Mk3 vs Mk3.5

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

cabrioletti72
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 11.8.2018 11:31

Mk3 vs Mk3.5

ViestiKirjoittaja cabrioletti72 » 11.8.2018 11:44

Olisi tässä cabrion hankinta mielessä ja tarjolla on pari vaihtoehtoa.
Kumpiko olisi järkevämpi hankinta mk3 (90 hv) vai mk3.5 (100 hv )?

Ikäeroa autoilla on noin vuosi ja kilometrejä suunnilleen saman verran eli kolmosesta on varmaan jo karsittu kaikki lastentaudit, mutta miten alkupään kolmepuolikkaat?

Onko mk3.5:ta tehty manuaali käyttöisellä katolla, olisi se sähkökäyttö kuitenkin jotenkin "hienompi"

Pärjääkö näillä talvikelissäkin, cabrio tulisi toimittamaan kakkosauton virkaa.

Mites noiden peltiosien saanti esim. lokasuojat?
Mk3 niitä vissiin löytyy helposti mutta onko tuo mk3.5 sellainen sekasikiö ettei siihen käy 3 eikä 4 osat?

Kaikki kokemukset ja mielipiteet on tervetulleita.
Viimeksi muokannut cabrioletti72 11.8.2018 20:09, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ike
-
Viestit: 3203
Liittynyt: 7.11.2003 17:00
Auto: ZX6R´04, Golf III 2.0 8V GTI-Cabriolet´95, Golf IV Variant Atlantic ´06

Re: Mk3 vs Mk3.5

ViestiKirjoittaja Ike » 12.8.2018 10:20

Avoauton ostossa järki ei ole ykkösjuttu. Valitset kunnon ja oman mielesi mukaan. 3.5:ssa on muutamia facelift osia joiden saatavuus on heikko, joten hinnatkin kovia, muutoin se on yhtenevä kolmos avon kanssa. Molemmissa etulokasuojat on omansa, tarvikkeena saa esim. saksasta, korjauspalaakin saa molempiin. Kolmosen lokasuojan voi askarrella sisarmallin suojasta, 3.5:n ei. Puskurit, maski jne. myös aivan omaa mallia faceliftissä, kolmosessa taas ne sopii suoraan kaikista kolmosista. 3.5:ssa takaikkuna on laminoitu kattoon ja lähtee jossain vaiheessa irtoamaan. Kolmosessa takalasi on taas tiivistelasi=helpottaa elämää. Tuulilasi on avoissa myös omansa, sivulistat on liimattu ja ne voi kierrättää/uusia n.100€/kpl. Katto on viikonlopun homma vaihtaa ja kangas istuu omaan silmään huomattavasti paremmin kuin kutistuva vinyli. Halkeamat/repeämät katkenneet kiristysvaijerit, löysä katon reuna kannattaa ottaa siis tosissaan. Rakenne on molemmissa muuten identtinen. Soveltuu hyvin kakkosautoksi talveen. Kolmikerroksisena katossa on eriste, joten avo on jopa lämpimämpi kuin kovakattoinen sisar, tosin lumisateisena päivänä tavaratilaa voi olla mahdoton avata jos luukun päälle on jäänyt jäätä ja lisäjouset kannattanee hommata ovien lukkolaitteisiin jos käyttöä enemmän talvessa. Samoin kaukosäätö keskuslukitukseen.
Manuaalikattoa ei lyhyillä matkoilla juuri jaksa availla ja liikennevaloissa avaus/sulku ei ole vaihtoehto. Katto toimii avain virtalukossa I-asennossa, ei siis ajon aikana/käynnissä/avain pois virtalukosta.
Sähköhydraulinen katto on avohoidossa varustelistan parhaita valintoja. Avohan on sisarmalleja painavampi ja aikakauden 1.8L koneet sen verran tehottomia, että niitä en suosittelisi. 2.0/85kW ei sekään mikään raketti ole, mutta ei tarvitse ihan tien tukkona olla.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

© since 2000 - ffp