Paljon on ollut juttua mutta ei edes Gookelin kautta sevästi ainakaan tälläinen hitaampi löydä. Mitä lupia tms. tarvitsen MK2 -89 1.8 lle turbon asennuksen jälkeen. Auto ei ole vähäpäästöinen. Se minulle paikalliselta asemalta kerrottiin että vähäpäästöisten turbo-projektit voisi unohtaa tai sitten maksaa useita kilo euroja jo luvista.
Tätä Golffia ei kuulemma myös käytännössä voisi turbottaa luvallisesti koska ei ole verrokkia samasta sarjasta orig. turbolla??
Golf MK2 Turbotus ja laki
Valvoja: ffp jäsenet
Jos se ei ole vähäpäästöinen, niin senkus laitat turbon vaan, ja tekniikkaan soveltuva katalysaattori vaaditaan myös. Tehoja ei saa olla enempää kuin G60 + 20%, ja tällöin jarrujen pitää olla vähintään G60 jarruja vastaavat. Et tarvitse mitään lupia, ainoastaan todistuksen tehoista (penkkilappu), ja lisäksi jotain osien vastaavuustodistuksia, jolla todistetaan että autossa on tehoja vastaavat jarrut.
- vaihda alusta, jarrut ja voimansiirto vastaamaan Golf II mallisarjan tehokkainta mallia.
- tee moottoriin haluamasi muutokset ja asenna pakoputkistoon katalysaattori
- tee tarvittava dokumentointi/osavertailu alustan, jarrujen ja voimansiirron muutoksista
- tee tarvittava dokumentointi moottorin muutoksista
- hanki todistus että moottoriin tehtyjen muutoksien jälkeen moottorin teho jää alle mallisarjan tehokkaimman + 20%
- muutoskatsasta ajoneuvo
Siinäpä ne suurinpiirtein... jos jotain unohtui tai meni pieleen, korjatkaa ihmeessä!
Heikki ehti ensin...
- tee moottoriin haluamasi muutokset ja asenna pakoputkistoon katalysaattori
- tee tarvittava dokumentointi/osavertailu alustan, jarrujen ja voimansiirron muutoksista
- tee tarvittava dokumentointi moottorin muutoksista
- hanki todistus että moottoriin tehtyjen muutoksien jälkeen moottorin teho jää alle mallisarjan tehokkaimman + 20%
- muutoskatsasta ajoneuvo
Siinäpä ne suurinpiirtein... jos jotain unohtui tai meni pieleen, korjatkaa ihmeessä!
Heikki ehti ensin...
Viimeksi muokannut jii_bee, 28.12.2007 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos uskomattoman nopeasta vastauksesta...
Tosi nopeat vastaukset , kiitos. Ahdin ja VEMS on jo paikallaan ja kesäkuusta asti toiminut ihan OK. Levyjarrut löytyy myös takaa. Tuo G60 oli uusi näkökulma , onhan siis verrokki auto olemassa vaikka konttori muuta sanoikin. Noita vastaavuustodistuksia kait sitten olisi VW - edustajalta kyseltävä? Nyt pitää vaan löytää tieto että vastaako tuon jarrut G60-jarruja, enpähän usko... Muistelen että joku oli Passatista vaihtanut.
Onkohan näitä MK2 turbotuksia saatu sitten onnistuneesti leimalle?h
Onkohan näitä MK2 turbotuksia saatu sitten onnistuneesti leimalle?h
Oma projektiin otin konttorilta paperin johon sai tehtyä osavertailun. Lapussa on eritelty eri auton eri osat/osakokonaisuudet, niiden perässä "alkuperäinen osa" ja "vaihdettu osa" kohdat. Noihin kirjoittelin tarvittavat osanumerot ja liitteeksi etkasta printatut kuvat alkuperäisistä ja vaihdetuista osista (etujarrut, alusta, takajarrut+taka-akseli)
Noiden lisäksi tein paperit joista ilmenee
- auton tiedot: merkki, malli, vuosimalli, valmistenumero, moottorin tiedot (kuutiotilavuus teho jne.)
- vaihdettavan moottorin tiedot (kuutiotilavuus, teho jne.)
- todistus moottorin alkuperästä (puretun auton tiedot, valmistenumero, myyjän tiedot + allekirjoitus)
- autoon ja vaihdettuuun moottoriin suoritettavat muutokset, mitä osia vireistyksessä käytetään, suurin sallittu teho jne.
Tuon nivaskan kanssa marssin konttorille, selvitin mitä olen tekemässä ja kysyin tarvitaanko vielä muita papereita. Teholappu oli ainoa. :)
Nyt vain pitäisi enää askarrella auto valmiiksi, paperityöt tuntuivat olevan kunnossa.
Jos edessä on 256 mm kokoiset levyt, eivät vastaa G60-jarruja.
Vaihtamalla tilalle G60 Golf/Corrado 280x22 levyt, palat sekä satulat kannakerautoineen (sopivat satulat rautoineen löytyy myös 280-jarruisesta VR6 Mk3:sta) jarrut vastaavat Geen osia.
Noiden lisäksi tein paperit joista ilmenee
- auton tiedot: merkki, malli, vuosimalli, valmistenumero, moottorin tiedot (kuutiotilavuus teho jne.)
- vaihdettavan moottorin tiedot (kuutiotilavuus, teho jne.)
- todistus moottorin alkuperästä (puretun auton tiedot, valmistenumero, myyjän tiedot + allekirjoitus)
- autoon ja vaihdettuuun moottoriin suoritettavat muutokset, mitä osia vireistyksessä käytetään, suurin sallittu teho jne.
Tuon nivaskan kanssa marssin konttorille, selvitin mitä olen tekemässä ja kysyin tarvitaanko vielä muita papereita. Teholappu oli ainoa. :)
Nyt vain pitäisi enää askarrella auto valmiiksi, paperityöt tuntuivat olevan kunnossa.
Nyt pitää vaan löytää tieto että vastaako tuon jarrut G60-jarruja, enpähän usko... Muistelen että joku oli Passatista vaihtanut.
Jos edessä on 256 mm kokoiset levyt, eivät vastaa G60-jarruja.
Vaihtamalla tilalle G60 Golf/Corrado 280x22 levyt, palat sekä satulat kannakerautoineen (sopivat satulat rautoineen löytyy myös 280-jarruisesta VR6 Mk3:sta) jarrut vastaavat Geen osia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa