Re: Golf II 20v/ Country

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Ande » 15.11.2015 20:04

Morjes!

Tein tämän projekti kertomuksen sen takia että saisin joitakin vastauksia matkalla tulleisiin/tuleviin kysymyksiin, ja myöskin jos jotakuta kiinostaa tämmösen seuraaminen. Tarinapää on erittäinki huono ja yritetään korvata sitä tekemisellä!
Lähtökohta on -90 Golf 2. Alunperin 1.6 kaasarilla, johon parivuotta sitten vaihoin 1.8 RP ykspisteruiskun. Kesällä oli tehostettu hammastanko hakusessa edelisen sylkästessä öljyt pihalle, joten selasin nettivaraosaa. Sieltä löytyikin 2.0l 16V passatti halvalla, jonka sitten hainki kokonaan pois. Tästä oli jakohihna menny poikki mutta ihmeen kaupalla ventiilit ehjät! Täksi kesäksi ei muuta siitä otettu kuin juuri tämä hammastanko. Nyt olisi talven aikana tarkoitus siirtää myös tekniikka ja jarrut yms alustan osat golffiin.
Kuva
Tämmösenä tämä oli tämän kesän. Nykyisin purettu lähes täysin ja ruvettu ruosteita poistamaan. Muuten tuntuu olevan kova peltinen paitsi tankin takanta pyöränkaari on erittäinki mätä:
Kuva Kuva
Kuuluisko tuossa olla joku kotelo vai mikähän toi mahtaa olla?

Tekniikasta sen verran että kone on 9A. Tällä hetkellä sekin on purettu täysin. Laakerit ja männänrenkaat uusitaan samalla. Millä sais kannen puhtaaks, vai onks ainut keino maalata se alumiinin väriseks? Koneesta puuttuu ainakin imusarja kaasuläppineen ja venttiilikoppa, näitä saa tarjota!

Golffi on tarkoitus saada keväällä taas tien päälle! Tässäpä tämä tällä kertaan, toivotaan että porukkaa kiinostaa. Lisää sitten ku saadaan jotain aikaseks!
Viimeksi muokannut Ande 20.3.2017 8:55, yhteensä muokattu 2 kertaa.

^^BeBe
-
Viestit: 510
Liittynyt: 31.8.2009 22:15
Auto: C5 2.5tdiq, golf gti, golf mk1 ss1400, t3 syncro

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 15.11.2015 21:33

Luultavasti kun käytät kannen oikaisussa, niin peseevät kannen "teijossa" eli isossa pesukoneessa. Tulee yleensä puhdasta.
Täältä saattais löytyä 9A imusarja+kaasuläppä. Kaiva osanumerot nii voin tarkistaa.

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

ViestiKirjoittaja Ande » 16.11.2015 9:52

http://www.partsbase.org/vw/passat-pa-us-1992-39-air-flow-meter-fuel-metering-valve-intake-connection-air-filter-with-connecting-parts/ tässä 1 ja 9. Vakkarin meinasin myös asentaa nii pitäis olla sit sellanen kaasuläppä kun niitäki näyttää olevan useempi. En sit tiiä mikä ero siinä on normaaliin että saako siitä sit rakeneltuu sopivan?

JukkaKo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.3.2007 20:24
Auto: Golf V 2.0 TDI

ViestiKirjoittaja JukkaKo » 22.11.2015 20:02

Muistelisin et ainakin KR:n imusarja menis suoraan 9A-koneeseen. Tais olla jopa parempi vaihtoehto jos viriviri on mielessä.

^^BeBe
-
Viestit: 510
Liittynyt: 31.8.2009 22:15
Auto: C5 2.5tdiq, golf gti, golf mk1 ss1400, t3 syncro

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 22.11.2015 21:00

Joo jos sen 50mm KR.n imusarjan löytää jostain niin sitten. Taisi olla 350e Ebeyssä, sciroccon 50mm versiot vielä enemmän. Osanumeroitahan noille on pilvinpimein. Kaikki kääntyy aina 9A KR PL jne 42mm taitaa olla kaikki. ABF on kaukaa samannäköinen mutta täysin eri

GTi-Perttu
-
Viestit: 2546
Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Auto: 88-GTi 16v,01-Passat var.1.8T,99-Portteri 2.5tdi,90-Golf Avo,-96 Golf VR6 Syncro Variant.

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 25.11.2015 18:56

Sciroccon versiossa on vaan ilmamassamittarin lähtö eri suuntaan ku muissa.

^^BeBe
-
Viestit: 510
Liittynyt: 31.8.2009 22:15
Auto: C5 2.5tdiq, golf gti, golf mk1 ss1400, t3 syncro

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 25.11.2015 21:30

...määrämittarin ;) niin ja 6A moottorissa vielä erisuuntaan.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2546
Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Auto: 88-GTi 16v,01-Passat var.1.8T,99-Portteri 2.5tdi,90-Golf Avo,-96 Golf VR6 Syncro Variant.

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 26.11.2015 4:58

Aivan, noin piti alunperin kirjoittaa. Pahoittelen aivopierua. :)

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

ViestiKirjoittaja Ande » 1.12.2015 14:43

Päivitellääs vähän vaikka nää ruoste hommat tuskin kovin mielenkiintoisia on..
Kaaren sisällä olevan mätäongelman ratkasin näin että sain kaiken mädän pois:
Kuva Kuva Kuva Kuva

Sitte olikii vähä enenpi kosmeettinen korjauskohde eli lommollee tunkattu helma. Tästä valitettavasti unohtu ottaa kuva ennen leikkailua mutta sen kyllä näkee tuosta ihan ensinmäisestäkin kuvasta. Tosin kun peltiä ruvettiin ottaa pois nii ei enää ollukkaa pelkkä kosmeettinen vika :D
Kuva
Ei muuta ku askertelemaa; leikkaa ja liimaa..
Kuva Kuva
Positiivistä taitaa olla se et ovi menee vielä paikalleen ja vieläpä suht nätisti. Ja tää taitaa myös olla osa syy miks ovet toimii vähä huonommin ku on tunkattu ennen ylös :D
Kuva Kuva
Vielä olis takahelmapellin vaihto, vasemman puolentakakaari/kylki uusiks ja ainakin tuon helman korjailu sieltäkin puolelta. Ja kaikki pinta ruostekkiin poistetaan pohjasta. Toivotaa ettei ainakaa enää paljoo enempää löydy reikää. Tavoitteena ettei nyt ainakaan parii vuotee tarvis tuota pohjaa enää parsia kasaan..

Moottoriinki suurin osa osista on tullu ja lohko on tällä hetkellä apuakselin laakereiden asenuksessa, hoonauksessa sekä tasopinnan oikasussa. Ja ^^BeBe:lle vielä kiitos imusarjasta! :) Jatketaan taas kun on jotai kertoa!

Lisää kuvia löytyy täältä: http://aijaa.com/a/NUWtki

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

ViestiKirjoittaja Ande » 1.12.2015 15:01

Kai tässä sivussa voipi esitellä nää loputki volkkarit mitä löytyy:
Volkwagen Country -92
Kuva
Volkswagen Golf syncro 1.8 -96
Kuva
Tässä on jotai ihmeelistä nelikon toiminassa kun vetää etee päin kaikilla jatkuvasti, mutta peruuttaen ei toimi neliveto. Sen verta oon kokeillu et murikalle tulee virta kun laittaa pakille ja murikassa tapahtuu ainakin jotain ku syöttää sinne virran. Alipaineletkusta vaan kokeiltu että ei vuoda.. Ja osaakohan joku kertoo et onks nää yleensäki näi paljo laiskemman tuntusia kun esim country tai toi kakkis 1.8 koneel?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2546
Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Auto: 88-GTi 16v,01-Passat var.1.8T,99-Portteri 2.5tdi,90-Golf Avo,-96 Golf VR6 Syncro Variant.

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 1.12.2015 18:07

Ota se alipaineaktuaattori perämurikasta irti ja testaa sen toiminta irrallaan. Yleensä se vika piilee siinä.

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

ViestiKirjoittaja Ande » 1.12.2015 19:36

täytyy joskus koittaa irrottaa se sieltä, tosin vähän on sen näköset pultit et voi käydä huonostikki :D

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

ViestiKirjoittaja Ande » 8.12.2015 19:31

Golffii hommattu lisää peltiä ja vielä ois taka sekä etuhelmapellit hommaamatta. (Jos Lappeenrannan lähistöltä löytyy joltai romuautoo mis ois hyvässä kunnossa nii voipi ilmotella)

Lohkon hain tänään koneistamolta johon siis tehtii hoonaus sekä tasopinnan oikasu.
KuvaKuva
Apuakselin laakerit olikin puolivalmiit vaikka piti olla standarti laakerit.. Eikä ollu sopivaa aarporaa tuolla koneistamolla joten jäi nyt sit sekii vielä tekemättä. Mistähän näihin löytäis sopivat laakerit ilman että joutuu koneistamaan. Tai vaihtoehtoisesti taas jos lpr alueella on joku tän homman pystyy suorittamaan nii otappa yhteyttä! :) Ei oikee pääse mitään kasaamaan ennenku laakerit on saatu tuonne.. Lohko on viel kertaallee maalattava kun näköjään pesussa lähtenny maalit kävelemään.
Kuva

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

ViestiKirjoittaja Ande » 14.2.2016 15:39

Päivtykset on jäänny vähän vähälle niiku aluks ajatelinki :D No täältä sitä taas tulee..

Oman kotteron rakentaminen on jäänny vähän vähemmälle ku hommattii talliporukalla lauluauto joka oli useemman vuoden jo kerinny seisomaan. Pari viikkoo tarvis remontoida ja saatiin inssin hyväksyntä sille :)
Kuva
Sitten isäni projekti jossa olen ollu mukana paljon ja aikaa on menny paljon, onnes sekin alkaa olemaan loppusuoralla! Eli kyseessä Borgward Isabella Coupe -59
Kuva

Kuten kaikilla projekteilla on tapana muuttua kiireiseksi, niin myös tämän kohalla on käymässä kun plussakelejä pitelee ja kevät rupee lähestymään.. Ja tänä vuona on tarkoitus saada liikenteesee ajoissa. Suunitelmat osan osien putsaamisesta ja maalaamisesta on siiretty ensi talveks. Joitakin osia on tietyst fiksailtu ja maalattu.
Kone rupee olemaan suunilleen kasassa, pikkuosia vielä puuttuu että voisi sovittaa konehuoneeseen että saisi tarvittavat läpivienit tehtyyn sinne.
KuvaKuva
Vaihteisto pestiin ja maalattiin. Öljyn vaihto myös tehään. Onko tämä vaihteisto jo sille korotetulla öljyn tarkistus reiällä vai ei?
KuvaKuvaKuva

Koppaa on myös vähän taas jaksettu hitsailla. Hitsailua olisi vielä takahiekkapellissä ja pohjassa letku/putkikannakkeitten kohilla. Muuten alkaisi olemaan ne tehty jo :)
KuvaKuva

Konehuoneeseen on hitsailtu kaikennäkösia kannakkeita säiliöille yms. Sähkö johtojakii soviteltu mutta vaatis sen koneen sinne että saisi tehtyä ne. Myös ilmastoinille on tehty reiät tulipeltiin.
Kuva

Kaikki kuvat http://aijaa.com/a/NUWtki

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II -> 2.0l 16V

ViestiKirjoittaja Ande » 17.3.2016 21:29

Dodiin, hommat etenee. Koneen käytin paikallaan ja koe käytin. Remontti oli ainaki siinä mielessä onnistunnu ettei ollu ihmeelisii ylimääräsiä ääniä käynissä ollessa :D Johtosarjat muutettu passatin sarjoista golffiin käypäseks. Ja teippailtu kasaan. Sitten kone joutikin pois keulilta ja heitettiin maalit konehuoneesee
Kuva

Maalausten jälkee vedin kaikki jarruputket uusiksi.
Tulipahan imuroituu bensaputkien kolokii tyhjäksi :D
Kuva
Kuten kuvasta näkee nii kone on heitetty takas paikalleenki, siitä ei nyt en sattunnu kuvaa ottamaan.
Mites, missäs kuuluisi olla flektin jälkikäynnin katkaisija(?)? Ite tökkäsin sen tuohon kun en muista mistä sen irrotin, enkä äkkiseltään löytynny kuvia sen paikasta. Ja samalla jos joku osaa kertoo et onko välii kummin päi noi pakosarjan tiivisteet kuuluu oikeesti olla?
Kuva

Ai että tuntuu hyvältä heittää massat pohjaa ja lokareihin kaiken sen hitsaamisen jälkeen! :) Elikkäpä pohjasta on ruostehommat nyt tehty. Näkyvät paikat (kaaret) on vielä hiomatta ja maalamatta.
Viikonloppuna hommat jatkuu vakkarin, ilmastoinnin ja ajovalojen yms. johtosarjojen selvittelyssä sekä jatkojen teossa. Koitetaan saada johot vähän enemmän piiloon kun tehtaalta tullessa.


Kaikki kuvat http://aijaa.com/a/NUWtki

Heikki J.
admin
Viestit: 8283
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, Eos TFSI, A6 4F, Jetta mk2 Syncro, ffp cup Golf GTI 16v, Audi 100 C1, kupla, junakeula
Viesti:

Re: Golf II -> 2.0l 16V

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.3.2016 23:29

Hienoa tarinaa ja hieno projekti muutenkin!

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II -> 2.0l 16V

ViestiKirjoittaja Ande » 26.3.2016 22:35

Kiva että kiinostaa lukea :)

Konehuone rupeeki jo olemaan lähes tulkoon kasassa kun sai ilmastoinnin tiivisteet vihdoin hommattua. Kannen etupuoleltakii hajos letkulähtö nii onpaha sekii tehty nyt iha mustast raudast, luulis kestävän edellistä paremmin..
Kuva Kuva
Pohja on massailta muutaman kerran läpi ja laitettu kaikki alle menevät osat paikalleen.
Käytinpä käynissäkii testatekseni riittääkö kaksi äänenvaimenninta, lopputuloksena oli iso lätäkkö bensaa auton alla :D Bensan kerääjäsäiliö vai mikälie vuoti, se pitää ettiä vielä uusi.. Pakoputkenki rakentelin kun äänenvaimentajia oli tarpeellinen määrä.
Kuva Kuva Kuva
Mitenhän tuollanen kannake toimii? Metelöiköhä putki koria vaste, jos jollai on noista kokemusta?

Jarrut on joka kulmaa uusittu ja asennettu, kuten myös kaikki putket ja letkutkin. Onkos tuolle alb venttiilille jotai säätöohjeita vai onkos säätö tehtävä rullilla sitte. Ja mite paljo heikommat takana pitää olla kun eessä?
KuvaKuva Kuva
Muistakaaha laittaa jarrukilvet ensinmäisenä paikkalleen! ite en muistannu :D

Mukavaa kun näkee edistystä eikä tee jotai näkymättömii ruostehommia :D
Vieläkö jostai löytyis innokas paikkamaalari... Vedetää sitte kokonaa uusi pinta ens talven aikana :)

Vielä vähä fiilistelyä
Kuva


Kaikki kuvat http://aijaa.com/a/NUWtki

H. Jormalainen
-
Viestit: 15873
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Auto: Golf GTI 16v -90, A3 1,8 -98
Viesti:

Re: Golf II -> 2.0l 16V

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.3.2016 22:56

Oma arvaus on että toi kumi ei kestä tärinää ja heilutusta niin hyvin. Ja varmaan johtaa ääntäkin enemmän. Ei oo kuitenkaan itelle missään autossa tehtaan jäljiltä vielä tollasta tullu vastaan, että kai niissä kumilenkeissä joku hyväkin puoli sitten on.

Jos tarkoitat jarrupaineen säädintä taka-akselilla, niin muistaakseni omassa Bentleyn manuaali kertoi kahdesta testauksesta että edessä 50 bar, takana 100 bar ja edessä 100 bar, takana 200 bar. Eli taakse satulalle kaksinkertainen paine, semmonen olis jääny päälimmäisenä mieleen. Paineena kyllä kuulostaa melko suurelta?

TosiMies™ säätää ne soralla? :D

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II -> 2.0l 16V

ViestiKirjoittaja Ande » 27.3.2016 8:09

Äkkiseltää noi paine määrät kuulostaa kyl hurjilt :D Onnes pääsee töissä rulilla sen säätämää, taitaa riittää et se teho on etujarrujen alle..?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1546
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

Re: Golf II -> 2.0l 16V

ViestiKirjoittaja samza » 30.3.2016 14:45

Asiallinen projekti, mukava seurata!! Jatka samaan malliin :)

Tuossa jotain jarrupaineen säätämisestä kun tuli puolivahingossa vastaan nettiä kahlatessa: http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... ng_values/

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II -> 2.0l 16V

ViestiKirjoittaja Ande » 5.4.2016 20:50

Jep jep, taas on kuitettu turata jotain..

Menee melkeenpä noi jarrujen säätö jarrudynol töissä kun moista mittaria ei löydy, toki ois varmaa helppo rakentaakki..

Rupes toi pakoputki vielä vaivaamaa että laahais maata pitki tuolla ja ensinäkii jäis jo tallist pois ajaes matkalle :D Joten laikka laulamaan..
Kuva Kuva
Vähä paska kuva mut idean varmaa saa, eipähän oo enää sekää alimpana sielä. Samalla siirsin kaheksan senttii etee päi nii sai tehä puolet putkest taas uusiks :D

SPL Black Goldii tuli heitettyy lattiat täytee, vielä olis ovet ja varmaanki katto eristämättä. Ja uusia käytettyjä volkkarin äänieristeitä odottelen vielä tuohon päälle ennen ku lattiamattoa pääsee laittamaan.
Samalla sitte pienii hifistely hommia ja ekaa kertaa lasikuidun kans leikkimistä. Elikkä subbarille kotelo pyöränkotelon takapuolelle et kontis olis tilaa tavarallekki. Vahvistimen oon suunitellu laittavan takapenkin alle et sais sen varapyörän säilytettyy kyydissä :)
Kuva

Onkos kenelläkää tietoo löytyykö kakkiksee ilmastoituu versioo hanskalokeron alle erinlaista lokeroa/peitelevyä?
Kuva
Vanteet sai tänää uuden maalin niskaa, ja perjantaina jos sais kumit kietastuu päälle. Korin paklausta maalauskuntoo on myös aloteltu. Tiukka deadline olis viikonlopun aika ajoo, mut saa nähä mite osaset kerkiää tulemaan..

Kaikki kuvat http://aijaa.com/a/NUWtki

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II -> 2.0l 16V

ViestiKirjoittaja Ande » 7.4.2016 21:16

Sen verran tuota nyt ajamalla liikutin et kävin tallin pihal kääntääs ympäri, ja tuli taas toi vaihteiston säätäminen ajankohtaseks. Onks siihe joku ohje olemas mite säädetää vai kokeilemalla vaa tangot kohillee? Elikkä tanko vaihteisto kyseessä

hippi
-
Viestit: 1441
Liittynyt: 22.9.2003 7:57
Auto: vw passat b8, vw T4, vw golf 1.8 16v gti

Re: Golf II -> 2.0l 16V

ViestiKirjoittaja hippi » 7.4.2016 21:21

Siihen vaihteiston säätämiseen on työkalu jolla lukitaan vaihdekeppi vapaalle oikeaan asentoon.
Vaihteisto vapaalle ja kiristys.

Mulla on se "lukitsin". Jos tarviat niin laita yv. Kulkee ihan kirjekuoressa. Saat lainaan jos palautat :)

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II -> 2.0l 16V

ViestiKirjoittaja Ande » 24.4.2016 21:53

Hipille vielä iso kiitos tyäkalun lainasta!

Nyt ois tekniset suurimmat tekniset ongelmat selätetty ja saatu kakkis tien päälle :)
Mukavasti oli kaasuläpän liittimestä johot karannu, jonka syystä ei paljoo vehe toiminnu.. :D menihä senkii löytämisee paljon aikaa mut onnes ei kerinny euroja menemää montaa..

Penkeiksi olin ajatellu aluks kakkiksen omia puolikuppeja, mut ei ainakaa noi countryn vastaavat oo kovinkaan hyvät kolmosen penkkeihin verrattuna. Joten kun varastos sattu olee yhet kolmosen penkit ylinmääräsenä nii päätin laittaa ne. Nehän menee melko kivuttomasti kakkikseen ku vaihtaa alarungon kakkiksen omaa. Samalla purin kankaat irti ja käytin pesukoneessa ja paikkailtiin pienet reiät umpee.
Kuva

Kuva
Tulipahan lisätty vielä kolmaskin vaimennin että kehtaa ajella tasakaasullakii.. taitaapi olla nyt metreissä enemmän vaimenninta ku putkea auton alla :D

Paljon on vielä tekemistä lopullisee kuntoo mut nyt pääsee jo päivittäin ajelemaan tällä.

Kuva

Lisää kuvia http://aijaa.com/a/NUWtki

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II -> 2.0l 16V

ViestiKirjoittaja Ande » 15.8.2016 11:37

Golffilla on vaa ajeltu.. Motivaatio vähän kadoksissa :D

Kuva

Countryssä rupes olemaan jo nii paljo väljää alustassa et joutuu melkosen remontin tekemään.. Kardaanin molemmat laakerit, Vähintääki jokasen murroksen uudelleen rasvaus ( kaikki aivan kuivana melkeenpä), takapyöränlaakeri, vaihteisto. Öljynvaihdot perään´, vaihteistoon sekä kulmanvaihtimeen.
KuvaKuva
Vaihteestoon on tulossa uudet laakerit sekä tiivisteet. Melkosta kohinaa pitää kun pyörittelee. Eli jos jossai on hyvät ohjeet vaihteisto remonttii nii saapi vinkata :)

Mistähän löytyisi piiiitkät pultit apurunkojen kiinityksiin? 3 kappaletta meni poikki eikä taida olla normi kierre niissä.

Countryyn liittyvät loput kuvat löytyvät täältä
http://aijaa.com/a/zmOcWu

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Ande » 24.8.2016 21:56

Vaihteistoo löytyki Briteistä kätevästi korjaussarja joka sisältää laakerit ja stefat. Ja tuli jopa kahessa päivässä sieltä kotiovelle!
Kuva

Vaihteisto on räjäytettä atomeiksi ja sieltä löyty kaks huonosti voivaa laakeria näin äkkinäisesti..
KuvaKuvaKuvaKuva

Vaihteistonha sisältä löytyy magneetti mikä oli erittäin täynnä jo metallimujua..
Kuva

Seuraavaks homma jatkuu kaikkien osien pesulla, ja muutamien varaosien ettimisellä tuonne. Periaattees kaikki osat pitää vielä käydä pesun jälkee läpi ettei löydy enempää yllätyksiä. Kai 25 vuotta vanha/ 400tkm ajettu saa olla jo vähä tän näkönen.. :D
Kulmavaihdekkii on purettu osiksi että saa senkii puhtaaksi kun samoissa öljyissä sekii lilluu.
Tässä vaihteiston purkamisessa tämä sivusto on kyllä yliveto! http://www.brokevw.com/

Vielä on Countryn putkirungon läpimenevät pultit hakusessa, eli nämä:
Kuva
Osanumero N 10208301. Täältä löyty mutta vähän on kyllä suolanen hinta lähtee tilamaa kaikki 6 pulttia. Koitetaan nyt ekana saisko kaveri sorvattuu moiset. Vai onko joku saanu jostain hommattua? Tuskin jos volkkarilta löytyy nii hinta on varmaa sama ku tuo..


Täältä loput kuvat Countryy liittyen http://aijaa.com/a/zmOcWu
Pahottelen kuvien laatua. Kamera petti nii joutuu tabletilla räpsimää..

Jonde
-
Viestit: 2044
Liittynyt: 23.7.2003 12:23
Auto: Golf ja TT

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Jonde » 24.8.2016 22:07

Omassa countryssa on X5 bmw kannenpultit laitettu niihin taka-akselin puslien kiinnitykseen kun sellaiset oli jääny lojumaan. Kierre on tosiaan pykälää erikoisempi tuon pituiseen pulttiin.

_Wisse_
-
Viestit: 208
Liittynyt: 8.5.2007 21:53
Auto: ViistoperäJetta Vr6, mk1 G-cabrio, oooo 80 b1, w219 AMG 55, V-Max 1.2,

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 29.8.2016 13:46

Asiallisen näköistä toimintaa!
Itse purin osiksi countryn raakakorin johon joku ympännyt sähkölasit jokaiseen 4 oveen sekä kytkimet. Olisiko kiinnostusta ostaa ennekuin laitan yleiseen myyntiin. Yv:llä saa kiinni.

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Ande » 29.8.2016 20:47

Onkohan kansipultit miten hyviä tollasessa käytössä kun kuiteki venyvät? :D

_Wisse_ Tähän ei kiinosta kyllä moisia asennella mutta vihreestä puuttuis vielä sähkölasit takaovista.. :) Jäiks countrystä mitä muuta?

_Wisse_
-
Viestit: 208
Liittynyt: 8.5.2007 21:53
Auto: ViistoperäJetta Vr6, mk1 G-cabrio, oooo 80 b1, w219 AMG 55, V-Max 1.2,

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 30.8.2016 11:40

Ande kirjoitti:Onkohan kansipultit miten hyviä tollasessa käytössä kun kuiteki venyvät? :D

_Wisse_ Tähän ei kiinosta kyllä moisia asennella mutta vihreestä puuttuis vielä sähkölasit takaovista.. :) Jäiks countrystä mitä muuta?



Hiton hyväkuntonen takaluukku ja siinäpä oikeastaan kaikki. :D
Settinä koitan sähkölasit myydä, lie erilaiset 4ovisessa ja 2ovisessa koneistot ja liukumekanismit ( ? ).

jii_bee
-
Viestit: 2369
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia, Tölkkejä ja facelift-Muumeja

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja jii_bee » 30.8.2016 18:18

Vinkki: Hanskilla on ollut myynnissä uudet sähköiset nostimet takaoviin jo jonkin aikaa...

Sebastian
-
Viestit: 8535
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Sebastian » 31.8.2016 10:39

lie erilaiset 4ovisessa ja 2ovisessa koneistot ja liukumekanismit ( ? ).

Samat nostimet käy 2d/4d etuoviin.

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Ande » 6.9.2016 10:09

Kyllä sen vaa sanon et ku seuraavan kerran askin avaan nii sillo omistan muutaman sopivan ulosvetäjän :D Nyt ois vaiheloota öljyjä vaille valmis. Eipä löytynny muita yllätyksiä ku rikkinäisen laakerin sisäkooli oli myöskin halki.
KuvaKuvaKuva

Ennen öljyjä pitää vielä kulmavaihde putsailla ja lyödä kiinni. Onkos näis syncroissä samat öljyt kun vajaavetosissa? Entäpä perämurikan öljyt?

Rungon pultit kaveri sorvas rosteritangosta.. Ja niille kaveriks taakse polyuretaani puslat :)
KuvaKuva

Seuraavaks sit vaihellaa lähes kaikki murrokset mitä tuolta countryn alta löytyy.. 10kpl.
Jospa se siitä pikkuhiljaa..

http://aijaa.com/a/zmOcWu

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Ande » 16.10.2016 21:00

Joopa, homma etenee hitaasti, mut eteeneepähän kuiteki :D

Tosiaa murrokset on nyt vaihettu, muutama ihan uusi ja parii oli pakko vaihtaa vaa käytetyt toimivat.. Kardaaniki tuli askareltuu uudet kannatinlaakerit.
KuvaKuva
Tulipaha myöskii askereltuu peltisatsi tuonne, etuvetomallista nii eipähä menny iha heittämäl :) Muuteki putki rakennettu nyt nii ettei pitäis korii hakata, niiku ennen teki.
Peräkii tuli avattua, jo todettua et tännekkii vaihetaa laakerit. Laakerit oli kyllä ehjät mut ulkokooleista pinta oli kulunnu jo puhki. Oma hommasa tuokii taas, ja se ettei oo kunno vehkeitä :D
KuvaKuva
(Toises kuvassa VW Special Tool 3155. :D)

Välil pakko tehä jotai muutaki ku kynytä tuol auton alla nii tuli vaihettua kaikki etuvalot ja rakeneltuu semmonen ku se on tehtaalta tulleessaa ollu :) Toistaseks ovat halogeeneillä kaikki, katsastuksen jälkee tulee ledi polttimot ajovaloihi ja lisäpitkiin. Katolle olis tarkotus hommata ledbar :)
KuvaKuva

Näillä mennää nyt, perä siis laakereita vaille vielä. Muute alkais alusta olee kunnossa!
Koha ei kerkeis lumi maaha ennenku tämä on ajossa taas :D

Loput kuvat http://aijaa.com/qVCAxI

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Ande » 8.11.2016 19:43

Sen verra oli vielä vaiheessa et joutu nöyrtyy ja vaihtaa nastat kesäautoo pariks päivää..

Mutta nytte se ois kasassa! Toistaseks kaikki muu tuntuis toimivan eikä piä ääntä paitsi et vitone hyppää pois silmästä pompussa, iso vai pien ongelma? Tätä ei oo keritty ees tutkii viel, ei ees netistä.
Katastuksesta meni lähes moiteita läpi, rupes nimittäi lämppärinkenno vuotaa nosturilla ja siitä tuli korjauskehotus. Onnes sekii on nii monta kertaa jo purettu näistä ettei siin mene ku 2 tuntia. Katastuksen jälkee tuli nakattua ledi polttimot ajovaloihi ja lisäpitkiin.
Kuva
Ledibaria odotellassa ;)

Pitäis countrystäkii napata parit kunnon kuvat eikä vaa tallis pilarin takaa otettuja.


Kesägolffi on nyt tallin perukoilla muttei laitettu vielä lihoiksi. Ei uskalla, ennenku vähä aikaa on ajeltu vikoja ulos.. Tuppaa aina kaikki autot hajota samaa aikaa nii piätää yks kasas viel hetki varmuuden vuoks :D Mut suuniteltu on tulevaa talvea jo sen verra et maalataan uusiks, väri auki vielä. G60 jarrut tulee etee kun semmoset puol vahingos tuli hommattua. Sekä myös gti edition penkit tulee :)
Kuva

Sekä jonkuun näkönen reikä tulee kattoon, se että onko se iha sähkönen lasikattoluukku golmosesta vaiko rättikatto, on auki. Tästä rattikatosta jos jollai on faktaa nii saako leimaan sillä?
Kuva

H. Jormalainen
-
Viestit: 15873
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Auto: Golf GTI 16v -90, A3 1,8 -98
Viesti:

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.11.2016 20:47

Näkeekö noilla ledeillä mitään? Ite oon erittäin skeptinen noiden toimivuudesta...

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Ande » 8.11.2016 21:51

No h4 en mee nyt oikee sanoo juuta enkä jaata, kuvio on ainaki päi persettä ihan uusilla umpioillakin. Tosin ei tunnu silti häikäsevän. Pitkissähä toimii hyvin, sanoisin saman veroset ku xenonitkii :) Voipi olla et vaihan ajovalot halogeeneiks takasin.. Sen verra ledejä pitää kehua et asentaminen mukavampi ku xenoneiden kun ei ole isoja ballasteja mukana. Ja jos on umpinaiset umpiot nii nää sopii kyllä niihin sisää et saa luukut kiinni.

Sami-
-
Viestit: 2018
Liittynyt: 8.7.2004 15:12
Auto: T4 TDi, T3 syncro, Golf 3 VR6 CC syncro, 3B5 TDi 4motion & 2x Typ1

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.11.2016 11:53

Itselläni oli myös linssi-ajovaloumpioissa h7-ledit ja ihan ok valoteho niissä on, jos ei paremmasta tiedä. Halogeeneihin verrattuna tosi ok, mutta xenoneihin verrattuna todella paljon vähemmän valotehoa. Hyvät xenon-(lisä)valot rakentaa myös kympeillä, kun vastaavaan valotehoon yltävät ledit maksavat satoja, jopa useita satoja. Led-baritkin ihan ok peruutus-/työvaloiksi, mutta ei vielä kaukovalo-käyttöön. Mutta käyttökohteita ja käyttäjiä on useita, ja joillekin sopii joku paremmin kuin toiselle.

Tuollainen country-cakkis kyllä herättää omistushaluja sillointällöin. Mahtava peli.

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Ande » 9.12.2016 20:49

Pari suurempaa hankintaa on tehty Golffiin
Kuva
Tuli foorumilaiselta poistettuu remontoitu AEB. Koitetaan se saada sopimaan tuonne nyt :) Kiitoksia vaan sinne Vantaan suuntaan! Tän suhteen saa sit vinkkejä ja neuvoja heitellä. Turbotus muutekii iha tuntematonta aluetta.. Mut kai senki tekemällä oppii :D (ja kai sitä vähä pitää opiskellakki.)

Kuva
Tulipaha hommattuu rättikattokii. Huomattavasti helpompi asentaakki ku luukku. Ja onhan se nyt 100 kertaa siistimpi :D

Tämmöst täl kertaa. Tosiaa 1.8t tekniikasta kakkikseen liittyen saa heitellä vinkkei!

Tän talven projektille on uus kansio, jossa loput kuvat
http://aijaa.com/SaXrkt

^^BeBe
-
Viestit: 510
Liittynyt: 31.8.2009 22:15
Auto: C5 2.5tdiq, golf gti, golf mk1 ss1400, t3 syncro

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 9.12.2016 23:00

Kai tuo 16v möksähtää countryn konehuoneeseen ?

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Ande » 9.12.2016 23:45

Noo.. Kai tuo johoki pitää laittaa jossei kukaa osta.. ;) Country vois olla aika hyvä vaihtoehto..

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Ande » 7.1.2017 13:52

Tulipa rei'itettyy katto..
KuvaKuva
Rätti ei oo vielä mitekää kiinitettynä tuossa. Sen takia kaikki miten sattuu tuossa kuvassa :)
Operaationa toi ei oo kyllä paha ensinäkää. Onnistuu ilman maalaustakii jollei rälläkkä lipsaha ;) Katto on nyt siinä vaiheessa et pientä viimeistelyä joutuu tekemään ja sisäkaton leikkaus ja sovitus tuohon.

Moottorista maalailin lohkon mustalla Hammertitellä. Ja apulaitteet on harmaalla Hammertitellä. Apulaitteet kasailtu G3 ilmastoidun kilkkeistä.
KuvaKuva
Kaasuläppä aiheuttaa vähä harmia. Voikos tuon kääntää vaan nurinperin? Vai onko noita muunlaisia sopivia tähän? Myös jos tekis laipan imusarjan alle nii rupeis mahtumaan. Tai suoraan kaasuläpän alle.
Kuva
Ottaa siis laturiin kiinni toi pistoke.

Turbostakii saa heittää jotai arvailuja. Tässä ei oo mitää merkintöjä..
Kuva
Voisko toi olla diskopotun vastaava?

Lisää kuvia, myös ahtimesta http://aijaa.com/a/cQ5jn4

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Ande » 8.2.2017 20:20

Tässä on nyt vähä noita vesiletkuja mietiskelty ja rakeneltu. Siihe liittyen ois pari kyssäriä.
Tuleeko turbolle "paine" lohkon takana olevasta nipasta?
Kuva
Tässä ois hahmotelmaa tuosta mitä oon ajatellu. Syyläri on siis mallia paisarillinen. Punanen ois vesipumpun tuottamaa "painetta". Sininen taas paluu vesipumpulle. Tuleeko tällä susteemillä toimimaan?

Lähetetty minun K10000 laitteesta Tapatalkilla

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 16V->20v/ Country

ViestiKirjoittaja Ande » 17.3.2017 20:32

Touhuttu on kyllä vaikka hiljasta pitelee. Tosi harvoin muistaa kameran ottaa mukaa eikä tuo runo suoni syki.. :D

Vielä on auki toi jäähytysjärjestelmä. Kuitenki tuon mukaa sen nyt rakensin. Joten koeajoa tehdään tuolla jollei joku sitä pysty kumoamaan :)

Konehuoneesta poistin massat, ylinmäärräset kiinikkeet ja reiät. Huomattavasti fiksumman näkönen ku siellä ei ole noita tehtaan massoja.
Kuva Kuva


KuvaKuva
Ohjaustehostimensäiliönki tökkäsin piiloo näkyvistä :)
Konehuoneesee ei tule kuin koneelle menevät piuhat, muut on vedetty lokareitten takana piilossa valoille yms.

KuvaKuva

Tosiaa koppa on nyt maalattu, ja harjoteltu muutaman kerran.. Ei vieläkää kovin hyvä mutta kai toi nyt kesäkäyttiksessä menee :) Ovet ja luukut on vielä värjäämättä. Ne koitetaa ensiviikolla tehä. Väristä parempia kuvia sitte ku saadaan se auringon valoon. On tuolla tallissa nii musta..
Kuva

Kone ois tänää menny jo paikallee mut tuliki ongelmia koneen ja vaihteiston välisen pellin kanssa. Eli jos joltai löytyy 02A vaihteistoon sopiva pelti nii saapi tarjota!

Loput kuvat http://aijaa.com/a/cQ5jn4

getari16vee
-
Viestit: 148
Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Auto: Golf mk2 1.8 16V GTi ja Seat Exeo 2.0 TFSI

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja getari16vee » 18.3.2017 9:24

Huomasin omasta kulkineesta myös, että konehuone siistiytyy kummasti kun sieltä raaputtaa massat ja ylimääräiset kiinnikkeet pois.
Ja tuo on kyllä hyvä oivallus piilottaa tehostimen purkki tuonne loksun alle.

Siistiltä näyttää, tsemiä jatkoon!

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Pellikka » 19.3.2017 7:33

Tehostimen purkissa kannattaa huomioida että jää pumppua ylemmäs ja letku menee jouhevasti. Pitäs mennä aineen pumpulle omalla painollaan tai alkaa kavitoimaan pumppu ja huutaa ikävästi.

Kuvia ei muuten näy linkistä, ilmeisesti joku salasanahomma. Laita vaan suoraan niin mukavampi katella.

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 2.0l 16V/ Country remonttia

ViestiKirjoittaja Ande » 20.3.2017 8:54

Nyt pitäis näkyä loputkii. Ei kehtaa iha joku ikistä kuvaa postailla mitä on napsinnu :)

Säiliön pitäis kyllä olla viel korkeemmalla ku pumppu. Mutta tarkistellaa nytte vielä ettei satu vahinkoa :D

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Ande » 29.5.2017 22:33

joopa joo, "kesä" senku etenee ja varmaa kaikki aurinkoiset päivät tältä vuodelta käytetty. TAAS ollaan myöhässä :D

Kuva

Kone hommat alkais toistaseks olee aika redi, muutamaa silikoonin pätkää ootellaa vielä. Niistä sitten maholisesti kuvia ku saan valmiiks.
Vesihionta ja myllytys juttuja on siiretty koko aja edemmäs ja edemmäs. Mut väistämätöntä ei voi väistää nii nyt se on sit vihdoin tehty. Just kohtaa kaupan parkkii jättää mut ei muuten kehuttava :D Värikii tuntuis olevan nii musta et voi olla et ens talven taas harjotellaa tuota maalausta. Toivotaa et auringon valo pelastais tuon viel..

Kuva

Sisäkaton rakensin twingon sisä osista ja golffin alkuperäs katosta. Uretaanilla sai näppärästi katonpalat yhtee ja samal sit tehtyy muodot toisiisa sopiviks. Lopuks verhoilu mustalla kankaalla. Sisusta on muuten penkkejä ja mittaristoa vaile valmis :)

Kuva
Akun ja lasipesunestesäiliön sijainta on tämä tällä hetkellä. Lasipesuneste kannun saa kerralla vaihettuu uuden, ei tarvii kaadella mihikää ;) Tulipaha myös satsattuu "palovakuutuksee" varmuuden vuoks kun on noita sähköjäkii kovasti räpeletty tässä.. :D

Tällä hetkellä oikeestaa ootellaa osien saapumista. Ecukii on ajoneston poistossa vielä..

Loput kuvatukset : http://aijaa.com/CQPkQ5

crb191
-
Viestit: 3
Liittynyt: 26.11.2012 17:15

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja crb191 » 2.6.2017 14:33

Mites tuo pissapoika on toteutettu, pumppu korkista sisään, vai?

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Ande » 2.6.2017 16:48

Pumppu on korkissa kiinni, letkun pätkä pohjaa. Putki eestä taakse on entinen takalasin nesteputki. Kaks pumppuu, toine tuulilasin alla ja toine korkin päällä.

Lähetetty minun K10000 laitteesta Tapatalkilla

samza
ffp jäsen
Viestit: 1546
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja samza » 4.7.2017 15:10

jotain huhuja että tää liikkuis jo?

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Ande » 6.7.2017 21:27

Mitä ne oikee huhuilee siel..
Golffia kasailin rivakkaasti kun tuo kesä rupes painamaan päälle parina aurinkoisena päivänä. Juhanusta edeltävänä viikkona muistaakseni ensisavut ja metrit otettii. Ja sieltähä löyty heikko lenkki heti. KIINANturbo antautui 20metrin ajon jälkeen :D Laakerit petti, tiiä sitte mikä sen aiheutti? Öljyt kiersi kuiteki. No onnes naapurikunnast sattu löytymää täysin vastaava vehe, mut aito garretti. Eiku kiinne ja koeajoa. Kaikki tuntu rokkaavan hyvin. Nyt rupes tosissaa polttelemaan tien päälle pääsy. Eiku auto kokonaan nippuun..

Juhannusviikolla rupes hommat luistamaa oikein urakalla. Tiistaina käytiin pyörät säätämässä ja torstaina käytiin tehonmittauksessa. Sieltä sit suoraa kokeilemaan leimaa vehkeeseen kun muutoskatsastukseen vaadittavat paperit sain alan harrastajalta ;)

Ja kui ollakkaa, kaikki oli Golffissa kohallaan ja läpäs muutoskatsastuksen sekä vuosikatsastuksen. Mikäs sen parempaa ku saada kesäauto juhannukseks liikenteesee!
Kiitoksia AMWeelle nopeasta mittausajasta ja Saimaan autokatsastukselle joustosta aukioloajoista! :)

Pari viikkoa ajeltiin näin. Sit rupes ohjelmointi polttelemaan ajatuksissa. Yhteyttä Lemille Erikoimoottoriin (aka Porkkis) ja säätöön. Johan rupes pikkukoppero liikkumaan muutamilla lisähevosilla. Ei ruveta nyt mutuilee tehoista ennen ku on todisteita lyödä esille :)

Kuva
Kuva
Jep, säädetää peräpää alemmas koha saadaan akseli keskelle.. :D Ja maalaustakii harjotella ens talvena uudestaan. Jospa jostai löytäis maalarin joka opettais tätä hommaa enempi..

Löytyyks nestekytkimelle säätöä? Ei tunnu oikeen irrottavan enää 7tonnin jälkee.. ilmausta jo kokeiltu. 02A laatikko passatin kytkinhiluilla. Ja mites samaisen laatikon säätö? vähä tuntuis olevan vaihteet hukassa.

Mut kaikenkaikkiaa aika hyvä fiilis kun on siirtynny joka päiväistestä tallilla elosta tuon kanssa tien päälle :) vaikkakii paljon tekemistä jäi ens vuodellekkii. Vaik ne väittää et suomes on pitkä talvi, nii ei se kyllä oo! Ainakaa tarpeeks pitkä :D

Ja vielä Samzalle kiitoksia kaikest avusta mitä sieltä suunasta on saanu.

Loput kuvat : http://aijaa.com/CQPkQ5

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Ande » 1.3.2018 9:07

^ Kytkimen temppuiluun löyty syy: kytkinletku laski nestettä läpi itse letkusta. Ja varmaan käytössä pullistuukii niin ei enää irrottannu.. Kaikkee ne myyki kytkinletkuiks.
Turbojakii meni pari ennen ku sain vehkeet pysymää nipussa. Muuten kaikki toimi hyvin ja oli kone kyllä erittäin hyvä muutos golffii. Loppujen lopuks koneen lukemiks jäi 260hv/360nm

Mut tähän talveen.

Tää homma oikeestaan alkoi jo viimekesän säädön jälkeen kun porkkis myi kakkis syncron raadon säädöön jälkeen. Kesän sutien yhdellä pyörällä ajatus vetotavan muutoksesta vahvistui kaiken aikaa.
Kuva
Syncro oli kaikenkaikkiaan aivan laho, mut ihme kyllä nelivetoon liittyvät osat (kontinpohja/kardaanintunneli ja perä) oli kaikki kuitenkin käyttökelpoisia.

Sit vaan leikkaa leikkaa ja vielä kerran leikkaa tarvittavat peltiosat irti. Irrotuksen jälkee vielä purin pellit irti toisistaan et saan ruosteet väleistäki pois.
Kuva
Kuva
Kuva Kuva
Kuva

Monien sovituksien jälkeen oli aika hitsailla pellit kasaa ja näin saada golffin kori vastaamaan syncroa :)

Ja näin ku kori on nyt näiltä osin kunnosa nii oli aika miettiä nelivetotekniikkaa.. Tällä hetkellä oli vain käsissä kakkis syncron omat nelivedon osat. Tankovaihteistolla. plääh. Nettiä selailessa törmäsin Syncro->Haldex konversioon. Toki tälläkii foorumillä yksi on jo :)
Lähimaastosta löytyki sopivast IV farkku golffi 4Motion. Siitä sitte nelivetotekniikka talteen ja loput metän laitaa oottamaan tulevaa.

Haldex muutoksestaha on netti täynä asiaa joten tää on lähinnä kuvien katteluu miten joku on tehny. Ja eiku apinoimaa.
Kuva Kuva Kuva
Eli Haldexin perälle uudet kannakkeet. Pieni kotelointi mihi perän saa pultattua kiinni. Tällä hetkellä perä pää on yhtä kannaketta ja vetareiden lyhenystä vaille valmis. Syncron rumpujarrutkii muuttu levyjarruiks suht helposti: Täyttö hitsaus tukivarteen ja sitten 2 kpl reikiä johon pultataa satulan kannakkeet kiinni. Taakse syncroo sopii 1.3 golffin etulevyt (239mm) suoraa. Ja käsijarruvaijereiks käypi rallyen vaijerit.
Kuva
Peräpää lähes valmis tällä hetkellä siis. Kardaanin sovitteluu on alustavasti tehty mut se on vielä iha auki miten se toteutetaa.

4Motionista tulikii 6 lovinen laatikko tähän. 02M. Kulmavaihteen lisääntyminen moottorin takapuolella lisäskii ongelmia. Turbo ei enää mahu pakosarjan alapuolelle. Siitä sitte uutta pakosarjaa netistä ettimää ja totean et noi suuria rahoja mokomasta en maksa. Eli harjotellaa nyt sit pakosarjan tekokii. Kuva
Kuva Kuva

Valmis tuotos:
Kuva
Moottoria siirsin noin 20mm eteenpäi suurien vetarin laippojen takia. Vaihteiston puolella on kopio epytecin kannaakesta. koneen takakannake on myös itsetehty, matalan mallinen nii sopii pakoputkikii paremmin menemää. Seuraavaks täytyy konehuoneessa sovitella taas kaikki paikalleen ja tehä maholliset kiinikkeet ennen maalausta. Myös cooleri vaihtu isompaa : 300x600x80
Kuva
Kuva
Tän hetkinen on jokakuinki tämä.. koitetaan jaksaa kirjotella enemmän kun taas tapahtuu :)


Ja loput kuvat täältä https://aijaa.com/a/1fQwFX

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf 20vt/ Country/ Tölkki

ViestiKirjoittaja Ande » 8.8.2018 11:53

Tulipa ostettuu viikko ennen juhanusta tämmönen matkailutölkki. Ensi kosketus tölkkeihin ja veti kyllä mukaansa iha täysin!
1.6td JX ~420tkm ajettu
5 hengelle rekisteröity
Liesi
Jääkaappi
2x2 nukkumapaikat
Ilma eeperi (tietoa missä sais vanhan eeperin lukon avattua?)

Kuva Kuva

Sisustan entinen omistaja oli muuttannu punaseks kokonaa mikä oli aivan karsee, ja täysin homeessa.. Juhannus tulossa ja keli näytti siltä et ei veneellä pääse juhannuksen viettoo. Siitä alko kiireinen viikko et saatii tölkki juhannuskuntoon.

Kuva
Enempää kuvia ei näköjää jostai syystä nyt sisältä ollukkaa ennen remonttia.. :?

Ei ehkä kovin viisas ratkasu laittaa lasivillat seinille eristeeks, mut on ne toiminnu monta vuotta Astronkii seinissä nii miksei tässäki? Kuitenki väliaikaisratkaisu siihe asti ku kunnostan tän kokonaan kuntoo 8-)
Eli lasivillat seinille ja uudet pahvit kovalevyistä. (Taakse saa tarjota alkuperäsiä pahveja, ainakin mustia. Mitä kaikkia värejä niitä näissä onkaa?)

Kuva
KuvaKuvaKuva
Kuva

Lattiaks perus laminaattia..

Kuva
Kuva

Kyllä se suunillee viikossa valmistu ja päästii juhannuksen viettoo tölkillä 8-) Vähä jäi viimeisteltävää mut tehää niitä sit pikkuhiljaa.
KuvaKuva Kuva

Penkin pehmusteet kans väliaikasia kun edelliset oli kaikki homeessa..
Tekniikan osalta on selvitty usean öljyvuodon korjauksella ja perushuololla. Juhanuksen jälkee tuli leimakii senku haki vaa.

Kakkiskaa ei iha täysin oo unohtunnu. On maalattu ja suunillee kasassa. Liikkuuki jopa muttei vaa kone toimi :( Pari viikkoo ennen juhanusta oli jo ajokunnos mut ku ei toiminnu nii on jääny motivaatio nyt tölkin takia. Jospa se ennen lumia liikkuis jo kunnolla..

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Ande » 22.4.2019 21:50

Golffin käytin muistaakseni helmi-maaliskuussa leimalla ja muutoskatsastuksessa nelivetoseks. Sielä ei ollu ongelmia muutoksen suhteen. Puhtain paperein auto muuttu nelivetoseks myös papereissa :) Nyt sielä on siis 02m 6lovinen laatikko haldexilla. Haldexia ohjataan ecumasterilla. Katastuksen jälkeen eka kiihytys ja jako sekasi.. prkl.

Kone vaihtu aeb:ista awt:eeks. Uudempi lohko teetti vähän muutostöitäkii. Nyt on uus kone siis paikallaan ja käyty säädössä edelisten muutosten takia.

Kuva
Kuva
Nii ja vaihtu toi väriki taas :D Sisustan suurin päivitys oli mittaristo, eli digifiz..
Dynosta tuli 331hv/405nm. Pakoputki jäi ahistamaan vielä.. Syylärikii pitäis vaihtaa johoki mikä jäähyttäis paremmin. Jääpi nää paranukset johoki tulevaisuuteen. Nyt nautitaa ajamisesta tällä vehkeellä :)

Kuva


Tölkki on nyt työn alla, ja siihen on kohta 2 neliöö suoraa peltiä hitsailtu+valmiit palat.. :D
Viimeksi muokannut Ande 23.4.2019 17:14, yhteensä muokattu 1 kertaa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1546
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja samza » 22.4.2019 22:21

Peukkuja täältä. Tulen koeajolle :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8283
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, Eos TFSI, A6 4F, Jetta mk2 Syncro, ffp cup Golf GTI 16v, Audi 100 C1, kupla, junakeula
Viesti:

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 23.4.2019 12:20

Katoin, että tutun näköinen rekisterikilpi. Sitten leikkasi, että tuo oma ffp cup kilpuri on CAJ-787, ei paljoa eroa.

Pieni typo tuossa tehojen kohdalla...

Heikki J.
admin
Viestit: 8283
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, Eos TFSI, A6 4F, Jetta mk2 Syncro, ffp cup Golf GTI 16v, Audi 100 C1, kupla, junakeula
Viesti:

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 23.4.2019 12:30

Millai muuten toteutit kardaanin? Mulla on tuossa vierekkäin A3 Audin (mistä muu tekniikka on) sekä tuo Rallyen orggis kardaani, jonka tukilaakerit pitäis uusia joka tapauksessa. A3:ssa on yksi nivel vähemmän.

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Ande » 23.4.2019 17:12

Mitähän siitä valehtelis.. Kardaani on kolmessa osassa. Syncro kakkiksen oma alkuperänen muuten, mutta kulmavaihteen pää vaihettu 02m lootaan sopivaks. En muista pitikö lyhenellä. En muista sitäkää menikö perään kakkiksen pää suoraa vai pitikö se rättinivel vaihtaa sinne :D Nii paljo oli tekemistä kerralla ja vuos välissä nii ei muista enää ulkoo mitä siel missäki oli :D

Näköjään pien härö tuli sinne tehoihoin :)

Jonde
-
Viestit: 2044
Liittynyt: 23.7.2003 12:23
Auto: Golf ja TT

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Jonde » 23.4.2019 19:17

Jos haldexia laittaa, niin TT:n kardaani on edelleen se oikea, oli muistaakseni 5mm sisään oikean mittainen.

Ja joku muuten jos haaveilee hyvästä countrysta, niin täältä löytyy tallin kulmasta yksi. Oma aika ei riitä ja muutakin kalustoa riesaksi asti.

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Ande » 23.4.2019 21:13

Olikos tt kardaani kaks osanen? Kaks osanen tuotti omassa jotaki ongelmaa. Olikohan nii et kannatinlaakeri oli just vaihekepin lootan kohalla ja näin ollen ois jääny aivan liaan alas et putki ois enää mahtunnu. Se oli kyllä 4 koppasesta golffista, TT voi olla täysin eri asia

Jonde
-
Viestit: 2044
Liittynyt: 23.7.2003 12:23
Auto: Golf ja TT

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Jonde » 23.4.2019 21:41

Tuolla kuvatkin kun sovitettu normi golffiin haldexia. Ehkä tuosta on apua.
https://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=1013420#p1013420

Heikki J.
admin
Viestit: 8283
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, Eos TFSI, A6 4F, Jetta mk2 Syncro, ffp cup Golf GTI 16v, Audi 100 C1, kupla, junakeula
Viesti:

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 13.7.2019 19:27

Sanokaas miksi en käyttäisi syncron orggis kardaania? Ainakin se näyttäis sopivan paikalleen ihan bolt-on. Eikö kestä isoja tehoja (omassa projektissa ei ole tarvetta)?

Kannatinlaakerit tuossa toki on valmiit ja niitä ilmeisesti ei orggiksia enää mistään saa, joten hiukan joutuu askartelemaan tuon alkuperäisenkin kanssa.

Jonde
-
Viestit: 2044
Liittynyt: 23.7.2003 12:23
Auto: Golf ja TT

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.7.2019 21:22

Laakerit ja ne kumiset päätylimput on itse askarreltavia kun tosiaan saatavuus on 0.
Siksi tuollainen uudempi osa mihin tarvittaessa saa jokaiselta varaosatiskiltä osia on ollut kätevä.
Mutta teillä ei tunnu olevan projektit kiinni siitä pienestä säädöstä, niin ei mikään estä käyttämästä alkuperäistä.

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Ande » 14.7.2019 10:15

Oletan et siulle on tulossa 02m laatikko kans. Siihe päähä syncron kardaani ei käy suoraa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8283
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, Eos TFSI, A6 4F, Jetta mk2 Syncro, ffp cup Golf GTI 16v, Audi 100 C1, kupla, junakeula
Viesti:

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.7.2019 10:10

Tuo on muuten ihan 02J... siihen tuo näyttäis sopivan suoraan. tästä ei ole tulossa mitään tehomyllyä ja kun tuon paketin aikanaan edullisesti sai, niin tällä mennään.

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Ande » 15.7.2019 17:16

Ei kai siin sit mitää muuta ku lyö vakio karmaanin jos se vaa on passeli sinne :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8283
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, Eos TFSI, A6 4F, Jetta mk2 Syncro, ffp cup Golf GTI 16v, Audi 100 C1, kupla, junakeula
Viesti:

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.7.2019 17:17

ei ainakaan yhtään vastustanut, kun paikalle nosti :) Mutta tosiaan ne kannatinlaakerit tosiaan pitää askarrella. Päätylimput vaikuttais hyväkuntoisilta.

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Ande » 16.7.2019 15:58

Pääty limput löytyy motonetistä tarvittaessa. Mersun kannakelaakerista saa pienel vaival passelin.

Heikki J.
admin
Viestit: 8283
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, Eos TFSI, A6 4F, Jetta mk2 Syncro, ffp cup Golf GTI 16v, Audi 100 C1, kupla, junakeula
Viesti:

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 18.7.2019 9:57

Onko tuohon mersun laakeriin joku tarkempi malli? Mistä mersun mallista jne?

Takavetareita täytyy alkaa myös suunnitella. Eteen meni ihan G60 orggikset.

Ande
-
Viestit: 210
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf II 20v/ Country

ViestiKirjoittaja Ande » 18.7.2019 21:51

https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/184227/353210?ajoneuvo=293

Siintä. Olikohan niin et reikiä vaa levitti nii laakeri sopi koriin. Countryyn tosin vaati toisee laakeriin vähä latikkaa kaveriks :) Perus syncroo luulisin käyvän vaa just reikiä levittämällä molemmat.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

© since 2000 - ffp