vw golf mk2 1.3

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

vw golf mk2 1.3

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.2.2008 22:00

joo eli koittanu täs pitemmän aikaa saada jo kirjotettua stooria autostani tänne.

auto siinä kunnossa ku minulle tuli:
Kuva

no sitten ku sain kilpiin laitettua sen jälkeen ku tuli tehtyä kunnolla remonttia eli maalipinta uusiksi ja kaikkea muuta pientä ruostehommaa niin alkoi alustan muuttaminen ja sinne asettui sitten silloiselta työkaverilta ostettu eibachin jousisarja joka tiputti autoa -40mm.

autoon ei sit pariin kuukauteen mitään laitettu muuta ku bensaa tankkiin.

auto lähti seisontaan armeijan takia ja jotain pikku näppäilyä mm. gtin recarot ja 8v gtin mittaristo mfa:lla.

kesä alkoi lähenteleen ja armeijassa alkoi viimeinen kuukausi niin pistin auton takaisin liikenteeseen. no sitten kaveri tarjosi fk:n korkeussäädettävää alustaa ja semmoinen sit tuli laitettua (ja kadun sitä) ja samalla tuli kans annelin silmät keulille (vaihtunu nytten takasi malliin originelli). ja taas oli kovaa ajoa vain.
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 220057.jpg

nyt ku syksy koitti ja pääsin töihin niin hommasin alle fondmetalin 4000 15x7" vanteet ja niihin sit 185/55r15 kitkat että auto sai näköä vähän enemmän. takavalot ja vilkut maalattiin tummennusspraylla mustaksi.

poppi puolta tuli sit kans paranneltua ensin blaukkarin las vegasin dvd-soittimella ja macromin 7" näytöllä joka upotettiin keskikonsoliin. kuva:
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 290086.jpg
siitä pari viikkoa hain sitten velocityn erkkasarjalle tehon pukkaajan eli blaukkarin tha 480 lankku ja spl dynamicsin v12s antoi tehoa tha 280 lankku. ja tuossa kuukausi takaperin kävin eräässä hifiliikkeessä ja sinne oli tullu vaihdossa joltain saksalaiselta velocityn vw 300 subikka blaukkarin suljetussa tehdaskotelossa ja semmonen tuli sit laitettua. tällä setupilla antoi 133.08db.

sitten alkoi tympimään cl:n alkuperäiset harmaat ovipahvit ja ei löytyny penkkien sävyyn sopivaa verhoilua niin alkoi pahvien maalaus mustaksi..

tämän hetkinen ulkoasu:
Kuva

tulevaisuuden suunnitelmia on tulossa lähinnä tekniikka puolella 1.6td:nä ja ulkokuoren uudelleenlakkaus ja tontittaminen. ja vannelinja tulee oleen nykyiset fondit ja lisäksi 14" pellit levitettyinä. mitä leveyttä suosittelette? ja sit 13" votexin lisävaruste vanteet vw:n logoilla puolissa
Viimeksi muokannut jarskii-, 19.10.2008 20:44. Yhteensä muokattu 8 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.2.2008 22:13

no vähintää se 9" levee tietenkin. =D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.2.2008 22:16

ja miten saa kaariin mahtumaan? :D nimittäin auto pysyy ulkoisesti pitkälle cl:n vaatteissa tosin pienet lisäykset sallin.. mutta ei muovikaaria tai isoja puskureita

Parvis
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.8.2006 21:04

ViestiKirjoittaja Parvis » 11.2.2008 18:20

Varmaan joku 8" levee vois olla sopiva ja et noin 30.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 11.2.2008 22:09

joo kasia olen itsekkin aatellu.... nyt vaan hidastuu suunnitelmat ku loppu työt... mutta tästä ei ole kuin matka ylös päin :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.2.2008 23:03

auttakaa.... eli alkoi tympimään tuo kontin sekasuus. ja nyt on ongelma miten asettelen vahvistimet, jakosuotimet ja jakoblokit konttiin... sanokaas mielipiteitä...

vaihtoehdot
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... mallia.jpg

eli nuo isoimmat laatikot on vahvistimet. sitten keskikokoiset on jakosuotimet ja jakoblokit nuo pienimmät... itse ajattelin mallia a.

mitä mieltä te olette?

aamusta pitäis ottaa auto talliin ja purkaa vahvistimet ja kaikki muut tarpeelliset kontista pois ja alkaa pajottamaan

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.2.2008 23:12

Laita vaikka niin miten siisteimmin johdot saa menemään?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.2.2008 23:15

siitä ei tule kyllä ongelmaa sillä johtoa riittää.. ja nuo kaikki tulee siis levyn alle ja ikkunat päälle... mutta oisko esim vaihtoehto b. pahan näköinen?

sandmännchen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 15.10.2007 18:53

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 22.2.2008 22:51

No meikän mielästä vaihtoehto olis B

siisti ja yksinkertanen!!

Pistä kuvia kun oot edistyny asiassa!!

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 23.2.2008 13:49

joo en ehtiny eilen kirjotteleen miten onnistu... ja tuli sit sovitettua ja valitsin b:n...

meni siinä aikaa yli 8 tuntia. eikä tullu valmis... kriteerit oli sit että vararengas pysyy alkuperäisellä paikalla ja sen saa pois sieltä. ja muutenki perus siisti asennus..

kuvat kertoo enemmän... loovan sovitusta konttiin:
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... uva036.jpg

sitten vahvstimien, tuulettimien asettelua ja johtotunnelien liimausta:
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... uva038.jpg

ja lopullinen kuva mihin asti eilen pääsin. eli siis oikealle alas tulee jakosuotimet, oikealle ylös virtablokit, vahvistimet sitten vasemmalle puolelle ja niille hoitaa jäähdyttävää ilmaa kummallekki omat tietokoneen kuulalaakeroidut tuulettimet. ainut mitä jäi tuosta vielä uupumaan niin jakosuotimien "koteloon" johtotunneli sit tuohon oikealle ylös kans ja muutama reikä:
Kuva

levy tulee vielä tuohon päälle ja siihen ikkunat vahvareille ja suotimille. ainut on että tuo pitäis käsitellä ja maalata/kangas laittaa? mutta miten tuo ikkuna lasista vai pleksistä?

ps: pahoittelen kuvien laatua ku en jaksanu vaivautua hakeen sisältä digikameraa niin näpsin kännykällä

juse1
-
Viestit: 143
Liittynyt: 16.5.2004 13:24

ViestiKirjoittaja juse1 » 23.2.2008 16:38

acryyli/polykarbonaatti naarmuuntuupi helposti.. Mutta kyllä siellä on molempia käytetty.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 23.2.2008 20:01

itse laittaisin tumman plexin

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.2.2008 16:34

KArkaistu lasi on vähän kalliimpaa, mutta ei naarmuunnu ja kestää isojakin kuormia.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 27.2.2008 20:24

no niin nyt taas ollaan säpisty päivä tallissa ja aikaan saatu takajarrut korjattu ja konttia saatu laitettua... eli mietin pari päivää että päällystänkö vai maalaanko nuo sisukset ja isäntä ei ehtiny auttaa päällystyksessä niin valitsin helpomman ja nopeamman eli mastonin mattamusta kilikali ja sit tuulettimet vahvistimelle jotka sain eilen tehtyä.
klik

ja sit tämän päiväisen eli vahvistimet, jakoblokit, jakosuotimet ja virtapuolen.. ja lopuksi nakkasin konttiin ja testing ja kaikki toimi niinku pitää.
klik

seuraavana olisi sitten säätäminen jonka hoitaa ihminen joka osaa asian. ja sen jälkeen levy päälle ja verhoilla kontti.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 11.5.2008 13:38

täällä ollu hiljaiseloa mutta taas alkaa tapahtumaan. eilen tuli hinattua elimenluovuttaja golf 1.6td. tutkiskelin niin ongelmia konehuoneessa oli että ahtimen hukkaportti on alle sentin päässä tulipellistä. suunnitella miten tehä että laitanko orggis pakosarjan paikalle vai muokkaanko nykyistä. tänään ku inventoin tavaraa mitä tuli matkassa niin yllätyin ku katoin yhtä pussia missä oli pari pikku pakettia. 2x painemittari mallia teollisuus. 0-2.5bar ja 0-6bar asteikolla.
ens viikonloppuna aletaan kaverin kans kasaileen konehuone että sen saisi käyntikuntoon ja pääsisi seurailleen öljynpaineita miten asettuvat. edellinen omistaja oli vaihtanu laakerit ku oli huomannu öljynpaineiden olevan alle normaalin. ja joku laakeri oli ollu huonossa kunnossa. ja konetta ei ole laakeroinnin jälkeen käynnistetty tuon ahtimen takia.

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 12.5.2008 11:26

Itellä kans tommoset Fondmetallit jotka kiillottelin tuossa talvella :)
4 pientä elefanttia
Nuo keskiosat on hiottu valmiiks kun vaan keksis värin..oon miettiny mattamustaa ja punaset nauhat reunoille : )
onkos nuo 38 et:llä?
Jos on niin joudun kyllä ostaa speisserit ennekuin rullaan ne alle ku noi muovikaaret taitaa olla sen sentin pari leveemmät vielä niin jää vähä liikaa sisälle :/

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 12.5.2008 11:33

et28 15x7" kumeina pyörii 195/45 goodyearin eagle f1. pitäis hommata jostain yks keskikuppi tai tarra.. koko sarjaki kelpaa.

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 12.5.2008 11:51

itellä ei ole yhtään keskikuppia : (
Tai oli niissä jotku teipillä survotut jotka nakkasin mäkee heti ensimmäisenä : D

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.5.2008 16:01

Hähää, täällä löytyy kaikki! Pitäs rueta ehostelemaan kehät ja uutta maalia.

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 12.5.2008 17:23

VäHäX oon KaDe xDDD

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.5.2008 21:47

Oikein ;) Unohtu se pakollinen hymiökin tosta ylhäältä-^

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.5.2008 21:00

tänään tuli 16v gti etulippa ja pakkohan se oli laittaa paikalleen ja käyä muutama kuvatus ottamassa.
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 211165.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 211166.jpg

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.5.2008 21:04

Se pienempi lippa on kyllä jotenki tyylikkäämpi,toi on vähän turhan massiivinen.

Pieninä ehdotuksina niin 7-ripanen maski,puskurin alle muovit ja euromerkki kilvestä v*ttuun. =D

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 19.5.2008 21:05

Komiat o vantheet ja komia ois merkittömällä maskilla mutta makuasioita. :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.5.2008 21:10

joo tarkoitus olisi hommata harvaripanen merkitön maski mutta antaa sen olla. no tuli laitettua eurokilvet ku sain rekisteröityä. ja tuo muovi pitäis ens viikonloppuna kysästä kaverilta.

kiitoksia kuitenki :) just huomasin että ei v*ttu just siltä puolelta kuva mistä puuttuu fondmetalin tarra :(

antto-: tuu lähemmin tarkisteleen vanteita keskiviikkona.. saatan kyllä olla parkissa tornios niin ei muutaku rohkeasti raatille.

edit: basti: mulla alko vaan häiritteen silmää tuo pienempi lippa niin tahdoin vaihtaa.. ainahan sen takasi saa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.5.2008 21:16

Paljokos tuo on muute korkea tuo lippa? Paljonkin korkeampi kuin tuo pieni? Itselläki vaihtoehtona kyllä tommonen iso lippa(tai oli),duckbill tai isot puskurit takasi. =D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.5.2008 21:18

paljon :D ei ole tarkkaa tietoa mutta ei varmaan heitä pahasti jos sanon että tuplasti isompi. vois kyllä mitata. no perjantaina tai lauantaina keula tipahtaa vielä sentin tai pari :)


asddd
-
Viestit: 42
Liittynyt: 20.6.2007 0:04

ViestiKirjoittaja asddd » 3.7.2008 22:54

Ulkokuori muuten ok, harvaripane_merkitön_sinkkumaski vielä nii +++.

Ja tekniikaksi väh. 16v gti..
Sitte ois.

Nää siis minun ikiomia mielipiteitä.

Mut ei siinä mittää jos tykkää nuista alitehosista :)DDDDD

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.7.2008 22:57

Nohnoh, onhan se 1.3:kin voimamoottori! Kaikki villinä laukkaavat 55 hevosta!
Itsekin sellaisen joskus omistaneena... :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 3.7.2008 23:37

joo no tuo tekniikkahan on laiska ku s**tana.. tosin olen onnistunu saamaan 80 alueella sakot :) no talven aikana tulossa muutosta tekniikkaan. 1.6td.valmiina olis vara-osa autossa mutta kone tullaan avamaan ja mahdollisesti kunnon vahvistukset ja kannen työstö

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 3.7.2008 23:51

Mitä, hyvä ja tehokas tuo on kuitenkin litratilavuuteensa ja aikakauteensa nähden. Nöyrä moottori, mitä nyt vaatii sitä jatkuvaa huipputehon kaivamista. :D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.7.2008 5:59

havaittavissa pientä v*ttuilua? :O no tarrtee tuon kaasun kanssa olla varovainen koko ajan. ei kestä löysätä yhtään.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.7.2008 7:47

Älkääs nyt. Kyllä sen saa polttamaan rengastakin. Ja ilman jarrua.

(Tosin se vaatii sen, että ensin otetaan pakilla täydet taaksepäin, kytkin pohjaan, kaasu pohjaan, ykkönen väkisin tupaan ja kytkin ylös... Ainakin 2 metriä jäi mustaa raitaa. Ja MOLEMMILLA pyörillä! Ja sit hajos laatikko...) :D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.7.2008 8:39

no ei noilla tassuilla pala ilman käsijarrua.. kokeiltu on ja monesti.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 4.7.2008 15:55

Nohnoh, onhan se 1.3:kin voimamoottori! Kaikki villinä laukkaavat 55 hevosta!

Joillekin ei tuokaan hevoslauma riitä:
Tänään kaffetauolla luin vuoden -90 Tekniikan Maailmaa jossa oli artikkeli 1.3 kakkisen vireistämisestä ABT:n nokalla.
Dynossa paperille oli saatu 6 villihevosta vakiota enemmän, kiihtyvyydessä ajat paranivat reilun sekunnin. Vajaa varttimaili (400m) heilahdettiin 2 sek. nopeammin... :)
Viimeksi muokannut jii_bee, 5.7.2008 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

asddd
-
Viestit: 42
Liittynyt: 20.6.2007 0:04

ViestiKirjoittaja asddd » 5.7.2008 1:07

[quote
Nohnoh, onhan se 1.3:kin voimamoottori! Kaikki villinä laukkaavat 55 hevosta!
Itsekin sellaisen joskus omistaneena... :)][/quote]

Juu ei siinä mitään, lujiahan ne on, itselläkin nyt käyttiksenä 1.3 dx corolla. :D
Mutta se sentäs vetää takaa :))

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 30.9.2008 16:47

tällä suunnalla on vietetty hiljaiseloa tallipaikan/motivaatio puutteen takia kunnes viikko sitten jysähti kylkeen toinen auto. no hanttarin loksu sisään ja pyöränkulmat eestä vähän väärään asentoon ja puskurin kiinnike ja maski palasiksi.
no tästä ryhdistäytyneenä sain korvaukset ja autoa kuntoon seka tilailin tavaraa ja nyt olis tulossa viikonloppuna paikalleen uus maski, alempi maski, puskuri mallia reiätön ja ne muovikaaret. uus lokasuoja hankittu ja maalarilla odottelemassa maalia.
kuvia tulossa ku saan osat paikalle.
talvivanteiksi tuli hommattua 13" votexin vanteet jossa puolat tekee vw-merkin

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.10.2008 20:42

nyt tuli taas heiluttua tallissa ja sain lopullisesti kuntoon pirssin. maski tuli ensin väärä eli en saanu viimeksi kokonaan kuntoon mutta nyt oli tullu oikea. ja ku auto saatiin talliin niin pitihän se pestä ja vahata kunnolla. autoglymiä kaupasta ja vahaa pintaan.
kuvia
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... G_8001.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... G_8005.jpg
maasturi:
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... G_8004.jpg


mutta ei muovikaaria

tuolta ylempää luin.. no aina ei voi onnistua :D

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.10.2008 20:52

Noniin, viimein on maskikin niinku pitää, puskurista pesurinreijät ummessa ja ei kyllä yhtään pahalle näytä noilla kaarillakaan :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.3.2009 10:16

tuli siirryttyä tuohon apostolinkyydin suomaan luotettavuuteen ja auto lähti seuraavalle omistajalle pohjoseen. uudet kujeet tulossa.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa