Takokaa järkeä päähän, ostamassa passattia taas.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

Takokaa järkeä päähän, ostamassa passattia taas.

ViestiKirjoittaja uiop » 18.3.2008 12:36

Tsau!

Nyt alkaa TT käymään pieneksi tämän meijän "perheen" kanssa ja vaimokkeen kans ollaan mietiskelty farkkua lisäksi ostaa tässä nyt ihan lähiaikoina (tuliko selväksi että millon? :D).

Vaihtoehdot on aikalailla VAG tuotteitten sisällä koska itsehän olen pöljän merkkiuskovainen. Loppujenlopuksi sitten tässä suunnannut ajatukset Passattiin taas.

Kriteerit
Vuosimalli on 04 ja siitä ylöspäin niin ei se tukivarsiralli ole enään niin älytöntä. Kilometrimäärä siinä 100tkm - 120tkm tienoilla. Highline täytyy olla ehottomasti ihan niitten uskomattoman hyvien jakkaroiden takia jotka on päällystetty koirankarvan irroittamiseen helpotetulla nahka-alcantara yhdisteillä.

Hinnaltaanhan nuo on ärsyttävän halpoja täällä päin. 1.8T koneelliset pyörii siinä 10 000€ pinnoissa ja V6 karvan verran kovemmissa

Nyt se minun dilemma sitten. V6 on alkanut pyörimään mielessä ja pahasti alkanut muuttumaan eräänlaiseksi pakkomielteeksi. Taannoin Suomessa ollessa tuli pöristeltyä V6:lla joka oli lastutettu ja remuksen putkistolla höystetty +alusta konista väännetty ja tämä yksilö oli jotakin aivan uskomattoman mahtavaa ajettavuudeltaan, pirteyskin oli ihan ok, kilometrit vain alko tulemaan siinä vastaan ja paikkoja hajoamaan (ehkä se rälläilyki oli siihen aikaan vähän liiallista).

Sitten tuo TT:n edeltävä passatti oli taas 1.8T 3B jossa nyt oli vähän väliä jotaki häikkää tukivarsissa, (moottorin)sähköissä, turbossa, pakosarjassa, vaikka mitä muuta. Hyi. Olihan seki ihan kiva kone, vain jotenkin se passatin luonto ja kori tuntuu vaativan sen V6:n rauhallisen voimakkaan olemuksen.

Kertokaa nyt rakkaat kanssakulkijat että miksi meidän ei pitäisi hommata V6 koneellista vaan hommata talouteen toinen 1.8T kirra?

Tietysti jos puoltamista löytyy V6 kannalta niin antakaa kuulua ja höystäkää sillä lisää tätä V6 kuumetta.

Kotka kuittaa.

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 18.3.2008 13:11

Bensan hinta.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 18.3.2008 13:35

Paljonka muuten käytännössä tuo V6 ja 1.8T koneitten erot kulutuksessa on matka-ajossa tuolla korilla?

Olisin aikasemmin TDi koneellisen ottanut, mutta ku on diesel noussu jo bensan hinnan yli niin jätin tuon ajatuksista pois. Jos bensan hintaa lähtee katsomaan niin sen perusteellahan sitä vois ostaa hyvät kengät ja kävellä, mutta ei nyt sitä katsota niin tarkkaan.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 18.3.2008 13:40

Ääni V6:lle. Aikaisemmin oli Passatti tolla koneella (3B kylläkin) ja oli kyllä huoleton peli. Ja ton V8:n hankkimisen jälkeen pari kertaa ajanut avokin vastaavalla (-00 V6 variant) ja se miten se vastaa kaasuun (toki toi kasin automaattilaatikko vielä korostaa tunnetta) on kyllä hemmetin mukavaa. Tuntuu että ei tartte kuin vähän isovarpaalla painaa niin heti nytkähtää...
Kulutukseen en ota kantaa. Oma vei taajamapyörityksessä (sekalaisessa ajossa) keskimäärin 11l/100km, matkalla 8l pintaan. Viime tankkaus V8:ssa oli n. 17l/100km, joten noi passatin luvut ei tunnu pahalta.. ;-)

Petri
ffp jäsen
Viestit: 2079
Liittynyt: 17.7.2003 19:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri » 18.3.2008 13:56

1.8T pelastaa palloa paremmin mutta tuon V6:sen yhteyteen laitattaisin remmiahtimen mikä lienee ihan sallttua "siellä". On ihan eri auto tuollaisen konversion jälkeen.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 18.3.2008 14:02

1.8T pelastaa palloa paremmin mutta tuon V6:sen yhteyteen laitattaisin remmiahtimen mikä lienee ihan sallttua "siellä". On ihan eri auto tuollaisen konversion jälkeen.


heiheihei! Ei saa kiusata :D vaimokkeenki pitää ajaa tuolla vehkeellä vielä. Muuten kyllä. Korkeintaan lastulla tuota pirssiä piristetään sitten. TT on sitten menossa pajalle rassattavaksi kuhan tuo vehje saadaan ostettua.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 18.3.2008 14:07

Ei nyt suoranaisesti samasta autosta tämä kokemus, mutta tuo meitin Audi 80 2,8 V6 q menee uskomattoman vähällä kulutuksella. Kulutus pyörii siinä 10 l/100km kantturoilla, oli sitten nurkkapyöritystä taikka motaria reippaalla kaasunkäytöllä.

Ainakin minä odotin suurempaa kulutusta... Ei tuolla toisella, 2.2 20vt vitosella pääse noin vähään, etenkään jos yhtään lapsettaa ja tykkää vähän antaa saapastakin..:)

1,8T varmaan lastulla "sporttisempi".. mutta V6 taas sellainen tasaisen mukava. Passat 2,8 V6 4-motion voisi olla aika mukava käyttis Highlinena.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 18.3.2008 16:31

Kyllä se kutosen vääntö vaan vie voiton turpokoneista. :)

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 18.3.2008 22:49

avaa tämä toiseen ikkunaan soimaan taustalle

Nyt kävi näin.

Kyllä se taitaa tuohon V6:n kääntyä sit kuitenki, on tämä autojen kans ihan pelkkää tunne peliä pirulauta.

Löyty ihan kivan olonen yksilö jota lähetään katsomaan tuossa pääsiäisviikonloppuna. -04 vuosimallin Highline 4motioni V6 jolla ajettu nyt about 120tkm jossa tehty aivan justiinsa "iso" huolto sisältäen remmit jne.

Voi huokaus, viime tammikuussa kun sanoin jotain tyyliin nyt saa passatit riittää perkele. Tässä sitä sitten ollaan, aika kultaa muistot vai miten se oli.

Kyllähän se vain on kiva, tilava etenkin tuo passatti ja autojen kans nyt tulee vastoinkäymisiä. Ei väliä onko merkki Maserati vai Lada, aina jotakin on tehtävä ja nuo huollot mitä eteen tulee niin on tehtävä jos autonsa haluaa etes johoki päin kulkevan. Loput onkin vain sivukuluja, kuten tuo bensa esimerkiksi. Pakosta se on sitä menovettä laittaa ja aina ne saadaan kulutettua pois sieltä vaikka kuinka kirvataan että kallista on.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 19.3.2008 1:43

aika kultaa muistot vai miten se oli.

Noin se on tatuointienkin kanssa: Sattuu joissain paikoissa ihan h**vetisti, mutta silti lisää...

Se on elämäntapa.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 19.3.2008 7:13

Ääni täältäkin V6:lle. Kulutuslukemat ei nyt niin kauheita kuitenkaan ole ja saat siihen neljä raapivaa pyörää.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 19.3.2008 10:03

Mä oon nyt paripäivää "lainannut" veljen A6 avanttia, 4,2 koneella..
Onhan siinä jotenkin isompi muna ajellessa kun 1,8tärpättiruiskussa..
ahistaa vaan käydä juottamassa sitä,meinaan 98eetä imee ihan vitusti.
Että tänään täältä ääntä vee moottoreille,toisaalta kohta tulen varmastikin järkiini ja ahdistettua ilmaa..

T_H
-
Viestit: 65
Liittynyt: 23.9.2004 17:54

ViestiKirjoittaja T_H » 20.3.2008 21:34

Ääni turbolle.Syy: Helpompi saada lisätehoa (lastu,cooleri ym.). Kulutus alle 8L seka-ajossa. Tehot:pelkkä lastu/ohjelmointi=n.190-200hp ja 290-310nm. Hinta alkaen 500€ asennettuna. Ja turbokoneinen vääntää alhaalta jo alle 2000kpm.V6 hyvät puolet:4-veto, vakiona vääntävä kierroskone. Miinuksena tehonlisäyksen vaikeus ja kulutus.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 20.3.2008 21:55

Käyttishän tuosta on tulossa kuitenkin vain ja lähinnä vaimokkeelle autoksi ja reissuihin tuo on kuitenkin kätevämpi kuin tuo TT. Eli tehonlisäystä ja muuta tuunausta tuohon passattiin tulee melko vähän (niinhän sitä monesti sanotaan).

TT alkaa sitten keräämään itseensä tehoja ja sitä tuunataan ja puunataan yms.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 21.3.2008 13:29

Ääni turbolle.Syy: Helpompi saada lisätehoa (lastu,cooleri ym.). Kulutus alle 8L seka-ajossa. Tehot:pelkkä lastu/ohjelmointi=n.190-200hp ja 290-310nm. Hinta alkaen 500€ asennettuna. Ja turbokoneinen vääntää alhaalta jo alle 2000kpm.

Ei ilmeisesti oltu tehoa lisäämässä ja V6 vääntää jo alle 1000rpm nätisti ja siinä on jo melkein 200hv oikeaa voimaa vakiona... Ei luulisi olevan vaikea päätös. :D

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 21.3.2008 19:08

on tämä autojen kans ihan pelkkää tunne peliä pirulauta

Niin on ja niin sen pitääkin olla! Aamen!!!

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 22.3.2008 13:07

siinä on jo melkein 200hv oikeaa voimaa vakiona.

Mitä vitun oikeeta voimaa? Köyhät sanoo puhuu tuommoista.
"vaparissa on oikeeta voimaa" kun ei ole vara turbolaitetta ostaa tai eivät ole päässeet sellaisella ajamaan.

Kyllä tuon 1.8T koneen itsekin valitsisin ennenko V6

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 22.3.2008 13:58

^Jos olet koskaan kutoskoneella ajanut niin kyllä se aika pirun paljon nöyremmin vetää sieltä reilusta 500rpm asti tasaisesti ylös asti. :) Toki turbollinen pikkukone on järkevämpi ja siitä voimaakin saa paljon enemmän, muttei koskaan ihan alhaalta asti vedä. Itsekin olen seuraavaksi turbokoneista autoa ostamassa.

Mutta tätä kyseistä tapausta tarkoitin kun ei ollut tarkoitus viritellä tms niin mielestäni voimakkaamman tuntuinen ja mukavampi kone tuo vakio V6 kuin lastutettu 1.8t.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.3.2008 14:25

miks bensa-auton edes tarvii alkaa vääntään alta 1000 kiekan?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.3.2008 14:47

Osta Toyota. :)

(Järkeähän tässä piti päähän takoa?) :D

voimakkaamman tuntuinen ja mukavampi kone tuo vakio V6 kuin lastutettu 1.8t


Totta, mutta jos yhtään saa ääntä 1.8T:lle antaa, niin
a) pienempi kulutus ainakin matka-ajossa
b) helpompi ja halvempi ylläpitää, ellei ihan maanantaimallia satu kohdalle.

Ja kyllä se 1.8T vetää ihan hyvin alhaaltakin, ei tosin minkään suuren maamoottorin veroinen, mutta ei se nyt NIIN voimaton ole alhaalta... Harvemmin itse ainakaan alle 1000-1500rpm kierroksilla edes ajan? Laatikkohan semmoisella väkisin väännätyksellä vain hajoaa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 22.3.2008 16:18

Olen kyllä molemmilla ajanut ja silti kaadun 1.8T puoleen huoltohintojensa, kulutuksen ja virittämisen kannalta.
Totta ottaisin itsellekin tuon V6 moottorin jos olisi mahdollista ahtaa se laillisesti ja ilman saatananmoisia kustannuksia.

Tuo normaalia voimaa kommentti vaan ottaa minua niin päähän, kuullut tarpeeksi ja yleensä tulee suusta jossa ei tiedetä loppujen lopuksi mitään turbotekniikasta tai yleensäkään paljoa auton tekniikasta.
En nyt tarkoita että sinuun pätee.
Bmw ja honda kuskit puhuu aina "oikeesta voimasta" kun ei ole muuta iskeä pöytään kuin vapaastihengitettävyys.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.3.2008 16:35

Bmw ja honda kuskit puhuu aina "oikeesta voimasta" kun ei ole muuta iskeä pöytään kuin vapaastihengitettävyys.


Samat miehet ovat myöskin niitä, joiden mielestä vääntö on jotain turhaa paskaa, mikä tulee hevosvoimien sivutuotteena... ;D Kyllä omasta mielestäni se vääntö on sitä paskaa, joka tekee moottorista mukavan ja miellyttävän ajaa. Nuo väännöttömät moottorit kun on niitä, joita pitää kierrättää 6000rpm ennenkuin tapahtuu yhtään mitään. Voihan se olla, että se tuo tiettyä "sporttisuuden tunnetta", kun pitää kokoajan kierroslukumittarin viisari olla punarajalla, että tapahtuu yhtään mitään. Tiedä sitten?

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 22.3.2008 16:44

Ja kun voimasta puhutaan, niin sehän ei tarkoita hevosvoimia! Mikä olikaan voiman yksikkö? ;) Newton ja sehän tarkottaa vääntöä...

No joo ettei ihan ohi aiheen mene, niin itse lähtisin kylllä V6:seen noista kahdesta, vaikka ainetta hieman enemmän juokin.

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 22.3.2008 18:43

Ääni turbolle.Syy: Helpompi saada lisätehoa (lastu,cooleri ym.). Kulutus alle 8L seka-ajossa. Tehot:pelkkä lastu/ohjelmointi=n.190-200hp ja 290-310nm.


Pääseekö joku 8l keskikulutukseen 1.8T nelivedolla? Kymppi ei taho piisata jos vähänkin enemmän polkee.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 22.3.2008 19:29

Bmw ja honda kuskit puhuu aina "oikeesta voimasta" kun ei ole muuta iskeä pöytään kuin vapaastihengitettävyys.

Hondista tosissaan voima kaukana. Voimattomia kierroskoneita. Itse tosiaan siis tarkoitin tuollaista mukavan tuntuista alhaalta vääntävää "isoa" konetta.
Ja kyllä se 1.8T vetää ihan hyvin alhaaltakin, ei tosin minkään suuren maamoottorin veroinen, mutta ei se nyt NIIN voimaton ole alhaalta... Harvemmin itse ainakaan alle 1000-1500rpm kierroksilla edes ajan? Laatikkohan semmoisella väkisin väännätyksellä vain hajoaa.

Kyllä sillä vaan tulee helpolla ajettua kun se niin nöyrästi sieltä alhaalta asti vetää. :) Mutta et kyllä voi väittää että 1.8t tekisi jotain alle 1500-2000rpm...? ;)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.3.2008 19:59

No kyllä se liikkeelle lähtee ja eteenpäin kulkee 1000-1500rpm kierroksillakin. Siitä kun lähtee polkemaan, niin ei kyllä varmana tapahdu ykköstä isommalla pykälällä ekaan kahteen sekuntiin mitään... Tai no, ajaahan ne jotkus 1.6:llakin, jonka huippuvääntö on 148Nm @ 3800rpm. ;)

Mutta enivei, pointtina olikin se, että kyllä sillä pystyy ajamaan alle 1500rpm kierroksilla. Se, onko siinä mitään järkeä millään bensakoneisella henkilöautolla voimansiirron kannalta, etenkään isommilla vaihteilla, on toinen juttu. Kyllähän joku veekutonen varmasti jaksaa vääntää nelosella 1000rpm taulussa, mutta kyllä huutaa laatikkokin hoosiannaa.

Ja kyllähän ne kutoskoneen huippuväännöt- ja tehotkin on jossain ihan muualla, kuin 1000-1500rpm tienoilla:

2.8 V6 AMX/ATQ/ACK 142 kW (193 hv) @ 6000 r/min, 280 Nm @ 3200 r/min
vs.
1.8T AWT 110 kW (150 hv) @ 5400 r/min, 210 Nm @ 1750-4600 r/min

Sami H
-
Viestit: 81
Liittynyt: 11.6.2005 21:36

ViestiKirjoittaja Sami H » 22.3.2008 23:42

Duke.....ota huomioon että pasuunaa ei ole 4-vetoa turbolla saatavilla. Totta se on että tuo kulutus on se noin 8l/100km seka-ajossa vaikka vähän polkisikin. Ja paskapuhetta että vapari vääntää alemmalta.....Ääni turbolle..

Syncro_
-
Viestit: 23
Liittynyt: 3.10.2007 14:57

ViestiKirjoittaja Syncro_ » 22.3.2008 23:52

Ite testasin vt4 1.8t leonia, niin oli kyllä pettymys... Aivan helvetin puhditon kone ja sitten kun kierroksia on koneessa, niin meno on repivää.... Vr6 vastaavasta autosta on ihan toista maata. Ja 1.8t:n kaltaisia vajaamoottorisia ei tueta, amikset ajaa noilla turpoilla :)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 23.3.2008 0:30

hah.

Käytönnössä noikin on aika erityylisiä koneita.

Kyllä mä omalla V6:lla ajelen ihan mukaasti 3-4 vaihteilla mutkiin eikä hirvitä. -Lähtökin tuosta tuntuu tasan helpommalle kuin vastaavalla pikkubensaturbolla.

Mut, lie makuasia kummasta tykkää...

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 23.3.2008 1:24

Tämäpä meni nyt ihan voima ja virityskeskusteluksi.

Juuri käytiin tuossa mutka Åressa tuolla 1.8T TT:llä ja kulutus oli about ~10l sataselle matka-ajolla (okei, ehkä vähän poljin).

Talouteen siis tulee tuo V6 luultavasti ensi tai seuraavalla viikolla (katotaan miten töistä pääsee käymään etelämmässä mutkan). Passatti tulee tosiaan vaimokkeen käyttöön ja sitä ei viritellä mitenkään kummemmin niin siitä tässä topikissa on turha tingata. Huoltokustannukset on tietysti suuremmat varsinkin jos jotakin radikaalia menee rikki ja se on yksi miinuspuoli tuossa todellakin, mutta autoahan ei osteta rikottavaksi (kopkop).

Paras puoli tuossa V6:ssa minun mielestä on juurikin se rauhallinen "ylväs" olemus joka puuttuu 1.8T:stä ihan täysin. 1.8T:llä mennään aina "täysillä" ja niska pitkällä ja V6 huristelee rauhallisesti ja varman oloisesti samaa vauhtia perässä eikä jää. Täysin erilaisia nuo koneet on luonnoltaan, matkalle siksi otankin mielummin tuon V6:n vaikka sattuisikin vähän enemmän syömään.

On hyvä olla valinnan varaa eri päiville.
- "Tänään ärsyttää ja pitää perkele päästä hakkaamaan säkkiä" 1.8T

- "Oikein rauhallinen mieli, otanpas ajohansikkaat naulasta ja käyn mutkan tuolla jossain" V6

- "James, käymmekö mutkan galleriallamme, minulla jäi kikkeli sinne" V8


:)

edit: hyihyi
Ja 1.8t:n kaltaisia vajaamoottorisia ei tueta, amikset ajaa noilla turpoilla :)


Elä hyvä ihminen trollaa tuomosia tänne, sun päällehän syljetään kohta.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 23.3.2008 9:20

Ja paskapuhetta että vapari vääntää alemmalta.....Ääni turbolle..

Et oo tainnu kovin paljoa vaparikutosella ajella. :)

Sami H
-
Viestit: 81
Liittynyt: 11.6.2005 21:36

ViestiKirjoittaja Sami H » 23.3.2008 13:46

Totta se on että jos ei aio lisätä tehoa niin onhan se kuutonen jo itsessään tehokkaampi ja tuota turboa ei saa nelikkona joten v6 vaan alle sitten. Itse päädyin turboon koeajettuani myös v6:sen.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 28.3.2008 16:55

Noni, taas mentiin tunteella loppuun asti.

Kävästiin hakemassa passatti, on se perkele luxus auto ajaa ja tuo V6 ah niin tasanen ja mukava vehje. Vaimoke ajeli auton tuolta ostopaikasta takasin, että tuntumaa saapi. Kotia tullessa hymy oli leveä. Hyvä niin.

Parit kliksut autosta:
Klik
Klik2
Klik3

Piti tietenki torseenin toimivuus käydä testaamassa heti kotikunnalla :p

Torsen-klik
Torsen-klik2
Torsen-klik3

On se hemmetti erilainen ja helppo ajaa tuo pitkäakselinen neliveto verrattuna TT:n vetoihin. Ei ole kiire.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa