Piti olla vain kytkinvika. No, kytkin tosiaan oli paskana, ja se vaihdettiin, ja auto saatiin liikkeelle. Ajossa sitten huomasi, että kakkoselle vaihtaessa rusahtaa lähes aina, eli synkrohan sieltä paskana. No, se sai olla. Ongelmia myös öljynpaineen kanssa, lämpimässä koneessa valo alkoi vilkkua. Ajelin kuitenkin marraskuulle asti, kunnes leima vanheni.
Tämän jälkeen oli suunnitelmissa purkaa auto, ja tehdä siitä rataleikkikalu. Ehdin hankkia siihen KR-moottorinkin, ja purkaakin auton aika pitkälle. Sitten puhuttiin järkeä, että ei 5-luukkuisesta kannata, antaa liikaa tasoitusta muille :) Korikin osoittautui aika hyväkuntoiseksi, joten päätinkin sitten pistää auton takaisin kuntoon. Lattian etuosaan perinteisiin kohtiin molemmin puolin pienet paikat, takakaaret kuntoon ja pientä hitsailua myös takahelmaan. Kaveri vielä maalaili osan autoa, niin saatiin aika pitkälti ruosteet autosta pois. Päätin sitten vielä laittaa Jetasta ylimääräiseksi jääneet muovikaaret.
Sitten piti vian pikaisesti korjata se öljynpaineongelma. Siinä sitten menikin enemmän aikaa kuin luulin. Ensin oli varma vinkki, että kiertokangen laakerit vaihtoon. No, vaihdoin, ei apua. Kokeilin sitten vaihtaa öljypumpunkin, ja toiset öljyt, suodattimen ja kurkattiin sitä nokka-akselin pukkienkin kunto, vaan aina vaan oli öljynpaineet kateissa yläpäästä konetta lämpimillä öljyillä. Kai se sitten on ne apuakselin laakerit.
Varaöljypumpun mukana tuli kuitenkin kokonainen moottori, 190tkm ajettu. Vaihdoin lopulta sitten siitä sen koko perusmoottorin, ja kun kerran tekniikka käytettiin pois, niin vaihdoin samalla vaihdelaatikonkin, kun sellainen pyöri nurkissa. Vihdoin tänään sitten ensimmäinen koeajo talven jäljiltä, ja laitehan vihdoin pelaa, laatikko ja kaikki. Moottorikoodi alunperin RV, tosin nyt siinä on 1P:n lohko ja kansi. Eiköhän siinä silti se n. 105 heppaa kutakuinkin ole, mitä alunperinkin.
Kakkosautossa Jetassa alkaa olla myös pientä huollon tarvetta, joten ajattelin nyt sitten ottaa tuon Golfin kesäksi ajoon ja laitella Jettaa kaikessa rauhassa. Koska sillä maasturilla ei kehtaa ajella, hommasin MDComprexilta budjettiratkaisuna JOM:n alustasarjan ja veljen varastoista löytyi 7x14 Melberin vanteet. Dopilta siihen vielä 165/55 renkaat ja aletaan olla jo kohtuu lähellä maankamaraa. On se ainakin pirun epäkäytännöllinen tuolla maalla vanhempien tiluksilla, missä tuota olen rassannut.

Tätähän on tehty aikalailla nollabudjetilla enimmäkseen vaan harrastamisen ilosta. Siksi tässä nyt ei ole mitään 20vT pataa tai muutakaan oossimia. Lisävarusteiden takia tätä ei kuitenkaan ole vielä viitsinyt hävittääkään, tästähän löytyy joitakin pakollisia Ameriikan varusteita, kuten ilmastointi, cruise ja hassut turvavyöt. Cruise ei tosin pelaa, siitä pitäis yrittää vielä löytää vika.
Vielä vähän katsastusta varten pikku säätöjä, ja keskuslukkosarjankin hommasin. Vanteiden ja navan väliin mahtuis varmaan vaikka 30 mm spacerit, mutta katotaan nyt.