Audeihin murtauduttu/pk-seutu
Valvoja: ffp jäsenet
Audeihin murtauduttu/pk-seutu
Pe-La välisenä yönä Vantaalla murtauduttu useampaan uudehkoon audiin kuskin oven lukkopesän kautta. Saaliiksi kelvannut ainakin airbagit sekä orkkis soittimet..
Omani lisäksi ainakin 5 Audiin naapurustossa menty samalla kaavalla.
Taitavia veikkoja, itsellä auto omalla pihalla suoraan makkarin ikkunan alla eikä mtn havaintoa yöllisistä vieraista..
Olkaapas tarkkoina!
Omani lisäksi ainakin 5 Audiin naapurustossa menty samalla kaavalla.
Taitavia veikkoja, itsellä auto omalla pihalla suoraan makkarin ikkunan alla eikä mtn havaintoa yöllisistä vieraista..
Olkaapas tarkkoina!
Turusta joskus oisko ollut 2003 tai 2004 niin oli muutamaan kymmeneen uuteen audiin murtauduttu yön aikana. Yhen tutun a4:sta oli sisältä tyhjennetty lähes täysin ainut, että mankka oli revitty väkisin, muut osat irroitettu niinkuin ne kuuluu irroittaa.
Takaikkunasta oltiin menty tuolloin sisään.
Nyt on siinäkin autossa cobran häly.
Takaikkunasta oltiin menty tuolloin sisään.
Nyt on siinäkin autossa cobran häly.
Kyseessä varmasti tilauskeikka, airbägien ja soittimien lisäksi muu omaisuus ei kiinnostanut, mm. Oakleyn aurinkolasit + kaikenlainen muu pikkusälä koskemattomana. Parkkikolikot oli tosin poimittu pesukorttien ja pesupolettien joukosta ;D
Hälyä ei ensimmäistä kertaa omassa kulkineessa ole, lienee myös viimeistä. Olisiko hälytin sitten estänyt tapahtuneen, tuskin.
Hälyä ei ensimmäistä kertaa omassa kulkineessa ole, lienee myös viimeistä. Olisiko hälytin sitten estänyt tapahtuneen, tuskin.
Samanlainen tapaus tuli mieleen menneeltä kesältä, tarkemmin en ajankohtaa muista. Mamman kummitädin tuliterästä A3:sta helsingin tapaninvainiosta vietiin myöskin soitin ja airbag. Tässä tapauksessa auto oli ollut olohuoneen ikkunan alla parkissa, ja mitään havaintoja tapahtuneesta ei itse "uhrilla" saatikka naapureilla.
m4rco: Sun mielestä häly ei olisi estänyt? Kuinka sikeästi sä nukuitkaan? Eli kyllä, jos autossa olisi ollut jälkikäteen asennettu häly niin se todennäköisesti olisi alkanut huutamaan ja olisit herännyt ja ehtinyt menemään väliin, koska toi bägin/soittimen irrotus tuskin on mikään alle minuutin homma?
Tuskin edes olisivat murtautuneet, jos olisi ollut häly. Eiköhän vantaalla ole muutama audi vaihtoehdoksi.
Tutulla vietiin silloin lähes kaikki sisältä mm. automaatti-ilmastointi (2000e merkkiliikkeessä se osa, mikä on koelaudassa)
Tuskin edes olisivat murtautuneet, jos olisi ollut häly. Eiköhän vantaalla ole muutama audi vaihtoehdoksi.
Tutulla vietiin silloin lähes kaikki sisältä mm. automaatti-ilmastointi (2000e merkkiliikkeessä se osa, mikä on koelaudassa)
Hälyttimen teho perustuu pitkälti juurikin tohon pelotteeseen eli siinä mielessä olisi saattanut ohjata kiinnostuksen muihin vaihtoehtoihin, niitä kun alueella oli varmasti rittävästi.
Itse hälytinhän ei tee meluhaitan lisäksi murrosta mitenkään vaikeampaa.
Kyllä, mikäli häly olisi toiminut olisin varmasti siihen herännyt. Tosin saattoipa olla hyvä näin, mikäli kyseessä on ollut nahkatakkiset ladamiehet olisi saattanut väliinmenossa olla hopiaista tarjolla.
Koko operaatio on luultavammin kestänyt selkeästi alle minuutin. Airbag (ratin keskiö) lähtee irti vetämällä kuten soitinkin. Lukkopesä oli siis vaan kadonnut ovesta eli ei ole jäänyt edes naarmuja. Auto oli muutenkin kuin koskematon, ainostaan ratin keskiö ja soitin puuttui, sekä luottokorttiluukku oli auki (josta parkkirahat oli poimittu pesupolettien joukosta)
Olivat jopa sulkeneet hanskalokeron kannen jälkeensä..
Itse hälytinhän ei tee meluhaitan lisäksi murrosta mitenkään vaikeampaa.
Kyllä, mikäli häly olisi toiminut olisin varmasti siihen herännyt. Tosin saattoipa olla hyvä näin, mikäli kyseessä on ollut nahkatakkiset ladamiehet olisi saattanut väliinmenossa olla hopiaista tarjolla.
Koko operaatio on luultavammin kestänyt selkeästi alle minuutin. Airbag (ratin keskiö) lähtee irti vetämällä kuten soitinkin. Lukkopesä oli siis vaan kadonnut ovesta eli ei ole jäänyt edes naarmuja. Auto oli muutenkin kuin koskematon, ainostaan ratin keskiö ja soitin puuttui, sekä luottokorttiluukku oli auki (josta parkkirahat oli poimittu pesupolettien joukosta)
Olivat jopa sulkeneet hanskalokeron kannen jälkeensä..
Mr. Beanillahan oli Minissä hyvät lukot. Kehitysidea Audin johtoportaalle?
Mä en tosin vieläkään käsitä, miten noissa Audeissa muka lukkosylinterit saa irti niin helposti?
Vain yhen auton lukkosylinterit oon irrottanu, seki vaati sen että ovesta purkaa verhoilun, pihdeillä puristaa lukkosylinterin ympäriltä klipsuja ja samalla avaimen kääntää oikeaan asentoon ja punnaa oven sisältä sylinterin ulos. Ja siltikin sylinteri liikku todella tahkeasti.
Mä en tosin vieläkään käsitä, miten noissa Audeissa muka lukkosylinterit saa irti niin helposti?
Vain yhen auton lukkosylinterit oon irrottanu, seki vaati sen että ovesta purkaa verhoilun, pihdeillä puristaa lukkosylinterin ympäriltä klipsuja ja samalla avaimen kääntää oikeaan asentoon ja punnaa oven sisältä sylinterin ulos. Ja siltikin sylinteri liikku todella tahkeasti.
-
- uusi tulokas
Taitaa olla samat kaverit olleen täällä porvoossakin vauhdissa. Eli sunnuntai yönä murtauduttiin 4-5 autoon tässä ihan lähistöllä, 1kpl bemari ja 1kpl mersu ja 2kpl audia, kaikki autot olivat vuosimallia 05-07. Autoista oli viety ratin airbagit ja nopeesti saatavia osia esim. navigaattorit jne. Yhdestä audita oli lähtenyt myös alkuperäinen soitin. Lukkopesät oli murrettu/poistettu todella tyylikkäästi eikä mitään naarmuja tai klommoja tullut. Yhdestä tekijästä on saatu silmännäkijä havainto. Yhdestä lukkopesästäkin on kuva.
-
- -
- Viesti:
Seuraavaksi varasta kannattaa etsiä auton alta.
Mä voisin vaikka maksaakin vähän noille jos ne kävis aukaisee pultit minun auton putkesta. =D
Edit: HEheh,joo katin voivat noutaa tuolta varastosta mutta muuten voisivat tulla pultit löysää =D
Jos ovat käsipelin avanneet kaikki noi mitkä vieneet niin täytyy kyllä hattua nostaa. Melkoisia epeleitä.
Edit: HEheh,joo katin voivat noutaa tuolta varastosta mutta muuten voisivat tulla pultit löysää =D
Jos ovat käsipelin avanneet kaikki noi mitkä vieneet niin täytyy kyllä hattua nostaa. Melkoisia epeleitä.
Viimeksi muokannut Sebastian, 21.9.2007 12:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
Minun mielestä airbag ratissa ei ole ku ralliratin asennusta vaikeuttava lisälaite... Jos mie joskus (omasta mielestäni) Suomen käheimmän Audini lunastukseen kolaroisin, niin toivoisin meneväni itse mukana niinku Titanicin kapteeni... Airbagit matkustajille sen sijaan on aivan asiallisia. HOX!!! --> Tämä oli minun mielipide, enkä suosittele kenenkään ottavan minusta mallia, mie olen VAGfanaatikko ja vastuussa vain itsestäni.
-
- -
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”