Homma lähti siitä kun piti alkaa autoa hommata kun tuli se ikä lähelle ja VW kiinnostanu jo pitkän aikaa, ja mieleen juolahti että kaverin ukkolla oli jetta pihassa mitä hän ei enää käyttänyt ja kyselin siitä sitten ja hän oli viemässä sitä paalulle! Noh kysyin hintaa jos mä ostaisin sen pois ettei hyvää volkkaria paalais, no 50e herra siitä halusi ja mä sitten ostin sen itselleni ja vein kouluuun.
Vikaa oli tietenkin, kytkin vähän huonohko, säädöt viturallaan ja kaasari samoin, roustetta ei pahemmin ollut ja muutenkin terve peltinen yksilö ja mittarissa 143 000km! tilasin tähän sitten uuden kaasarin ja kaikkea muuta pientä. koulussa sitten musta ja VW:stä tulikin sitten pilkan ja naurun kohde että miksi mä tollasen romun oon hankkinut, noh mä siinä sitten sitä kävin läpi ja tarkotus oli pitää alkuperäiset maalit niskassa mutta opettajalle tuli visio siinä kun konepeltiä kaapisin maaleista puhtaaksi että mitä jos vedetään autosta kaikki maalit pois hiotaan pellille tehdään siihen harjattu kuvio ja lakataan. Noh opettaja siinä painosti ja mä sitten suotuin kun näytti aikasta hyvältä. tässä pari kuvaa prosessista.

Noh kaks päivää meni kun kaavittiin maalit pois, ja vielä pivä lisää kun hiottiin ylläreitä ja kitti paikkoja ei löytynyt mikä oli positiivinen yllätys. sitten vaan teippailtiin auto ja uuniin

kaaretkin hakattiin ylös siinä samalla kun autoa laitettiin, tuli oikean pullean näköiset.

Sitten auto seisoikin tallissa pitkän aikaan kun odoteltiin sitä korttia mikä on nyt viikon päivät olu taskussa.. auto tontitetitin viime torstaina ja loppu tuloksena on tällainen kiesi

Vielä pitäisi laittaa merkitön moniripa maski ja katto telinettä ja katon listat paikalleen ja mahd. golf keulaa mutta katsotaanpa nyt.