Uusi työkulkine: Apuja kaivataan!! Passat 1.8T x2, Audi 4ks quattro, sekä entiset romut

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Uusi työkulkine: Apuja kaivataan!! Passat 1.8T x2, Audi 4ks quattro, sekä entiset romut

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 26.8.2016 23:47

Meikäläisen kiinnostuksen kohteet: Ensimmäinen auto vuodelta 2013
Kuva
1.9TDI -97, ei ehkä juuri kortin saaneelle suosituin auto, toimi kuin junan vessa. 380tkm joista itse ajoin 45tkm. Ruosteettomin näistä kaikista kolmesta. Auton myin 2014

Seuraavaksi pikkuvikainen 2001vm 3BG 1.6ALZ: Jakohihnan vaihtu, auto maalattiin perästä, venttiilin nostimet vaihtui, sähkövikoja oli ja meni, vakkarikin tuli asennettua... Autolla kilometrejä 310t. Myyty 2016
Kuva
Fiilistelyähttp://aijaa.com/32gsga

Uusin ilmetys jatkumoa samaa mallisarjaa: 2003 3BG 1.8T 250tkm
Autoon vaihtui heti vanteet, jäähdytysnestekoppaa, vetonivelet, öljysihti, bypass, sisustaa siistittiin, huoltoa, oventiivistystä, vakkari asennettiin, soitin ja subi, huohotin putket uusittiin ja ties mitä muuta...
Tarkotuksena tästä olis tehdä siisti ja virheetömämpi, koria maalataan ainakin parit huonosti korjatut kolarivauriot 2011 jotka ovat lähteneet pintaruostumaan samalla tuo tyyppivika takaluukku vaihtaa ja maalata. Saattaa vanteet muuttaamyös väriä jos intoa riittää.

Tämä uusin ilmestys näistä kolmesta huomattavasti parempi ajaa kuin muut, kevyt 30mm madallus on sopivan jämäkkä ja kulkee suorempaan ja vakaammin kuin aikaisemmat madaltamattomat. Huomattava ero myös rengasmelussa sisälle.
Sisusta ja penkit myös paremmat kuin edellisessä karvalakkimalissa.
Kuva
Keulasta lähempää http://aijaa.com/iiTTw2
Kylkeä http://aijaa.com/xbyJwX
Colliniten vaha kokeilu http://aijaa.com/xFjtvy

Edit: Oisko tollanen vanteen väri mitä, vai jääkö auton olemus huutamaan lisää mustaa
Kuva
Viimeksi muokannut paveheiskanen 25.8.2018 21:34, yhteensä muokattu 11 kertaa.

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: 2Ex ja nykyinen vaimo: 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 15.10.2016 17:10

Parit kuvatukset

KuvaKuva

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: 2Ex ja nykyinen vaimo: 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 14.2.2017 19:39

Vahattuna parempi, Collinite taas toimi. Nyt alla talvivanteet jotka autonmukana tuli.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Auto puoliksi maalattu syksyllä muutaman vanhan kolarivaurion paikkuksen johdosta (korjattu joskus vituiksi)

Etulokasuoja vaihdettiin samalla kun oli hävinnyt roiskesuojan alta osa peltiä eikä viitsinyt entrata, kun tarvike lokasuoja maksoi 28€
Takaluukku ja konepelti vaihdettin kun tallissa sattui olemaan parempia tarjolla, jotka sitten maalattiin saaman sävyyn.
Tukivarret vaihtui kaikki Meylen HD varsiin, saa nähdä miten kestää...
Tuulilasinkin irroitusta langalla tuli reenattua ja hyvin meni! Nyt sekin uusi.

Nikozii
-
Viestit: 158
Liittynyt: 15.6.2014 21:17

Re: 2Ex ja nykyinen vaimo: 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja Nikozii » 15.2.2017 19:25

Mistäpäs löysit tuulilasin?
Olettaen että kun itse olet irroittanutkin, olet itse jostain hankitun lasin liimannut kiinnikin.

Itsellä sama homma pitäisi golffiin tehdä, tarvikkeetkin olisivat valmiina. Vain itse lasi puuttuu :D


Onhan se passattikin kyllä siisti, ei siinä! :)

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: 2Ex ja nykyinen vaimo: 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 16.2.2017 19:26

Tuulilasin tilasin pilkingtonilta, oli jotakin 150-170€?
Kentin lasiliimalla ja puristimella laitoin nippuun.

Kellään ideoita millä helvetillä tarvikemallin vetonivelen suojakumit kestäis kiinni!!!
Mulla on nyt neljännen kerran irronnut ulkopuolen klemmari, olen kahdesti tiukannut klemmaria kun alkanut roiskia rasvaa ympäriinsä. Tuntuu että omineen löystyy vähän väliä.
Suojakumi on kumia, ei sitä alkuperäistä kovaa muovia, alkuperäisetkin oli mutta siitäkin lähti tarvikemallin klemmarit lentoon kun ei saanut tarpeeksi kireälle...
Alkuperäistä klemmaria ei taas saa tarvike suojakumin päälle mitenkään.
Kohta ne naputukset taas alkaa....

tutkija
-
Viestit: 40
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

Re: 2Ex ja nykyinen vaimo: 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja tutkija » 17.2.2017 0:50

Rosterinen nippuside on hyvä asennettaessa suojakumia ja kun kiristää pitää olla sisäpuoli rasvaton kumissa siltä osalta mikä tulee nivelen päälle ja myös nivelenpinta niin pysyy paremmin paikallaan.

T.Hell
-
Viestit: 569
Liittynyt: 11.3.2005 9:02
Auto: Seat Cordoba 1.9TDI -00, Mitsu lancer 1.3 -99 Ex. A4 B5 4.2 -97

Re: 2Ex ja nykyinen vaimo: 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja T.Hell » 17.2.2017 9:12

Onko se kumi jotenkin liian pinkeenä siinä päällä? Se meinaan pysyy ihan tavis muovisillakin nippusiteillä kiinni, jos vaan on tarpeeksi liikkumavaraa sillä haitarilla.

Eli jos vaikka se sisäkaulus on vedetty liian pitkälle akselille, niin renkaita kääntäessä kumi pingottuu liikaa ja vetäisee sen uloimman kauluksen pois paikoiltaan.

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: 2Ex ja nykyinen vaimo: 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 19.2.2017 12:13

Kyllä ne niille tarkoitetuissa koloissa on ne kumit. Ehkä sitten jäänyt rasvaa väliin ja sen takia auennut. Outoa että toi puristettava klemmari löystyy itsestään? Pakkasella varsinkin tuntuu irtoilevan

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: 2Ex ja nykyinen vaimo: 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 4.3.2017 20:43

Nyt on uudet alkuperäiset kumit ja klemmarit vetonivelissä. Alkaa aika nopiaan vaihtua nuo vetarin kumit kun viitisen kertaa molemmat puolet ollu auki, nyt meni 45min per puoli.
Laitoin kumin ja nivelen väliin vielä loctiten liimaan varuilta. Kyllä kestää.
Kuva
Kuva
Pesin auton tän jälkeen ja 5km päästä EPS valo syttyi, sammuu auton sammuttaessa ja vilkahtaa välillä ajossa. Ilmeisesti luulee eturenkaan sutivan... ensviikolla piuhan päähän

Kuva
Tuossa alkuperäinen vs tarvike klemmari
Tuolla nivelellä ajettu n 10tkm ja kumi rutussa, irronnut kaksi kertaa kun klemmari löystyy.
Oma teoria on että rasvaa jäänyt väliin ja pakkasella jäykkä kumi ampuu itsensä irti nivelestä.

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: 2Ex ja nykyinen vaimo: 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 13.4.2017 12:38

Nyt tarvis väri ehdotuksia vanteille, vanteista kuvat aikaisemmissa kuvissa (kesä vanteet)
Nyt olis hyvä maalata kun vanteet irti ilman gummeja!!
Vanne on Rial M10

Kuva

Tämmönen?
Tuossa vielä yksi värinalli joka omasta mielestä ei kyllä sovi

Kuva
Viimeksi muokannut paveheiskanen 13.4.2017 12:38, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jaakko.H
-
Viestit: 5
Liittynyt: 6.4.2017 8:57

Re: 2Ex ja nykyinen vaimo: 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja Jaakko.H » 14.4.2017 9:20

Joku tummanharmaa sävy passais varmaan hyvin.

pete73
-
Viestit: 1916
Liittynyt: 11.2.2011 17:45
Auto: Leon ASZ, Cordoba AGR, Polo ATD, Renault 19 16v

Re: 2Ex ja nykyinen vaimo: 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja pete73 » 14.4.2017 12:11


paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: 2Ex ja nykyinen vaimo: 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 15.4.2017 15:02

Kuva
Kuva

Tuo saattaisi olla aika nätti, pahoittelut 10 minuutin tuotoksesta.

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: 2Ex ja nykyinen vaimo: 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 4.5.2017 19:10

Kuva

Tollanen siitä nyt sitten tuli. Jakaa mielipiteitä mutta omaan silmään loistavat!

Kuva

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: 2Ex ja nykyinen vaimo: 3b,3BG,3BG 1.8T,AUDI 4000s hankittu

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 10.9.2017 20:25

Pitkästä aikaa muutoksia elämään, kevät meni sappirakon poistosta toipuen ja kesä oli ja meni silmäleikkauksesta toipuen. Sitten asiaan.

Velipoika osti Audi 4000s (Audi 90) Quattron, 2.2 5zyl bensa. Auto vuosimallia 1984, ajettu 250tkm

Kyseinen kiesi on kotoisin Ameriikan maalta joten suomessa vähän harvinaisempi, meille ei ole vielä selvinnyt monta näitä oikein on tuotu (autowikissä luki että 4kpl) ovatko sitten nelivetoja en tiedä.
Tässä herkussa on esim: Ilmastointi, vakkari, sähköikkunat, sähköinen kattoluukku ja tietenkin se tärkein: Neliveto.

On tuossa tullut selviteltyä vähän katsureilta millaisia muutoksia tarvii tehä valoihin että saa suomessa kilpiin (ei ole suomessa katsastettu vielä koska edelliseltä omistajalta oli homma jäänyt vaiheeseen) Nyt kuitenkin 28.8 trafilta muutos valosäädöksiin ja näiltäosin tuontiautojen valot hyväksytään niinkuin ne lähtömaassakin olivat, eli niihin ei muutoksia tarvi tehdä!! Onneksi näin.
Kuva
Kuva

Hommaahan autossa riittää jonkin verran. Jarrut täytyy käydä läpi, taakse tarvii jarrusatulan jota metsästetty kaksi viikkoa, ja vihdoin löyty käytettynä Audi foorumilta.

4 paikkaa täytyy hitsata, molemmat helmat, kuskin lattia, takakontin pohja. Auton peltien
kunto yllätti positiivisesti lähemmän tarkastelun jälkeen!

Iskarit vaihtoon, vanha omistaja oli onneksi hommannut iskarit uudet ja nivelet, joten vaihtamaan vaan.

Jakohihna vaihdettiin kun ei tietoa milloin viimeksi tehty, samalla vesipumppu uusittu kun vuotanut varmaan viimeiset 10 vuotta. Hankaluuksia teetti kampiakselin pultin irroitus koska ei ollut kiinnipito työkalua eikä paineilmatyökaluja, työkalu kuitenkin tehtiin liimapuristimen osista ja 4kpl 8mm pulteista, hyvin toimi.

Kuva

Etu-, ja taka-apurungot olivat hiekkapuhalluksessa ja maalauksessa, ne täytys laittaa paikalleen kun tulevat. Sen jälkeen auto hitsaukseen parempaan talliin ja toivottavasti leimalle sen jälkeen!

Leimaamisen jälkeen suunnitteilla auton tekniikka päivitystä jonkunlaisella Turbomoottorilla, joskus sitten...

Pahoittelut, tämä kyseinen auto ei ole omistuksessani mutta autoa laitetaan porukalla niin ajattelin kirjoitella muiden iloksi tänne juttua välillä.

Kuka pystyisi arvuuttelemaan meille kyseisen helmen myyntiarvoa toimintakuntoisena, katsastettuna täällä Suomessa? Noita ei meinaa ole myynnissä juuri ollut.

Ideoita otetaan vastaan tekniikka muutoksiin ja kaikkeen muuhunkin, ensimmäinen isompi urakka mitä ollaan tekemässä joten apuja tarvitaan joka suunnasta

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: Uusi helmi hankittu: Audi 4000s quattro, 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 16.9.2017 19:24

Nyt on Audin apurungot paikallaan ja auto ajokuntonen.
Mukavasti viikonloppu menee hitsaillessa helmoja ja pohjaa.
Molemmissa helmoissa edessä reikä, toisessa takana, kuskin lattiassa sekä paksissa kumitulpan ympärillä.
Loppujen lopuksi näin vanhaksi autoksi sanoisin että saa hitsaushommia olla!!

Tehdään ihan ajan kanssa vaikka piilossa ovatkin (muovihelmat tulee helmapeltien päälle)
Kerranki jaksaa panostaa ruostepaikkoihin kun tietää että auto pysyy talossa muutaman vuoden!

Onko kellään vinkkejä millä käsitellä nuo kirkkaat pellit että kestää??
Sisäpuolelle laitoin sinkki sprayn, mutta osa siitä paloi hitsaus-sauman mukana pois teitenkin, kotelonasuoja aina sitten viimeisenä sisälle?
Suunnitelmissa laittaa hitsisaumaan varmistukseksi metalliliima ettei vesi pääse jostakin mitättömästä reijästä sauman sisään.
Mikä maali tuohon pellin päälle hyvä, mikä kestää eikä ruostu?
Ajateltiin päällimäiseksi nykäistä valkonen kiveniskumassa ohuelti.

KuvaKuva
Peltiä kunolla pois että varmasti saa hyvin terveeseen kiinni
Kuva
Pikkuhiljaa pistehitsillä koko paikka kiinni ettei pelti veny. Hidasta mutta toimii!
Hankaluuksia teetti Audin saumaliimat jota tursuaa joka välistä kun hitsaa....

Edit: Siinä meni viikonloppu, vähän yli puoliväliin päästiin. Kaksi uutta reikää löytyi kuskin jalkatilasta kun joskus edeltäjät nostelleet pohjasta autoa ylös tunkilla ja massa revennyt
KuvaKuva
Paksusti on auto kyllä suojattu! Suoja-aineet molemmin puolin.

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: Uusi helmi hankittu: Audi 4000s quattro, 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 30.9.2017 23:53

Nonni.

Nyt olis Audissa alustasarjan leimalle saantia varten vihreät suuntaus laput,
hitsaukset tehty ja kaikkee pientä leimaa varten näprätty.

Takapakkiakin on tullut, löytyi takajarrusatulat audifinns sivustolta mutta kas kummaa, niistä toinen toimi juuri välttävästi ja toisessa käsijarru ei lähtenyt säätymään... Noh, tilannehhan on nyt se että aikaa mennyt hukkaan tuntitolkulla, ja 100€ satuloihin jotka ei toimi.
Nyt ollaan takas siinä lähtötilanteessa että tarvitaan satulat taakse, eikä niitä mistään saa kun ovat 36mm vanhalla satulalla joka on huomattavasti harvinaisempi kuin 38mm satula.
Hankalaa työstä tekee se että tämän ikäisessä autossa levyjarru takana on jo sinänsä harvinaisuus, ja nelivedon satulat poikkeavat etuvedon omista käsijarruvaijerin lähtösuunnan osalta...

Ei muutako etsimään ja toivomaan parasta, ja jos teillä on hyvät lukijat satuloita nurkissa jotka toimii niin laittakaa sitä YV:tä mulle!

KuvaKuva

Ens kesäksi sopivammat tyylikkäät vanteet hakusessa, toivottavasti löytyy, siinäkin ongelmana vanha jako 4x108

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: Uusi käyttis hankittu: Passat 1.8T muut: Audi 4000s quattro, 3b,3BG,3BG 1.8T

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 10.7.2018 20:07

Kuva
Kuva

Tälläinen työmatka kulkine tuli hommattua.
Oli välissä tuollaine syrjähyppy, -99 vuosimallin bora, jossa ei ollut yhtään mitään herkkuja.
Alko tympimään työmatka-ajo sillä niin hommasin sen tilalle tämän farkku passatin.
Edelleen talossa tuo vihreä josta aikaisemmin kirjottelin, siinäkin jo 300tkm mittarissa pian.

Tämän specsit: -01, 1.8T, 351tkm! Highline
Auto oli kyllä ihan naurettavan halpa, ja näin koeajon jälkeen että tästä sais puunattua ihan kivan pelin itselle, ja korjaamalla kaikki pikkuviat joita on paljon!

Hyvät asiat: Ehjä, todella hyväkuntoinen nahkasisusta!
Hyvin huollettu
Ilmastointi tuntuu toimivan hyvin, kaikki läpät myös
18" tuumaset vanteet, jotka lähtee myyntiin, hiton huonot ajaa, toivottavasti sais pari sataa

Kuva


Miinukset:
Pintaruosteet, takalokasuojassa, ovessa (tosi rujo) etulokarissa
Leima tulossa parin kuukauden päästä, tuulilasi halki
Repsikan ovi luulee välillä olevansa auki ja huutaa mittaristossa sitä
Takaluukun lukko hajosi myyntihetkellä kun katsottiin talvirenkaat
Termostaatti ei pelaa kunnolla
Kuskin ovei ei aina meinaa aueta ulkoonta, siitä selvis vaijerin säädöllä onneksi
Maalipinta on aika haalea harjapesusta, saa entrattua kyllä hyvällä vahalla

Tuntuu 1200€ peliksi ihan menevältä!

Ajatuksena olis vaihtaa tuo ruosteinen takaovi purkuautosta samalla sävyllä ettei tarvis maalata, luukun lukko samastapaikasta, repsikan ovesta mikrovaihtoon tai ohitus.
Lasin saattaa joutua vaihtamaan katsastukseen.
Vanteet lähtee heti kun saan ne entrattua ja toiset mukavemmat tilalle!

Sopiiko 18" 235/40 pyörimään 30mm madalletun passatin alle? Vois kokeilla noita tohon vihreeseen pirulaiseen
Viimeksi muokannut paveheiskanen 22.7.2018 10:36, yhteensä muokattu 1 kertaa.

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: Uusi työkulkine: Passat 1.8T muut: Audi 4000s quattro, 3b,3BG,3BG 1.8T x2

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 15.7.2018 13:18

Eilen hallilla ihmeteltiin Passatin kuntoa, kateltiin väljät ja pohjaa sekä jarrut päällisin puolin läpi.
Näyttäs siltä että katsastukseen olis vaihdettava:
Etujarruletkut
Takajarrujen herkistely
Alatukivarsi
Moottorin ja lootan pesu, vuotanut venttiilikopan tiivisteestä
Nykiminen -> tulppien poterossa öljyä, myöskin sama tiiviste
Etusumarien tutkiminen miks ei toimi

Eilen tehtyä: Termostaatti
Repsikan oven lukkoa ihmetelty, vika ilmeisesti lukon ja liittimen saumassa kun heiluttelemalla luulee olevansa auki, irrotin liittimen lukosta niin eipähän ainakaan huuda
Vanteiden kiillotus aloitettu, ensimmäinen vanne saatu melekin valmiiksi aikaa tuohon kului puolitoista tuntia
Vikakoodit ja päästöt katottu
Kuskin oven vaijeri säädetty, aukee nyt ulkoa hyvin

21.7 Tehtyä:
Alipainaletkut uusittu imusarjan alta kaikki, huohotin on tulossa jossakin päin saksaa.
Takaovi löytyi purkuautosta, se täytyy heittää kiinni ensiviikolla
Kulutusta en saa alas kun joku imuvuoto jossakin se täytyy vielä metsästää.

Kuva
Tässä virtaus suunnat tossa hässäkässä, Sininen väri puhaltamalla ilma liikkuu helposti
Punainen meinaa että puhaltamalla sihinää kuuluu mutta ilma ei kunnolla liiku (ei pitäisi liikkua ollenkaan tähän suuntaan)
Kuva
Tässä tuntu venttiili toimivan vaan yhteen suuntaan, niinkuin nuoli venttiilissä kuvasi
Kuva
Tuossa vielä kuva miten hässäkkä sijoitettu konehuoneessa

Nuo kaikki siniset letkut on nyt vaihdettu uusiin, ja auto käyttäytyy samalla tavalla kun ennenkin.
Onneksi toisessa autossa on nuo samat letkuhässäkät niin voin kokeilla tarvittaessa niillä jos on pakko.

Onhan siinä tekemistä....

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: Uusi työkulkine: Passat 1.8T x2, Audi 4ks quattro, sekä entiset romut

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 15.8.2018 19:24

Kaikki moottorin yksisuuntaisventtiilit vaihdettu, ei vaikutusta.
Tällä viikolla pitäis tulla huohottimen osat joita odoteltu jo 3 viikkoa...
Auto käyttäytyy vähän kummallisesti, aamulla toimii kun unelma, vetää eikä nyi, mutta päivällä kun kotiin lähtee ja auto seisonu lämpimässä niin ei toimi...
Mitä kuumempi sen pahempi ja mitä kylmempi sen paremmin toimii!
Kulutus kuitenki pysyy tuolla 11l/100 koko hiton ajan.

Mitä autolle tehty, noh! Taka ovi vaihdettu ja takaoven lasi rikottu siinä hässäkässä.
Kaveri vielä sanoi että onneks on kalvo tossa kun kohta hajoo ja niinhän se hajosi.
Löin oven sisältä sitä muovitappia irti mikä pitää lasin kiinni nii osu meisselin kärki just siihen lasin reunaan ja rikki meni. Eihän siinä, nyt on vähän himmeempi kalvo takaovessa joka ei itseä ole haitannut.

Viime viikolla täyty laturi vaihtaa kun lataukset tippu nollille.

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: Uusi työkulkine: Passat 1.8T x2, Audi 4ks quattro, sekä entiset romut

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 25.8.2018 21:09

Mikä hitto tässä autossa oikeesti mättää.
Vaihdettua: Kaikki yksisuuntais venttiilit alipaineputkiin
Jarrutehostajan venttiilihässäkkä
Kaikki elipaineletkut
Huohotin putket ja huohottimessa olevat venttiilit
Imusarjan tiiviste vaihdettu samalla
Ilmamassa mittari toimivasta autosta, ei vaikutusta

Vedot hukassa, kulutus 10-11l/100km
Vikakoodit samat, laiha seos.
Alkaa kiinnostus loppumaan just.

paveheiskanen
-
Viestit: 199
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: Uusi työkulkine: Apuja kaivataan!! Passat 1.8T x2, Audi 4ks quattro, sekä entiset romut

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 16.9.2018 18:03

Nonni! Vika löytyi.

Eli vikakoodilla 17536 - Fuel trim Bank 1 (Mult)
P1128 - 35 - 00 System too lean - Intermittent

Selvis että lambda pyytää rikastamaan seosta kokoajan kiihdyttäessä 25%.
Kun kaikki imuvuodot oli korjattu niin mittasin bensanpaineet ajossa ja kappas ei noussut tarpeeksi. Pyöri siinä 2,5-2,8bat pinnassa vaikka pitäis olla 3-5bar vedättäessä.
Noh nyt on pumppu vaihdettu ja alko vetämään ja kulutuskin tippu sinne 8,5l tuntumaan motariajossa joka aikasemmin oli 10-11l.

Kerettiinhän tähän kaikkea toisesta autosta kokeilemaan:
Pancake
Ilmamassamittari
Lambda
Bensakisko+suuttimet+bensanpaineensäädin

Lisäksi huohotinputket ja venttiilit + alipaneletkut ja venttiilit vaidettiin kaikki

Loppujen lopuksi VCDS group 33 ja 32 kertoi Long time fuel trimmin olevan +18% ajossa (raja-arvot -10%__+10%) ja Short time fuel trim kiihdytyksessä veti heti +25%

Oma diagnoosi on se että koska paine ei nouse, bensa ei sumut vaan pisaroituu eikä pala kunnolla.

EI oo pitkään aikaan tuntu auton kuntoon saaminen näin hyvältä! Tässä sai ihan tosissaan käyttää jo aivoja.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

© since 2000 - ffp