Vw passat 1.8t safe mode

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jjaahass
-
Viestit: 4
Liittynyt: 10.11.2019 13:27

Vw passat 1.8t safe mode

ViestiKirjoittaja jjaahass » 10.11.2019 13:41

Tuli tuossa haettua 1.8t aeb koneella oleva passat joka on ollut koko omistuksen ajan safe modessa. Nyt katsastuksen tullessa oli pakko rueta vikaa selvittämään kun ei päästöistä läpi halua mennä. O2 ja CO pahasti pielessä... Korjaamolla mittaillessa tuli ilmi ettei ilmamäärämittarilta tule mitään tietoa ulos joten vaihdoin sen. Ei vaikutusta. Peräkontista löysin toisen n75 venttiilin jonka myös vaihdoin eikä vaikutusta. Kylmänä nyhtää täys kaasulla kiihdyttäessä ja myös lämpimänä välillä 2.5-5k kierroksilla jonka jälkeen vetää vähän paremmin. Nyhtäessä välillä meinaa putkeen ampua ja ahtopaineet hyppii vakion 0.6 hujakoilla. Pitääkö ilmamassan vikakoodi nollata vaihdon jälkeen? Akkukenkä oli yön yli irti eikä vaikutusta. Viikon päästä pakko viedä korjaamolle ennenkun ajoaika loppuu jos ei vahingossa vika selviä...

HanhiEmo
-
Viestit: 794
Liittynyt: 12.12.2006 10:27
Auto: -99 Passat Tdi

Re: Vw passat 1.8t safe mode

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 10.11.2019 13:51

Ihan ensimmäisenä pitäisi ainakin tietää mitkä ne tarkat vikakoodit on olleet. Antaako se MAF "Short to ground" "Implausible signal" tms ja tietty kaikki muutkin mahdolliset vikakoodit. VCDS antaa varmaan tarkimmat vikakoodit näissä VAG-laitteissa, toivottavasti korjaamolla on ollut joku kunnollinen lukulaite eikä mikään yleismallinen mikä ilmoittaa vaan vähän sinne päin.

jjaahass
-
Viestit: 4
Liittynyt: 10.11.2019 13:27

Re: Vw passat 1.8t safe mode

ViestiKirjoittaja jjaahass » 10.11.2019 14:38

Tässä paikassa eivät ottaneet ihan vikakoodeja, vaan mittareilla tutki ilmamassan toimintaa. Perjantaille uusi aika niin josko silloin katsoisivat ihan testerillä. Kk takaperin mielenkiinnosta hain vikakoodit (boschin testeri) jolloin antoi ilmamassasta ja n75. Lappuhan on yllättäen kadonnut... Äskön katselin liittimiä yms, unohtui nokan asentotunnistimen liitin irti ja tarkoituksella oli ilmamassan ja n75 irti ja auto kävi normaalisti tyhjäkäyntiä, myös ahdot nousi paikoillaan polkaistessa 0.3. Onko ilmamassan ym moottorin sähköille omaa sulaketta?

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: Vw passat 1.8t safe mode

ViestiKirjoittaja Jultsu » 10.11.2019 17:37

Noille antureille oli yksi yhteinen sulake jossain päin ECUn muovikaukaloa.

Täysi VCDS vikaskannaus autosta, sen jälkeen koodien tyhjäys, pieni ajolenkki ja uusi koodien skannaus.

Pelkkä skannaus ei vielä kerro yhtään mitään auton kunnosta, koska luetut koodit voivat olla pitkälti viime vuosituhannen puolelta mikäli kukaan entisistä omistajista ei ole käyttänyt autoa johdon nokassa.

jjaahass
-
Viestit: 4
Liittynyt: 10.11.2019 13:27

Re: Vw passat 1.8t safe mode

ViestiKirjoittaja jjaahass » 11.11.2019 14:48

Kuskin jalkatilassa oli 3 sulaketta vierekkäin, joista keskimmäinen 40A palanut. Sen vaihdoin, ei ainakaan lyhyellä testilenkillä palanut.
Nyhtämis vika selvisi kun löytyi samalla entisen omistajan patentti. Oli ottanut bensapumpun sulakkeelta virran lisäpitkien releelle, releestä lähti johto takaisin bensapumpulle ja releen päässä on ollut jokin oikonen tms kun johdot sulanut... Välillä saapi miettiä mitä entisten omistajien päässä liikkuu sähkötöitä tehdessä...
Noh se siitä. Vikakoodit hain taas. Kaksi koodia jää päälle: 04EE ahtopaineventtiili oikosulku (plusjänn.) ja 4066 ilmamassamittari impulssi liian alhainen.
Mistähän kannattaisi ensimmäisenä lähteä vikaa setvimään

Jultsu
-
Viestit: 2642
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: Vw passat 1.8t safe mode

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.11.2019 17:47

Tuonne liikkeeseen ei kyllä kannata enää roposiaan mennä tuhlaamaan koodien lukuun koska nuo ovat jossain ihan muussa kuin standardimuodossa. Ross-techin VAG-spesifiset koodit ovat viisinumeroisia, ja yleismalliset OBD2-koodit alkavat aina P-kirjaimella.

VCDS kiinni autoon ja täysi skannaus niin katsotaan mitä ne viat oikeasti ovat.

jjaahass
-
Viestit: 4
Liittynyt: 10.11.2019 13:27

Re: Vw passat 1.8t safe mode

ViestiKirjoittaja jjaahass » 11.11.2019 19:39

Nuita vikakoodien numeroita itsekin mietin kun koitin googlettaa.. Kummasti edellisen auton kanssa olivat p alkuisia ja kyseessä sama boschin testeri.
Vielä kokeilin toisella n75 ja katselin liittimien suojien alle joista ei löytynyt mitään ihmeellistä. Ainoastaan ilmamassassa oli johdot niin kiertyneet että alkoi mietityttämään.
Aikani rassasin ja vuorotellen nitkuttelin n75 ja ilmamassan liitintä, välillä kun laittoi ilmamassan liittimen takaisin tyhjäkäynti kävi alempana ja tasasi mutta testilenkeillä ei mitään eroa.
Suoralla virralla kokeilin kumpaakin n75, toisesta kuului selkeästi naksahdus ja toisessa oli paljon vaimeampi.
Loppuviikolle sain toiseen paikkaan ajan jossa tutkiivat jos ei satu vika tässä viikolla löytymään.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

© since 2000 - ffp