1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

PLe
-
Viestit: 765
Liittynyt: 1.8.2003 12:38
Auto: Passat 3C 2.0 TDI Variant DSG6 | Passat 3BG | Honda CBR 1100XX Super Blackbird | VW Cärry project

1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko

ViestiKirjoittaja PLe » 13.6.2018 12:10

Välitysten muuttuminen aiheuttaa mietintää aivokopassa. Miten olette valinneet laatikon ko. tekniikan muutoksissa, oletteko jopa vaitaneet laatikon rattaita? Nyt avoimesti kertomaan mielipiteenne.

H. Jormalainen
-
Viestit: 15787
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Auto: Golf GTI 16v -90, A3 1,8 -98
Viesti:

Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.6.2018 14:49

Eikö yleensä ole ollut tapana laittaa samasta moottorista laatikkokin, vai olenko vallan hakuteillä?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1511
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko

ViestiKirjoittaja samza » 13.6.2018 17:10

No mihin käyttöön meinasit autoa?

Mk4 02a laatikolla saat kakkikseen yms pienipyöräisiin kohtuu lyhyet välitykset. Näistä on iloa radalla ainakin.
Corradon/35i passatin/yms 02a bensakoneisen laatikko on sitten hieman pidempi välityksiltään. Dsl koneisen lootat sitten vielä pidempiä ja kyllähän pitkä vitonen maantiellä on mukava.
Minulla on koodin mukaan corradon laatikko, ja välitykset on aika sopivat omaan makuun. Vitosella n2600rmp & 100kmh. Lähtee kiihtymään kyllä mukisematta eikä ohituksiin välttämättä tarvitse pienempää kaivella.
Nämä laatikot siis menevät sillä 228mm kytkinlevyllä+"g60" vauhtiksella.

6vaihteinen loota voisi olla myös kiva.. :)

pioneer86
-
Viestit: 63
Liittynyt: 27.9.2006 12:19
Auto: VW golf II GTI 20vt (02M)

Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 13.6.2018 20:44

Corrado aski ATB osuu ainakin aika hyvin välityksiltä. Enemmän jos voimaa meinaa ruveta ottamaan niin sit suoraan joku 6v 02M aski. Näissä monesti pitää osia jumppailla bensan ja dieselin välillä kun kaikki noista autoista on ollut iso pyöräisiä.

PLe
-
Viestit: 765
Liittynyt: 1.8.2003 12:38
Auto: Passat 3C 2.0 TDI Variant DSG6 | Passat 3BG | Honda CBR 1100XX Super Blackbird | VW Cärry project

Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko

ViestiKirjoittaja PLe » 14.6.2018 9:52

Kyllähän auto tehdään katukäyttöön, toki radallakin olis mukava käydä testaamassa, miksei varttimailiakin. Todellisuudessa maantieajo jää minimiin eli kaupungissa kiihdyttelyt ym. olis mukavia. Pitkää lootaa en siis tarvi.Nykyisin löytyy tallista A3 AGUn perästä, sit -94vm. bensa Passatin kaksilitraisesta, kakkoskoppasesta 1.8 koneestakin löytyy parikin.
Viimeksi muokannut PLe 14.6.2018 9:57, yhteensä muokattu 1 kertaa.

PLe
-
Viestit: 765
Liittynyt: 1.8.2003 12:38
Auto: Passat 3C 2.0 TDI Variant DSG6 | Passat 3BG | Honda CBR 1100XX Super Blackbird | VW Cärry project

Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko

ViestiKirjoittaja PLe » 14.6.2018 9:55

Samza mainitsi kuuslovisen, näistä olen lukenutkin jotain. Mistä vehkeestä noita löytyy ja millä koodilla, josko sellaista metsästelisin. Tosin joku näistä jo nyt omistamisista menee moottorin jatkeeksi alkuun.

clust
-
Viestit: 105
Liittynyt: 8.7.2008 19:10
Auto: HSL matkakortti, Golf mk2 1.8T

Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko

ViestiKirjoittaja clust » 15.6.2018 7:57

Itselläni on kakkiksessa 1.8T:n perässä DQY-koodin 02J. Dieselistä peräisin, joten 1- ja 2-vaihteet ovat melko lyhyitä, mutta mukava ajettava matkanopeuksissa, sillä 100 km/h vauhdissa kierroksia on noin 2500 rpm ja 3000 rpm menee jo yli 120 km/h.

Aikanaan vaihtoehtoja miettiessäni värkkäilin taulukon, jolla voi rengaskoon ja välityssuhteiden mukaan vertailla eri laatikoiden välityksiä keskenään.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VkGB9zR6mtmqb6IRdXaExNx3rCAuCRYBo1wvUFGRv1c/edit#gid=0

dumb
-
Viestit: 266
Liittynyt: 20.7.2009 16:29
Auto: Polo 6N, Caddy 2K ja yksi 60-luvun ämerikkalainen

Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko

ViestiKirjoittaja dumb » 15.6.2018 8:14

Jokerina heitän ilmoille pelkän laatikon perävälityksen vaihdon. On varmasti työläin ja hankalin tehdä, mutta silloin vaihteiden keskenäiset välityserot pysyvät sellaisena kuin alunperin on suunniteltukin. Mielestäni se on eduksi, jos on tarkoitus ajaa pääasiassa normaalissa liikenteessä.

PLe
-
Viestit: 765
Liittynyt: 1.8.2003 12:38
Auto: Passat 3C 2.0 TDI Variant DSG6 | Passat 3BG | Honda CBR 1100XX Super Blackbird | VW Cärry project

Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko

ViestiKirjoittaja PLe » 15.6.2018 9:46

Perävälityksen vaihtokin voi hyvin tulla kyseeseen, sillä hankittavaksi tulee lukko lisääntyneen ptehon välittämäksi asfalttiin.

^^BeBe
-
Viestit: 479
Liittynyt: 31.8.2009 22:15
Auto: C5 2.5tdiq, golf gti, golf mk1 ss1400, t3 syncro

Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 15.6.2018 13:11

02A ja 02j askeja kun vertailee niin äkkiä huomaa että vaihdevälityksiä ei kauhean montaa variaatiota ole. Perävälityksellä eniten väliä. Tasaisimmat välitykset taisi löytyä ainakin ccm laatikosta vr6 koneen jatkona. Se tosin ei ilman toisia kuoria nelipyttyiseen istu. Jos 02A 02J askiin päädyt, hanki 02J vaihteiston siirtäjätorni ja vaihdekeppi. Siirtäjä torniin saa kaikki holkit ja laakerit marmorilta ihan ok rahalla jos ovat väljiä. 02A siirtäjä on huono vaikka olis uusi. 02J (mk4->) keppi on myös paljon parempi.

Juuso.S
-
Viestit: 346
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Auto: G3 GTi 1.8t, S2 Coupe, S2 Sedan, A3 8V Quattro S-line Plus
Viesti:

Re: 1.8T AGU kakkikseen, mikä laatikko

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 22.6.2018 9:27

Tietoa vaihdelaatikoista: https://www.google.com/url?q=http://garystransaxles.com/gearratios.pdf&sa=U&ved=0ahUKEwiupNC00ebbAhWDWywKHTb7C8IQFggNMAE&usg=AOvVaw1k8e_VZj-0lAAeYuhsjvUu

1.8t AGU:n aski voi jopa olla ihan viisas. Joissain tapauksissa niitä on ollu hyvinkin lyhyellä perävälityksellä. Oli se välitys mikä tahansa kunhan vaan ei dieselin niin todennäköisesti homma pelaa.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

© since 2000 - ffp