2.5 TDI ei lähde käyntiin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Massi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 17.4.2008 7:08

2.5 TDI ei lähde käyntiin

ViestiKirjoittaja Massi » 17.4.2008 7:35

Olisiko kenellään ideoita kun tänä aamuna ei passatti lähtenyt käyntiin. Auto siis passat 2002 2.5TDI Aut.
Startti pyörittää konetta ihan ok. Noin 5-10 sekunnin starttaamisen jälkeen alkaa öljykannun kuva vilkuttelemaan.
Autolle ei ole tehty mitään huoltoja vaan ajettu eilen illalla pihaan ja aamulla töihin lähtiessä yllä mainitut oireet. Mistähän tätä lähtisi selvittelemään?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 17.4.2008 7:45

Älä sahaile sitä missään nimessä. Lue vikakoodit.
V6 TDI ei tykkää tuosta sahailusta, tulee pumpulle kallis remontti.

Massi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 17.4.2008 7:08

ViestiKirjoittaja Massi » 17.4.2008 12:17

Ok, kiitoksia neuvosta. Onko kellään sivistynyttä arvausta mikä voisi olla vialla?

Mitenkäs tuollaisen automaatti 4-motionin hinaaminen? Ohjekirjasta ei apua kun saksa ei oikein taivu...

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 17.4.2008 17:20

Äkkiseltään kuulostaisi syöttöpupun puuttumiselta, eli kilsat täynnä.
Tyyppiominaisuus koneelle.

edit: Pumput tahtoo lahoa tuossa 200-250k km paikkeilla melkein täydellä
varmuudella.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 17.4.2008 17:54

Kyllä tota pitäis saada hinata useampi kymmenenkin kilometriä, vauhti max. 50-60km/h.
Ite "hinautin" lavalla tietämättömyyttäni kerran yhden automaatin ja tarkemman opiskelun jälkeen olis voinu useaan kertaan tehdän narun päässäkin sen reissun.

Karju
-
Viestit: 46
Liittynyt: 21.4.2008 22:33

ViestiKirjoittaja Karju » 22.4.2008 8:38

4-motion kannattaa suosiolla viedä hinausautolla ja lavetilla... ei siis hinaamalla

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 22.4.2008 9:22

Itse sekaannuin vuoden 2001 2,5 v6 tdi koneiseen A6:een viime lokakuussa ja sain ajettua autolla kaikki kaksi - kolme viikkoa, jonka jälkeen auto ei enään tahtonut käynnistyä ja tuntui kuin vedotkin olisi vähän kadonnut. Noh auto vietiin paikalliselle laakkoselle, missä siihen vaihdettiin syöttöpumppu osittain myyjäliikkeen kustantamana. Vika ei silti korjaantunut. Auto takaisin pajalle seuraavana aamuna. Aikansa tutukittuaan (nokka-akselit, hehkut, polttoainelinjat, yms. yms.) tuota audia tulivat siihen tulokseen että koneessa ei ole puristuksia. Nokka-akselissa oli juuri ja juuri silmin havaittavaa kulumaa. Mutta sehän ei vaikuta siihen että puristukset karkais koneesta. Puristuksiahan tuommosessa koneessa pitäisi olla noin 27bar ja parhaasta sylinteristä oli löytynyt 17bar ja huonoimmasta 12bar. Tehtaan ilmoittama miniarvo puristuksille on laakkosen mukaan 20-22bar. Liike josta auton ostin ei ole vieläkään suostunut korjaamaan autossa olevaa vikaa vaan selittää, että autossa ei ole mitään vikaa, vaikka sitä joutuukin sahaamaan pitkään käyntiin. Aikaa on tässä tappelussa mennyt jo puolisen vuotta ja vaikka on juristikin jo apuna ei silti ole mitään toivoakaan siitä että saataisiin toimiva auto. Liike on pohjois-savossa, mistä audi on ostettu!

Massi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 17.4.2008 7:08

ViestiKirjoittaja Massi » 25.4.2008 9:12

niinhän siinä kävi, että syöttöpumppu meni uusiksi. Reilu 2000€ töineen...

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 21.5.2008 21:38

Onko se nyt ihan tosissaan niin, että näissä V6 TDI-koneissa tuo pumppu antaa periksi tuossa 200 tkm jälkeen, vai onko asialle tehtävissä jotain?
Voiko sitä entrata mitenkään, vai onko aina tiedossa pumpun vaihto?

Jos näin on, ei noihin uskalla kajota. Nokat (3-5k€), pumppu (~2k€), etupään nivelet.. Kallista on pitäminen. Korit taitaa olla aika kovia..

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.5.2008 22:05

Ihanan kallista...

Jostain luin että pumpun ikää vois elvyttää parantamalla jonku piirin jäähdytystä.
Ja longlife syö nokat nopeasti, eli öljyt vaihtoon 15tkm.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 22.5.2008 6:38

Pumppusuutinöljy ja lyhyt vaihtoväli, siinä ne lääkkeet nokka-akseliongelmiin. Saattaa jopa toimia.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 22.5.2008 9:28

"4-motion kannattaa suosiolla viedä hinausautolla ja lavetilla... ei siis hinaamalla"

Voi hinata, kun ei hinaa yli 60km/h ja yli 10km matkoja yhtä soittoa. Lootan öljynjäähdytys ei pelaa, siksi tuo rajoitus...
HUOM! ei sitten koske kaikkia autoja, mutta ainakin tuota 2,5TDI 4 motion tiptronikkia voi näin käsitellä

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 22.5.2008 17:22

Innostuin kyselemään, kun olisi tarjolla muuten ihan pätevän oloinen karvan alle 200tkm ajettu 3B, mutta kone on juurikin tätä surullisen kuuluisaa V6 TDI-tyyppiä. Kannattaako sellaiselle edes korvaansa lopsauttaa?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 22.5.2008 17:24

ei!

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 22.5.2008 17:26

uudemmat 3BG koppaiset onkin sitten asia erikseen koneenkin osalta. Vanhemmankin voi ostaa, jos on nokkaremppa tai kansipari vaihdettu kokonaan.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 22.5.2008 17:31

Jos saat sellaisen todella edukkaaseen hintaan.

Nik79
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.8.2008 16:07

Vika myös Golffis.

ViestiKirjoittaja Nik79 » 5.8.2008 16:17

Joo pakko munkin kirjottaa tänne vaik mul onkin vaan golf tdi.Autoni on iki vanha vm:94 oleva 1.9 tdi koneinen saksan tuonti vehje.Mul sellaanen vika et tyhjä käynti hyökii ja maan tie nopeuksis ihan kaamee vehjes ku kiihdyttää 4 ja 5 pykälil ni kierrokset loppuu kuin seinään 3000 rpm:ssä.Ny jo pikku hiljaa alkaa oleen siin vaihees et viä vaihdan poltto aine putsarin vehkeeseen ku tuntu kuin kyseinen vika olisi pienien diaknoosien jälkeen poistunut.Mutta huomen viisaampi asian kanssa ku saan uuden putsarin ja jos sillä ei parane niin varmaankin si on tää syöttö pumppu vika tässäkin kuten audeissakin.Ei olis saanu luopua eräästä toisesta saksan valmisteesta,ei ikinä ollu mitään vikoja.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 5.8.2008 16:38

OT: onko golfia tehty jo -94 TDI:nä?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 5.8.2008 17:14

Eikös ne TDI:t tullu aikasintaan -96 golffin nokalle.

Nik79
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.8.2008 16:07

ViestiKirjoittaja Nik79 » 5.8.2008 17:21

Tää mun kyseinen golf on tuonti auto ja kyl se niinku rek.otteessakin lukee et on alku peräinen 1.9 tdi,eikä ole mainintoja et olis tekniikan vaihdos kyseesssä.Tais tulla vaan vika tikki ostaa vw ollu muutama ennen tätäkin ja ei päivää etteikö olis ollu jotakin vikaa ja niin se vaan jatkuu tämänkin kanssa.Ei muuta kuin vaihtoon ja palata oikeeseen merkkiin takas.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 5.8.2008 17:26

Voit aluksi koittaa hakusanoja n75 ja maf

Huoltovihkossa ja peräkontin takaseinässä olevasta tarrasta käy ilmi kolmikirjaiminen (esim AAZ) moottorikoodi: joka taasen kertoo onko auto TDI vai ei;)

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 5.8.2008 21:39

Autohan on vasta vähän yli 10-vuotias, joten eikö sen nyt kuitenkin pitäisi olla melkein uutta vastaavassa kunnossa..?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 6.8.2008 7:29

^Teini-iän ongelmat alkanu ;)

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 13.8.2008 17:34

HeikkiS:
Itse sekaannuin vuoden 2001 2,5 v6 tdi koneiseen A6:een viime lokakuussa
.....
Mutta sehän ei vaikuta siihen että puristukset karkais koneesta. Puristuksiahan tuommosessa koneessa pitäisi olla noin 27bar ja parhaasta sylinteristä oli löytynyt 17bar ja huonoimmasta 12bar. Tehtaan ilmoittama miniarvo puristuksille on laakkosen mukaan 20-22bar.
.....


Olen kuullut tapauksesta jossa liian korkea öljynpaine on ollut syypää huonoihin puristuksiin eli siis venttiilit eivät ole menneet kiinni ja paineet karanneet. Kannattaa ainakin mitatuttaa. Palaa venttiilit jos ajelee?!

Kaveri korjasi kerran yhtä V6 TDI -Audia joka lykkäsi ankarasti öljynkäryä putkesta eikä tietty mennyt päästöihin. Vuoto oli turbossa ja merkkiliike innolla jo vaihtamassa sitä. Vika oli kuitenkin huohotuksessa eli öljylle oli liian suuri paluupaine ja tuuppasi öljyä turbon sisälle. Korjaus oli halpa kun kaveri vaihtoi tukkeutuneen huohottimen filtterin tai mikä tippaloukku lienee.

Minkäs valmistajan ruiskupumppu tuossa V6:ssa on? Jotakin tiettyä mallia hajoo mersuissakin kun kilometrit tulee täyteen.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 13.8.2008 19:18

Eikö se ole Boschin VP44..

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 22.6.2012 18:51

itellä tuossa eilis aamuna kävi samalla tavalla,audi ei lähteny käyntii. Parina aikasempana päivänä ekan kerran ku lähti ajoon,ni aika huonosti lähti käyntiin.
Vikakoodit luettu,mitään ei ollu.
Suuttimen putki irti ni pikkasen ruikki polttoainetta.
Läpi näkyvässä putkessa ei näkyny ilmakuplia.
Polttoaine suodatin ja paluuventtiili vaihettu n.puol vuotta sitte.
Taitaa olla tuo pumppu elin kaaresa päässä.
Auto AKN koneella ja ajettu n.250tkm
mitäs tuolle nyt on tehtävissä,paljonko korjaus?
Pumpun saa ilmeisesti aika helposti irti,eli voi lähettää etemmäksikin laitettavaksi?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa