VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

pete73
-
Viestit: 1996
Liittynyt: 11.2.2011 17:45
Auto: Leon ASZ, Cordoba AGR, Polo ATD, Renault 19 16v

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja pete73 » 26.7.2017 16:42

Auttais varmaan aika paljon ku olis tiedossa et mitä se ajonestoon liittyen herjaa...
Eli onko tarkka vikakoodi tiedossa?
Ja luettiinko vain moottorinohjaimelta vai myös ajonestolta/mittaristosta ne koodit?

Koeajolla
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 26.7.2017 18:50

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Koeajolla » 26.7.2017 18:55

Moro

Pientä ongelmaa, kun tuli lähdettyä hätiköiden kikkailemaan VCDS:llä. 2007 vuoden Hatch Polo. Central Electricsistä tuli hukattua tuo software number. En ottanu alkuunsa talteen ja eikös se siten tullut hätiköiden vaihdettua. Nyt siis on väärä koodi. Tämähän aiheuttaa sen, että takaluukun lukko ei enää seuraa keskuslukkoa ja koska se on sähköinen, se ei aukea enää ollenkaan. Soittelin pari tuttua läpi ja sain vinkin, että saman mallisen Polon Softanumeroa voisi koittaa alkuperäisen tilalle ja sillä voisi toimia. Kysynkin siis josko joku ystävällisesti pystyisi sellaisen antamaan tai jos muita vinkkejä tulee, niin nekin ovat avuksi. Huomenna illalla täytyy käydä tutulla piuhan päässä, jos ei sitä ennen apuja löydy. Kiitos.

H. Jormalainen
-
Viestit: 15918
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Auto: Golf GTI 16v -90, A3 1,8 -98
Viesti:

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.7.2017 22:09

Jos oot aiemmin skannannu ohjainlaitteen, ni sen lokitiedostosta vois näkyä.

harri81
-
Viestit: 242
Liittynyt: 19.2.2004 17:35
Auto: 2.0 azv turre, 1.8Tq b5

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja harri81 » 28.7.2017 22:36

Löytyykö mistä suuttimien arvot? 2.0 tdi kyseessä.
Tietäs vähän missä kunnossa suuttimet on...

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 28.7.2017 22:52

01-engine ja 08-measuring blocks, lohko on joku 005-015 väliltä. Kelaa niitä läpi niin näet kyllä.

pete73
-
Viestit: 1996
Liittynyt: 11.2.2011 17:45
Auto: Leon ASZ, Cordoba AGR, Polo ATD, Renault 19 16v

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja pete73 » 6.8.2017 22:25

Kuika muuten auton mstkamittarilukemat tallentuu mittaristoon, kun luin tuossa veljen 6kv polon vikakoodit ynnä muuta, niin pisti silmään että vcds ilmoitti lukemaksi 655tkm ja mittarissa lukee 399tkm?

Lukema siis löytyi mittaristoa lukiessa. Pitäisikö löytyä myös eculta? Auto siis 00-vuoden farkku-polo alh-koneella. Luettu vcds-litellä (ilmaisversio), enkä löytänyt lukemaa ecusta...

pärinäkärhö
-
Viestit: 50
Liittynyt: 15.12.2015 20:02
Auto: Passat 3b

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja pärinäkärhö » 2.9.2017 0:59

Vcds apuja? Eli xp kone, ebay johto ja vcds lite, pitäs olla simppeli homma mutta kun ei. Eli ajureiden asennukseen kosahtaa homma, kokeiltu ainakin kolmilla eri ajureilla, aina sama ilmotus "cannot install this hardware, the hardware was not installed because the wizard cannot find the necessary software" mistä johtuu?

Edit: oli näköjää hyötyä kysellä kun 5minuuttia postauksen jälkeen sain toimimaan, ja nii nyt pitäs osata tehä tuolla jotain, onnistuuko tuolla litellä 1m leonista pienentää sisätutkien herkkyyttä?

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 2.9.2017 11:01

pärinäkärhö kirjoitti:Vcds apuja? Eli xp kone, ebay johto ja vcds lite, pitäs olla simppeli homma mutta kun ei. Eli ajureiden asennukseen kosahtaa homma, kokeiltu ainakin kolmilla eri ajureilla, aina sama ilmotus "cannot install this hardware, the hardware was not installed because the wizard cannot find the necessary software" mistä johtuu?

Edit: oli näköjää hyötyä kysellä kun 5minuuttia postauksen jälkeen sain toimimaan, ja nii nyt pitäs osata tehä tuolla jotain, onnistuuko tuolla litellä 1m leonista pienentää sisätutkien herkkyyttä?



Free Shareware:

Cannot do AutoScan
Won't display text for all fault codes
No Basic Settings (so no TBA, Xenon leveling, etc or checking timing on TDI's)
No Adaptation Saving (so no changing of locking/lights/horn behavior)
No Output Tests
No tech support from Ross-Tech


Eli: Jos maksat 99 dollaria Ross-Techille ja rekisteröit tuon ohjelman, pääset tekemään noita adaptaatioita.

PolskiG40
-
Viestit: 78
Liittynyt: 23.7.2003 22:28
Auto: Polo G40, Mk2 20vt, B7-4motion, Urban Cruiser

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja PolskiG40 » 12.9.2017 8:28

Seat Ibizan (-03, 1.4 16v) pin-koodi apuja kaipaan. En saa koodia kaivettua tuolla kiina vagtacholla, "access denied" vaikka kuinka monta kertaa kokeilee.
Ei pitäis olla mittaristo tms. lukossa, ainakaan VCDS:n mukaan.
Löytyiskö Turun-seudulta PIN-koodin kaivajaa?
Priva/o4o5526216

nimeton
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 2.10.2017 7:40

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja nimeton » 2.10.2017 7:53

Nyt olisi melko iso ongelma Touareg -12 7P mallin kanssa ilmajousissa. Onkohan kukaan saanut kalibroitua oikein tämän auton alustan korkeutta?

Tuttavani halusi madaltaa huijaamalla tämän auton korkeutta ja ensin kuvittelimme tekevän oikein tuon kalibroinnin ja auto laskeutui sellaisen 25mm. Ajettiin vähän aikaa autolla ja sitten katsottiin, että se on takakulmaltaan 20mm alempana kuin toinen puoli. Rupesimme tekemään kalibrointia uudelleen, mutta vaikka pelkästään yhden kulman mittaa muutettiin tippui koko auto alaspäin taas 25mm. Hätäpäissä vielä kerran ihmeteltiin asiaa ja nyt auto on sitten rautoja vasten normaali ajokorkeudessa. Off road ja special offroad vielä nostaa autoa ja ei tule vikakoodia, mutta ei sillä oikein pysty ajamaan.

Ongelma siis yksinkertaisuudessaan on, että emme saa ajettua alustaa siihen kalibrointikorkeuteen. Tämän auton alustanohjaus on UDS protokolalla niin nuo yleiset ohjeet eivät toimi tämän kanssa.

Apua todella siis kaivataan.

Voi vastailla tänne/priva tai sitten otan puhelunkin mielellään vastaan. o5o / 3o46156

Jeeper
-
Viestit: 4
Liittynyt: 1.6.2008 9:07

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jeeper » 26.11.2017 14:25

Onnistuuko 2017 T6:sen pakkivalojen (led) kirkkautta säätämään?
V2 piuha löytyy kyllä....

Stinky76
-
Viestit: 95
Liittynyt: 27.1.2010 20:20
Auto: Crafter 2.5 TDI, LT35 2.5TDI, Golf Mk5, Golf Mk2.

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Stinky76 » 18.1.2018 10:43

Onkos täällä crafteriin perehtyneitä? Moottorinohjaimen login/security access -koodia kaipailisin. On koitettu pariin kertaan 12233, mutta ei kelpaa. Ilmoittaa jo error 37:aa, eli tarttis odotella ennen seuraavaa yritystä. BJM moottori ja EDC16CP43 ecu. Customer speed limiteriä tuosta oli tarkoitus muuttaa adaption puolelta, mutta ei hyväksy isompaa eikä pienempää arvoa kuin 161km/h. Vaatisko sitten tuon security accessin vai missä mättää..
IMG_20180115_194524.jpg
IMG_20180115_194524.jpg (2.38 MiB) Katsottu 17728 kertaa

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 19.1.2018 13:47

Eikös noita nopeusrajoituksia ole perinteisesti pystynyt muuttamaan vain alaspäin, ei ikinä ylöspäin. Voipi olla että joudut imaisemaan moottorinohjaimelta EEPROMmin sisällön ja sieltä sitten muokkaamaan sitä arvoa ja uppimaan takaisin purkille.

Stinky76
-
Viestit: 95
Liittynyt: 27.1.2010 20:20
Auto: Crafter 2.5 TDI, LT35 2.5TDI, Golf Mk5, Golf Mk2.

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Stinky76 » 19.1.2018 15:51

Jultsu kirjoitti:Eikös noita nopeusrajoituksia ole perinteisesti pystynyt muuttamaan vain alaspäin, ei ikinä ylöspäin. Voipi olla että joudut imaisemaan moottorinohjaimelta EEPROMmin sisällön ja sieltä sitten muokkaamaan sitä arvoa ja uppimaan takaisin purkille.


Tuo "speed limit (by customer)" pitäisi olla sellainen, jota pystyy muuttamaan molempiin suuntiin välillä 35-161km/h, jopa vcds:n ohjeen mukaan, mutta rajoituksen saa kokonaan pois ilmeisesti vain oikealla login koodilla. Ross-techilläkään eivät tuota koodia tienneet. Pystyn tosiaan syöttämään uuden arvon kanavan 13 kenttään, mutta ei silti hyväksy sitä, oli se sitten mitä tahansa tuolta annetulta väliltä. Siksi ajattelin, että vaatiiko security accessin ennenkuin hyväksyy muutoksen... "Speed limit (by law)" on sellainen rajoitus, jota ei saa kuin alaspäin.
Liitteet
IMG_20180119_155101.jpg
IMG_20180119_155101.jpg (1.05 MiB) Katsottu 17646 kertaa

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16
Auto: Passat cc 2.0Tdi 125kw -09, Passat Variant 2.0Tdi Bluemotion 103kw -13

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja TDIT » 6.2.2018 19:08

Moi,

Mistäs mahtaa seuraava vikakoodi johtua, onko yleensä suoraan anturivika vai imusarja tukos. Onko imusarjan uusiminen välttämätön jos anturi rikki vai onko jotain kikka kolmosta vian korjaamiseks..?

Kuva

sunliner
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 12.2.2018 8:04

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja sunliner » 15.2.2018 12:55

Moi,

tuli pakosta ostettua Saksasta -03 Oksu. Auto tuntuu hyvältä ajaa, mutta mittaristossa palaa sitkeesti valoja. Osa vioista/valoista saatu sammutettua osien vaihdolla, mutta nyt alkaa nousta kädet pystyyn. Tsekattiin koodit VCDS:llä ja löytyihän niitä vielä aika liuta. Nyt tarttis apuja, jotta saatais toi vessa rekisteröityä. Eli kriittiset ja koodeja katsastuksessa antavat viat pitäs saada poistettua.
Tässä viimeisimmät koodit:
18070-Coolant Fan Control 2- P1662 Short to Ground
16995-Brake Switch P0571 Implausable Signal (lisäjarruvalo on pimeä)
16485-Mass Air Flow Sensor (G70) P0101 Implausable Signal - Intermittent (Vaihdettu uusi ja edelleen antaa koodia)
16556-Fuel Trim; Bank 1 P1072 System Too Rich
16514-Oxygen Lambda Sensor P0130 Malfunction in Circuit (1 lambda tilattu)
00562- Sensor for Oil Level/Temperature (G266) Open or Short Plus
01314-Engine Control Module 013 Check DTC Memory- Intermitted
00532-Supply Voltage B+ Voltage too Low - Intermittted

Tämän lisäksi on hiton huono käynnistymään aamuisin, ei halua nosta kierroksia. Sammuu kuin ois ajonesto päällä. Pumppaamalla saa kierrokset nostettua ja käy hetken tosi huonosti, ennen kuin tasaantuu.

Kaikki apu kelpaa!

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 15.2.2018 21:09

Kaikki koodit ovat siis tulleet takaisin täydellisen nollauksen jälkeen, ja kaikkiko ovat moottorinohjainyksiköltä luettu?

Olihan ECU tässäkin mallissa konehuoneessa muoviboksin sisällä? Sieltä sulakkeiden tarkistus. Myös hyvällä yleismittarilla latausjännitteen tarkistus, sekä AC että DC asennossa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 15918
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Auto: Golf GTI 16v -90, A3 1,8 -98
Viesti:

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.2.2018 22:48

Jultsu kirjoitti:Myös hyvällä yleismittarilla latausjännitteen tarkistus, sekä AC että DC asennossa.
Mitä tuolla AC-mittauksella saavutetaan?

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 15.2.2018 22:51

Tieto siitä että laturin diodisilta on ehjä. Jos sieltä on yksi diodi palanut oikosulkuun niin laturi lataa ja imee sähköä vuoronperään, paskoen samalla aika tehokkaasti akun ja mahdollisesti muitakin sähkölaitteita. Kokemuksesta kirjoittelen..

sunliner
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 12.2.2018 8:04

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja sunliner » 16.2.2018 9:35

Jultsu kirjoitti:Kaikki koodit ovat siis tulleet takaisin täydellisen nollauksen jälkeen, ja kaikkiko ovat moottorinohjainyksiköltä luettu?

Olihan ECU tässäkin mallissa konehuoneessa muoviboksin sisällä? Sieltä sulakkeiden tarkistus. Myös hyvällä yleismittarilla latausjännitteen tarkistus, sekä AC että DC asennossa.


Koodit on nollattu kertaalleen aikaisemmin. Sitä ennen herjasi kutakuinkin samat koodit. Siksipä aloitettiin MAFin vaihdolla. Moottorin merkkivalo sammui sen johdosta. Nyt vielä palaa EPC ja ASR. Viimeisen nollauksen jälkeen kaikki valot sammui, mutta EPC alkoi palamaan n. 10 km jälkeen ja ASR vähän sen jälkeen. Samassa yhteydessä ASR:n kanssa tuntui pieni kierrosten lasku ja hävis vähän tehoja (mun mielestä).

Sulakkeet on tsekattu, ne on ehjät. Yleismittari on kiva väline kun sitä osaa käyttää oikein...

ECUn sijainista en osaa sanoa. Auto on siis Oksu Combi -03 1,6 8v 75 kWh.

kiukku
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.3.2018 20:00

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kiukku » 3.3.2018 20:20

Passat 1.9td 2002 autosta ei pysty lukee vikakoodeja,ei saa yhteyttä.sitten kun ottaa mittariston pois,se onnistuu,tai vaihtaa mittariston niin onnistuu,mut menee Ajonesto päälle.eli mitä sen kanssa pitäs tehdä.eikös katsastuksessa pitäs toimia se vikakoodeja luku. Kiitos

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 3.3.2018 21:41

Ei pidä, dieseleistä ei katsota vikamuistia. Jotkut asemat käyttävät sitä käyntinopeuden saamiseen mutta kyllä noin vanhasta 1.9TDI:stä löytyy sopiva putki johon se anturi klampataan.

Suosittelen toki korjaamaan tuon vian piakkoin, sillä kohta kun mittaristo hajoaa totaalisesti ei autolla pääse ajamaan kun ajonesto puuttuu peliin.

kiukku
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.3.2018 20:00

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kiukku » 4.3.2018 10:14

Ok.kiitoksia.

osbo
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.5.2007 19:40

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja osbo » 17.4.2018 14:39

osaako kukaan sanoa, kun tässä on tullut katseltua noita ELM-327 bluetooth palikoita, mutta arveluttaa vähän, että mahtaako toimia vm. 2000, 1,6 AKL Seat Toledossa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 15918
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Auto: Golf GTI 16v -90, A3 1,8 -98
Viesti:

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.4.2018 0:49

Saakohan VCDS:llä "hienosäädettyä" huoltoilmaisinta?

9N -03 Polossa on aikanaan jätetty huollossa nollaamatta ilmaisin ja nyt pitäisi saattaa se ajan tasalle. Eli ei nollata, vaan säätää ne arvot siten kun ne tällä hetkellä pitäsi olla.

Nyt näyttää että viimeinen huolto tehty 695 päivää sitten ja kilometrit huollosta taisi olla OK.

En oo kertaakaan koko huoltoilmaisinta ropannutkaan, ni kysytään ny ensin ennen ku meen sössimään. :)

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 22.4.2018 20:29

Kyllä sillä saa muutettua niitä "ajetut metrit" ja "päivät huollon jälkeen" laskureiden arvoja ihan miksi tahansa haluamikseen. Suoraan siitä aloitusruudusta se SRI-nappula.

H. Jormalainen
-
Viestit: 15918
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Auto: Golf GTI 16v -90, A3 1,8 -98
Viesti:

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.4.2018 22:06

Pääsin harjoittelemaan -07 tai -08 RS Octavialla, ja siinä SRI-nappula oli väärä paikka aloittaa.

Oikea kohta oli Instruments -> Adaptation. Tai jotain sinnepäin. Sitten vaan eri kanavista Read, muuta arvo, Test ja Save.

Ainakin omistaja oli tyytyväinen. :)

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 24.4.2018 16:59

Se SRI-toiminto nimeomaan ottaa yhteyden mittaristoon ja esihakee sieltä ne kanavat joita juurikin muutit. Saa kivemman ja nätimmän näkymän samalla kertaa kaikista lukuarvoista.

H. Jormalainen
-
Viestit: 15918
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Auto: Golf GTI 16v -90, A3 1,8 -98
Viesti:

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.4.2018 22:14

Jaha, no ehkä sitten tehtiinkin tietämättämme oikean kautta. :) Tattis vaan!

Pasuunasetä
-
Viestit: 8
Liittynyt: 26.7.2016 17:31
Auto: Golf GTI MKIV

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pasuunasetä » 5.5.2018 21:08

aloittelija setä kyselee vcds:stä kun tuo uusin versio ostettua, hex v2 unlimited.
Piiuha aktivoitu ja kokeiltu pari kertaa toimivasti, huomasin vaan että pitääkö tuo vielä erikseen rekistöröidä nimiiinsä kun sanoo että unregistered runs left 13

H. Jormalainen
-
Viestit: 15918
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Auto: Golf GTI 16v -90, A3 1,8 -98
Viesti:

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.5.2018 21:47

Ross-Tech kirjoitti:Registration:

In most cases, interfaces purchased directly from Ross-Tech will be pre-registered. Interfaces purchased from our authorized resellers must be registered within 10-15 uses to remain functional. Registration is accomplished on-line using a utility supplied with VCDS.
Eli käyttö 15. kerran jälkeen edellyttää rekisteröintiä.

kazpa
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 18.3.2013 17:45
Auto: Passat 1.8T -04

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kazpa » 13.12.2018 10:11

Osaakos joku sanoa saakos 2015 Passattiin, jossa paras versio ledeistä sekä adaptiivinen vakkari, front assist ja liikennemerkkien tunnistus niin ohjelmoitua tuon dynaamisen valoavustimen toimintaan VCDS:än avulla? Ymmärsin, että käyttää juurikin samaa kameraa dynaamisiin valoihin kuin tuohon liikennemerkkien tunnisteluun?

Furi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 8.6.2004 12:57

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Furi » 15.3.2019 23:12

Morjens,

Elämäni ensimmäinen VAGi (Passat 3c 1,9tdi -08) on nyt hetken ollut pihassa ja kaikenlaista mietinnässä mitä siitä saa irti. Muutamia ongelmia ilmennyt myös:

-käsijarrun vikailmoitus tulee heti käynnistyksessä, kuitenkin käsijarru toimii normaalisti napista

-webasto ei lähde päälle. Tikittää hetken kunnes kellonäyttöön ilmestyy F07. Tikitys loppuu, mutta jokin surina jää päälle ja se loppuu kun webaston sammuttaa kokonaan. Liikkeessä on varmaan kokeiltu laittaa lämmitintä päälle tyhjällä tankilla useampaan kertaan, voiko laite jäädä vikatilaan kun ei ole saanut soppaa?

Onko Turussa/Naantalissa sopivaa henkilöä sopivalla kalustolla lukemaan koodeja?

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 16.3.2019 10:10

Furi kirjoitti:voiko laite jäädä vikatilaan kun ei ole saanut soppaa?


Kyllä voi, ja lukko saadaan auki VCDS:llä.

Furi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 8.6.2004 12:57

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Furi » 17.3.2019 7:35

Jultsu kirjoitti:
Furi kirjoitti:voiko laite jäädä vikatilaan kun ei ole saanut soppaa?


Kyllä voi, ja lukko saadaan auki VCDS:llä.


No sitten sitä sietäisi koittaa. Onko tosiaan Turun seutuvilla joutilasta VCDS-tekijää?

Furi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 8.6.2004 12:57

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Furi » 9.4.2019 11:38

OBD11 tuli kotio ja availin lukon. Yritti käynnistää ja sen jälkeen vikakoodi
01406 - No flame - static
Onko vinkkejä mistä lähtisi korjaamaan?

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 9.4.2019 17:49

Tuoretta polttoainetta ensin letkuihin ja sitten uusi yritys.

Furi
-
Viestit: 72
Liittynyt: 8.6.2004 12:57

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Furi » 9.4.2019 18:26

Njoo enpä ehtinyt sitä sen enempää pumppaamaan, kun aloitti omatoimisen lämmittämisen kunnon savujen kera. Eli ilmeisesti uutta löpöä on mennyt koneen läpi ja taas hyrrää.

Koitin ottaa pois ajonaikaisen automaattisen lisälämmityksen, mutta sitä ei saa dieselistä pois adaptaatiolla? (Aux heat 18 -> adaptation -> Channel 6)
On meinaan jonkun verran nurkka-ajoa koti-tarha-neuvola-kauppa-akselilla, että ei sen tarvitsisi koko ajan käynnistyä.

Huomenna aamusta taas uudestaan koitos kylmällä koneistolla.

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 9.4.2019 18:36

Ei ole juuri tuosta omakohtaisia kokemuksia, mutta jotain mittariston adaptaatiovalikosta räpläiltäessä on kyllä saanut muihin vastaavanikäisiin autoihin näkyviin lisälämmitinvalikon mittaristoon josta mahdollisesti voisi säätää tuon käyttäytymistä.

V6e
-
Viestit: 13
Liittynyt: 28.1.2016 18:05

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja V6e » 23.7.2019 0:47

Passat B7 tyrkkää tällästä koodia, vakkari ja kaikki ABS/ajonvakautusken sekä sähkösenkäsijarrun ja ratinkuvat palaa taulussa.

Oikea takaanturi satunnaisesti tipauttaa pyörimisnopeuden pois renkaasta ja ongelmat alkaa. Tämä huomattu Andvanced measures -> Kaikki 4 anturia laitettu grafiikkaan piirtämään käyrää ja jossakin vaiheessa tämä tipahtaa pois hetkeksi.

1 Fault Found:
00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
014 - Defective - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101110
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 25
Mileage: 149542 km
Time Indication: 0
Date: 2013.12.09
Time: 18:54:17

Freeze Frame:
Speed: 103.0 km/h
Hex Value: 0x0101
Bin. Bits: 00000000 00000000
Voltage: 13.25 V
Bin. Bits: 00011111
Count: 163
Hex Value: 0x0000

Ehdotuksia?

VIKA KORJAANTUI ANTURIN VAIHDOLLA.
Viimeksi muokannut V6e 8.10.2019 18:29, yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 23.7.2019 8:35

Ota anturi irti ja tarkista onko se syöty urille, voit toki koittaa vaihtaa oikealta vasemmalle päittäinkin.

jontten
-
Viestit: 13
Liittynyt: 11.8.2014 11:12
Auto: Audi A4 B7

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja jontten » 13.9.2019 18:53

Meneekö vcds koodaukset kaikissa autoissa samalla tyylillä? Olis tarkotus "modata" hieman omaa transportteria. T6 malli -16 kyseessä. Haluisin ainakin takavalot aina päälle ja autolockin ja turvavyö pimputtimen pois. Vcds (ebay) löytyy, mutta sillä en ole muuta tehnyt kuin yhden audin takavalot koodannut ja vikakoodit lukenut. Saanko siis samalla tyylillä myös transportteriin takavalot palamaan kuin audiin vai meneekö jotenkin erilailla? Muilta foorumeilta myös löytänyt ohjeita tohon autolockkiin ja turvavyö hälyyttimeen. ELi voinko näitä käyttää vaikka ohjeet eri autolle annettu mitä minulla on?

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 13.9.2019 22:46

Ei mene, riippuu täysin autosta (tai lähinnä ohjainlaitteista mitä autoon on asennettu).

tttdddiii
-
Viestit: 42
Liittynyt: 1.11.2006 16:19

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja tttdddiii » 1.10.2019 9:54

Tarkoitus olisi vaihtaa -05 portteriin abs boxi. Löysin käytetyn boxin tismalleen samoilla numeroilla, mutta varmuuden vuoksi, kertokaa tai laittakaa linkki uuden boxin ohjelmointiin. Voiko ohjelman kopioida vanhasta boxista? vcds on tietty käytössä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 15918
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Auto: Golf GTI 16v -90, A3 1,8 -98
Viesti:

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.10.2019 21:44

Et varmaankaan tarvi kuin sen "coding"-numrosarjan vanhasta. Viis vai kuus numeroa.

tttdddiii
-
Viestit: 42
Liittynyt: 1.11.2006 16:19

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja tttdddiii » 10.10.2019 11:09

Nyt on abs boxi vaihdettu, ja ilmattu perinteisesti avustajaa käyttäen. VCDS.ssä on ohjelma boxin ilmaukseen. Missä vaiheessa takanippojen tulee olla auki, minä huomaisn vain etunippojen avauksen?

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jultsu » 10.10.2019 11:13

VCDS ilmaustoiminto oli vain Bosch 5.3 purkeille. Käsi/jalkapelillä nurkkien ilmaus edelleen.

tttdddiii
-
Viestit: 42
Liittynyt: 1.11.2006 16:19

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja tttdddiii » 10.10.2019 12:07

Perinteinen ilmaus onnistui hyvin. VCDS käytti ATE:n abs:n moottoria, mutta pyyntöä takanippojen avaukseen ei tullut. Homma on nyt valmis.

topi69
-
Viestit: 59
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja topi69 » 10.11.2019 17:04

Moro.
Varmasti on täällä moni upgradennut VCDS-Lite version HEX-V2 Enthusiant versioon..
Miten paljon tulee maksamaan Ross Techiltä tilatessa kuluineen. Niiden sivuilla on että 149 $, mutta paljonko tekee rahdit jne..
Kyselen täällä koska lontoo ei taivu niin hyvin kuin haluaisi..

Kiitokset jo etukäteen vastauksista/ohjeista

-Topi-

teuska
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.8.2006 10:34
Auto: A4 Avant B8 3.0TDIq 2008

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

ViestiKirjoittaja teuska » 10.11.2019 17:10

En tiedä myykö Ross Tech suoraan Suomeen mitään kun Turbotec edustaa täällä.
Sieltä onnistuu upgrade, tuolta lisää:

https://vcds.tech/


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

© since 2000 - ffp