VW Cädi

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

VW Cädi

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 5.5.2010 1:20

Juu, no ajattelin että kyllähän tästä pikkujutun vois riipasta. Elikkä tuolla projekti puolella norkoillut, motivaatio ja aika/raha/paikka ongelmista kärsinyt mk1 golf lähti jakoon yllättäen ja Cädi saapui tontille. 30.4.2010. Ei tämä nyt kummoinen projekti (vielä) ole joten näppäillään nyt tänne käyttäjien puolella, jätetään projektit projekteihin.

-2009 maalattu. Melko karmee.
-"Melko ruosteeton"
- Vikoja oli vähän niin ja näin ja penkitkin oli eriparia. Joskus pussailtu keulaa.
- Lava klohmittu (punaset orkkisvärit näky komeesti.)
- About 350 000 ajettu, kunto sen mukainen
- 1.6 bensa (55kw)
- Osaa puuttuu sieltä täältä, puhaltimenkin taisin hajottaa kotimatkalla (Pelkkää kuumaa. Kiitos)
- Nooh kuvat kertoo.

Öljyvuoto oli suuri ja tämän takia auto hetken seisoikin hetken.

Jakopää, venttiilikopan tiiviste (kuminen), ilmanputsari, öljynpaineanturi jotain perushuoltoo jne. tehtiin heti aluks. Kivempi kun vehkeet liikkuukin.

Pikkase keulaa purettuna, ostokunto.

[url=[URL=http://img243.imageshack.us/i/img3473o.jpg/]Kuva[/url] Uploaded with ImageShack.us

Pesu auttoi jo kummasti. Lava tehtiin kokonaan uusiksi (Rälläkkä/teräsharjaa+pensselimassat ja dinitroli sopat X2), Coilit tuli keulaan, Etuvalot sai kalvoa, Etupuskin maalattu (musta), peilit maalattu (mk1 cabrion, mustat), maski maalattu (orkkis oli järkyttävä, nyt on volkkarin merkkikin hopea/kromi jotain), vilkut kalvoitettu, pikku lippa keulilla, takalauta on niin rivo että herkkää hirvittää, helmat massailtu, takakylkien alaosat massailtu, sisusta on edelleen karmea (kuten varmaan loppukesänkin), Jotain pikku hipistelyä siellä täällä. Akseliflippi 1.5" tai 2" paloilla tehään loppuviikolla/viikonloppuna. Älä pelkää nykyistä stancea. :D Niin muuten jos jotain kiinnostaa: Tolpat uudet (vmaxx), tapissa, ja öljypohja on noin 4-5 sentissä. Vetarit runkoon mua tässä eniten hirvittää. Saas nähä mitä ajeluista tulee jos painuvat yhtään. Tsek mihin tänään hommat lopetin pimeyden saavuttua->

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Joo elikkä kylkilistat, akseliflippi ja keulaa kasaan jne. niin pittäis ajokunnossa olla. Vanteiksi tulee näillä näkymin perus snowflaket 14" monsterikumeilla kunnes rahat riittää. Kyllä näillä alkuun päästään. Tossa näkee mitä ulkona, sään armoilla vajaassa 10 tunnissa saa aikaan.

TARJOTKAA NIITÄ KYLKILISTOJA JOS KUULETTE / NÄETTE JOSSAIN! Tai sitten vaikka ideaa että mitä tilalle? Hyvän idean antajalle/toteuttajalle solmussa oleva mk1 kromipuskuri sekä mk2 kapee raaseri puskuri, ilman pesureita tottakai!

PS: Kuvat isoja, minä kädetön tietokoneen kanssa, caddy täynnä linnunpaskaa ja kuvakin on ihan päin vittua otettu. Peace out![/img]
Viimeksi muokannut Taneli_A, 5.5.2010 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.5.2010 8:04

Yhteen ykkösgolfiin ja tähän kädiin olen listat tehnyt liimattavasta nauhasta, jota saa tarvikekaupasta.

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 5.5.2010 13:57

Ei ollenkaan pahan näköiset. Osaatko tarkempaa kertoa mistä kaupasta ja vähän että mitä ainetta tuo oli ja miten hemmetissä mä sitä paikallisista tiimareista ja biiltemoista löydän. Tarvetta kromi ja muovipuskurille? Jos vinkkisi tuottaa tulosta molemmat on noudettavissa kangasalta. :)

Jukahia
-
Viestit: 44
Liittynyt: 17.4.2009 8:59

ViestiKirjoittaja Jukahia » 5.5.2010 16:31

Toissaviikolla just hymyilin Pirkkalan Bauhaussin Thyyning osastolla kun siellä oli vaikka mitä noit -90 -00 luvun tuningtuotteita vielä hyllyssä... Mutta siellä muistaisin olleen tuota kromiLOOKalike nauhaa auton/puskurien kylkiin. Osasto sijaitsee suoraan edessä kun kävelet sisään bauhuussiin. Jos sieltä tulee hylsy, niin lähellä on ainakin Motonet jossa voit käydä auditoimassa ks. osaston samalla reissulla.

Pakko painaa edittiä vielä ; ) Jos jätät tuon perän noin niin voit ostaa paljon muutakin sieltä Bauhaussista :D

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 5.5.2010 21:36

Ei ei ei. :D Pakko muuten myös heittää edittiä: U-pultit hervottoman tonkimisen jälkeen onnistuu teetättää tuossa paikallisella sorvaamolla! Liian lähellä että olisin kärkeen tajunnut. Ilmoitti tekevänsä vielä puoleen hintaan verrattuna pajakulmaan. Off-road mies sattui olemaan kyseessä niin ei ollut ongelmia asian ymmärtämisessä, ainoo vaan että nyt mennään hänen mielestään sitten vissiin väärään suuntaan, eli lattiaan. :D No, siis "kebabnauhaa" löytyy omankin työpaikan hyllystä metritolkulla kun ammattikoulunsa päättäneet ja kromi intoiset siitä pitävät, mutta valitettavasti jyhkeä tumma ilme rikkoutuisi järkyttävällä tavalla tuollaisen jälkeen. Muutenkaan kromia ei autossa ole. Huomenna tsekkailen vielä kerran katalogit duunissa läpi ja suuntaan vaikka sen jälkeen thu-thu-thuning osastoille heräteostoksille.

Keulan pistin nippuun ja heitin lenkin. Tälläistä hymyä ei tän jätkän naamalla oo sitten nähty hetkeen. Pistän kuvaa huomenna... Huhhuh... :)

Niin ja siis pultit tulee ensi tiistai illaksi valmiiksi = Bauhaussia ei tyhjennetä. ;)

jeQQ
-
Viestit: 111
Liittynyt: 20.4.2010 17:47

ViestiKirjoittaja jeQQ » 6.5.2010 20:16

Ei kolissu keula / mitään muutakaan ikävää? Hyvännäköistä settiä tulossa, itsellä varmaan kesällä tiedossa semitunaus caddylle, kuten aikamoinen kasa ruostehommia. Ruostehommat on kyllä onneksi aika tuttuja, justiinsa upottanut fiat 128:iin melkeen kaks neliötä peltiä..

Onnea projektiin!

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 6.5.2010 22:50

Itseasiassa kun otit puheeksi niin meinasi kolista. Yläpäät oli jäädä löysälle ja sorvailin yläpäähän kumipuslat jotta kierre riittäisi yläpään kiristykseen. Siis samat palikat, sama järjestys mutta uuteen tolppaan jäi löysälle. No ei kolise eikä rohise. Testilenkki oli taivaasta. Oli pakko. "Tunnokas" voisi olla hyvä sana. Ei moitteen sijaa. Tapissa = Ajettava (testialustana reikäinen soratie, vauhti 40-50km/h). Me like.

Pakko tosta keulasta ny oli yks fiilistely heittää. Ei istu nii ei istu. Kalvottelin sitten kaverilta saadut etuvalot ja siinä vaiheessa ku vikat palat kalvoo oli lätkitty armottoman taistelun jälkeen kiinni kävi ilmi että mk2 valothan ne on. Kiinnikkeet ei käy. Siinä jumpattiin ja jumpattiin vanhasta uuteen / uudesta vanhaan ja on ne siinä keulilla mutta ruuvit näkyy ja maski on ihan solmussa ku vertaa konepeltiin. Pesasin sen ny samalla ja vähän valotustakin katsoin kamerasta ja koneelta. Kiva peli tuosta voi vielä tulla.

Niin takavalot (myös saatu ystävältä) tummentelin tuossa samassa (päin helvettiä) ja vilkut (myös saatu ystävältä, edelleen päin helvettiä) Hätiköin, ja mataksi paskaksi. No parempi ku vakio liikennevalot.

Takalaudan tilalle YRITIN tehdä verkkoo periaatteella: "Tein itse ja säästin" Päin helvettiä. Tänää ei oo oikee luistanu. No kuva on hyvä. Tsek ->

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

PS: Kuinkahan monet kusikalvot tänä kesänä tulee nähtyä?

jeQQ
-
Viestit: 111
Liittynyt: 20.4.2010 17:47

ViestiKirjoittaja jeQQ » 7.5.2010 8:05

Hyvä tietää, ettei tule ihan karmeaksi ajaa. ;) Itsellä ei kyllä ole pienintäkään halua laittaa noita kusikalvoja, huhhuh.. :)

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 7.5.2010 11:30

Joku ohimennen mainitsi minulle myös että: "Pitikö ne ny vittu vilkkuihinkin tunkee?" Piti. :) Oma mielipiteeni on että nuo sopii tohon aivan uskomattoman hyvin! Varsinkin tummaan autoon. Jos rupee tympiin niin kirkkaat takas, ja on meinaa sit tylsän ja pappalookin näköne. Noi kalvot tavallaan hifistää pikkase tota retrolookkia. Simppeliä ja oman maun mukaista.

jeQQ
-
Viestit: 111
Liittynyt: 20.4.2010 17:47

ViestiKirjoittaja jeQQ » 7.5.2010 17:11

Sehän se tärkeintä on, että itse pitää. ;) Muhun ei kyllä iske niin missään muotoa missään autossa.

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 11.5.2010 15:42

Kylkilistojen tilalle tilasin työpaikan katalogista bongatut kylkiteippi setit? Ei hajuakaan, mutta hinta oli sopiva. :D

Tällästä tänään. Saas nähä mihin rahkeet riittää pillin ja jatkovarsien kanssa.

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

PS: U-pultit paikalliselta sorvaamolta 40e. Hintaan sisältyi yksi alkuperäinen katkenneen tilalle. Suosittelen. Sorvaamo-Robek, Kangasala.

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 13.5.2010 2:30

Elikkä touhu ei mennyt ihan niinku elokuvissa. Tein koko touhun sitten eritavalla. Elikkä akseliflippi oli työnimike.

Lyhyesti ja ytimekkäästi koko akseli purettiin hylsyksi.

Eli ideana oli käyttää kaikki originaali mahdollisimman hyväksi ja touhu meni siihen että akselia pyöriteltiin joka suuntaan 180 astetta, en tiedä miten te olette tätä tehnyt mutta noin se minusta oli järkevin. Eli akselissa olevat alkuperäiskiinnikkeet tappeineen käytettiin hyödyksi kääntäen akseli ympäri (tämä vaati tietty pitemmät tapit, pikku muokkauksella 10x100mm pultti passas mainiosti) no iskarin paikat menee tuolloin vituiks. Päätin että parempi keskellä ja suorassa = uudet iskarin paikat akseliin. Jarrupaineensäätimen jousi meni muuten just paikalleen, ja suoraan kun tuon akselin käänsi. :D

No käsijarru. Jarrukilvet puolelta toiselle. Vaijerin reikähän akselin pyörähtäessä siirtyi takapuolelle. Tai no siis koko napa = männät siirtyi ylhäältä alas (onko tästä haittaa? Tai no mitä nyt ilmaus on mielenkiintoinen, huomenna kokeilee meniskö ilmaus ja neste roppu päittäin? Sais ilmauksen nesteen yläpuolelle.)

Jarrut tuli tarkastettua, uutta oli. :)

2" paloihin tehtiin keskitys/kiinnitys pakkoihin=mukailee täysin originaalia.

Iskareiden kulma muuttuu mutta iskupituus pysyy melko samana ala kiinnikkeiden muutoksen takia. (jäykemmät iskarit hommattava?)

Koko touhu aika pitkälle dokumentoitu. Mitään alkuperäistä ei tuhottu (pohjaanlyönti kumeista vedin sentin jos toisenkin pois), ainoa hitsattava on iskarin kiinnikkeet. (vanhat jää myös paikalleen) Muunnettavissa täysin alkuperäiseksi nopeasti ja helposti.

Huomenna pistän kuvia, pari kuvaa jäi ottamatta mutta kyllä noista ymmärtää mitä on touhuttu. Tiputus nopeesti katsottuna n. 15cm about.

Soveltamiseen ja miettimiseen pisin aika meni. Yks parhaista hommista mitä oon autojen kanssa tehnyt!

jeQQ
-
Viestit: 111
Liittynyt: 20.4.2010 17:47

ViestiKirjoittaja jeQQ » 14.5.2010 10:26

Pistele vaan kuvia, niin itekin tietää mitä on kesällä tulossa.

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 15.5.2010 21:18

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Elikkä ei se iskarin iskupituus nyt päätä huimaa mutta noin se kaiken järjen mukaan oli järkevin tehdä. Alkuperäiset kiinnikkkeet siis myös löytyy tuolta akselin toiselta puolelta koska akseli kääntyi toistepäin. Kuten huomaa, käsijarru menee nykyään ylös = vaihdettu puolelta toiselle, koska samalla puolella pidettäessä toiminto olisi mennyt tietty takapuolelle.

2" palikan läpi on alkuperäiseen akselissa olevaan tasoon ja sen reikään (keskitys tapin kiinnityspiste) on smirklattu 100x10mm pultti sopivaksi ja kiristetty jousipakka+madalluspala+keskitystappi yhteen ennen paikalleen asettamista.

Jarrut on myös toistepäin kuten varmasti huomaa. Nippusiteet on jo vaihdettu klemmareihin ja omaan ajooni iskari+roisi madallus yhdistelmä on hyvä ja sitä joustoakin jäi. Tosiaan vielä kun alkuperäisiä ei tuhottu niin homma on simppeli vaihtaa vaikka vakioksi illassa jos niin parhaaksi näkee tai leima mies ei kyseisestä virityksestä tykkää. No...

Cädi kävi ajossa, pakkohan tuossa hämeenkadulla oli käydä. Jarrut kunnon ilmaukseen, keulaa vähän yrittää saada suoraan, tummat takavalot ja vilkut, jotain kylkilistan virkaa toimittavaa, vannetta, soitinta jne. jne. niin eiköhän sitä uskalla ahvenistolle ensiviikonloppuna tulla pyörähtään!!

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 16.5.2010 19:45

noin se suurinpiirtein menee, mikäli akselin kirjaimellisesti flippaa niin vaatii uudet iskarin kiinnikkeet. itse aikoinaan tein toimenpiteen niin, että nostin akselin jousien päälle kääntämättä sitä, jolloin iskarin paikat säilyivät. erona se, että piti käyttää adapteripalikoita joilla akseli pysyi paikoillaan, kun alaosa on pyöreä.

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 16.5.2010 23:50

Jep, elikkä juuri tuota samaa mietin tuota tehdessäni. Itse vaan valitsin tuon täys käännöksen ja tein nuo keskitystapit. Tuossa mitä on tullut muutamat kymmenet kilometrit ajettua niin paketti toimii todella hyvin!

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 16.5.2010 23:54

Kuvia lissää :)

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 17.5.2010 1:23

Tulee tulee. Mutta siis tällä hetkellä alla 13 tuumaa silkkaa monsteri profiilia corollani talvivanteiden pöläreillä. Auto jopa nousi noilla. Oon ihan rikki, ei vaa. Kuvia pistetää kunhan saadaan tohon nyt jotain vannetta alle. :) Jos huomenna muistan niin nappaan pari kuvaa. Keskeneräne nii ei nyt turhia jaksais herkutella. :D

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 19.5.2010 0:32

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Joo no siin on yks kuva edestä, hölmön näköne, paska ku öljypohja röhnöttää niin matalalla. no niinku taisin mainita tuo tosta kohosi pikkase noilla monsteri kumeilla mutta ne nyt oli ainoat ajettavat kumit ja vanteet nurkissa yhden päivän ulkoilutukseen. keula siis tippui sen 20cm (vertaa ensimmäiseen kuvaan) Jotain tossa on tullu hifisteltyä muutenki, antennia vaihtanu, soittimen laitellu, puskurit maskit yms. kaikki käsitelty ja vedetty mattamustiksi, vakiona oli hieman liian harmaat omaan silmään. Tällä hetkellä koko keula purettu jälleen (noin 10 kerta parin viikon sisään) ihan vaan piruuttaan jos tota yhtään paremmin sais istuun jollain keinoilla. Myllytyskone tossa makaa corollan takapenkillä. Maalipinta on karmea, se on livenä nähtävä, kuvassa turhankin hyvä. Ihan söpö siitä nyt tuli. :)

PS: Tummat vilkut odottaa kiinni lätkimistä.

No se paljon puhuttu takalauta, väreinä löytyy vihreää, paljasta metallia, ruostetta, mattamustaa, sinkkisprayta. Älä kysy, se nyt on siinä ja sitä ei maalata. En oo edes kuullu että joku metalli vois olla noin kiero. Uutta odotellessa. Väli aikainen läppä, rivo ja varmasti erikoinen ja varmemmin uniikki. :D Takalaudan alle tarvis saada pyllyn silotus palikka, tossa yks kaveri sen jo lupas kanttailla mutta jäänyt ja jäänyt. Kunhan kerkiää. Ostakaas joku corolla niin näette cädin uudessa kunnossa!!??! ;) http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/3211268

Mutta->

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Kuvasta poiketen tummat takavalot kiinni. Häirittee toi kilven paikka takana aivan törkeesti. Pakko saada se täyttöpala. Pakko.

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 19.5.2010 7:25

Joo no nyt meni kansi. Kiitos.

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 28.5.2010 13:24

Pahvi oli mennyt. Pikkuhiljaa alkaa oleen nipussa. Termari ja vesipumppukin on nyt sit uutta. Kansi oli hyvinkin ok ja palotilat kilometreihin nähden erinomaiset. Hyvillä nesteillä ja öljyillä kyllä ajeltu. :) Flektin anturikin tuli nyt laitettua ettei tarvi pelkkään katkaisijaan nojata. Keulaa hahmottelin enkä saanu ny millään noita umpioita suoraan kun mk1 ja mk2 umpio eroaa lopulta aika paljon toisistaan. No sen hyväksyn, istuupahan maski paremmin kun otin kaikki säädöt pois välistä ja umpiot sain omiin koloihinsa.

Myllyä tarvis näyttää.

Tummat vilkut ja takavalot kiinni.

Takalaidasta revitty tarroja pois, ei ne siihen nyt sopinutkaan.

Lainavaatteet tarvis hakee alle jos huomenna kerkiää Artukaisiin (15x7 Atiwet + 10mm speiser.)

Niin joo ja kaikki helvetin hapertuneet ja helvetinmoista pään raapimista aiheuttaneet huohotin yms. putket kaasarista menee vaihtoon. Tänään.

Nelinappi ratti jäi ylimääräiseksi, pistin kakkiksen orkkiksen (en oo oikeen ikinä tykänny pelata speden spelejä ajaessani) Saa muuten noutaa ton ratin jos on tarvetta. 5e vois olla tiukka pyynti.

Soittimetkin toimii. Soittimen suomenkieliseksi käännetty merkki on: "Puusammakko" No toimii merkistä huolimatta :D

Jotain pikkuhipistelyä jne. jne. Nappaan kuvaajan joku päivä mukaan niin saatte niitä kuvia jos ette Treen suunnalla liikenteessä tänä viikonloppuna bongaa. :)

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 3.6.2010 13:44

Kuva
By taneli_a at 2010-06-03

Kuva
By taneli_a at 2010-06-03

Kuva
By taneli_a at 2010-06-03

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 19.6.2010 16:08

Jonkinverran taas tapahtunut elikkä osia levähteli samaa vauhtia ku niitä sai kiinni kanteet. Päällimmäisenä jäi mieleen imulaipan pikkuhalkeama mitä ei edes huomattu ennen asiantuntijan käsittelyä, lähinnä kaikki muoviosat jotka olivat edes lähellä kantta sanoivat sopimuksensa irti. No nyt on uutta ja kehrää oikein kivasti. :)

Vanteet, tai no pellit (vihaan trendejä mutta syyllistyn) tuli alle eilen. 15x6 ja 15x8. Edessä on hirveät monsterikumit mutta kapeampia saa kaupasta. Valkoset pirulaiset.

Parkkipaikkakolhuja. Kuskin takakylki sisään. Ihanaa suoristaa kahta peltiä ja paikkailla lasikuitua ja yrittää saada ne vielä suoraan. No kohtuu tuli kunnes oli aika suihkuttaa "värikoodi" pintamaali. Niin taisin unohtaa kertoa että kyseistä väriä ei ole, tai sillä ei ole koodia, (luettu koneella). Siitä tuli melko fiasko. Uusi väri koko autoon voisi tehdä hyvää... ;)

Takalaudan tilalle suunittelin nyt tekeväni sen verkon, ihan uudestaa kun edellinen meni reisille. Tuhomisen kohteena oli e28 bmw ja ainoat osat mitä autosta lähti oli joka ikinen turvavyö. Siinä on hyvää materiaalia ja saa tuon kammotus takalaudan pois.

Eteen pitäisi tehdä pikalukituksella kilven paikka ja takapään upotus poistaa, on meinaan ruma perästä. Tummat takavalot oli aika ammattikoulumaiset joten ne on nyt vakiot. Punakirkkaat voisi tilailla jos innostuu. Takalasille pitäis myös tehdä jotain. Jos jollain on nurkissa vanhaa caddyä sileellä lasilla niin saa tarjota. Haluan mielellään lasin koska pleksi olisi naarmuilla noin minuutissa. Jotain kaikkee pikkukivaa on tehty ja tietty kruisailtu. :)

Kuvia voisi lätkiä kun kerkiää!


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa