua mökkireissulla... kyllähän se pari kertaa raapas mut onneks ei oo ku pohjamuoveja...) ;)

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 21.3.2011 13:22

Talvi on väistymässä ja sen aikana on kesää varten kerätty hieman hilppeitä:

Kuva

Alustaksi H&R Cup-Kit 35 millin madalluksella, uretaanipuslia alustaan, vahvempi huohotusputki ja uusi toisioilmapumppu vanhan rikkinäisen tilalle (vanha tiivistetään uudelleen ja toimii sen jälkeen varaosana).

Vanteiksi tulossa seuraavaa:

Kuva

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 25.3.2011 20:38

Veikkaan että nälkä kasvaa syödessä ja tuon -35mm madalluksen jälkeen pari kuukautta eteenpäin alla on säädettävä ;D Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Pistä nyt ihmeessä vanteistakin parempaa kuvaa, ei näin saa kiusata. Itse en ainakaan niin bbs friikki ole että noista teasereista vielä tunnistaisin!

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 28.3.2011 13:41

Veikkaan että nälkä kasvaa syödessä ja tuon -35mm madalluksen jälkeen pari kuukautta eteenpäin alla on säädettävä ;D


Haussa oli nyt tuon alkuperäisen ajomukavuutta vastaava, hieman matalampi alusta ja useita käyttökokemuksia internetin ihmeellisestä maailmasta lukeneena uskon tuon vastaavan toiveita. En pistä pahakseni jos se hieman kovempi on.

Täysin harrasteautohan tämä ei ole ja se vaikuttaakin ratkaisuihin.

Aikaisemmin omistamassani ventossa oli jomin halvin mahdollinen sarja, joten siihen verrattuna mikä tahansa alusta on hyvä. :D

Pistä nyt ihmeessä vanteistakin parempaa kuvaa, ei näin saa kiusata. Itse en ainakaan niin bbs friikki ole että noista teasereista vielä tunnistaisin!


Kunhan heitetään kaikki osat kiinni autoon, niin katsellaan sitten miltä ne näyttää auton alla. ;]

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 28.4.2011 20:53

Ja nyt ne sitten alle laitettiin vihdoin.

Alle valikoitui siis BBS CK:t 18x8 koossa, falken ziex 225/40/18 renkailla

http://ursamajor.kuvat.fi/kuvat/DSC00859.JPG/_smaller.jpg?hash=64423

Madallus oli siis -35mm ja olen tuohon erittäin tyytyväinen, juuri sen verran optisesti mitä olin ajatellut. Matka-ajoa alustalla myös jo takana kolmisensataa kilsaa ja mukavuus myös sillä tasolla kuin oletinkin, en todellakaan kaipaa vanhaan takasin!

http://ursamajor.kuvat.fi/kuvat/DSC_6480.JPG/_small.jpg?hash=64481

Edit: kuvia korjattu
Viimeksi muokannut UrsaMajor, 24.11.2011 9:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.4.2011 21:10

Hieno. Ite laittaisin enää jotkin hillityt helmat korinvärissä kiertämään autoa. Esim V6 yms.

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 29.4.2011 9:29

Auto on omalle silmälle ainakin tällä erää valmis, kelpaa ajella :)

Nuo tummat puskurin alaosat tuo mielestäni sopivasti kontrastia autoon, näyttää maalipurkkiin kastetulta jos nuo maalaa, tämä siis minun mielipide.

Myös, jos maalaus menee päin *****:ttä, eli esimerkiksi tulee erisävyinen muun auton kanssa, ei hyvä. Näillä mennään.

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

Borassa pientä käyntihäiriötä.

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 24.8.2011 8:41

Ei ole edistytty ostamaan mitään muuta autoon bensan lisäksi, vianmäärityspuuhissa on kyllä saanut olla.

Itseäni on hieman alkanut vaivaamaan boran käynnistyksen ja tyhjäkäynnin yhteydessä esiintyvä kierrosten nypyttäminen. Esimerkiksi liikennevaloihin pysähtyessä tärinän tuntee selvästi ja kierrokset nypyttävät erittäin pienesti, ei voi siis seilaamisesta puhua.

Autoon on vaihdettu sytytystulpat 10000km sitten, huohotus- ja alipainejärjestelmän yleisimmät vikaantuvat letkut ja muut letkut tarkastettu vuotojen varalta sekä tämän lisäksi vaihdettu toisioilmapumppu uuteen.

Auton käyttäytyminen kierroksilla on täysin normaalia, vedot ovat kotona. Ovatko muut painineet/tavanneet kyseistä ongelmaa? Tyhjäkäynti ja käynnistys on seuraavien videoiden kaltaista:

http://www.youtube.com/watch?v=OlsT1duuRSc
http://www.youtube.com/watch?v=voL4sC2FEWQ

Toinen asia minkä olen huomannut kylmien käynnistyksien yhteydessä, on vaalean savun tuleminen pakoputkesta tähän malliin:

http://www.youtube.com/watch?v=QoWq7twE_mw

Voisiko tuo savu olla vain kondenssihöyryä kylmästä koneesta? Ja onko tälle moottorille vain ominaista pieni tärinä? Vikakoodeja ei ole ollut minkäänlaisia.

NKH
-
Viestit: 5
Liittynyt: 29.10.2007 15:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja NKH » 24.8.2011 13:42

Putsaa ja kalibroi kaasuläppä.

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

kehitystä

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 8.10.2011 7:59

Noniin, boralle tuli ajankohtaiseksi jakopäähuolto, jonka yhteydessä vaihdettiin myös jarrunesteet, vaihteistoöljyt, öljyt sekä puhdistettiin kaasuläppäkotelo ja kalibroitiin uudestaan.

Tyhjäkäyntiin kaasuläpän hoitamisella ei ollut vaikutusta, edelleen samanlainen, mutta vika onneksi löytyi: alempi y-mallinen, muovinen huohotusletku jossa pcv-venttiili, oli halki. Sitä osaa vaihtamaan silikoniseen seuraavaksi, onkohan mahdollisesti muita osia mitä kannattaisi samalla vaihtaa/tilailla?

Vaihdettiin myös lämpötila-anturi (se vihreä nelipinninen), jolloin savutus kylmäkäynnistyksen yhteydessä hävisi ja auto lämpiää noin 10x nopeammin.

Kiitos NKH tuosta ehdotuksesta, noin pieni kun tuo oire on, niin olisi vaikka voinutkin johtua siitä.

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 24.11.2011 9:27

Boraan vaihdettiin tuo kys. huohottajan osa sekin silikoniseen (before:http://ursamajor.kuvat.fi/kuvat/DSC02037.JPG/_small.jpg?hash=64148) ja kas kummaa, matka-ajon kulutus ainakin ajotietokoneen mukaan tippui melkein litralla (6,9 -> 6,0l / 100km).

Tyhjäkäyntiin ei kumma kyllä vaikuttanut mitään. Otan tuon nyt ominaisuutena, sillä mitään muuta käytännön haittaa tuosta ei ole kuin pieni tärinä penkissä. Edelleen kuitenkin siis hyväksyttävän rajoissa tuo tyhjäkäynti.

Tälle talvelle myös alle löytyi sopuisaan hintaan arvon mukaiset vanteet:

http://ursamajor.kuvat.fi/kuvat/DSC02101.JPG/_small.jpg?hash=63783

OQO
-
Viestit: 201
Liittynyt: 16.4.2008 16:47

ViestiKirjoittaja OQO » 29.4.2012 23:39

Missä koossa noi rs replica-vanteet, jotka ensimmäisissä kuvissa ovat ovat? Onko 18"? Itsellä vanne-etsiskelyt menossa ja noihan näyttää passelilta myös madaltamattomassa autossa.

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 30.4.2012 11:01

Jos täysin oikein muistan niin 18x8 ET35. Jälkeenpäin haikaillut hieman noiden perään, kun helposti sai pidettyä puhtaana ja hyvännäköisenä :)

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 10.5.2012 11:18

Noniin, tulipas heitettyä oikein mukava reissu. Käytiin näyttämässä boralle kotipihaa ja koko reissun palveli taas ongelmitta, mittariin vähän päälle 3000 km lisää. Sattui toisella visiitillä wolfsburgiin sunnuntaina jonkinnäköiset markkinat vieläpä olemaan ja oli hienoja autoja esillä.

Matkan varrelle sattui myös Tukholman ja Hampurin aamukahdeksan-yhdeksän ruuhka. Vaivaton ajomatka kuitenkin Ruotsin läpi ja Saksassa sitä vaivattomampaa ajaminen :) Onneksi hommasin ennen matkaa autoon varusteen joka siinä olisi tehtaalta lähtien pitänyt olla.

Alusta oli sivumennen huomauttaen sopivan jämäkkä, myös autobahn-vauhdissa.

aadde
-
Viestit: 249
Liittynyt: 22.12.2008 18:26

ViestiKirjoittaja aadde » 10.5.2012 13:51

Hyvältä näyttää bora! Äsken parkkeerasin golfini boras viereen tekun takapihalle.

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

Golf 7

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 19.9.2014 11:24

Talouteen tuli uusi auto (eka postaus) ja samalla ostin myös aidon Ross-tech Hex-Usb+Can -johdon. Golfista tein hieman ekolaitteistoon muutoksia start/stopin poistolla. Valoja säädin jo kanssa, tehtaalta ei takavalot pala päiväajovalojen kanssa, säädin ne päälle.

Golfilla takana jo 2500km.

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

Re: VW Bora 1.8T -03 & VW Golf 7 Variant Highline 1.4TSI -14

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 16.6.2018 19:52

Hieman on kulunut aikaa tänne postaamisesta. Golfissa mittarissa jo yli 100tkm ja muutoksina esim. 6 Golf R:n vanteet timanttihile-lakalla varustettuna. Maalauksen toteutti Kuopion Konemaalaus. Bora lähti enemmän tai vähemmän originaalimmassa olomuodossa Kamuxin kautta Jonen jatkohoitoon ja itselle tuli samasta liikkeestä jälkikasvun kuljetustarpeisiin paremmin soveltuva kolmoskoppanen Octavia Combi 1.4 tsi CHPA-koneella ja manuaalivaihteisena, tehtaalta ruksittu kivasti varusteita mm. sporttipenkit, mukautuvat ksenonit, peilipaketti.. Ensimmäisen muutoksenkin jo tein kun revin puskurin plastidipit pois.. tästäpä tämäkin ehkä jalostuu :)
Liitteet
20180515_180339.jpg
20180515_180339.jpg (3.45 MiB) Katsottu 23801 kertaa
20180519_183312.jpg
20180519_183312.jpg (3.99 MiB) Katsottu 23801 kertaa
IMG-20180522-WA0014.jpeg
IMG-20180522-WA0014.jpeg (375.63 KiB) Katsottu 23801 kertaa
IMG-20180522-WA0011.jpeg
IMG-20180522-WA0011.jpeg (704.96 KiB) Katsottu 23801 kertaa
IMG-20180522-WA0015.jpeg
IMG-20180522-WA0015.jpeg (474.35 KiB) Katsottu 23801 kertaa

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

Re: VW Bora 1.8T -03 & VW Golf 7 Variant Highline 1.4TSI -14

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 16.6.2018 19:59

Ja laitetaanhan kuvaa vielä siitä millaisena Bora minulla oli vielä käytössä. Vanteet on myynnissä, aidot BBS CK 8x18 et 35, jonkun verran käytön jälkiä, kiveniskemää ym. Hp. 500e / setti, voi tiedustella yv.
Liitteet
20170805_142959.jpg
20170805_142959.jpg (1.73 MiB) Katsottu 23799 kertaa
20170805_143043.jpg
20170805_143043.jpg (2.55 MiB) Katsottu 23799 kertaa
20170805_143300.jpg
20170805_143300.jpg (2.27 MiB) Katsottu 23799 kertaa
20170805_143322.jpg
20170805_143322.jpg (2.36 MiB) Katsottu 23799 kertaa


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa