Mk2 20vt puuhastelua

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

makkeee
-
Viestit: 19
Liittynyt: 4.12.2009 14:55
Auto: mk2 20vt

Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja makkeee » 30.12.2019 14:49

Morjensta pöytään, vähän alkaa jäljessä projekti topicci mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan.
Elikkäs aihiona 1,3 karvalakki kakkis jolla ajeltiin viime kesä tälläsenä.
lähtöpiste

Syksyllä tuli Facebook kirppiksellä vastaan halpa mk3 edition joka haettiin elinten luovuttajaksi odottomaan tulevaisuuden projektia.
Ja se koppa oli pahuuden vallassa vaikka kuinka yritti kattoa sillä silmällä että jos sen olisi elvyttänyt niin sillä ei ollut tulevaisuutta.

Jonkin aikaa aikaa kului kunnes löytyi "sopiva" tekniikan luovuttaja.
Audi a3 1,8t automaatti

Siitä lähti oikeestaan projekti sitten kunnolla käyntiin.
moottori irti

kakkiksen isolohko irti

Pienten siistimisten jälkeen päästiin tähän vaiheeseen.
layout

MK3 oli purettu jo tässä vaiheessa lihoiksi ja otettu kaikki tarvittava.
uudet vakiopuslat ja nivelet mk3 apurunkoon se näytti tältä.
mk3 apurunko

mk3 apurunko paikallaan ja jarrujen mallailua 280mm


Sitten lähdettiin shoppailemaan loimaalle benecarssiin vaihdelaatikkoa ja vaijereita mk4:sta.
02J 100mm laipoilla, vaihdevivut ja startti

Vivut meni aika kivuttomasti paikalleen pienillä modauksilla.
mk4 vivustot

Postipate toi kovan vauhtiksen ja vakiokytkimen.
kytkin+vauhtis

moottori paikalleen ja kuvassa tehostaja vaihtunut

Tämän jälkeen päästiin koko projektin vaikeimpaan osioon meikäläiselle elikkä sähköihin.
ClubGti foorumilta otin ohjeet ce2 boksiin ja sokkona vaan ohjeiden mukaan pinnistä pinniin. tämän näköinen siitä tuli

Johdot paikalleen ja Terolle kiikuttamaan boksi ajoneston poistoon.
Samalla reissulla tarttui myös välijäähdytin matkaan. Kiitokset vielä Terolle!
mallailua keulaan

Pinnit mittasin ja uskalsin laittaa boksin kiinni johtosarjaan.
Vagcomi kiinni ja jumankekka sehän juttelee boksin kanssa.
Mutta harmaita hiuksia aiheutti startin herätteen liittimen paikaltaan unohus ja bensapumppu oli ryytynyt kun oli seissyt viimevuodesta. Ne ongelmat kun saatiin selätettyä saatiin savut otettua ja sitä hymyn määrää.

Seuraavaksi olisi vuorossa öljynpainemittareiden ja veden lämpötila anturin vaihto.
ja letkuja ja putkia mutta tässä kaikki tällä kertaa ja jatkossa pyritään päivittämään sitä mukaan kun tapahtuu!

samza
ffp jäsen
Viestit: 1562
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja samza » 31.12.2019 11:06

siistinnäköinen aihio ja asiallista kerrontaa!
Hienoa että näitä alkaa ilmestymään ihan liikenteeseenkin asti enempi ja enempi.
Jatka samaan malliin vaan!

Itse mietin että miten mahtaa välitykset sattua kakkikseen 02j laatikolla, maantieajoa jos miettii?

makkeee
-
Viestit: 19
Liittynyt: 4.12.2009 14:55
Auto: mk2 20vt

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja makkeee » 31.12.2019 13:39

Laatikon välitys on vähän mysteeri vielä kun on malliltaa egr elikkä diesel mk4:sta mutta siinä toivossa että pienet renkaat hiukan keventää välitystä.

Sebastian
-
Viestit: 8556
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja Sebastian » 31.12.2019 15:37

Tulevaisuuden(?) kakkisharrastat(?) voisi arvostaa jos joku tekisi johtosarjasta selkeän kaavion tms että tyhmempikin tajuaa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1562
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja samza » 31.12.2019 16:58

jaa se olikin diisselin loota, no sitten voi olla aika jebat välit. jatkakaa :)

PLe
-
Viestit: 854
Liittynyt: 1.8.2003 12:38
Auto: Passat 3C DSG6 | Golf mk2 1.8T| Honda CBR 1100XX Super Blackbird | VW Cärry project

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja PLe » 31.12.2019 23:51

Tuo johtosarjaidea jo kaikille muutoksen tehneille, tehkääs meille perässätulijoille helpotusta ettei kaikkien tarvi keksiä pyöriä uudelleen...
Viimeksi muokannut PLe 1.1.2020 17:26, yhteensä muokattu 1 kertaa.

makkeee
-
Viestit: 19
Liittynyt: 4.12.2009 14:55
Auto: mk2 20vt

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja makkeee » 1.1.2020 14:04

Jos englanti taittuu hiukankin ni näillä ohjeilla on aika selkeä tehdä https://www.clubgti.com/forums/index.ph ... ss.267196/

Jak3
-
Viestit: 2758
Liittynyt: 16.8.2004 8:39
Auto: mk1, 2, 3, 4

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja Jak3 » 1.1.2020 20:24

Täällä on tuo EGR-koodin laatikko mk3 TDI:n perässä, jossa rengakoko 195/55-15". Todellisessa 100km/h nopeudessa kierrokset aika lailla 2500rpm, joten vois olla ihan sopiva bensakoneen jatkoksi jos tuosta mainitusta hitusen pienentää renkaan vierintäkehää.

PLe
-
Viestit: 854
Liittynyt: 1.8.2003 12:38
Auto: Passat 3C DSG6 | Golf mk2 1.8T| Honda CBR 1100XX Super Blackbird | VW Cärry project

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja PLe » 1.1.2020 23:29

Hoh hoh, tuntuu kyllä aikas monimutkaiselta....?

makkeee
-
Viestit: 19
Liittynyt: 4.12.2009 14:55
Auto: mk2 20vt

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja makkeee » 2.1.2020 21:48

Tänään tuli taas vapaapäivänä hieman touhuttua keulan palikoita paikalleen, näpräämiseen menee yllättävän paljon kun yrittää nätisti saada letkua ym sopimaan jouhevasti paikalleen.
Gtin jäähdytin 525mm tuli haettua motonetista huimaan 44€ hintaan, lähdöt paremmalla puolella kun 1,3 vakiosyylärissä!

öljynpaine anturit paikalleen

keulan palikat rupee löytymään paikalleen

keula valmiina

ecun orkkis teline a3:sta paikalleen

lucifer
-
Viestit: 508
Liittynyt: 30.11.2010 21:33
Auto: Golf Karmann Cabriolet -89

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja lucifer » 4.1.2020 12:24

Hyvännäköstä tekemistä.
Oisko mahku ladata kuvat suoraan tänne niin ei tarvitsis linkkejä aukoa?

makkeee
-
Viestit: 19
Liittynyt: 4.12.2009 14:55
Auto: mk2 20vt

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja makkeee » 7.1.2020 21:26

IMG_20200107_194711.jpg
Ahtoputkia hitsuteltu ja maalailtu
IMG_20200107_194711.jpg (4.27 MiB) Katsottu 1712 kertaa
IMG_20200106_154500.jpg
Sisustaa takasin paikalleen
IMG_20200106_154500.jpg (3.7 MiB) Katsottu 1712 kertaa
IMG_20200106_114806.jpg
Pakoputkistosta tuli tollanen
IMG_20200106_114806.jpg (4.12 MiB) Katsottu 1712 kertaa

makkeee
-
Viestit: 19
Liittynyt: 4.12.2009 14:55
Auto: mk2 20vt

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja makkeee » 18.1.2020 16:52

Taas tuli touhuttua vähän golffin kimpussa ja tallia siivoiltua.
Uusi kytkinletku tuli haettu lind-teciltä ja laitettua kytkimeen nesteet sisään.

Ahtoputket löysi paikkansa konehuoneesta ja konetta tuli käyteltyä lämpimäksi ja testattua flektin toiminta.

Vikojakin kerkesi tulemaan toinen oli oma moka nokka akselin johto oli irti ja toinen oli ecm rele oli vähän hapettunut niin välillä heitti sammuksiin ja hävitti sytytysvirran 87 lähdöstä.
Täytyy uusi 32 rele tilata siihen.

Ats cupit lähti kiertoon ja nyt mennään ainakin aluksi noilla mitä nurkista löytyy, 5x100 15tuumaset tuntuu olevan aika kiven alla mutta seuraillaan mitä myyntiin tulee.

Ja taka-akseli pitäs viedä puhallukseen ni sais projektii etiäpäin.
Tässä vähän kuvia.
Liitteet
IMG_20200118_161351.jpg
IMG_20200118_161351.jpg (3.45 MiB) Katsottu 1406 kertaa
IMG_20200118_161611.jpg
IMG_20200118_161611.jpg (4.19 MiB) Katsottu 1406 kertaa
IMG_20200118_152808.jpg
IMG_20200118_152808.jpg (4.41 MiB) Katsottu 1406 kertaa
IMG_20200118_161154__01.jpg
IMG_20200118_161154__01.jpg (3.62 MiB) Katsottu 1406 kertaa

VWarre-00
-
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2015 20:29
Auto: AUDI 100 2.5TDI R5 (->VR6T) , A6 4F 2.0TDI

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja VWarre-00 » 18.1.2020 17:20


makkeee
-
Viestit: 19
Liittynyt: 4.12.2009 14:55
Auto: mk2 20vt

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja makkeee » 26.1.2020 22:58

Lasinpesu säiliö tuli haettua biltemasta 1,5l ja mk3 vakaajallisen taka-akselin puhalsin ja heitin temadur maalit päälle samaa kuin apurungossa ja tukivarsissa.
Liitteet
IMG_20200126_151629.jpg
Taka akseli
IMG_20200126_151629.jpg (4.8 MiB) Katsottu 1191 kertaa
IMG_20200122_172213.jpg
Lasinpesu säiliö
IMG_20200122_172213.jpg (3.1 MiB) Katsottu 1191 kertaa

makkeee
-
Viestit: 19
Liittynyt: 4.12.2009 14:55
Auto: mk2 20vt

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja makkeee » 27.1.2020 19:31

Postista tänään aito chinese alusta nyt alkuun, tuli heitettyä etutolpat samantien kiinni ja säädettyä lopulliseen korkoon.
Liitteet
IMG_20200127_191037.jpg
IMG_20200127_191037.jpg (4.74 MiB) Katsottu 1121 kertaa
IMG_20200127_185212.jpg
IMG_20200127_185212.jpg (3.96 MiB) Katsottu 1121 kertaa
IMG_20200127_170641.jpg
IMG_20200127_170641.jpg (4.21 MiB) Katsottu 1121 kertaa

makkeee
-
Viestit: 19
Liittynyt: 4.12.2009 14:55
Auto: mk2 20vt

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja makkeee » 2.2.2020 20:26

Taka akseliin uudet puslat paikalleen ja akseli paikalleen uusien iskareiden kanssa.
Nyt odotellaan vielä uusia takalevyjä, mitäs vaijereita ootte käyttänyt kolmosen taka-akseli jarru combon kanssa?
Liitteet
IMG_20200129_191258.jpg
IMG_20200129_191258.jpg (4.88 MiB) Katsottu 914 kertaa
IMG_20200129_191518.jpg
IMG_20200129_191518.jpg (3.83 MiB) Katsottu 914 kertaa
IMG_20200129_194128__01.jpg
IMG_20200129_194128__01.jpg (3.9 MiB) Katsottu 914 kertaa

samza
ffp jäsen
Viestit: 1562
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja samza » 2.2.2020 20:57

eiköhän ne käsijarruvaijerit mene "korin mukaan"edelleenkin, vaikka mitä oem takasatulaa sinne sovittelisi. Eli karkeasti isolasi/pikkulasi erilaiset vaijerit. Ero johtuu muistaakseni eripituisista vaijerin läpivientiputkista ja olikohan eroja jopa itsessään käsijarrukahvassakin..

En tiedä autosi vuosimallia tarkalleen, mutta tuo kun näkyy olevan "isolasikakkis" niin kai sinne se late version levyjarrullisen takapään vaijeri käy

eli vaikka motonetista

24-7169
Käsijarruvaijeri 2 GolfJettaToledoL
Käsij vaijeri GolfJettaToledoL
Sopivuudet:
- GolfGTi-II 9.88->1991 (2/auto, takaLEVYT)

Hinta: 11,90€/kpl

voin toki olla väärässäkin, mutta tuota kokeilisin itse :)

Sebastian
-
Viestit: 8556
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.2.2020 9:44

Ero johtuu erilaisesta kahvarakenteesta ja satuloista, vanhan mallin autoissa/satuloissa vaijeri menee satulan/akselin alapuolelta, uudemmissa yläpuolelta.

Suojaputki muistaakseni on muissa sama paitsi G60.

makkeee
-
Viestit: 19
Liittynyt: 4.12.2009 14:55
Auto: mk2 20vt

Re: Mk2 20vt puuhastelua

ViestiKirjoittaja makkeee » 13.2.2020 9:29

Takalevyt saapui ja tuli nakattua paikalleen uusilla laakereilla ja ilmattua samantien.

Vaijerit vielä uupuu, oli melkee sopivat hyllyssä jostain jääny mutta oli liian pitkät. Täytyy käydä vielä ne ostamassa.

Kytkin vielä tarvis ilmata ja ilmanputsari kehitellä kun vakioboksi ei mahdu paikalleen. Meinasin koteloida jonkun yleissuodattimen ja ilmanoton tehdä maskin takaa.

Tässä vähän kuvia.
Liitteet
IMG_20200212_192104.jpg
IMG_20200212_192104.jpg (4.21 MiB) Katsottu 486 kertaa
IMG_20200212_184120.jpg
IMG_20200212_184120.jpg (4.25 MiB) Katsottu 486 kertaa


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

© since 2000 - ffp