Eli 2011 2.0(cfca) dsg7 kampiakseli jumissa.
Tein kansiremontin ja jakopään, kaikki ok merkit kohdilleen, pyöritin käsin 4 kierrosta kampiakseli ympäri, hyvin pyöri.
Sen jälkeen avaimesta starttia ja kuului naks, ajattelin sähkön loppuneen, auto laturiin, seuraavana iltana kokeilemaan kuului sama naks.
Ihmettelyä ja mittausta, akussa virtaa, pidempään avainta pohjassa ja ei mitään, lisää ihmettelyä niin startin piuhat kuumat. Kone pyöri kuitenkin kampiakselin päästä.
Startti pöydälle ja suoralla virralla oikosessa, hiilet ja laakeri sökönä uudet sisään ja hyvin pyöri.
Startti paikalleen ja kuului naks.
Ihmettelyä ja kone ei enää pyöri.
Nokkahihnan suoja pois, hihna löysälle ja jakopäässä pyörii kaikki paitsi kampiakseli.
Hehkut irti, ihan kuivat ei silti pyöri.
Öljypohja pois, öljypumppu pyörii, kiertokanget eikä kampiakseli jumissa laakeripukeista kokeilemalla.
Voiko loota mennä jotenki ihan itekseen jumiin esim pari pykälää sama aikaan päälle tai jotain vastaavaa. Toimi kuitenkin normaalisti ennen remonttia
Vaihteenvalitsin liikkuu, kuuluu kun p asento vapautuu ja toista rengasta pyörittämällä laatikko pyörii
T5 kone jumissa
Valvoja: ffp jäsenet
Re: T5 kone jumissa
Startti pois ja kokeile pyöriikö sen jälkeen. Epäilen et startin ratas ulkona jumissa.
Re: T5 kone jumissa
Startti on ollut pöydällä jo pitkään ei siitä jumi, eikä ole mitään ylimääräistä startin reijässä, kaikki osat tallessa ja toimii suoralla virralla
Re: T5 kone jumissa
Onhan siellä aina 2 vaihdetta samaan aikaan päällä. Mutta kun moottori ei ole käynnissä, niin kytkimiä ei kyllä paineta kiinni.
Eikö se pyöri kumpaankaan suuntaan yhtään? Venttiili männän päällä?
Eikö se pyöri kumpaankaan suuntaan yhtään? Venttiili männän päällä?
Re: T5 kone jumissa
Juu laatikko hommaa ajattelin että josko kaksi vaihdetta olisi päällekkäin tai jotain muuta filosoofista kun ei tunnu muuten tajuavan.
Kampiakseli on ihan yhtä puuta molempiin suuntiin ei milliäkään liiku. Alakautta pystyy kokeilemaan kampiakselin päittäisvälyksen, sitä on sen verran että pystyy silmämääräisesti vannomaan että runkolaakerit ei ole jumissa, sama juttu kiertokankien kanssa.
En usko venttiiliin juuri siitä syystä kun on ihan juntturassa ja kuitenkin nokkaa pystyy liikuttamaan. Ja tosiaan kansipajalla tehty ja kasattu kansi uusilla venttiileillä ja pelkästään käsipelillä pyöritetty konetta eli ei ole missään vaiheessa ollut mahdollista lyödä venttiiliä jumiin vaikka olisi pudonnut
Kampiakseli on ihan yhtä puuta molempiin suuntiin ei milliäkään liiku. Alakautta pystyy kokeilemaan kampiakselin päittäisvälyksen, sitä on sen verran että pystyy silmämääräisesti vannomaan että runkolaakerit ei ole jumissa, sama juttu kiertokankien kanssa.
En usko venttiiliin juuri siitä syystä kun on ihan juntturassa ja kuitenkin nokkaa pystyy liikuttamaan. Ja tosiaan kansipajalla tehty ja kasattu kansi uusilla venttiileillä ja pelkästään käsipelillä pyöritetty konetta eli ei ole missään vaiheessa ollut mahdollista lyödä venttiiliä jumiin vaikka olisi pudonnut
Re: T5 kone jumissa
Nii otitko sen startin uudelleen irti ja kokeilit pyöriikö kone?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa