VW Transporter 1995 T4 2.4 kytkinvaijeri/-vika

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jupazuba
-
Viestit: 27
Liittynyt: 22.10.2012 6:12
Auto: VW Transporter T4 vm. 1995

VW Transporter 1995 T4 2.4 kytkinvaijeri/-vika

ViestiKirjoittaja Jupazuba » 13.11.2014 18:02

Napsahti poikki.

Minkäslainen homma mahtaa olla otsikon menopeliin kytkinvaijerin vaihto? Onnistuu ihan ensikertalaiselta kotipihassa? Nyt pimeässä en ole tarkemmin tutkinut vielä konehuoneen puolelta. Auton tarve on kova, joten katoin että reilu parikymppiä maksaa motonetissä ja huomenna yrittäisin asennella uuden.
Viimeksi muokannut Jupazuba 13.11.2014 19:09, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jupazuba
-
Viestit: 27
Liittynyt: 22.10.2012 6:12
Auto: VW Transporter T4 vm. 1995

ViestiKirjoittaja Jupazuba » 13.11.2014 18:52

Noniin koitin hieman järjestää valoa autolle ja tutkin konehuoneen puolta. Vaikuttaisi että vaijeri onkin ehjä, mutta sieltä on haljennut "kappale", jossa vaijerinpään pitäisi olla kiinni.

Kolme kuvaa selvennykseksi. Ensimmäinen tumma, mutta näkee hieman missä vika on.
http://i5.aijaa.com/b/00492/13583175.jp ... 1875ae01c4

Toista kuvakäsittelin sen mitä osasin.
http://i1.aijaa.com/b/00789/13583176.jp ... 80b6d80556

Tämmöinen palikka löytyi irralleen.
http://i1.aijaa.com/b/00575/13583123.jp ... 8a921946b1

Mitäs tuommoisen korjaus/vaihto vaatii? Kokonaiset kytkinsarjat vaikutti olevan aika hirveän hintaisia niin toivottavasti ei ihan siihen tarvitse lähteä..

Kiitos mahdollisesta avusta!

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58
Auto: G4 variant TDI PD -01 ja -03, LT-35 TDI -97

ViestiKirjoittaja Naxxu » 14.11.2014 11:00

Se katkennut osa lähtee ihan kahdella ruuvilla vaihdelaatikosta irti. toinen ruuveista on siellä haitarikumin sisällä sen tapin vieressä jota tuo katkennut vipu painaa.

Mulla on irrallaan tuollainen käytetty osa jos tarvetta.

Se vaijerin automaattisäätö on sitten todella hankala saada takaisin kun se on päässyt vivun katketessa pitkäksi. Otat vaijerin pään käteen ja toisella kädellä kuoresta kiinni, repäisetvaijerin tiukalle ja sitten vähän löysäät ja alat uudelleen kiristää niin se säätöpalikka voi mennä kasaan. Jos saat sen menemään kasaan niin kaverin pitää laittaa ne lukitus pannat siitä säätömutikasta kiinni että se ei pääse takaisin pitkälle ja kun vaijeri on paikoillaan lukitukset takaisin auki.
Uusi vaijeri toimitetaan säädin lukittuna ja kun se on saatu asennettua niin se päästetään auki. Eli jos et saa sitä säätöä menemään takaisin kasaan, niin hae uusi vaijeri.

Multa löytyy myös ehjä käytetty vaijeri

Jupazuba
-
Viestit: 27
Liittynyt: 22.10.2012 6:12
Auto: VW Transporter T4 vm. 1995

ViestiKirjoittaja Jupazuba » 14.11.2014 13:56

Kiitos seikkaperäisestä selostuksesta! Laitoin yv:tä.

edit.
En tiedä miten nuo yksityisviestit etenee, kun ei näy vielä lähteneen.

Jos viitsit laittaa sähköpostia [email protected]

Voisi olla hyvinkin kiinnostusta noille osillesi. Paljonko pyydät jne.

lindemanleif
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.11.2019 3:10

Transpoter2.4 mekaani kytkimen katjenneen osan nimi

ViestiKirjoittaja lindemanleif » 30.11.2019 3:19

[quote="Naxxu"]Se katkennut osa lähtee ihan kahdella ruuvilla.

NAXXU
MULLA OLIS ILMEISESTI SAMA VIKA ONKO SULLA SELLAISTA OSAA.JOKA SINNE KYTKIN/.laatikkoon menee tai onko kenelläkään muulla.kyseistä,osaa jos on ostaisin heti sit kun sen on irrottanu miten se kootaan takas ja mikä tämän kyseisen osan nimi on että.osaisin.kysyä.joa teiltä ei löydy kiitos etukäteen

Tässä.on mun puh numero jos ptstytte auttaan. 0465993575


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

© since 2000 - ffp