Perhevankkuri 3B

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

TeurastajaKaikkonen
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.8.2012 9:49

Perhevankkuri 3B

ViestiKirjoittaja TeurastajaKaikkonen » 8.9.2013 12:58

Kuva

Perheenlisäyksen vuoksi hankittu Passatti. Kyseessä ensimmäinen omissa nimissä oleva auto, siitä syystä kysymykset saattavat herättää kummeksuntaa enemmän autojen kanssa värkänneiden keskuudessa.

1.8T AEB vakio eli 110kw ja 150hv
Manuaali AC
233tkm ajettu joista 12tkm omasta toimesta.
Tuotu amerikasta 2000 mutta sitäpä ei huomaa kuin aurikolipoissa ja toisessa peilissä olevista varoitusteksteistä.

Ennen talvea puuhailtavaa:

Jakopää (100tkm ajettu)
Moottoripesu ja uudet öljyt moottoriin ja vaihteistoon+polttoainesuodatin
Umpioiden kiillotus
Uusi radio (Pioneer 4400BT)
Uusi antenni
Pesu ja vahaus
+katsastus sedän antamat lisätehtävät

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 8.9.2013 16:55

Millä ajattelit pestä moottorin (sisäisesti)? Ole varovainen niiden moottoripesuaineiden kanssa. Ennemmin tiuhat öljynvaihtovälit niin peseytyy samalla. Ajovalojen kiillotuksen jälkeen kannattaa laittaa LaminX kalvot tai joku pinnoite niin pysyy kirkkaana. Paras oli UV-lakata ne.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 8.9.2013 21:04

Onkos tuo välityksiltään mekaanisesti hierottava vaiko automaagi ?
Jos ensimmäinen, niin asenna tuollainen ja jos jälempi niin vaihteistoöljyn vaihto ;)

Moottorin osalta samaa kaavaa "OskuA":n kanssa ennemmin vaikka p*skaöljyjä tihejään, kuni flusseja, joilla pääsee parhaimmillaan moottorin vaihtoon, ajelluman vehkeen kanssa.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 8.9.2013 22:02

Itse ainakin "pesasin" Fortella paljon ajetun ADR koneen heti oston jälkeen ja huuhdoin 500km motoxilla jonka jälkeen laatulitkut sisään.
Muuttui 400t ajetun käynti ja ääni kummasti parempaan suuntaan.

Forten purkissa on ainakin sellaiset ohjeet ettei moottoria saa rasittaa yhtään "pesun" yhteydessä (eli ei ajoa, edes siirtoa nosturille) Eli auto valmiiksi nosturille ja forte lämpimään moottoriin, muistaakseni 20min "korotetullatyhjäkäynnillä" Itse annoin käydä tyhjäkäynnillä 15min ja lopuksi 5min 2500rpm. Sen jälkeen välittömästi roppu auki. Annoin valua 30min ja putsasin ropun kautta öljysihdin. Kaadoin pari desiä öljyä läpi käyttämättä konetta, että roskat tulee ulos. Sitten motoxit sisään ja paripäivää ajoa ja mobilit sisään.
Saman aijon tehdä nyt 2.8koneelle.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 8.9.2013 22:02

Itse ainakin "pesasin" Fortella paljon ajetun ADR koneen heti oston jälkeen ja huuhdoin 500km motoxilla jonka jälkeen laatulitkut sisään.
Muuttui 400t ajetun käynti ja ääni kummasti parempaan suuntaan.

Forten purkissa on ainakin sellaiset ohjeet ettei moottoria saa rasittaa yhtään "pesun" yhteydessä (eli ei ajoa, edes siirtoa nosturille) Eli auto valmiiksi nosturille ja forte lämpimään moottoriin, muistaakseni 20min "korotetullatyhjäkäynnillä" Itse annoin käydä tyhjäkäynnillä 15min ja lopuksi 5min 2500rpm. Sen jälkeen välittömästi roppu auki. Annoin valua 30min ja putsasin ropun kautta öljysihdin. Kaadoin pari desiä öljyä läpi käyttämättä konetta, että roskat tulee ulos. Sitten motoxit sisään ja paripäivää ajoa ja mobilit sisään.
Saman aijon tehdä nyt 2.8koneelle.

TeurastajaKaikkonen
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.8.2012 9:49

ViestiKirjoittaja TeurastajaKaikkonen » 9.9.2013 22:29

Manuaalilootalla on vankkuri ja tuollaisen tuen kipsaan jos on tarvetta ;)

Tilasin mekushopista Heavy Duty Headlight Restoration kitin joka sisältää jonku suojalakan. Kokeillaan tämä talvi nyt tuolla.

Tuosta moottorinpesusta ollaan montaa mieltä. Motonetin valikoimia vähän katsellu ja crc:llä oli muistaakseni halvin joka vaan kaadettiin vanhoihin öljyihin, pari minuuttia tyhjäkäynnillä ja uudet öljyt tilalle. Mutta katsella nyt mitä sitä laittaa, jos laittaa. Teboilin goldia 5W-40 aattelin lirauttaa, sitä käytin Ventossa ja hyvin toimi.

Näissä turbokoneissa öljymoskaa vissiin kertyy bypassiin. Saako sen näppärästi putsattua kun makoilee siellä auton alla?! Ja viissiin öljysihtiäkin pystyy jotenkin putsailemaan propun reiästä?!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.9.2013 9:28

Näissä turbokoneissa öljymoskaa vissiin kertyy bypassiin

Miksikäs sitä sinne kertyis?
Helpompaa kai sen irroittaminen on yläkautta,pitkittäisessäkin?

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 10.9.2013 16:00

Hankala sitä on yläkautta lähteä irroittamaan. Montaa rahaa ei maksa joten sama vaihtaa uusi jos epäilyttää että siinä olisi jotain vikaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.9.2013 11:04

Ite ainakin vaihdoin yläkautta b5 Audiin. Ei kai se kummene rojekti ollu.

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 11.9.2013 11:46

No en nyt ala asiasta väittelemään mutta jos se siellä omalla paikallaan alhaalla ahtoputkessa on niin todennäköisesti helpompaa se on alakautta irroittaa.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa