Transporterin viritystä???
Valvoja: ffp jäsenet
Transporterin viritystä???
Elikkä kyseessä on toi -02 mallinen 2.5 tdi portteri. Kone on toi kaikki tehottomin malli, 66 kw. Tarkoitus olisi siitä yrittää saada tehoa enemmän ja vähemmän, mielellään enemmän... Eli mitä kannattais ekana tehdä? Ilmeisesti tohon 102 heppaseen on erona että siinä on välijäähdytin ja erilaiset suuttimet?? Elikkä jos toho asentaa välijäähyn ni kannattaako samantien etsiskellä/teettää jossain isompi, vai hommata jostain ton 102 heppasen jäähytin? Ja ne suuttimet, kannattaako hankkia isommat (ja mitkäköhän), vaiko noi tehokkaamman koneen? Ja jos lähtis turboakin muuttamaan, niin mistähän puhaltimesta olis hyvä lähteä liikkeelle?? Ja varmaankin myös kannattaa tuolla Karalan juttusilla käydä jossain välissä... Tavoitteenahan (haaveena...) olis nyt alkuun vaikka +150 heppaa ja vääntöä riittävästi.
Tottakai jos rahaa olis riittävästi, hommaisin uuden 174 heppasen suoraan...
Tottakai jos rahaa olis riittävästi, hommaisin uuden 174 heppasen suoraan...
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Tuon laatikko kestää noin 300Nm max., joten tuolla laatikolla saat isommat virihommat unohtaa. Eikös tuo ole jo muuttuvasiipisellä ja identtinen 102hv:n kanssa? No eiköhän joku täällä tiedä paremmin. Koneesta tulee lastulla jokatapauksessa enemmän mitä tuo loota kestää.
Saattaisi olla 102hv:n loota + sintterikytkin myynnissä (loota ajettu 170tkm). Kestää ainakin 550Nm ja 250hv. Itsellä vahvempaa hakusessa...
Saattaisi olla 102hv:n loota + sintterikytkin myynnissä (loota ajettu 170tkm). Kestää ainakin 550Nm ja 250hv. Itsellä vahvempaa hakusessa...
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Transporterin viritystä
Joo, kyllä se on toi paskalaatikko, se oli oikeestaan tiedossakin että toi kytkin/vaihteistopaketti pitäs vissiinkin vaihtaa. Osaako joku kertoa kuinka iso homma se vaihtaminen sitten on, vai meneekö se tehokkaamman myllyn paketti "heittämällä" noitten romujen tilalle? Kovasti kiinnostais tuo valonviejän tarjoama setti, millaista hintaa siitä haluaisit?
Mutta miten nyt sitten on esimerkiks toi välijäähdytin kysymys, eli meenkö jonnekin pajalle teettämään järeemmän vai onko jollain myydä sellaista? Toi 102 heppasen coolerihan on tietääkseni aika pienen kokonen, jos aikomuksena olis tota tehoa "hankkia" enemmänkin myöhemmin ainakin? Ja muihinkin esittämiini juttuihin sais vastailla te jotka enemmän tiedättekin...
Vastauksista jo kiitellen...
Mutta miten nyt sitten on esimerkiks toi välijäähdytin kysymys, eli meenkö jonnekin pajalle teettämään järeemmän vai onko jollain myydä sellaista? Toi 102 heppasen coolerihan on tietääkseni aika pienen kokonen, jos aikomuksena olis tota tehoa "hankkia" enemmänkin myöhemmin ainakin? Ja muihinkin esittämiini juttuihin sais vastailla te jotka enemmän tiedättekin...
Vastauksista jo kiitellen...
Ainakin se orggis välijäähdytin kaikkine putkineen on siistin näkönen setti. Täällähän joku tais hankkia 1,9TD malliinsa sellasen. Mutta siinä, kuten monissa muissakin vakiocoolereissa, on se ominaisuus että aika pieniä ovatten ja mahollisesti heikosti virtaavia. Mutta onhan se tyhjää parempi. Jos pelkää virkavaltaa niin originaalisarja lienee toisiks turvallisin ratkaisu. Turvallisin on tietysti vakio...
Niin tosta pitikin kysellä kans, että mitenkä ne viranomaiset suhtautuu jos esimerkiks tohon sen intercoolerin lykkää jälkiasennuksena. Menikö se ihan muutoskatsastuksella, vai tajuaako pöllömpi katastusmies että autoa edes on muuteltu?
Mitenkä toi 150 heppanen kone muutes eroaa tosta 88/102 heppasesta?
Mitenkä toi 150 heppanen kone muutes eroaa tosta 88/102 heppasesta?
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
valonviejän sanomien osien lisäksi erona on erilaiset männät mutta kiertokanget on kumminkin ilmeisesti samanlaiset, ainakin kovasti näyttää siltä.
Se Caravelle150hv cooleri on oikeasti älykkään hintainenkin. Suomen VW:llä lähtöhinta alle 250e. Saa nähdä mitä se maksaa Saksassa, tilasin sellaisen sieltä muiden osien kanssa.
Pikkuhiljaa päästään omassa projektissa kasaamiseen ja katsotaan mitä tulee...
Se Caravelle150hv cooleri on oikeasti älykkään hintainenkin. Suomen VW:llä lähtöhinta alle 250e. Saa nähdä mitä se maksaa Saksassa, tilasin sellaisen sieltä muiden osien kanssa.
Pikkuhiljaa päästään omassa projektissa kasaamiseen ja katsotaan mitä tulee...
Viritystä
Mistäpä olet Saksasta niitä osia tilannu, kiinnostais kovasti itsekin sieltä jotain hommata, vielä kun pitäs sinnepäin tästä kohta lähteä käymään niin vois osakaupoillakin käydä?
Oliko Valonviejä myymässä sitä kytkin/vaihteisto settiä mahdollisesti?
Mistähän noita suuttimia sitten kannattais kysellä, ja millaset ne sitten kannattais laittaa ja millasta turboa ja välijäähdytintä "ammattilaiset" suosittelis? Jos nyt ainakin ens alkuun pidättäydyttäis alle 200 hepan tehoissa...
Vastauksista taas kiitellen...
Oliko Valonviejä myymässä sitä kytkin/vaihteisto settiä mahdollisesti?
Mistähän noita suuttimia sitten kannattais kysellä, ja millaset ne sitten kannattais laittaa ja millasta turboa ja välijäähdytintä "ammattilaiset" suosittelis? Jos nyt ainakin ens alkuun pidättäydyttäis alle 200 hepan tehoissa...
Vastauksista taas kiitellen...
no piti sitten oikein googlettaa; http://www.ksmscz.cz/download/katalogy/ ... mplett.pdf
Tuon ks:n luettelon mukaan agx&ahy (150hv) ja acv:ssa olisi samat männät.
Myyvät kahdella eri nrolla olevaa mäntää, kummankin perässä samat moottorikoodit. Olisikohan jossain vaiheessa sitten tullut noita kosmeettisia muutoksia?
Tuon ks:n luettelon mukaan agx&ahy (150hv) ja acv:ssa olisi samat männät.
Myyvät kahdella eri nrolla olevaa mäntää, kummankin perässä samat moottorikoodit. Olisikohan jossain vaiheessa sitten tullut noita kosmeettisia muutoksia?
passat31 - Ei mulla oo kameraa ja en osaa laittaa niitä näkyville.
Bruce77 - Kaverin faija vaikuttaa siellä ja se hoitaa mulle ne osat. Pitää kattoa miten se toimii sieltä ja jos rupee toimimaan kivasti niin rupeen varmaan järkkäämään sitä kautta tarvitseville osia.
En tiedä onko sulla TRP ja Caravelle keulainen auto mutta jos Caravelle niin hyvä vaihtoehto on se 150hv vakiocooleri mikä on iso ja sopii hyvin paikalleen. Siihen vaan kannattaa askarella ahtoputket itse kun ne maksaa tuplaten sen mitä se cooleri maksaa, ainakin vv-auton hintojen mukaan.
LM - Tuo kyllä kuullostaa hyvinkin todennäköiseltä selitykseltä että ne erot on vaan kosmeettisia. Toisen männät on muistaakseni 2001 mallin moottorista ja toiset jostain vanhemmasta.
Bruce77 - Kaverin faija vaikuttaa siellä ja se hoitaa mulle ne osat. Pitää kattoa miten se toimii sieltä ja jos rupee toimimaan kivasti niin rupeen varmaan järkkäämään sitä kautta tarvitseville osia.
En tiedä onko sulla TRP ja Caravelle keulainen auto mutta jos Caravelle niin hyvä vaihtoehto on se 150hv vakiocooleri mikä on iso ja sopii hyvin paikalleen. Siihen vaan kannattaa askarella ahtoputket itse kun ne maksaa tuplaten sen mitä se cooleri maksaa, ainakin vv-auton hintojen mukaan.
LM - Tuo kyllä kuullostaa hyvinkin todennäköiseltä selitykseltä että ne erot on vaan kosmeettisia. Toisen männät on muistaakseni 2001 mallin moottorista ja toiset jostain vanhemmasta.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Kytkin / vaihteisto saattaa olla myynnissä, mikäli nyt saan itselle vahvemmat hommattua. Tämä vielä kesken. Tiedä sitten tarvitsenko vahvempia, kun tuntuu nykyinenkin setti hyvin kestävän. Toiveissa on reilu voimanlisäys, mutta toistaiseksi vain toiveissa...
Kannattaa sitten uhrata niihin ahtoputkiin, ettei tartte korjailla. Ainakin ahtimelta lähtevään päähän ja jyrkkiin mutkiin kunnon silikooniletkut.
Kannattaa sitten uhrata niihin ahtoputkiin, ettei tartte korjailla. Ainakin ahtimelta lähtevään päähän ja jyrkkiin mutkiin kunnon silikooniletkut.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
No omaan tuli rakennettua kiinteä vauhtis ja uusi vaimennettu kytkin, joten orkkis vaihdelootalla mennään. Saa nähä miten käy liimakumien kanssa stripillä...
Vanhemmista tulee lastulla jotain 140hv ja uudemmista (-01 ->) noin 160hv. Taitaapi olla paljolti ahtimesta kiinni, joten suuttimet tai cooleri ei paljoa auta.
Vanhemmista tulee lastulla jotain 140hv ja uudemmista (-01 ->) noin 160hv. Taitaapi olla paljolti ahtimesta kiinni, joten suuttimet tai cooleri ei paljoa auta.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Eipä ollut työkoneella yhtään kuvaa mokomasta. Kotikoneella kyllä on, tosin olen siitä kuvia tänne jonnekkin ennenkin pistänyt.
Ainakin viimevuonna kumit lämpes ihan ilman burnista. Kolmannessa vedossa pitivät jo kuin tauti, kunhan odotusaika viivalle ei vaan veny pitkäksi.
Saa nähdä mitä nämä uudet sitten ovat, köykäsemmät ainakin. Sais kait noi burnistettuakkin nurkka kerrallaan...
Ainakin viimevuonna kumit lämpes ihan ilman burnista. Kolmannessa vedossa pitivät jo kuin tauti, kunhan odotusaika viivalle ei vaan veny pitkäksi.
Saa nähdä mitä nämä uudet sitten ovat, köykäsemmät ainakin. Sais kait noi burnistettuakkin nurkka kerrallaan...
Helpoin konsti saada se n.30-35 lisähevosta ja 50-60Nm vääntöä, on uudelleen ohjelmoida autonmoottoriohjaus järjestelmä.
Powerflash, oulu
Karala
etc. etc...
Onnistuu vuosimalliin 00 ja siitä ylöspäin.
Sen jälkeen vaatii jo fyysistä muuttamista, että lisätehoa saadaan.
Mulla on ajettu jo yli 180tkm lastutettuna tai oikeammin siis ohjelmoituna.
Powerflash, oulu
Karala
etc. etc...
Onnistuu vuosimalliin 00 ja siitä ylöspäin.
Sen jälkeen vaatii jo fyysistä muuttamista, että lisätehoa saadaan.
Mulla on ajettu jo yli 180tkm lastutettuna tai oikeammin siis ohjelmoituna.
Mulle tuo oli uutta tai siis lastuttaa voi tietysti kaikki, joissa on boksi, siis vanhemmankin, mutta kai se on uskottava, jos kerran niin sanot, että sen fläsäytyksen voi siis tehdä vanhempiinkin malleihin... sitä nyt ei vaan oikein jaksa olla kiinnostunut kuin omasta hopastaan... =) vähän eri ahdinta, suutinkärjet, katti pois, mietoakin miedompi ohjelma.... =) eikä lainkaan savua... harmi sinällään... tiukempi ohjelma olis antanut yli 400Nm ja noin 10hv lisää, mutta jyristi jo siihen malliin että... ja voi sitä savua, muttei tietysti valonviejän voittanutta =)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Evrystä en osaa tuohon mitään sanoa, mutta itse satsaisin kyllä penkkisäätämiseen. Saat toimivan pirssin ja kustannus jotain 10-20e per heppa. Elämä on...
Tuli tänään mitattua puristuspaineet omasta ja kaikki tuntuis olevan kunnossa. On se vaan pirulainen vahva tuo orkkis alakerta :)
Kunhan tuo pirun sähkövika nyt korjaantuisi uuden ECU:n myötä. Loota Karalan hoideltavana parhaillaan ja samalla lupasi istuttaa tuohon kivikautiseen boksiin vnt-ohjauksen uudemmasta boksista. Jospa sais nuo tasakaasuahdot vähän järkevämmiksi.
Tuli tänään mitattua puristuspaineet omasta ja kaikki tuntuis olevan kunnossa. On se vaan pirulainen vahva tuo orkkis alakerta :)
Kunhan tuo pirun sähkövika nyt korjaantuisi uuden ECU:n myötä. Loota Karalan hoideltavana parhaillaan ja samalla lupasi istuttaa tuohon kivikautiseen boksiin vnt-ohjauksen uudemmasta boksista. Jospa sais nuo tasakaasuahdot vähän järkevämmiksi.
niin, saishan sen varmasti penkissäkin laitettua, mutta se evry houkuttaisi siksi, kun se tosiaan on niin edullinen. Ja kun tosiaan ei tarvitse kuin ihan hivenen vain pirteyttä lisää....tarvittaessa.
Itelle tein vain mersuun evryn ja se toi juuri sen pienen tarvittavan piristyksen...siksi ajattelin, että onko se käytännössä tähänkin mahdollista....
Itelle tein vain mersuun evryn ja se toi juuri sen pienen tarvittavan piristyksen...siksi ajattelin, että onko se käytännössä tähänkin mahdollista....
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Nyt on egr tukittu ja imusarjan päälle tuleva mutka jossa on egr venttiili putsattu. Savutus väheni.
Takimmainen vaimennin jäi myös pois kun oli ruostunut ja todettiin, että ei vaikuta ääniin oikeastaan mitenkään.
Kiinnosaisisi vielä se vakio ahtopaine. Nyt paine käy 0.7bar ja laskee 0.6bar.
Iq säädin vag-com:illa niin että se pyörii arvossa 1.4-2.2. Alussa oli 2.0-2.6.
Pumpun ajoitus oli myöhäsellä. Kumpi acv kone pitää valita siitä vag-com valikosta kun katsoo ajoitusta? On vaan niin tympeässä paikassa pumppu että ei viitsi alkaa ajoitusta säätelemään.
Takimmainen vaimennin jäi myös pois kun oli ruostunut ja todettiin, että ei vaikuta ääniin oikeastaan mitenkään.
Kiinnosaisisi vielä se vakio ahtopaine. Nyt paine käy 0.7bar ja laskee 0.6bar.
Iq säädin vag-com:illa niin että se pyörii arvossa 1.4-2.2. Alussa oli 2.0-2.6.
Pumpun ajoitus oli myöhäsellä. Kumpi acv kone pitää valita siitä vag-com valikosta kun katsoo ajoitusta? On vaan niin tympeässä paikassa pumppu että ei viitsi alkaa ajoitusta säätelemään.
Onkos noissa syncrojen laatikoissa olennaisimpia kestävyyden kannalta olevia eroja, kun alkaa ottamaan vähän enemmän voimaa koneesta.
Ja osaisiko joku jakaa kokemusta kytkimen osista, mitä tuonne kannattaa heittää, kun kytkintä vaihtaa. Eikös näissä kaksoismassavauhtis ole? Ei vaan ole vielä kokemusta, kun ei näillä tehoilla vielä luistele.
Sitten toinen kysymys laatikosta. Nopean vaihteen vaihdossa, kytkintä palauttaessa meinaa laatikko sorvata silloin tällöin. Laatikon öljyt vaihdettu hiljattain.
Voiko tämä sorvailu johtua 207tkm ajetusta kytkimestä?
Ja osaisiko joku jakaa kokemusta kytkimen osista, mitä tuonne kannattaa heittää, kun kytkintä vaihtaa. Eikös näissä kaksoismassavauhtis ole? Ei vaan ole vielä kokemusta, kun ei näillä tehoilla vielä luistele.
Sitten toinen kysymys laatikosta. Nopean vaihteen vaihdossa, kytkintä palauttaessa meinaa laatikko sorvata silloin tällöin. Laatikon öljyt vaihdettu hiljattain.
Voiko tämä sorvailu johtua 207tkm ajetusta kytkimestä?
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 18.3.2004 20:33
- Viesti:
2.5tdi automaatti
Onko kellään kokemusta automaattilaatikollisesta porterista 2.5tdi koneella(102hv). eli postin käytöstä poistunutta porteria olen ajatellut. pientä piristystä pitäisi saada ja ilmeisesti lastu on siihen paras ratkaisu? kuinka tuo laatikko kestää tehonlisäystä? auto olisi ajettu n.150tkm ja postilaatikolta laatikolle ajelua. itse laatikko toimii varmasti vakiona moitteettomasti, tällä hetkellä käytössä on postin automaatti corolla ja aikaisemmin oli postin 2.4d porter ja niissä laatikko pelitti kyllä.
mikä lastu olisi sopiva ja onko niissä eroja? netistä löyty joku eco "lastu" joka tuli johdoilla kiinni ja lupasivat 28-35hv tehonlisäystä. hintaa oli vain 140e joten vaikutti halvalta. onko vuosimalleissä eroja eli onko esim. -99 ja -01 identtisiä? onko ns. tyyppivika parannuksia tullut jossain vaiheessa?
mikä lastu olisi sopiva ja onko niissä eroja? netistä löyty joku eco "lastu" joka tuli johdoilla kiinni ja lupasivat 28-35hv tehonlisäystä. hintaa oli vain 140e joten vaikutti halvalta. onko vuosimalleissä eroja eli onko esim. -99 ja -01 identtisiä? onko ns. tyyppivika parannuksia tullut jossain vaiheessa?
Lumimies 81
T4 syncrossa hiukan laatikon kannakkeet "losahtelee" ykkösen ja pakin välillä. (260tkm mittarissa. Laatikon-oilit vaihdettu kerran)
-kytkin vaihdettiin 220tkm kohdalla. Vakio Boschilainen. (ei pysty laittaan sintteriä, kun ei voi yhtään kuorma päällä luistattaa. hajottaalootan...
-kaksoismassa vauhtipyörä on!
Isot pojat on sanoneet, että sitten kun laatikko alkaa vinkumaan, on syytä huolestua. hyvin on pelittänyt jo yli 240tkm, yli 165hv/355Nm tehoilla/väännöllä.
Ps.Kaikki vehkeet, jopa vakion, saa rikki, jos väärin käyttää.
Ps2. ja kaikki nuo johdotuksiin asennettavat boksit on p...seestä, jos vaihtoehtona on auton oman boksin täydellinen uudelleen ohjelmointi tai lutikan vaihto. Piste.
T4 syncrossa hiukan laatikon kannakkeet "losahtelee" ykkösen ja pakin välillä. (260tkm mittarissa. Laatikon-oilit vaihdettu kerran)
-kytkin vaihdettiin 220tkm kohdalla. Vakio Boschilainen. (ei pysty laittaan sintteriä, kun ei voi yhtään kuorma päällä luistattaa. hajottaalootan...
-kaksoismassa vauhtipyörä on!
Isot pojat on sanoneet, että sitten kun laatikko alkaa vinkumaan, on syytä huolestua. hyvin on pelittänyt jo yli 240tkm, yli 165hv/355Nm tehoilla/väännöllä.
Ps.Kaikki vehkeet, jopa vakion, saa rikki, jos väärin käyttää.
Ps2. ja kaikki nuo johdotuksiin asennettavat boksit on p...seestä, jos vaihtoehtona on auton oman boksin täydellinen uudelleen ohjelmointi tai lutikan vaihto. Piste.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 18.3.2004 20:33
- Viesti:
Onko kellään kokemuksia 2.5tdi(102hv) automaattilaatikosta ja sen kestävyydestä jos alkaa virittelemään. kyseinen auto olisi ajettu n.150tkm ja tarkotuksena lastuttaa ja jotain pientä että kestääkö laatikko 140heppaa, ja tottakai niitä myös käytetään mutta ei turhaa rääkkiä(tosin automaatillahan ei voi oikein lujaa rääkätä)
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 18.3.2004 20:33
- Viesti:
No onko kellään tälläsestä boxista kokemuksia ja mitä se lisää,syöttöä mutta lisääkö ahtojaki?
http://kauppa.finnautomobile.net/index. ... f669df3b99
http://de2.netpure.de/cgi-bin/baseporta ... ll&Id=2468
onko periaattees sama kuin evry?
http://kauppa.finnautomobile.net/index. ... f669df3b99
http://de2.netpure.de/cgi-bin/baseporta ... ll&Id=2468
onko periaattees sama kuin evry?
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 18.3.2004 20:33
- Viesti:
Myyjä puhui jostain ajoituksesta mitä tuollainen boxi myös säätäisi mutta taisi puhua lämpimikseen,eikai sitä voi vastuksilla säätää? jokin säätöruuvi boxissa on mutta se kait säätää "vastuksen määrää" . kuinkas sitten ahtoja nostetaan tuossa 2.5tdi:ssä,bleedauksella vissiinkin? paljonko uskaltaa laittaa ahtoja. onko kokemuksia katin poistolla että paljonko ahdot sillä nousee vai nouseeko ollenkaan?
"kissan" poisto ei vaikuta ahtopaineeseen, eikä oikeastaan mihinkään muuhun kuin yleisen melutason kasvamiseen auton hytissä. On meinaan suoraan siinä alla. (omassa oli ns.pakkotappo, ekan puhaltimen hajoamisen jälkeen = täynnä öljyä)
ja ei vaikuta päästömittaukseen käytännössä ollenkaan, jos kone on muuten bueno.
ja ei vaikuta päästömittaukseen käytännössä ollenkaan, jos kone on muuten bueno.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 6.11.2009 13:13
T4 2,5TDI vm.-02 transun vakio ahdot 0,6-0,7 bar
Kone ACV
Kone ACV
Viimeksi muokannut PSI&Siitin, 1.6.2011 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 6.11.2009 13:13
Herätelläänpäs ketjua kun on noin suosittu... melkein 35000 lukukertaa.
Eli kärsiikö T4 2,5tdi -02:n transun konetta Bleedata tuosta 0,7bar yhtään??
Onko kellään omassaan laitettu tarkkaa rajapaineventtiiliä 0,7bar ja Bleedannut esim. 0,9bar.
Tällähän saavutetaan se etu ettei hukkis ala aukeamaan ennen tuota 0,7bar koska rajapaineventtiili ei sitä salli ja veto sen takia paranee... hukkis avautuu vasta 0,9barissa Bleedin takia jolloin saadaan "vähän enemmän hepoja".
Eli kärsiikö T4 2,5tdi -02:n transun konetta Bleedata tuosta 0,7bar yhtään??
Onko kellään omassaan laitettu tarkkaa rajapaineventtiiliä 0,7bar ja Bleedannut esim. 0,9bar.
Tällähän saavutetaan se etu ettei hukkis ala aukeamaan ennen tuota 0,7bar koska rajapaineventtiili ei sitä salli ja veto sen takia paranee... hukkis avautuu vasta 0,9barissa Bleedin takia jolloin saadaan "vähän enemmän hepoja".
kyllä vakiona on 0.7bar . minä nostin vastuksella 1.1bar ja syöttöjä sen että just pöläyttää , niin ei kytkin pidä. 0.9bar on tällähetkellä. Siis nämä baarit on mitattu mittarilla heti turbon jälkeen ja en tiedä onko todellista , mutta itsele ainakin vertailu arvoja. Tais muuten vagcom näyttää 0.99 .
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 6.11.2009 13:13
Välijäähdyttimellinen 2,5TDI vm. 2002 se 102hv versio...
Tarkkaa moottorin tyyppiä en tiedä. Mistä sen näkee?? Löysin ACV on mulla.
Ahtomittarin mukaan ahtaa aluksi 0,7 jonka jälkeen tippuu 0,6:teen ja pysyy siinä.
Onko tässä muuten pumppusuutin kone? vai jakajapumpullinen??
Tarkkaa moottorin tyyppiä en tiedä. Mistä sen näkee?? Löysin ACV on mulla.
Ahtomittarin mukaan ahtaa aluksi 0,7 jonka jälkeen tippuu 0,6:teen ja pysyy siinä.
Onko tässä muuten pumppusuutin kone? vai jakajapumpullinen??
Viimeksi muokannut PSI&Siitin, 1.6.2011 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 6.11.2009 13:13
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 6.11.2009 13:13
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 6.11.2009 13:13
no niin.
ahtimena kkk k14 ja maks ahdot 0.7bar, manuaali antaa kyseiselle portterille normaali ahdot 0.7bar.
Nyt asentelin evryn: etuvastus 180 ohmia ja säätövastus 0-1k ohmia.
rinnanasennus nastoihin 2 ja 3, pitäs olla oikein???
Ennen asennusta kiihtyvyys normaali ja max ahdot 0.7bar, asennuksen jälkeen muutosta ei tapahtunut.
Missäs vika???
ahtimena kkk k14 ja maks ahdot 0.7bar, manuaali antaa kyseiselle portterille normaali ahdot 0.7bar.
Nyt asentelin evryn: etuvastus 180 ohmia ja säätövastus 0-1k ohmia.
rinnanasennus nastoihin 2 ja 3, pitäs olla oikein???
Ennen asennusta kiihtyvyys normaali ja max ahdot 0.7bar, asennuksen jälkeen muutosta ei tapahtunut.
Missäs vika???
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 6.11.2009 13:13
No Mäntsälä on vähä kaukana itse olen Kouvolasta, olisin voinut tutkia auton. Muutaman olen rakentanut noita ewryjä transportereihin. Mutta onko sulla mahdollista käyttää yleis mittaria? Voitko varmistaa ohmisesti, että rakentamasi piiri on ehjä, entä onko sulla kytkin millä ewry piiri erotetaan pumpusta käynnistyksen ajaksi?
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 6.11.2009 13:13
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 6.11.2009 13:13
onkohan tullut kytkettyä vääriin johtoihin?
pistoke 8 nap jossa 7 nastaa käytössä, josta lähtee lyhyt johto seuraavalle pistokkeelle.
Näihin johtoihin kytketty evry, 2 lähtee vastuksille ja palaa nastaan 3.
lisäselvityksenä: kun mittaan 2-3 välin ei löydy vastusa, kun otan pisttokkeet irti niin vastus löytyy.
eli onko väärissä piuhooissa???
pistoke 8 nap jossa 7 nastaa käytössä, josta lähtee lyhyt johto seuraavalle pistokkeelle.
Näihin johtoihin kytketty evry, 2 lähtee vastuksille ja palaa nastaan 3.
lisäselvityksenä: kun mittaan 2-3 välin ei löydy vastusa, kun otan pisttokkeet irti niin vastus löytyy.
eli onko väärissä piuhooissa???
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 6.11.2009 13:13
Rojekti edennyt.
Nyt evry oikeissa piuhoissa :D
Tyhjä käynnillä kun potikkoa kääntää ääri asentoon, niin moottori pyörii nykyen.
Kun ajaa niin moottori ei jaksa vetää ja putkista tulee musta savu, hieman takaisin päin ja moottoriin löytyy normi käynti ja veto.
Muutosta ei mielestäni ole tapahtunut ollenkaan??
Nyt evry oikeissa piuhoissa :D
Tyhjä käynnillä kun potikkoa kääntää ääri asentoon, niin moottori pyörii nykyen.
Kun ajaa niin moottori ei jaksa vetää ja putkista tulee musta savu, hieman takaisin päin ja moottoriin löytyy normi käynti ja veto.
Muutosta ei mielestäni ole tapahtunut ollenkaan??
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 6.11.2009 13:13
Kertokaapas nyt viisas konsti nostaa -00 ACV portterin ahtoja.
Tällä hetkellä mennään evryllä ja Autogaugen ahtomittarin mukaan piikkaa paineen ensin noin 0.7 ja sen jälkeen tippuu noin 0.6.
En ole oikein haulla löytänyt mistään selkeitä hyviän konsteja tuohon paineen nostoon. Joku puhuu vastuksista ja joku bleedaamisesta?
Mihin vastus/ tai mihin bleedi?
Tällä hetkellä mennään evryllä ja Autogaugen ahtomittarin mukaan piikkaa paineen ensin noin 0.7 ja sen jälkeen tippuu noin 0.6.
En ole oikein haulla löytänyt mistään selkeitä hyviän konsteja tuohon paineen nostoon. Joku puhuu vastuksista ja joku bleedaamisesta?
Mihin vastus/ tai mihin bleedi?
Tuohon edelliseen omaan viestiin muuten lisätietoa.
Ahtopainemittaus oli vääärässä paikassa ensin.
Mittari ei kerro totuutta jos mittauksen ottaa turbon imukotelolta lähtevästä letkusta t-haaralla. Siitä mitattuna oma näytti 0.6-0.7 baaria.
Nyt otin mittauksen suoraan välijäähdyttimeltä niin paineet näyttää 1-1.1 baaria. Auto on lastutettu joten ei ole vakiopaine.
Ahtopainemittaus oli vääärässä paikassa ensin.
Mittari ei kerro totuutta jos mittauksen ottaa turbon imukotelolta lähtevästä letkusta t-haaralla. Siitä mitattuna oma näytti 0.6-0.7 baaria.
Nyt otin mittauksen suoraan välijäähdyttimeltä niin paineet näyttää 1-1.1 baaria. Auto on lastutettu joten ei ole vakiopaine.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa