Golf IV 1.9 TDI Trendline (AHF) (Istuinlämmitys)
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV 1.9 TDI Trendline (AHF) (Istuinlämmitys)
Edellinen golffi lähti uudelle omistajalle, niin piti löytää itselle uusi. Käsiin tarttui Golf IV 1.9TDI Trendline 110hv AHF koneella. Alustana Weitec -50mm jouset.
Edestä (klik isommaksi)
Kamein maski, 25GTI ajovalot ja V6 -etuhelma
Takaa (klik isommaksi)
Vähän turhan iso takaspoikka
Sisusta (klik isommaksi)
TT-poljinpinnat? ja kromirinkulat
Kontti (klik isommaksi)
SPL dynamics vahvistin ja Peerles -subbari. Edestä löytyy Peerlessin D.6 -erillissarja ja Pioneer DEH-7600MP
Edestä (klik isommaksi)
Kamein maski, 25GTI ajovalot ja V6 -etuhelma
Takaa (klik isommaksi)
Vähän turhan iso takaspoikka
Sisusta (klik isommaksi)
TT-poljinpinnat? ja kromirinkulat
Kontti (klik isommaksi)
SPL dynamics vahvistin ja Peerles -subbari. Edestä löytyy Peerlessin D.6 -erillissarja ja Pioneer DEH-7600MP
Viimeksi muokannut Mikhauta, 30.12.2009 11:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saksanmaalta tuli paketti, josta löytyi seuraavaa :
Klik isommaksi :
Mtt-trading toimitti seuraavan paketin :
Klik isommaksi :
Avainaihiot kävin teettämässä, maksoi vaivaiset 10€ 2kpl.
Ja jottei viikonloppuna loppuisi työ kesken, niin tallin pöydällä odottaa uudet alapallonivelet.
Klik isommaksi :
Mtt-trading toimitti seuraavan paketin :
Klik isommaksi :
Avainaihiot kävin teettämässä, maksoi vaivaiset 10€ 2kpl.
Ja jottei viikonloppuna loppuisi työ kesken, niin tallin pöydällä odottaa uudet alapallonivelet.
NJo:
Taitaa olla, keskusyksikölle plussa ja maa, ohjaus vilkuille ja ohjaus ovimoottoreille.
Tuossa on jo keskuslukitus (kauko-ohjattu jälkiasenteinen), mutta halusin vaihtaa sen tuohon stiletti versioon.
Vento RS:
Sisältä karvalakki, ulkokuorta on edellinen omistaja vähän laittanut.
Tuo on saksantuonti, itse asiassa nimimerkki "Oopee":n vanha.
Outoa, että tuossa on ollut huonosti varusteita, luulisi että Trendlinessä on esim. keskuslukitus ja sähköikkunat vakiona.
Taitaa olla, keskusyksikölle plussa ja maa, ohjaus vilkuille ja ohjaus ovimoottoreille.
Tuossa on jo keskuslukitus (kauko-ohjattu jälkiasenteinen), mutta halusin vaihtaa sen tuohon stiletti versioon.
Vento RS:
Sisältä karvalakki, ulkokuorta on edellinen omistaja vähän laittanut.
Tuo on saksantuonti, itse asiassa nimimerkki "Oopee":n vanha.
Outoa, että tuossa on ollut huonosti varusteita, luulisi että Trendlinessä on esim. keskuslukitus ja sähköikkunat vakiona.
Nyt on asennettu keskuslukituksen ohjaus, johtojen etsimissä oli vähän työtä, muuten helppo työ. Saas nähdä miten avain kestää pidemmän päälle, tuntuu ehkä vähän heppoiselta sen avain.
Mukavuusvilkun myös asensin, helppo homma. Ainoa hieman hankalaa oli saada vanhasta liittimestä johdot ehjänä irti.
Alapallonivelistä on puolet asennettu, apukuskin puoleinen vaihtuu ensi viikonloppuna.
Takaluukun lukkolaite vaihtui myös, nyt toimii takakontin valot kunnolla. Vielä pitäisi vaihtaa vasemman takaoven lukkolaite, silloin kaikki sisävalot toimisivat kaikista ovista.
Mukavuusvilkun myös asensin, helppo homma. Ainoa hieman hankalaa oli saada vanhasta liittimestä johdot ehjänä irti.
Alapallonivelistä on puolet asennettu, apukuskin puoleinen vaihtuu ensi viikonloppuna.
Takaluukun lukkolaite vaihtui myös, nyt toimii takakontin valot kunnolla. Vielä pitäisi vaihtaa vasemman takaoven lukkolaite, silloin kaikki sisävalot toimisivat kaikista ovista.
Maskista propsit. Originaalimaski on mun mielestäni kanssa se paras vaihtoehto nelosgolffiin.
Mustien umpioiden kanssa sopii toki musta maski kanssa hyvin, tosin ei varmaan tuossa tummanharmaassa värissä tee niin suurta eroa ulkonäköön, kuin sinisessä. Itselläni tosin vielä hieman enemmän tuota mustaa umpioissa, kun noi 25J umpiot oli hieman turhan vaaleat omaan makuun.
Mustien umpioiden kanssa sopii toki musta maski kanssa hyvin, tosin ei varmaan tuossa tummanharmaassa värissä tee niin suurta eroa ulkonäköön, kuin sinisessä. Itselläni tosin vielä hieman enemmän tuota mustaa umpioissa, kun noi 25J umpiot oli hieman turhan vaaleat omaan makuun.
Laitataan yksi kesäinen kuva :
(Klik isommaksi)
Olisihan se kolmipuolainen ratti hieno, tahtoo vaan maksaa airbagin kanssa mukavasti.
Maski saa olla nyt noin jonkin aikaa.
Sitten kysyn että miten tuon öljynsuodattimen kannen saa auki ? Olen nyt vääntänyt sitä lähes metrisellä jatkovarrella ja hyvällä metallisella kolmi-jalkaisella avaimella, siis tälläisellä.
Pitää vissiin hakea Käyttöautosta varoiksi siihen uusi kansi.
(Klik isommaksi)
Olisihan se kolmipuolainen ratti hieno, tahtoo vaan maksaa airbagin kanssa mukavasti.
Maski saa olla nyt noin jonkin aikaa.
Sitten kysyn että miten tuon öljynsuodattimen kannen saa auki ? Olen nyt vääntänyt sitä lähes metrisellä jatkovarrella ja hyvällä metallisella kolmi-jalkaisella avaimella, siis tälläisellä.
Pitää vissiin hakea Käyttöautosta varoiksi siihen uusi kansi.
Jokos suodattimen kansi on auennut? Itte totesin ekan kerran öljyjä vaihtaessa että käsin kun kiristää niin käsin saa aukikin.... edellyttäen toki ettei kädet nyt ihan pulkan narut oo. Oli edellinen omistaja kans varmaan meinannu että jos ei metrin jatkolla väännä kiinni niin vuotaahan ne ölvät heti maahan....
On öljynsuodatin jo vaihdettu ja 270 tkm huolto tuli myös tehtyä.
Vaihdoin jakopään hilut(eli remmi, kiristin, 3 ohjuria ja vesipumpun), samaten moniurahihna tuli vaihdettua. Osille tuli hintaa n.250€.
Yleiskuva rempasta :
Imusarja 270 tkm jälkeen, pesuun :
Egr samoilla kilometreillä, myös pesuun :
Tuollainen laippa tuli tehtyä ja laitettua paikalleen :
Vesipumppu aiheutti kysymyksiä, voiko tämä todella olla alkuperäinen pumppu vuodelta 97.
Eikö se pitäisi vaihtaa joko kerta kun jakopään remmi vaihdetaan ?
Ajoitusta pitää vielä vähän säätää, nyt se pyörii 37-40 välillä.
Vaihdoin jakopään hilut(eli remmi, kiristin, 3 ohjuria ja vesipumpun), samaten moniurahihna tuli vaihdettua. Osille tuli hintaa n.250€.
Yleiskuva rempasta :
Imusarja 270 tkm jälkeen, pesuun :
Egr samoilla kilometreillä, myös pesuun :
Tuollainen laippa tuli tehtyä ja laitettua paikalleen :
Vesipumppu aiheutti kysymyksiä, voiko tämä todella olla alkuperäinen pumppu vuodelta 97.
Eikö se pitäisi vaihtaa joko kerta kun jakopään remmi vaihdetaan ?
Ajoitusta pitää vielä vähän säätää, nyt se pyörii 37-40 välillä.
Vetonivel alkoi pitämään ääntä, joten oli aika vaihtaa se. Nivel löytyi helposti hintaan 85€, valmistajana Löbrö.
Vaihto oli helppo homma kunhan olin ensin hakenut 30mm 12-kulmaisen hylsyn vetoakselin päähän, sen jälkeen piti vielä hakea suojakumi myös sisemmän nivelen päälle. Onneksi oli mahdollisuus toisen auton käyttöön ;)
Tässä kuva nykytilanteesta, eli ostin toisen vakiomaskin (kiitos peeki) ja maalasin sen mattamustalla.
Vaihto oli helppo homma kunhan olin ensin hakenut 30mm 12-kulmaisen hylsyn vetoakselin päähän, sen jälkeen piti vielä hakea suojakumi myös sisemmän nivelen päälle. Onneksi oli mahdollisuus toisen auton käyttöön ;)
Tässä kuva nykytilanteesta, eli ostin toisen vakiomaskin (kiitos peeki) ja maalasin sen mattamustalla.
Jotain tapahtuu myös täällä, soitin tuli vaihdettua Pioneer DEH-P7000UB:hen. Tilasin sen täältä ja säästin vajaa 100€ suomi hintoihin verrattuna.
Hyvältä soittimelta vaikuttaa näin yhden illan kokemuksien perusteella ja 8Gt tikulle mahtuu musiikki enemmän kuin tarpeeksi. Tuossa on USB -paikka takana, josta vedin johdon hanskalokeroon, siellä on hyvin tikulle tilaa.
Iloisena yllätyksenä vanhan Pioneerin rattikauko osasi ohjata tuota uudempaa soitinta.
Tuossa yksi heikkolaatuinen kuva, hyvin sopii väriensä puolesta sisustaan.
Sitten asennusta odottaa Slamit.netistä tilattu vakkari, ehkä jo tuleva vkoloppuna sitä asentamaan.
Hyvältä soittimelta vaikuttaa näin yhden illan kokemuksien perusteella ja 8Gt tikulle mahtuu musiikki enemmän kuin tarpeeksi. Tuossa on USB -paikka takana, josta vedin johdon hanskalokeroon, siellä on hyvin tikulle tilaa.
Iloisena yllätyksenä vanhan Pioneerin rattikauko osasi ohjata tuota uudempaa soitinta.
Tuossa yksi heikkolaatuinen kuva, hyvin sopii väriensä puolesta sisustaan.
Sitten asennusta odottaa Slamit.netistä tilattu vakkari, ehkä jo tuleva vkoloppuna sitä asentamaan.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10.1.2009 14:24
Kuinkas toi siipi tuolla perässä auttaa lumen kertymiseen?
Tossa maanantaina tuli ajeltua suht lumisella tiellä ja ajelun jälkeen perä näytti suurinpiirtein joltakin lumikinokselta kun ei oo minkäänlaista lippaa siellä.
Jotain ton tyylistä lippaa oon aatellu, mutta onkohan siitä mitään suurempaa käytännön hyötyä..?
Tossa maanantaina tuli ajeltua suht lumisella tiellä ja ajelun jälkeen perä näytti suurinpiirtein joltakin lumikinokselta kun ei oo minkäänlaista lippaa siellä.
Jotain ton tyylistä lippaa oon aatellu, mutta onkohan siitä mitään suurempaa käytännön hyötyä..?
Simeoni kirjoitti:Kuinkas toi siipi tuolla perässä auttaa lumen kertymiseen?
Ei vaikuta mitään, eli kunnon lumikelilla perä on ihan tukossa.
opalaisen kirjoitti:Löytyyköhän noista gti jahre 25v ajovalokopioita jostakin? On aika kova hinta noilla alkuperäisillä.
Noi mun valot ovat peräisin Ebaystä, maksoivat jonkun 250€ ?
RiXaa kirjoitti:ainoana miinuksena pidän että miksi vaihtaa hieno korin värinen maski johonkin kilikali mustalla maalattuun räpellykseen
Se on ihan alkuperäinen maski, maalattu kyllä kilikalilla ;) Se nyt näyttäisi sopivan omaan silmään parhaiten noista kolmesta maskista mitkä siinä on ollut. Tuosta mustasta on tulossa jonkinlainen "teema" tuolle ulkoasulle.
Kevät tulee ja samaten kesärengaskelit. Löysin Nettivaraosasta mieluisat vanteet ja niille oli jo valmiiksi pyöräytetty lähes uudet kesärenkaat.
Eli vanteethan ovat BBS CH, kokona 17",ET35. Päällä on Falkenin 225/45/17 renkaat.
Samalla tuli vaihdettu talven aikana tehdyt maalatut listat kylkiin, ja puskureihin. Samaten jotain takapään merkkejä muutettiin. Viimeisenä vielä kristallikirkkaat sivuvilkut.
Näillä eteenpäin.
Muutama kuva (Klik isommaksi)
Eli vanteethan ovat BBS CH, kokona 17",ET35. Päällä on Falkenin 225/45/17 renkaat.
Samalla tuli vaihdettu talven aikana tehdyt maalatut listat kylkiin, ja puskureihin. Samaten jotain takapään merkkejä muutettiin. Viimeisenä vielä kristallikirkkaat sivuvilkut.
Näillä eteenpäin.
Muutama kuva (Klik isommaksi)
Viimeksi muokannut Mikhauta, 19.4.2009 13:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10.1.2009 14:24
http://mikhauta.pp.fi/kuvia/Golfiv/Kevat0903.jpg
Onko tuo merkki mistä ostettu vai onko ihan vaan maalattu?
Onko tuo merkki mistä ostettu vai onko ihan vaan maalattu?
VNT -ahdin
Tuli avattua ja puhdistettua toi turbon tapainen, eli vnt-ahdin jumittaa tuota säätöä. Apuna on joku kunnon revittely tai sitten ahtimen purku ja pakopuolen puhdistaminen.
Ei kovin karstainen, mutta tarpeeksi
Täälläkin karstaa
Ja myös täällä
Toi kehä liikuttaa noita siipiä ja säätää pakokaasujen virtausta.
Puhdistetut osat kiinni ja kovaa ajoa.
Kasausvaiheesta en havainnut ottaa kuvia, mutta kasaaminen suoritetaan päinvastaisessa järjestyksessä kuin purkaminen.
Samalla tuli hieman säädettyä IQ:ta ja lyhennettyä säätimen vartta.
Ei kovin karstainen, mutta tarpeeksi
Täälläkin karstaa
Ja myös täällä
Toi kehä liikuttaa noita siipiä ja säätää pakokaasujen virtausta.
Puhdistetut osat kiinni ja kovaa ajoa.
Kasausvaiheesta en havainnut ottaa kuvia, mutta kasaaminen suoritetaan päinvastaisessa järjestyksessä kuin purkaminen.
Samalla tuli hieman säädettyä IQ:ta ja lyhennettyä säätimen vartta.
Pari talvea kylmistä penkeistä kärsineenä päätin laittaa penkinlämmittimet paikalleen, tuossa saksantuonnissa niitä ei ole.
Lämmityselementit ostin kolariautosta penkkeineen, ja purin niistä elementit ja penkin sisällä olevat johdot. Lämmityselementit ovat peräisin Firstlinen penkeistä, mutta hyvin ne näyttäisi sopivan myös noihin Trendlinen penkkeihin. Lämmityselementit liimasin spray-liimalla pehmusteisiin.
Katkaisijat ostin myös tuosta samaisesta kolariautosta.
Johtosarjan ostin lopulta Saksasta
Penkin purkaminen
Istuinosa
Selkänoja
Sähköt
Kufatechin sarjassa oli kaikki valmiina, joten kytkimet paikalleen, pujotella johdot paikalleen, 2 johtoa tuli sulakerasialle(1 jatkuva + ja toinen virta-avaimen "taakse", yksi maihin ja yksi valokatkaisimen napaan 17(valaistus katkaisimille)
Lämmityselementit ostin kolariautosta penkkeineen, ja purin niistä elementit ja penkin sisällä olevat johdot. Lämmityselementit ovat peräisin Firstlinen penkeistä, mutta hyvin ne näyttäisi sopivan myös noihin Trendlinen penkkeihin. Lämmityselementit liimasin spray-liimalla pehmusteisiin.
Katkaisijat ostin myös tuosta samaisesta kolariautosta.
Johtosarjan ostin lopulta Saksasta
Penkin purkaminen
Istuinosa
Selkänoja
Sähköt
Kufatechin sarjassa oli kaikki valmiina, joten kytkimet paikalleen, pujotella johdot paikalleen, 2 johtoa tuli sulakerasialle(1 jatkuva + ja toinen virta-avaimen "taakse", yksi maihin ja yksi valokatkaisimen napaan 17(valaistus katkaisimille)
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa