"Erilainen" Patsas
Valvoja: ffp jäsenet
"Erilainen" Patsas
http://www.minunauto.com/?12366
Juu eli tollasta yritetään meillä saada rojektoitua, tarkotus olis tehdä projektista pidempi tarina jossain vaiheessa kun saa tuon ominvoimin ulos tallista... Nyt kun on jostain syystä tuo lamppu palanut iltaisin tallissa jo kohtuullisen pitkään. Tavoitteea tuning car show 2008 niin luultavasti se lamppu ei ehdi kohta paljon enään jäähtyä. parin viikon sisän yritys olis maalarille. väri kun saatiin vihoin päätettyä...
Juu eli tollasta yritetään meillä saada rojektoitua, tarkotus olis tehdä projektista pidempi tarina jossain vaiheessa kun saa tuon ominvoimin ulos tallista... Nyt kun on jostain syystä tuo lamppu palanut iltaisin tallissa jo kohtuullisen pitkään. Tavoitteea tuning car show 2008 niin luultavasti se lamppu ei ehdi kohta paljon enään jäähtyä. parin viikon sisän yritys olis maalarille. väri kun saatiin vihoin päätettyä...
Hoh, aika mielenkiintoinen rojekti... :D
Rovaniemen hurjat tekivät aikoinaan kaksovisen vectran, ja sitten oli se vwvortexin kaksovinen bora. Ajatus on minusta hyvä, kunhan lopputulosta ei pilata liialla tuunaamisella. Sellainen "tältä olisi näyttänyt kaksiovinen xxxxx lievästi tuunattuna" on minun makuun sopivin lähestymistapa, mutta jokainen tavallaan!
Coupe-passatti jäikin volkkarin mallistosta pois jo liian kauan sitten... ;)
Rovaniemen hurjat tekivät aikoinaan kaksovisen vectran, ja sitten oli se vwvortexin kaksovinen bora. Ajatus on minusta hyvä, kunhan lopputulosta ei pilata liialla tuunaamisella. Sellainen "tältä olisi näyttänyt kaksiovinen xxxxx lievästi tuunattuna" on minun makuun sopivin lähestymistapa, mutta jokainen tavallaan!
Coupe-passatti jäikin volkkarin mallistosta pois jo liian kauan sitten... ;)
Vaikken tuosta katsastusjeesustelusta tykkääkään, niin pakko on kysyä että kuinkas tänäpänä tämmöisen korimuutoksen tekeminen kilpien väliin onnistuu?
AKEn sivuilta:
Ovimuutokset
Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä auton ovien ja kattopylväiden lukumäärän muuttaminen mallisarjan puitteissa. Tällöin kori sekä mahdollinen runko tai pohjalevy on vahvistettava vastaamaan mallisarjaan kuuluvaa, esikuvana olevaa versiota. Versioiden eroista on tarvittaessa esitettävä katsastajalle luotettava selvitys.
Esimerkki 1.
4-ovinen malli muutetaan samaan mallisarjaan kuuluvaksi kaksioviseksi malliksi. Auton on tällöin vastattava koriltaan (vahvikkeineen) kaksiovista mallia.
Sivuovien lukot ja saranat saa muuttaa upotettuihin malleihin. Ulkonevat saranat saa muuttaa piilosaranoiksi, edellyttäen, että saranat ja niiden kiinnityksien lujuudet ovat vähintään alkuperäistä vastaavat. Ovien kahvat saa vaihtaa toisenlaisiin em. vaatimuksien ehdoilla. Ts. upotettuja kahvoja ei saa muuttaa ulkoneviksi. Muutoksen jälkeen kuljettajan ja matkustajien käytettäviksi tarkoitetut ovet on voitava avata mekaanisesti auton sisä- ja ulkopuolelta. 1.10.2003 tai sen jälkeen käyttöönotetun henkilöauton tulee ovimuutosten jälkeen täyttää etu- ja sivutörmäystestien vaatimukset, EY direktiivit 96/79/EY ja 96/27/EY. Vaatimusten täyttymisestä on esitettävä katsastajalle esimerkiksi tutkimuslaitoksen antama luotettava selvitys.
Vaikken tuosta katsastusjeesustelusta tykkääkään, niin pakko on kysyä että kuinkas tänäpänä tämmöisen korimuutoksen tekeminen kilpien väliin onnistuu? Vai tuleeko tästä punakilpinen? Siistin näköinen jokatapauksessa tulossa. Tsemppiä!
http://www.rollover-tuning.com/fi/?sivu ... omistaja=3
onhan noita tehty ennenki
Eihän aloiteta tätä taas?
Tuommoista tekstia nappasin toisaalta tältä foorumilta.
Edit: Tästä on siis keskusteltu tuolla nettiautosta bongattua-osiossa.
Ei taida Passatin omistaja täällä pahemmin pyöriä, saattaa ehkä käydä korjausvinkkejä lukemassa välillä. Autoa on rakennettu silmällä pitäen sitä että se voisi vielä joskus olla kilvissä, mutta siihenkin on varauduttu että leimaa ei heru noilla muutoksilla.
Oishan se mukava jos tuon liikenteeseen saisi, tehoakin pitäisi olla tarvittaessa liki kolmesataa.
Tuommoista tekstia nappasin toisaalta tältä foorumilta.
Edit: Tästä on siis keskusteltu tuolla nettiautosta bongattua-osiossa.
Viimeksi muokannut Sebastian, 26.2.2008 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
niin sikäli että lupiahan joudutaan anomaan jokatapuksessa, eu tyyypitys on ainut mkiä pistää pahasti vastaan, mutta onpahan tuota koppaa saanu jo 96. mielestäni tuota lupa asiaa ei kannata miettiä ennen kun hakee lupia ja päätös tulee kielteinen tai myönteinen , ainahan se mukavampi olis jos sais sen vielä kilpiin...
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Mutta käy miten käy, niin aika helvetinmoinen projekti. Peukut tästä! Pidä kuitenkin auton suhteen linja perus siistinä, ei mitään turhia alusiipiä tai mitään efektimaaleja. Tuohon kun tulee tuo lasikatto, niin joku valkoinen alaosa + musta yläosa tai jotain sinnepäin voisi olla todella näyttävä.
Ajattelin vaan, kun katsoi tuota edellistä projektiasi ja sen väriä :) Ei millään pahalla, mutta ei oikein hieno omasta mielestä.
Puskuritkin sentään vaikuttavat tarpeeksi hillityiltä, joten ei ollenkaan pahan näköinen tulossa.
Ajattelin vaan, kun katsoi tuota edellistä projektiasi ja sen väriä :) Ei millään pahalla, mutta ei oikein hieno omasta mielestä.
Puskuritkin sentään vaikuttavat tarpeeksi hillityiltä, joten ei ollenkaan pahan näköinen tulossa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
tarkemmin... eli joo
aihio on tosiaan 97 1.8T suomipeli joka uli osettua suhteellisen huonokuntoisena ja kävyellä pintavirillä, autoon oli vaihdetu ahdin, suuttimet, ohjelma ym. ym mutta ei toiminut... Auton teko piti aloittaa jo aikaisemmin mutta kun tekniikka piti saada ensin pelaamaan ettei sitä tarvii enään keväällä ruveta laittaan, no joku ilta siinä meni... 248hv a 380nm 0.8bar. pitäs tehdä vielä suurempi mttarin runko niin pystys nosteleen noita paineita. Autohan hankittiin siinä tiedossa että rälläkkä laulaa, ja laulohan se:) ensin vaan hommailtiin toiset etuovet ym muuta tarvittavaa palikkaa ja sopivasti yhteistyökumppaneita rahoittamaan rojektia. b-pilarille tehtiin kevyt 12cm siirto ja i valmistettiin kahdesta etuovesta 12cm pidempi versio, takakylki syntyi luonnollisesti vanhasta takaovesta tai osasta sitä. vanteet ovat tosiaan petrol bohemiat ja kokoa 11x20 ja 9x20 kumit tulee 235-30 ja 285-25 jos jumala suo niille tilaa. korisarja on ko streetfighter kopio ja istuvuus oli 4-oviseen ihan ok tähän joutui "vähän" työstämään. ihan peruspeliä ei tästä viitsi sinänsä tehdä että kun siitä messupeliä enemmän kuitenkin tehdään niin suotta kai sitä vakioks jättää, toiset tykkää toiset ei, itse olen enemmän kliinin ystävä ja yritän pitää mopoa hanskssa tän kanssa, suunnittelu on tehty jo viime kesänä ja niitä ei enään henno muutella kun sitten joutuu miettimää taas illat eikä kerkee tekemään itse autoo, mutta täytyy myöntää etä vastaavaa hommaa en suosittele kellekkään, ainakaan vajaan 4kk aikataululla :)
aihio on tosiaan 97 1.8T suomipeli joka uli osettua suhteellisen huonokuntoisena ja kävyellä pintavirillä, autoon oli vaihdetu ahdin, suuttimet, ohjelma ym. ym mutta ei toiminut... Auton teko piti aloittaa jo aikaisemmin mutta kun tekniikka piti saada ensin pelaamaan ettei sitä tarvii enään keväällä ruveta laittaan, no joku ilta siinä meni... 248hv a 380nm 0.8bar. pitäs tehdä vielä suurempi mttarin runko niin pystys nosteleen noita paineita. Autohan hankittiin siinä tiedossa että rälläkkä laulaa, ja laulohan se:) ensin vaan hommailtiin toiset etuovet ym muuta tarvittavaa palikkaa ja sopivasti yhteistyökumppaneita rahoittamaan rojektia. b-pilarille tehtiin kevyt 12cm siirto ja i valmistettiin kahdesta etuovesta 12cm pidempi versio, takakylki syntyi luonnollisesti vanhasta takaovesta tai osasta sitä. vanteet ovat tosiaan petrol bohemiat ja kokoa 11x20 ja 9x20 kumit tulee 235-30 ja 285-25 jos jumala suo niille tilaa. korisarja on ko streetfighter kopio ja istuvuus oli 4-oviseen ihan ok tähän joutui "vähän" työstämään. ihan peruspeliä ei tästä viitsi sinänsä tehdä että kun siitä messupeliä enemmän kuitenkin tehdään niin suotta kai sitä vakioks jättää, toiset tykkää toiset ei, itse olen enemmän kliinin ystävä ja yritän pitää mopoa hanskssa tän kanssa, suunnittelu on tehty jo viime kesänä ja niitä ei enään henno muutella kun sitten joutuu miettimää taas illat eikä kerkee tekemään itse autoo, mutta täytyy myöntää etä vastaavaa hommaa en suosittele kellekkään, ainakaan vajaan 4kk aikataululla :)
On joo, rakentamista ainakin. :D Hyvältä näyttää, kunhan jaksaa loppuun saakka tehdä huolella ja tyylillä, ettei tosiaan innostu liikaa tekee muutoksia ihan vaan muutosten tekemisen ilosta. :D Tosin, tällä hetkellä taitaa ainakin aikataulu pitää siitä huolen, ettei paljoa ylimääräistä häärätä enää.. ;)
Katto vissiin lasista? Mistäs semmonen?
Katto vissiin lasista? Mistäs semmonen?
Lupaavan oloista kyllä. Sisustaahan voisi löytyä vaikka konsernin nykyisistä malleista.
Jos lisää kuvia on, niin mielenkiinnolla niitä katseltais.
Jos lisää kuvia on, niin mielenkiinnolla niitä katseltais.
toi sisusta tulee olemaan sinänsä aika karu, eli takapenkin selkänja koostuu neljästä focuksen 2,5kw pätteestä, istuinosa on vakio mutta kaikkihan nuo verhoillaan, tarkoitus oli teettää peite tyyny siihen selkänojan päälle, etujakkarat löyty tämän kyseisen foorumin kautta ja on a3 audista, kun tarvii olla ne sivu bagit jos mielii leimalle, ja noihin ei tarvii kun tökkiä töpselit kiinni kun liittimet ovat samat. täytyy nyt väkästellä tälle kesälle (näyttelykaudelle) se läjään ja miettiä sit lisää hulluuksia jos ne luvat siihen irtoo, kaikki muutokset on tosiaan tehty leimaa ajatellen ei kaikki osat on tyypitettyjä ja hyväksyttyjä. pitäis vielä löytää joku sairaan hyvä satusetä joka täyttelis sen anomuksen ja perustelis että MIKSI??
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 5.10.2006 8:02
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
heti oven vieressä tuning.fi osastolla. tere tulemasta ja anteeks jo nyt että ei saada avian kaikkea ihan valmiiksi, nukuttu on jo kutenkin reilut 8 tuntia tällä viikolla ja tuskin ennen perjantaita ainakaan lisää, korista puuttuu vielä ovet, lokasuojat, ikkunat, puskurit, koko sisusta, ym ym. että tässä tilanne kaksi päivää ennen näyttelyn avausta... omaks iloks näitä tehhään... (väsyttää)
No jos lisää oftopickkia jatketaan niin kyllä tuolla messuilla välillä näkee sellaisiakin valmiita virityksiä että huh-hu. Tyyliin: tein itse säästin maalipintoja yms.
Mutta välillä tosin huomaa sellaistakin että keskeneräinen projekti ilman maalia metalliviimeisteltynä (ja muutenkin) näyttää paljon paremmalta kuin valmis auto.
Mutta kyllä mielenkiinnolla tulen itsekkin kurkaamaan että millaisesta pelistä on kyse vaikkakin voi olla ongelmia tulevaisuudessa auton rekisteröinnin kanssa mutta tähän ei voi muuta todeta kuin että paska maa tämä suomi autoa enemmän muokattaessa.
Mutta välillä tosin huomaa sellaistakin että keskeneräinen projekti ilman maalia metalliviimeisteltynä (ja muutenkin) näyttää paljon paremmalta kuin valmis auto.
Mutta kyllä mielenkiinnolla tulen itsekkin kurkaamaan että millaisesta pelistä on kyse vaikkakin voi olla ongelmia tulevaisuudessa auton rekisteröinnin kanssa mutta tähän ei voi muuta todeta kuin että paska maa tämä suomi autoa enemmän muokattaessa.
tuolta löytyy kuvia...
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+200 ... tai/?n=100
heti neljännellä rivillä..
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+200 ... tai/?n=100
heti neljännellä rivillä..
Hieno oli, että kannatti käydä ihan paikankin päällä pällistelemässä. ;D Vähän ehdin turistakin autosta ("ei omistajan vaan teistä sen toisen") kanssa siinä lauantaina. (olin se juusto kenellä kaulassa VW-logo ja selässä luki "Jimi" :D ) Vaikutti ihan hyvälle, loppuun saakka kun jaksatte viimeistellä niin varmasti saa katseita kesän tapahtumissa. ;)
viimeistelyyn omasta mielestä olisi voitu panostaa vielä hieman enemmän.
Mitä tämän ketjun kirjoituksista ymmärsin, niin "hieman" tiukan aikataulun johdosta auto ei ihan valmiina näytille ehtinyt. Joten peukkua täytyy nostaa kun on noinkin hienoon kuntoon ehditty saamaan. Pojat on painaneet pitkää päivää :)
Keskeneräisenäkin todella tyylikäs pirssi! Ja jos sama linja jatkuu, niin tuskin on huonommaksi mennyt, kun seuraavan kerran on näytillä.
On kyllä todella siisti Passatti ja hyvä idea tuo 2-oviseksi muuttaminen.
Propsit myös siitä että tämä "keskeneräinen" auto ajettiin ajamalla näyttelystä kotiin. Tuli tuossa nelostiellä vastaan mäntsälän kohdalla.
15K€ Golf LS kuljetettiin trailerilla, ei sitä kyllä itsekkään uskaltaisi noin kalliilla ykkösellä maantiellä ajella.
Propsit myös siitä että tämä "keskeneräinen" auto ajettiin ajamalla näyttelystä kotiin. Tuli tuossa nelostiellä vastaan mäntsälän kohdalla.
15K€ Golf LS kuljetettiin trailerilla, ei sitä kyllä itsekkään uskaltaisi noin kalliilla ykkösellä maantiellä ajella.
nyt ne ois sit messut takana ja auto ehjänä kotona, kyllähän tuo "pikkasen" jänskätti välillä kun oli paikallisesti aika liposta lipsutella kesäpyörillä. hauskaa oli ja top-10 ämpärikin saatiin lähtiessä mukaan, ei huono kesken eräisellä. pääsääntöisesti palaute oli kyllä jumalattoman positiivista. ja sori ne peilit, eivät ole lopullinen ratkaisu, mutta torstaina illalla ne oli ainoat mitä meidän tallissa oli. kiitos vielä erittäin paljon koko sairaan hyvälle talkoo porukalle ja yhteistyökumppaneille joita ilman auto ei olis ollut näillä messuilla.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Oli hieno pasuuna, erikoisen näköinen, etenkin pisti silmään katto, loistava ratkaisu laittaa lasi kattoon.
eksu: Onko se vaihtanut omistajaa tietämättäni??..
eksu: Onko se vaihtanut omistajaa tietämättäni??..
Viimeksi muokannut Pikku Janne, 25.3.2008 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kylläpä nyt on herneet herkässä erään ykkösen ja sen hinnan suhteen... :)
Tokihan noilla, etenkin enemmän ja tyylillä rakennetuilla harrasteautoilla on "todellinen" arvo jotain ihan muuta kuin hinta, mitä ihan oikeasti myydessä voi pyytää/saada. Työtunteja ja verta, hikeä sekä kyyneleitä, tupakkia ja olutta on varmasti kulunut tehdessä niin paljon, ettei usko supikaan. Toki aina saattaa joku harrastaja löytyä, joka ymmärtää asioiden todellisen arvon.
Sitä voi sitten jokainen miettiä itse omassa pienessä päässään, että jos vaikka esimerkiksi tämän topicin Passat olisi kaupan vaikkapa 40ke hinnalla, niin a) olisiko siinä oikeasti päämääränä päästä siitä eroon ja b) kuinka monta potentiaalista ostajaa ko. autolle löytyisi tuolla hintaa.
Varmaan vähän sama juttu oli tuon Golfin kanssa. Mutta se tästä offtopic-jeesustelusta ainakin omalta osaltani. Kiitos ja anteeksi.
Tokihan noilla, etenkin enemmän ja tyylillä rakennetuilla harrasteautoilla on "todellinen" arvo jotain ihan muuta kuin hinta, mitä ihan oikeasti myydessä voi pyytää/saada. Työtunteja ja verta, hikeä sekä kyyneleitä, tupakkia ja olutta on varmasti kulunut tehdessä niin paljon, ettei usko supikaan. Toki aina saattaa joku harrastaja löytyä, joka ymmärtää asioiden todellisen arvon.
Sitä voi sitten jokainen miettiä itse omassa pienessä päässään, että jos vaikka esimerkiksi tämän topicin Passat olisi kaupan vaikkapa 40ke hinnalla, niin a) olisiko siinä oikeasti päämääränä päästä siitä eroon ja b) kuinka monta potentiaalista ostajaa ko. autolle löytyisi tuolla hintaa.
Varmaan vähän sama juttu oli tuon Golfin kanssa. Mutta se tästä offtopic-jeesustelusta ainakin omalta osaltani. Kiitos ja anteeksi.
nyt se ois si taas tallissa... puoli kojelautaa jo purettuna, pitäs varmaan asetella noita "pikku" osia istuutumaan pikkusen paremmin. Ttampereelta antoivat paikan hotrod & rock show:sta niin yrittis kasailla sen vähän parempiin kuosiin, ja vaihtaa ne s...tnan peilit ja jos sais sen kuulerin tuohon keulille ni sais heivata nuo bilsportin alutuningverkot namibiaan... onko kellään mitään tietoa mikä firma teki aikanaan tohon cupee vecculiin ikkunat tai onko kellään yhteys tietoja ko henkilölle kuka tuon rakenteli, olis kiva vaihtaa pari sanaa... Pitäs itsekkin laitella pikkuhiljaa lupalappuja aken suuntaan ja RUKOILLA....
Mä en tiedä kuka on ne lasit siihen tehnyt, mutta ei tuu kun kaksi paikkaa mieleen
http://www.teollisuusopas.com/tiedot/Ka ... si_Oy.html
http://www.jaakko-tuote.fi/
Nämä kaksi firmaa on ainakin vääntänyt lasit moniin laitteisiin, kannattaa kysyä!
http://www.teollisuusopas.com/tiedot/Ka ... si_Oy.html
http://www.jaakko-tuote.fi/
Nämä kaksi firmaa on ainakin vääntänyt lasit moniin laitteisiin, kannattaa kysyä!
http://www.rollover-tuning.com/source/marko.htm
tuollahan tosta vekusta on jotain juttua...
tuollahan tosta vekusta on jotain juttua...
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa