Polo 9n3 GTI ja Brake light switch: Implausible signal

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

DWL_Puavo
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.4.2012 13:08
Auto: Aircooled VW's + 911 + steilheck

Polo 9n3 GTI ja Brake light switch: Implausible signal

ViestiKirjoittaja DWL_Puavo » 10.1.2019 9:59

Moro! Löytyisiköhän täältä vinkkejä muuten mainiota GTI:tä piinaavaan ongelmaan. Alla ongelman kuvaus ja jo suoritetut operaatiot.

Vikakoodi: Brake Light Switch (F): Implausible Signal

Vikakoodi syttyi kun yritin asentaa vakionopeudensäädintä, ja jotain meni pieleen josta syytän kyllä Kufatecin johtosarjaa jossa johdot oli merkattu hädintuskin tunnistettavasti. Oli viides vakkari jonka asensin (tosin eka Polo, vähän hankalampi ku nelosgolf ja sen sukuiset) ja ainoa joka ei lähtenyt toimimaan.

Vikakoodin ilmettyä em. johtosarja poistettu käytöstä (liittimet irti + kaksi "kiinteää" piuhaa katkaistu ja suojattu) - en keksi miten se vakkari ja vakkariviiksi voisi enää asiaan vaikuttaa.

Koska vika ei sillä poistunut, on tehty jo seuraavat operaatiot, joilla yhdelläkään en ole saanut em. vikakoodia lopullisesti poistumaan:

    1. Jarruvalokatkaisija vaihdettu tarvikkeeseen, ja sen jälkeen vielä marmoritiskin uuteen alkuperäisosaan. Tässä mallissa sitä ei voi asentaa väärin eikä säätää etäisyyksiä ym. Sittemmin em. tarvikeosa kierrätettiin katkaisijavikaiseen Boraan jossa se toimi moitteettomasti
    2. Havaittu että lisäjarruvalo on pimeä. Oltu tyytyväisiä että "no siinähän se vika tietty, huh, löytyihän se". Ostettu uusi alkuperäisosa 60 eurolla Latviasta, ihan VAG / Seat ym. leimoilla, lankasahattu spoileri irti, purettu verhoilu, voi perse että tääkin oli tehty hankalaksi. Lisäjarruvalo toimii nyt hyvin. Ei vaikutusta vikakoodiin.
    3. Käyty jarruvaloista kaikki polttimot läpi että niissä toimii sekä parkit että itse jarruvalojen langat, puhdistettu lampunkannat contact cleanerilla hankaamalla.
    4. Käyty sulakepesä läpi että siellä ei ole hapettumaa tms.
    5. Jarruvalot varmistettu että toimivat oikein, syttyvät ja sammuvat polkimen tahtiin.

Sain auton katsastettua vaikka EPC-valo paloi taulussa. Katsastusmies sanoi että "tää menee korin puolelle eikä päästä siihen kiinni", no, ihan se ja sama, kun moitteeton leima tuli. Testilenkki oli riittävän lyhyt, koska n. 5-10 km tuon EPC-valon syttymisestä lähtee ajonhallintajärjestelmä / luistonesto pois päältä, ja silloin se ei varmasti olisi leimaa saanut.

Koska oon lukenut täältäkin, että esim. viallinen polttimo voisi aiheuttaa vikaa, meinasin vielä vaihtaa uudet jarruvalopolttimot, jos siellä vaikka tärinästä tms. osuu langat yhteen ja aiheuttaa jonkun virhesignaalin.

Mutta sitten seuraavana olisikin varmaan ajon aikana seurata VCDS:llä jotain blokkeja ja katsoa millaisissa tilanteissa joku nolla muuttuu ykköseksi. Miulla on aito ross-techin lukulaite joten se ei ole ongelma, mutta olisiko vinkkejä:

- Mitä blokkeja pitäisi seurata
- Jotain edellä käsittelemätöntä arvausta miten ongelmaa voisi selvittää?


Puavo

Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

© since 2000 - ffp