En haulla löytäny vastaavaa topikkia, mutta jos sellanen on nii linkkiä jatkoks ja lukkoon tää...
Eli meinaan asentaa kierroslukumittarin tulevaan 1.6 td golffin (mk2) eli siis osaako joku kertoo vaihe vaiheelta mihin laitan ja mitä :S
Ei oikee oo kokemusta moisen laitosta nii jos joku viittis neuvoja antaa...
KIITOS!
kierroslukumittarin asennus...
Valvoja: ffp jäsenet
Mutta JOS ei ole laturissa w-napaa, nii teet ite...
Eli purat laturin ja yhteen vaiheeseen kolvaat piuhan...
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/diesklm/diesklm1.htm
Siinä on ohjetta kerrakseen.
Eli purat laturin ja yhteen vaiheeseen kolvaat piuhan...
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/diesklm/diesklm1.htm
Siinä on ohjetta kerrakseen.
Kytkentäohjeet tuossa tulikin, mutta jos aiheen aloittaja vois heittää vinkin, että mistä ja millä hinnalla hankki kiekkamittarin, joka on dieselille sopivalla asteikolla... niin iso kiitos.
Kaksi ääripäätä on tiedossa :
- Bilhelvete : ~ 20 euroo, kiitos, mutta ei kiitos.
- VDO : ~ 150 euroo... nå huh. Eikö halvemmalla sais jotain kelvollista ?
Kaksi ääripäätä on tiedossa :
- Bilhelvete : ~ 20 euroo, kiitos, mutta ei kiitos.
- VDO : ~ 150 euroo... nå huh. Eikö halvemmalla sais jotain kelvollista ?
Ihan kuin olisin joskus jostain joltakin kuullut, että kun vaihtaa sen mittariston, niin se alkaisi ihan toimimaan suoraan. Että signaali tulisi mittaristolle piuhoja pitkin jo valmiiksi niissäkin malleissa, mitkä ei ole kierroslukumittarilla varustettuja. Oletetaan siis että uusi mittaristokin on saman mallisarjan dsl:n mittaristo. En kyllä varmaksi sano ja kokeilemallahan se selviää. Ei se ny niin paha homma ole vaihdella eestaas.
Kaapelointi on valmiina.
Eli... ei muuta, kuin oikeanlainen mittaristo paikalleen
(bensakoneeseen eri kuin dieseliin)
Dieselissä jopa laturin W-nastan kaapeli on paikallaan, mikäli
on alkuperäinen laturi. Joten pelkän mittarin vaihto riittää.
Itse tosin jouduin hankkimaan uuden mittarikotelon, koska
lasi = etumuovi oli niin naarmuinen, ettei sitä kehdannut laittaa "uuteen" autoon-:)
Eli... ei muuta, kuin oikeanlainen mittaristo paikalleen
(bensakoneeseen eri kuin dieseliin)
Dieselissä jopa laturin W-nastan kaapeli on paikallaan, mikäli
on alkuperäinen laturi. Joten pelkän mittarin vaihto riittää.
Itse tosin jouduin hankkimaan uuden mittarikotelon, koska
lasi = etumuovi oli niin naarmuinen, ettei sitä kehdannut laittaa "uuteen" autoon-:)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa