Etsiskelin ohjeita ja kuvia otsikon aiheesta, eikä kuvia oikein löytynyt. Pakussa tuo homma taisi olla liiankin helppo, mutta henkilöautossa, tässä tapauksessa golf III farkku se oli turhankin monimutkaista. Onnistuu sentään kun varustautuu sopivilla työkaluilla. pari päivää siinä meni kun piti hakea vähän lisää työkalua, tässä muutama kuva ja vinkki.
- Ota ratti irti, keskiö on muovikynsillä joita voit avittaa meisselillä, varo ettei töötin jouset lennä hukkaan
- Ratin mutteri on 24 mm joten sellainen hylsy tarvitaan, mieluusti pulttipyssyllä irti
- Nyt pääset irroittamaan viikset sähkökytkimineen. Halvat motonetissa, joten nekin kannattaa vaihtaa.
- Näkyville jää booritettu holkki, joka pitää virtalukkoa paikallaan. Lämmitetään...
- Lukkopihdit ja ulosvetäjä ja varovasti irti, kuvasta poiketen kaksisakarainen toimii paremmin. Holkin kynsi on niin pieni, ettei ulosvetäjä saa siitä otetta ilman pihtejä.
- Lopulta holkki irtoaa, ja jousi sekä virtalukko
- Virtalukon sisällä on ruuvi, joka pitää sen pohjan paikallaan.
- Lopuksi osat takaisin, siis uudet osat vastaavassa järjestyksessä, ja mystiset sähköt ovat historiaa...ainakin tuolta osin.
Muutama lisäkuva löytyy tuolta.
Virtalukon pohjan vaihtaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Kerrassaan mainiota. Tälläsiä kuva ohjeita lisää, ite koitin 2 golffista ilman mitään alkuvalmisteluja purkaamolla pakkasessa virtalukkoa purkaa. Ei aavistustakaan miten irtoisi ja käsistä loppu papu kesken, jätin sen sinne ja kävin sarjottamassa oven lukot uusiks :D. Kuvittelin pääseväni helpoimmalla vaihtamalla virtalukon mut paras oli vaan sarjottaa oven lukot uusiks.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa