Mistä sellaset "uudet" tuulilasin pyyhkijät?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä sellaset "uudet" tuulilasin pyyhkijät?
Eli löytyykö näitä uusia kokonaan kumisia pyyhkijöitä jo muihinkin autoihin ku vaan V.A.G.:hin? Ja miltä valmistajalta noita kannattas ettiä? Evoon pitäs löytää tollaset. :)
-
- -
Boschilaiset on täälläkin, eikä voi kehua. Puoli vuotta meni, ja nyt ei käytännössä pyyhi enää ollenkaan. Vedestä jaa sellainen kiva harmaa kalvo tuulilasiin. Ensialkuun toimivat hienosti, mutta ei enää. Samaa valittelivat Audiklubin foorumilla, ja Valeot on ilmeisesti paremmat. Ensi viikolla vaihdan Valeoon.
-
- -
Aerotwinit löytyy täältäkin eikä oo kyllä mitään valittamista.Pyyhkii täydellisesti eikä oo mitään ongelmia ollut...mitä noi nanojutut on ja mistä niitä saa??
edit: valeot oli äipän autossa ja niistä en voi kyllä sanoa mitään positiivista.Ei toiminut edes uutena ja piti ihme meteliä eikä kestänyt kun pari kk.
edit: valeot oli äipän autossa ja niistä en voi kyllä sanoa mitään positiivista.Ei toiminut edes uutena ja piti ihme meteliä eikä kestänyt kun pari kk.
Kalvo kiinnostaa myös. Rain-X:ää kokeilin, sekin toimii omalla tavallaan mutta käyttö on hieman hankalaa.
Valeon X-Trm-sulkia ainakin saa mihin tahansa autoon, mutten voi suositella. Ainakaan kakkosgolfissa eivät toimineet. Talvella tönköt eikä toinen sulka ottanut ala-asennossaan koko matkalta lasiin.
Rungottomia sulkia on muuten nykyään myös Biltemassa. Ainakin bilteman tavalliset sulat ovat olleet yllättävän hyviä, rungottomista ei vielä kokemusta.
Valeon X-Trm-sulkia ainakin saa mihin tahansa autoon, mutten voi suositella. Ainakaan kakkosgolfissa eivät toimineet. Talvella tönköt eikä toinen sulka ottanut ala-asennossaan koko matkalta lasiin.
Rungottomia sulkia on muuten nykyään myös Biltemassa. Ainakin bilteman tavalliset sulat ovat olleet yllättävän hyviä, rungottomista ei vielä kokemusta.
En oo noita rain-x tai viis sateesta kokeillu, mutta kuulemma perustuvat jotenkin silikooniin, ei kuulosta pitkäikäseltä.
Nyt kun kattelin, ni en löytäny noille nanotuotteille kauheesti jälleenmyyjiä, Täältä ne tulee ja tonne ne menee.
Itelleni sain tuolta semmosen "tee-se-itse" pakkauksen, joka on tarkotettu kait tuulilasille, mutta vetelin sillä kaikki lasit. Ylöjärven Autokiilto tekee noita käsittelyjä laseille, vanteille jne.. Voin kysellä jos kiinnostaa, että mistä noita saa..
Nyt kun kattelin, ni en löytäny noille nanotuotteille kauheesti jälleenmyyjiä, Täältä ne tulee ja tonne ne menee.
Itelleni sain tuolta semmosen "tee-se-itse" pakkauksen, joka on tarkotettu kait tuulilasille, mutta vetelin sillä kaikki lasit. Ylöjärven Autokiilto tekee noita käsittelyjä laseille, vanteille jne.. Voin kysellä jos kiinnostaa, että mistä noita saa..
Bosch Aerotwineille ääni täältäkin. Joku tuossa ylempänä valitti että uutena oli hyvä mutta ei pyyhi enää jne. Oletkos kokeillut putsata niita sulkia? Joko sulanpuhdistusaineella (löytyy huoltamoilta sellaisina yksittäispakattuina pyyhkeinä) tai sitten raavasmies-tyyliin jarrunesteellä… Muuttuu yleensä vanhat-ja-väsyneet, pelkkää harmaata kalvoa pukkaavat sulat aivan kuin uusiksi!
Käsittely kestää muutaman viikon jos jatkuvasti sataa ja paljon ajaa. Vesi hilseilee pois isoina pisaroina joten periaatteessa näkee ilman pyyhkijöitä, mutta pimeässä on pakko käyttää pyyhkijöitä siroavan valon takia.En oo noita rain-x tai viis sateesta kokeillu, mutta kuulemma perustuvat jotenkin silikooniin, ei kuulosta pitkäikäseltä.
Mites te oikein käytätte noita pyyhkijöitä, jos noin nopeasti menee huonoks? Vai ajatteko niin pirusti? Itse en ole ostanut varmaan 4-5 vuoteen yhtiäkään sulkia ja hyvin on pärjänny ns. vanhankin mallisilla pyyhkijöillä. Sillon tällön vaan "elvytys" laimentamattomalla lasinpesuaineella. Mutta onhan nuo rungottomat niin hienot, et pitää sellaset hankkia. :) Onkos nyt näin, että sekä Valeon että Boschin tekeleitä saa kaikkiin autoihin? Kuulema myös Motonetista löytyy joitakin rungottomia pyyhkijöitä...
[mortti], kerro ihmeessä, mistä tollasta ainetta saa! Itse olen muut lasit vahannut aina autovahalla, mutta tuulilasiin sitä ei passaa laittaa.
[mortti], kerro ihmeessä, mistä tollasta ainetta saa! Itse olen muut lasit vahannut aina autovahalla, mutta tuulilasiin sitä ei passaa laittaa.
Koska ainakin näillä vahoilla(mitä siihen olen kokeillut), on tehnyt sellasen ns. harmaan kalvon lasin pintaan ku pyyhkijöillä pyyhkäsee eli vähän aikaa näkee tosi huonosti. Kylläkin häviää nopeasti. Tuosta en tykkää. Ainakaan nämä viis sateesta ym. litkut taas ei sitä tehny ja silti vesi poistuu pisaroina hyvin pois.
Peke, ainakin reilu vuosi sitten Motonetissä myyntiin nimeomaan noita Boschin ja Valeon rungottomia pyyhkiöitä. Samalla tavalla noita rungottomia myydään cm-mitoituksella kuin old school sulkiakin. Jossain paikoissa nähnyt myös tuplapaketteja missä erikoiset sulat molemmille puolille. (Nämä siis mallikohtaisia paketteja)
Valeon rungottomat ollu tuulilasilla nyt 3 päivää ja alle 100km ja aivan silkkaa sontaa. Putsauksen jälkeen toimii hyvin 20km, jonka jälkeen veivaa vaan paskaa edes takas lasilla. Kunnon Championit takas joitten kanssa oo ikinä ollu mitään ongelmia. Tämä siis Leonissa. Jos joku haluaa kokeilla niin 20e lähtee 48cm ja 53cm sulat.
Grafiittisulat
Ääni bilteman grafiitisulille.
Ovat olleet parhaat joita olen kokeillut.
Äänettömät ja jättävät kalvon joka hylkii vettä, hinta/laatu kunnossa.
Ovat olleet parhaat joita olen kokeillut.
Äänettömät ja jättävät kalvon joka hylkii vettä, hinta/laatu kunnossa.
Bilteman sulissa on se hyvä puoli ettei ne kulu suolavettä roiskiessaan, kun eivät osu koko lasiin vaan kolisevat siinä päällä jäljistä päätellen noin kuudella "jalalla".. Ei tuu mun autoon ikinä enää bilteman pyyhijöitä :D
Champioon on ollut mulla luottomerkki vaikka tyyriitä ovatki (48cm maksaa 8€uroa)
Champioon on ollut mulla luottomerkki vaikka tyyriitä ovatki (48cm maksaa 8€uroa)
Et oo kokeillu.
Leskinen on tainnut ostaa halvimmat sulat biltemasta, sieltä löytyy ainakin kolmea eri hintaluokkaa.
Grafiittisulat on varmasti pehmeimmät ja äänettömimmät joita olen kokeillut.
Hinta muistaakseni jotain 7-9e. kpl.
Grafiittisulat on varmasti pehmeimmät ja äänettömimmät joita olen kokeillut.
Hinta muistaakseni jotain 7-9e. kpl.
^Mulla on Bilteman halvin sulka tällä hetkellä kuskin puolella (kokeeksi), pyyhkii huomattavasti paremmin kuin toisella puolella oleva SWF (joka tosin on muutaman kuukauden vanhempi). Grafiittisulat eivät vakuuttaneet, niiden pitäisi muodostaa lasiin joku hylkivä pintakerros, mutta en moista havainnut.
On aika pitkälti tuulilasin mallista, varren puristusvoimasta ja sulan kulmasta & pituudesta kiinni, mikä sulka toimii ja mikä ei. Mulla tuo Biltema toimii hyvin, toki kesto on edellisten kokeilujen perusteella heikko, mutta halpa on hintakin.
On aika pitkälti tuulilasin mallista, varren puristusvoimasta ja sulan kulmasta & pituudesta kiinni, mikä sulka toimii ja mikä ei. Mulla tuo Biltema toimii hyvin, toki kesto on edellisten kokeilujen perusteella heikko, mutta halpa on hintakin.
Ostin Motonetistä lähes kaksi vuotta sitten Valeo X3M (tjtn sinnepäin)-sulat, ne rungottomat siis. Olen lähes vainoharhaisen tarkka pyyhkijöistä, eli pienikin raita - heti puhdistus taikka uusiksi. Niin vain kävi Valeon kanssa, että vasta nyt piti vaihtaa uudet. Ajomääräkin lähentelee viittäkymmentä tonnia vuodessa, joten näennäisen kallis sulka taisikin nyt tulla todella edulliseksi.
Ehdottomasti täältä ääni turvaurille. Nyt on toisessa autossa peräkkäin hiottuna ja tuntuu, että sulkien puhdistustarve on vähentynyt kuudenteen potenssiin, eli samassa suhteessa kuin sulkien käyttöikä lisääntyy.
Ehdottomasti täältä ääni turvaurille. Nyt on toisessa autossa peräkkäin hiottuna ja tuntuu, että sulkien puhdistustarve on vähentynyt kuudenteen potenssiin, eli samassa suhteessa kuin sulkien käyttöikä lisääntyy.
laitoin talveksi juuri bilteman halpishuiskut. laitan keväällä sitten taas boschin tavalliset. biltsut jättää muutaman tunnin käytön jälkeen aina kummallisen kuvion lasiin mikä näyttää kuin olisi joku nahka painettu lasiin. valeot oli joskus vuosi sitten ja ne tuntui samanlaisilta rimpuloilta kuin biltsut. pyyhkivät vain paremmin. boschit on tähän mennessä olleet parhaat ja kestävimmät. ja tukevimman tuntuiset.
viis sateesta litku toimii aika yllättävän hyvin mutta jotenkin se vesi alkaa pakenemaan lasista kunnolla vasta motari nopeuksissa. alta kuudenkympin vauhdissa vesi tuntuu vaan korkeintaan kerääntyvän vähän isommiksi helmiksi lasille. mutta motarilla sitten ei tarvitse pyyhkijöitä edes kunnon kaatosateella.
viis sateesta litku toimii aika yllättävän hyvin mutta jotenkin se vesi alkaa pakenemaan lasista kunnolla vasta motari nopeuksissa. alta kuudenkympin vauhdissa vesi tuntuu vaan korkeintaan kerääntyvän vähän isommiksi helmiksi lasille. mutta motarilla sitten ei tarvitse pyyhkijöitä edes kunnon kaatosateella.
Juurikin noin kun tuolla ylempänä sanottiin, eli samalla lailla kun vanhat "rungolliset sulat" eli kunhan pituus täsmää ja kiinnike on sama niin pitäisi sopia.
OT: Ostin 2kk sitten boschin sulat ja pyyhkii nyt jo huonommin kun 1v vanhat tricot. Ja oli tuplat kalliimmat. Empä mene enään noihin sortumaan.
OT: Ostin 2kk sitten boschin sulat ja pyyhkii nyt jo huonommin kun 1v vanhat tricot. Ja oli tuplat kalliimmat. Empä mene enään noihin sortumaan.
No nii, jos jotain kiinnostaa kokeilla tuota nanokalvoa, niin laittakaa privaa tai sähköpostia.
Eli paketti riittää tuulilasille, mutta itse laitoin sillä kaikki laisit (corrado) ja tuntui sekin riittävän. Tuulilasi kannattaa käsitellä kuitenkin ensin ja huolella, jos ainetta pyyhkeessä riittää niin sitten muihin laseihin.
Paketissa on suomenkieliset ohjeet, ja sen osaa apinakin laittaa (oma kokeilu onnistui ;) paketissa siis: ohjeet, puhdistusliina, käsittelyliina, ja kuivausliina.
Ikkunoiden pesu, kuivaus, puhdistusliinalla lasien puhdistus, nanokalvo hierotaan pyörivin liikkein lasiin, ja annetaan sen kuivua 5-10min. pinta menee valkoiseksi, ja kiillotetaan mukana tulevalla liinalla. Puoli tuntia odottelua ennen kuin menee sateeseen, tai pesee lasia millään.
E: poistettu "tarjous"
Eli paketti riittää tuulilasille, mutta itse laitoin sillä kaikki laisit (corrado) ja tuntui sekin riittävän. Tuulilasi kannattaa käsitellä kuitenkin ensin ja huolella, jos ainetta pyyhkeessä riittää niin sitten muihin laseihin.
Paketissa on suomenkieliset ohjeet, ja sen osaa apinakin laittaa (oma kokeilu onnistui ;) paketissa siis: ohjeet, puhdistusliina, käsittelyliina, ja kuivausliina.
Ikkunoiden pesu, kuivaus, puhdistusliinalla lasien puhdistus, nanokalvo hierotaan pyörivin liikkein lasiin, ja annetaan sen kuivua 5-10min. pinta menee valkoiseksi, ja kiillotetaan mukana tulevalla liinalla. Puoli tuntia odottelua ennen kuin menee sateeseen, tai pesee lasia millään.
E: poistettu "tarjous"
Viimeksi muokannut [mortti], 22.12.2006 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koska ainakin näillä vahoilla(mitä siihen olen kokeillut), on tehnyt sellasen ns. harmaan kalvon lasin pintaan ku pyyhkijöillä pyyhkäsee eli vähän aikaa näkee tosi huonosti.
Mun mielestä toi harmaa kalvo tulee (melkein kaikista) pesuaineista. Ja on todella ärsyttävää.
Jos on pessyt lasin kunnolla, niin ekalla sateella kaikki on ok, mut heti kun ruuttaa ainetta lasiin niin ei nää mitään.
...ja täältä kans pointsit 5sateesta-mömmölle.
^ En kyllä usko, että se kalvo johtuisi itse pesuaineesta vaan kaikesta siitä moskasta jota tien pinnasta irtoaa. Kun lasin ja pyyhkijät pesee laimentamattomaan pesunesteeseen kastellulla rätillä, pysyy lasi taas hetken puhtaana.
Edit:
Edit:
Kauanko tuo aine lasissa kestää?Ikkunoiden pesu, kuivaus, puhdistusliinalla lasien puhdistus, nanokalvo hierotaan pyörivin liikkein lasiin, ja annetaan sen kuivua 5-10min. pinta menee valkoiseksi, ja kiillotetaan mukana tulevalla liinalla. Puoli tuntia odottelua ennen kuin menee sateeseen, tai pesee lasia millään.
Laitetaan nyt nanokokemuksia koko lukijakunnalle...
Vedin nuo nanomömmöt lasiin eilen. Hommassa vaikeaa oli oikeastaan vain lasin puhdistus. Lisäksi tuo riittävyys kaikille laseille on melko heikko, tahtoo pesuliina ja myös itse nanoaineliina kuivua tosi nopeasti, ilmeisesti noissa molemmissa on jotain nopeasti haihtuvaa nestettä. Käsittelyn jälkeen tuulilasi jonka ensiksi käsittelin, vaati kiillotusta putsausliinalla. Muihin laseihin ei juurikaan enää jälkiä jäänyt vaan olivat käyttökelpoisia myös ilman kiillotusta. Toki hieman niitäkin puhtaalla liinalla sipaisin...
Ensikokemusten perusteella näkyvyys parani, lasiin ei enää jää kalvoa pyyhkimen jälkiltä ja pyyhkimet luistavat paremmin. Täytyypä seurailla tilannetta ja ihmetellä miten tuo toimii...
Miinuksia: Paketin ja käyttöohjeen suomennokset ovat todella tökeröitä ja osittain virheellisiä, englanninkielisellä ohjeella homma sujuu paremmin.
Edit: Aine voisi riittää paremmin viileämmässä, itse tein homman puolilämpimässä sisätilassa.
Vedin nuo nanomömmöt lasiin eilen. Hommassa vaikeaa oli oikeastaan vain lasin puhdistus. Lisäksi tuo riittävyys kaikille laseille on melko heikko, tahtoo pesuliina ja myös itse nanoaineliina kuivua tosi nopeasti, ilmeisesti noissa molemmissa on jotain nopeasti haihtuvaa nestettä. Käsittelyn jälkeen tuulilasi jonka ensiksi käsittelin, vaati kiillotusta putsausliinalla. Muihin laseihin ei juurikaan enää jälkiä jäänyt vaan olivat käyttökelpoisia myös ilman kiillotusta. Toki hieman niitäkin puhtaalla liinalla sipaisin...
Ensikokemusten perusteella näkyvyys parani, lasiin ei enää jää kalvoa pyyhkimen jälkiltä ja pyyhkimet luistavat paremmin. Täytyypä seurailla tilannetta ja ihmetellä miten tuo toimii...
Miinuksia: Paketin ja käyttöohjeen suomennokset ovat todella tökeröitä ja osittain virheellisiä, englanninkielisellä ohjeella homma sujuu paremmin.
Edit: Aine voisi riittää paremmin viileämmässä, itse tein homman puolilämpimässä sisätilassa.
Viimeksi muokannut SS, 28.12.2006 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täytyy sanoa, että aivan loistava tuote tuo nanokalvoaine. Vesi menee heti pisaroiks, lähtee pois kertapyyhkäisyllä(siis vesi ja lika) ja muutenkin helppo pitää puhtaana. Myös Valeon rungottomat pyyhkijät toimii erinomaisesti. Tai no pitkää testiä tässä ei vielä ole tehty, mut ainakin reilu kk ja noin 1200km. Suosittelen kyllä!
Eihän noiden sulkien täkäläisissä oloissa sitä vuotta pitäisi (välttämättä) kestääkään, tavaksi on tullut vaihdella pari-kolme kertaa vuodessa eli syyspimeiden alkaessa syys-lokakuun vaihteessa, kerran kevättalvella ja jos ovat riittävän päreinä niin vielä kerran kesäksi.
Hyvä elvytystemppu on putsata sulat jytkyllä liuottimella ja pyyhkäistä silikonispraylla kastellulla rätillä kunnolla läpi niin taas pyyhkii. Ja tippa öljyä niveliin samalla. Vanha tiskikonepuhdistus ei nykymateriaaleilla tunnu enää toimivan, rispaantuvat sen jälkeen todella äkkiä.
Hyvä elvytystemppu on putsata sulat jytkyllä liuottimella ja pyyhkäistä silikonispraylla kastellulla rätillä kunnolla läpi niin taas pyyhkii. Ja tippa öljyä niveliin samalla. Vanha tiskikonepuhdistus ei nykymateriaaleilla tunnu enää toimivan, rispaantuvat sen jälkeen todella äkkiä.
SWF:t on hyvät. Valeoista vähän ristiriitaisia kokemuksia kuulunut mutta omassa autossa on toiminu hyvin 9kk. Katotaan kestääkö yhtä hyvin kuin SWF:t jotka vaihdoin reilun 2 vuoden käytön jälkeen. Kuiteskin olen aika kranttu pyyhkimisjäljestä eli vaihtoon menee jos jättää kalvoa lasin pintaan.
Raa-alla lasinpesunesteellä kannattaa tosiaan muutaman kerran vuodessa puhdistaa sulat niin kestävät ja pyyhkivät paremmin.
jarskii-: valeot löytyy halvalla prismasta
Raa-alla lasinpesunesteellä kannattaa tosiaan muutaman kerran vuodessa puhdistaa sulat niin kestävät ja pyyhkivät paremmin.
jarskii-: valeot löytyy halvalla prismasta
Valeon "rungottomat" olivat aivan surkeat. Raitaa alkoi tulemaan jo melkein uutena, ja näki selvästi, että moottori ei jaksanut liikuttaa niitä niin hyvin kuin muita sulkia. Luisto ei pahemmin parantunut edes kovassa sateessa. Ääni oli aika kova, kuin kämmenellä laappisi karheaa pöytää.
Ainoa plussa oli, että asennus ja poisto oli helppoa.
Nyt on AC Delcot käytössä ja ovat kyllä ihan eri maata (myös hinnaltaan...). Asennus tosin oli vähän hankala, koska klipsi oli turhan tiukka. Pyyhkimisjälki on moitteeton, kuin myös luisto, eikä kuulu ääntäkään. Selkeästi Valeota löysemmät, mutta jostain syystä pysyvät kuitenkin tukevammin lasissa kun kädellä heiluttelee.
Palataan asiaan sitten, kun ovat vaihtokunnossa.
Ainoa plussa oli, että asennus ja poisto oli helppoa.
Nyt on AC Delcot käytössä ja ovat kyllä ihan eri maata (myös hinnaltaan...). Asennus tosin oli vähän hankala, koska klipsi oli turhan tiukka. Pyyhkimisjälki on moitteeton, kuin myös luisto, eikä kuulu ääntäkään. Selkeästi Valeota löysemmät, mutta jostain syystä pysyvät kuitenkin tukevammin lasissa kun kädellä heiluttelee.
Palataan asiaan sitten, kun ovat vaihtokunnossa.
Viimeksi muokannut RT, 26.9.2007 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valeot ostin Kärkkäiseltä Ylivieskasta kesäkuun ekalla viikolla ja nyt jo ilmaisimet keltasella että loppu tulee. Eli kestivät sen 3kk.
Jos ei lasi tarpeeksi märkä niin kitissee ikävästi ja tosiaan alusta asti jättivät rantua. Sekä roiski vettä jo puhtaalle lasille takaisin mennessään. Taidan laittaa Bosch:it talveksi. Ei saanut positiivisiä mietteitä.
Jos ei lasi tarpeeksi märkä niin kitissee ikävästi ja tosiaan alusta asti jättivät rantua. Sekä roiski vettä jo puhtaalle lasille takaisin mennessään. Taidan laittaa Bosch:it talveksi. Ei saanut positiivisiä mietteitä.
-
- -
- Viesti:
muuten semmonen juttu noista aerotwineistä että niihin pystyy ilmeisesti vaihtamaan myöskin vain sen sulan pyyhkivän kumiosan, eli koko sulkaa ei tartte aina vaihtaa. volkkarilla on oikeen korjausohje mokomaan temppuun. ekat aerotwinit vasta menossa joten en tiiä vielä miten niitä pelkkiä kumeja saa ja mitä maksaa. homma kuitenkin toimii niin, että otetaan se sulan pieni päätypalikka irti ja vedetään se kumi ulos urasta ja uusi kiinni.
noista tuulilasin nanokäsittelyistä, onko kukaan kokeillut tällaista "uutuutta" kun tcnano? en ole ennen itse kyllä törmännyt aikaisemmin. nyt on ainakin fixus-liikkeissä tarjolla
http://www.fixus.fi/www/fixuswww.nsf/im ... y07_35.htm
sivu 2
tuollainen lasinkäsittelysetti hintaan 16,90 ei kuulosta pahalta, jos kestää lehdessä luvatun 30.000 km! maahantuojan kotisivuilla puhutaan tosin vuodesta/20 000 km:stä...
http://www.koivunen.fi/www/Koivunenwww. ... ntentB9FDD
http://www.fixus.fi/www/fixuswww.nsf/im ... y07_35.htm
sivu 2
tuollainen lasinkäsittelysetti hintaan 16,90 ei kuulosta pahalta, jos kestää lehdessä luvatun 30.000 km! maahantuojan kotisivuilla puhutaan tosin vuodesta/20 000 km:stä...
http://www.koivunen.fi/www/Koivunenwww. ... ntentB9FDD
Kuulostaa samalta kuin tuo Mortin mainostama tavara, siitä ainakin omat kokemukset olivat positiivisia. Tosin aine hävisi lasista tuulilasin vaihdon myötä, kestoa en ehtinyt testaamaan :(
Edit: Saman tapaiselta piti sanomani.
Edit: Saman tapaiselta piti sanomani.
Viimeksi muokannut SS, 1.11.2007 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo TCnano on tullu koulussa 2autoon laitettua tuulilasiin ja toiseen autoon laitettiin TCnanon vahat auton maalipinnalle, vanteille tarkotettua ainetta ei ole tullu vielä testattua.
Tuo mihin on laitettu vahat että tuulilasisuoja on opettajan auto ja se on kyllä kehunu tuota tuulilasinanoa maastataivaaseen, vesi todellaki liusuu pois tuulilasilta ettei tarvi pyyhkijöitä käyttää jne...
Omaa kokemusta ei vielä ole, mutta joulun jälkeen haen ja pistän omaan tuulilasiin sitä.
Tuo mihin on laitettu vahat että tuulilasisuoja on opettajan auto ja se on kyllä kehunu tuota tuulilasinanoa maastataivaaseen, vesi todellaki liusuu pois tuulilasilta ettei tarvi pyyhkijöitä käyttää jne...
Omaa kokemusta ei vielä ole, mutta joulun jälkeen haen ja pistän omaan tuulilasiin sitä.
Mitenkähän tuo tcnano vanteille tarkoitettu tökötti reagoi kiillotetuille huulille?
Ois tässä talvilomalla tarkoitus hinkata vanteista huulet kiiltäväksi, ja eihän se haittaisi jos niiden kiiltävänä pysyminen vähän helpottuisi tuon em. aineen avulla. Tosin tuolla Fixuksen sivuilla kyllä sanottiin, että lakatulle pinnalle...
Ois tässä talvilomalla tarkoitus hinkata vanteista huulet kiiltäväksi, ja eihän se haittaisi jos niiden kiiltävänä pysyminen vähän helpottuisi tuon em. aineen avulla. Tosin tuolla Fixuksen sivuilla kyllä sanottiin, että lakatulle pinnalle...
-
- -
Kannattaa nostaa ne pyyhkijät ylös, ni eivät sen takia mee rikki.
Viimeksi muokannut Peke, 16.9.2008 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meinasin ostaa Motonetista omaan Mk4:een Boschin rungottomat sulat, mutta myyjä väitti, että Boschien laatu on laskenut kuin lehmän häntä ja suositteli jotain toista merkkiä. (SWF, WTF tms, mustakeltainen pahvipakkaus).
Olivat halvemmat ja painivat kuulemma Valeon kanssa laadukkaimpien sulkien joukossa..
Noh, kuitenkin, hyvin tuntuu pyyhkivän.
Olivat halvemmat ja painivat kuulemma Valeon kanssa laadukkaimpien sulkien joukossa..
Noh, kuitenkin, hyvin tuntuu pyyhkivän.
Tullut nyt pari kuukautta testattua tuota TCNanoa ja täytyy sanoa, ettei ole Mortin markkinoiman tarvaran vertaista. Ensinnäkin huomattavasti suuritöisempää kuin tuo Mortin aine sekä vesi liukuu ainakin Jetan lasista vasta n. 70 km/h vauhdissa kun Mortin aineilla Golf IV:ssä vesi lensi jo n. 50 km/h. Tuulilasissa Mortin aine pysyi n. 30 tkm kun taas tämä TCNano on pysynyt 10 tkm.
Seuraavaks ajattelini koittaa AutoGlymin AquaWaxia.
Seuraavaks ajattelini koittaa AutoGlymin AquaWaxia.
www.motonet.fi => varaosat => VW => Golf II ja tuolta löytyy myös sulat ja niiden pituudet.
Itse olen nyt kokeillut Boschin, AC Delcon ja Audin rungottomia sulkia. Boschit kestivät hyvinä n. 20tkm, jonka jälkeen kumit vaihtamalla ne olivat taas kuin uudet. AC Delcot eivät mielestäni asettuneet lasille aivan niin hyvin kuin Boschit ja jättivät enemmän raitoja. Hintakin tosin oli n. 10€ Boscheja halvempi. Isäni Volvossa on jotkut "halpis" rungottomat sulat ja toisesta on kumin paikallaan pitävä muovikärki irronnut. Sulilla on ajettu ilmeisesti n. 15tkm.
Nykyiset Audin omat AeroTwinit tuntuvat nekin olevan todella fiksut. Saa nähdä kauan kestää ennen kuin pitää kumit vaihtaa. Itse sulkaa ei varmasti joudu vaihtamaan vielä useampaan vuoteen.
Itse olen nyt kokeillut Boschin, AC Delcon ja Audin rungottomia sulkia. Boschit kestivät hyvinä n. 20tkm, jonka jälkeen kumit vaihtamalla ne olivat taas kuin uudet. AC Delcot eivät mielestäni asettuneet lasille aivan niin hyvin kuin Boschit ja jättivät enemmän raitoja. Hintakin tosin oli n. 10€ Boscheja halvempi. Isäni Volvossa on jotkut "halpis" rungottomat sulat ja toisesta on kumin paikallaan pitävä muovikärki irronnut. Sulilla on ajettu ilmeisesti n. 15tkm.
Nykyiset Audin omat AeroTwinit tuntuvat nekin olevan todella fiksut. Saa nähdä kauan kestää ennen kuin pitää kumit vaihtaa. Itse sulkaa ei varmasti joudu vaihtamaan vielä useampaan vuoteen.
Motonet ehdottaa 40cm sulkia, Golfissa sopivat toimimaan vielä 45cm sulatkin, tosin joillakin merkeillä 45cm sulka saattaa hieman osua lasin tiivisteeseen kuskin puolella. 43cm sulka olisi juuri passeli, mutta noita on aika harvassa. 40cm sulalla jää ihan liikaa pyyhkimätöntä aluetta.
Rungottomista parhaiksi ovat osoittautuneet ykllättäen Biltemat, jotka tosin saisivat olla hieman käyrempiä, hanttarin puolella 45cm sulan kärki jää ala-asennossaan hieman ilmaan. Saabissa on sama ongelma.
Rungottomista parhaiksi ovat osoittautuneet ykllättäen Biltemat, jotka tosin saisivat olla hieman käyrempiä, hanttarin puolella 45cm sulan kärki jää ala-asennossaan hieman ilmaan. Saabissa on sama ongelma.
^ ite käytän tota aqua waxia melkeimpä joka pesun yhteydessä, auton kuivaaminen on paljon helpompaa, ja muutenkin vesi juoksee kätevästi maalipinnalta. Laseille ei toimi sen kummemin, tuulilasille ei kannata harmaan kalvon takia laittaa.. On tätänykyä ihan peruskamaa autoshampoon lisäksi minun hyllyssäni. :)
Eipä [mortti] sullekaan tulis ikävä tuota Aqua Waxia, jos kokeilisit esim. tätä http://www.malcopro.com/index.php?page= ... Itemid=101
Vesi suorastaan liukuu pois, varsinkin jos autoa on vielä OIKEASTI joskus vahattu.
Vesi suorastaan liukuu pois, varsinkin jos autoa on vielä OIKEASTI joskus vahattu.
Ac Delcon sulat täällä oli toledossa niin pitkään (muutama kk), kunnes piti heivata mäkeen. Syynä se, että eivät pysyneet lasissa yli 100km/h nopeuksissa, uudesta lähtien. Kävin jopa takuuseen vaihtamassa uuden, mutta sama ongelma pysyi. Lisäksi apukuskin puoleinen sulan pää ei osunut lasiin ollenkaan kun lasi niin kaareva. Muuten olivat hyvät eli täysin äänettömät. Rungolliset pysyy lasissa, mutta pitävät ääntä.
Itselläni on ainakin vaan hyviä kokemuksia rungottomista pyyhkijänsulista. Kestää n. vuoden/sulkapari. Suurin syy ehkäpä niiden kestoikään on, että huoltoasemilla EI pese tuulilasia. Siitä ikkunasutista kun ei tiedä, että mitä sillä on pesty. Itse pesen tuulilasia vain paperilla ja lasinpesuvaahdoilla.
Paikallisessa halpaliikkeessä Boschin sulat 42-44e. Kävin noin 5-10 minuuttia sitä koko hyllyä läpi, eikä löydy sopivia mistään. Noh, autoliikkeeseen seuraavaksi. Hinta 40e. Kerran noinkin päin.
Oho, jatketaan listaa: anopin Focukseen Boschin spoilerisulat 36 euroa Teboililta alkuviikosta. Näyttää siltä että mitä "kalliimpaan" liikkeeseen menee, sen halvemmalla tavaraa saa?
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”