kierroslukumittarin asennus...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

kierroslukumittarin asennus...

ViestiKirjoittaja Joni88 » 2.10.2006 14:33

En haulla löytäny vastaavaa topikkia, mutta jos sellanen on nii linkkiä jatkoks ja lukkoon tää...

Eli meinaan asentaa kierroslukumittarin tulevaan 1.6 td golffin (mk2) eli siis osaako joku kertoo vaihe vaiheelta mihin laitan ja mitä :S
Ei oikee oo kokemusta moisen laitosta nii jos joku viittis neuvoja antaa...

KIITOS!

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 2.10.2006 17:28

Hae kaupasta dieselille tarkoitettu kierros mittari ja sille vedät piuhat:

1.laturin w-navasta
2.virtalukolta
3.maadoitus

Ja mittareissa on mukana yleensä kytkentäohjeet.

K.Puska
-
Viestit: 40
Liittynyt: 1.4.2005 0:10

ViestiKirjoittaja K.Puska » 2.10.2006 18:15

Mutta JOS ei ole laturissa w-napaa, nii teet ite...
Eli purat laturin ja yhteen vaiheeseen kolvaat piuhan...
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/diesklm/diesklm1.htm
Siinä on ohjetta kerrakseen.

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 2.10.2006 18:58

Kytkentäohjeet tuossa tulikin, mutta jos aiheen aloittaja vois heittää vinkin, että mistä ja millä hinnalla hankki kiekkamittarin, joka on dieselille sopivalla asteikolla... niin iso kiitos.

Kaksi ääripäätä on tiedossa :

- Bilhelvete : ~ 20 euroo, kiitos, mutta ei kiitos.
- VDO : ~ 150 euroo... nå huh. Eikö halvemmalla sais jotain kelvollista ?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 19.6.2008 1:26

Vanha topic ylös..

Miten onnistuu alkuperäisen kierrolukumittarillisen mittariston vaihto vanhan, ei-kiekkamittarillisen tilalle? Siis Golf/Jetta 2.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 22.6.2008 2:13

nooh? ;)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.6.2008 8:18

Ihan kuin olisin joskus jostain joltakin kuullut, että kun vaihtaa sen mittariston, niin se alkaisi ihan toimimaan suoraan. Että signaali tulisi mittaristolle piuhoja pitkin jo valmiiksi niissäkin malleissa, mitkä ei ole kierroslukumittarilla varustettuja. Oletetaan siis että uusi mittaristokin on saman mallisarjan dsl:n mittaristo. En kyllä varmaksi sano ja kokeilemallahan se selviää. Ei se ny niin paha homma ole vaihdella eestaas.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 26.6.2008 18:07

^nuin uskoisin sen menevän....ot: ei kellään uudemmalla liittimellä olevaa taulua kiekkamittarilla myynnissä?

Rasmuscom
-
Viestit: 39
Liittynyt: 9.8.2006 3:23

ViestiKirjoittaja Rasmuscom » 27.6.2008 11:04

Kaapelointi on valmiina.
Eli... ei muuta, kuin oikeanlainen mittaristo paikalleen
(bensakoneeseen eri kuin dieseliin)

Dieselissä jopa laturin W-nastan kaapeli on paikallaan, mikäli
on alkuperäinen laturi. Joten pelkän mittarin vaihto riittää.
Itse tosin jouduin hankkimaan uuden mittarikotelon, koska
lasi = etumuovi oli niin naarmuinen, ettei sitä kehdannut laittaa "uuteen" autoon-:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa