golf IV 1,6 16v BCB vm2004 käynti ongelma (ratkaistu)
Valvoja: ffp jäsenet
golf IV 1,6 16v BCB vm2004 käynti ongelma (ratkaistu)
Tässä olis kinkkinen juttu keksiä miten saada kyseinen laite käyntiin
Taustaa:
Kaverin Auto sammui suoraan ajosta kolmeviikkoa sitten heti pakkasten lauhduttua. No paikallepäästyäni akku oli aivan finaalissa vaihdettiin akku paikanpääll'ä ja starttaamaa ei mitään tapahtunut ja mittarissa paloi kaikki mahdolliset vika valot. kaivoin testerin niin mootorissa oli perus kaasuläpän kalibrointi, egr ja suuttimien vikakoodit. nollasin ne ja uusi startti,ei mitään eloa. no kaivamaan hinauslenkkiä ja auto narun päähän tässä meni aikaa se vartti,koitin vielä käyntiin johan lähti.kävi noin 20sekuntia sammui. vikakoodeiksi näytti suuttimia.uusi nollaus ei eloa.
nyt auto seissyt tallissa kolme viikkoa kaikki anturit on mitattu,suuttimet (kaikki on raja arvoissa) ja tilattu uusi moottorin ohjain käytettynä joka on koodattu toiminta kuntoon sekä testattu uudella ei lukitulla moottorin ohajaimella(olipa halpa mötti :D).
kaasuläpän puhdistuksen ja kalibroinnin jälkeen ei vikakoodeja ole starttailun yhteydessä ole tullut millään näistä moottorin ohjaimista. kipinä tulee mutta bensaa ei. suuttimien ohajus signaali on hukassa. johdot on tarkistettu ja mitattu että ei katkoksia ole. ja myöskin on testattu moottirinohjain laitteita toisessa autossa ja siinä ne yllätys yllätys toimii.
Bensan tuotto ja paineet mitattu noin 3bar suuttimet avautuvat jo 10voltilla.
mutta nyt tosissaan keksiä minne on kadonnut ohjaus signaali
Ajonesto on pois päältä sekä tietysti normaali tilassa. sekä on toisilla avaimilla testattu.
Taustaa:
Kaverin Auto sammui suoraan ajosta kolmeviikkoa sitten heti pakkasten lauhduttua. No paikallepäästyäni akku oli aivan finaalissa vaihdettiin akku paikanpääll'ä ja starttaamaa ei mitään tapahtunut ja mittarissa paloi kaikki mahdolliset vika valot. kaivoin testerin niin mootorissa oli perus kaasuläpän kalibrointi, egr ja suuttimien vikakoodit. nollasin ne ja uusi startti,ei mitään eloa. no kaivamaan hinauslenkkiä ja auto narun päähän tässä meni aikaa se vartti,koitin vielä käyntiin johan lähti.kävi noin 20sekuntia sammui. vikakoodeiksi näytti suuttimia.uusi nollaus ei eloa.
nyt auto seissyt tallissa kolme viikkoa kaikki anturit on mitattu,suuttimet (kaikki on raja arvoissa) ja tilattu uusi moottorin ohjain käytettynä joka on koodattu toiminta kuntoon sekä testattu uudella ei lukitulla moottorin ohajaimella(olipa halpa mötti :D).
kaasuläpän puhdistuksen ja kalibroinnin jälkeen ei vikakoodeja ole starttailun yhteydessä ole tullut millään näistä moottorin ohjaimista. kipinä tulee mutta bensaa ei. suuttimien ohajus signaali on hukassa. johdot on tarkistettu ja mitattu että ei katkoksia ole. ja myöskin on testattu moottirinohjain laitteita toisessa autossa ja siinä ne yllätys yllätys toimii.
Bensan tuotto ja paineet mitattu noin 3bar suuttimet avautuvat jo 10voltilla.
mutta nyt tosissaan keksiä minne on kadonnut ohjaus signaali
Ajonesto on pois päältä sekä tietysti normaali tilassa. sekä on toisilla avaimilla testattu.
Viimeksi muokannut gege506, 28.2.2014 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kipuna on vanhanaikaisin ja nyky autoille sopimattomalla tavalla mutta kipinä tulee ja todettu myös että auto käy, kun kippaa kaasuläpästä bensaa,niin johan jolkottaa sen aikaa kun bensan huuruja riittää.
ja suuttimien signaali on mitattu ledi testillä sekä volttimittarilla,mutta tuloksena pelkkä nolla.
sinänsä ajatellen hullua että kuitenkin boksit toimii toisessa autossa mutta ei tässä korjattavassa autossa ja tosissaan vikakoodeja ei tule mistään enään.
ja suuttimien signaali on mitattu ledi testillä sekä volttimittarilla,mutta tuloksena pelkkä nolla.
sinänsä ajatellen hullua että kuitenkin boksit toimii toisessa autossa mutta ei tässä korjattavassa autossa ja tosissaan vikakoodeja ei tule mistään enään.
Jos moottorinohjausboxi toimi toisessa autossa, niin ei se vika sitten siellä ole.
Onko vaihdettu kampuran/nokan asentotunnistimia vielä? Ei se vikadiagnostiikka kuitenkaan ihan kaikkea aina kerro vaikka välillä loistavasti toimiikin. Noissa olevat vaivat aiheuttavat hyvin äkkiä ton äkkikuoleman kun kone ei saa tietoa moottorin käyntinopeudesta ollenkaan. Tässä tapauksessa olettaisin olevan se ärsyttävämpi anturi vaihtaa, joka sijaitsee imusarjan alapuolella ja vaatii koko imupuolen irrottamisen, että pääsee käsiks.
Tosta kuva, jossa on vihreellä neliöllä ympyröity kampuran/nopeusanturin liittimen sijainti. Tsekatkaa, liittimen kontaktit, ettei vaan oo huonosti kiinni tai hapettumia. http://uk-mkivs.net/topic/77735-14-16-d ... or-how-to/
Muita vihjeitä ei nyt tähän hätään tule mieleen. Loogisin selitys tähän tosiaan on, että asentotunnistin ei pelitä ja ecu luulee ettei kone pyöri ollenkaan = suuttimet eivät aukea ollenkaan. Bensa ilmeisesti ei myöskään haise? Toivottavasti saatte kuntoon :)
Onko vaihdettu kampuran/nokan asentotunnistimia vielä? Ei se vikadiagnostiikka kuitenkaan ihan kaikkea aina kerro vaikka välillä loistavasti toimiikin. Noissa olevat vaivat aiheuttavat hyvin äkkiä ton äkkikuoleman kun kone ei saa tietoa moottorin käyntinopeudesta ollenkaan. Tässä tapauksessa olettaisin olevan se ärsyttävämpi anturi vaihtaa, joka sijaitsee imusarjan alapuolella ja vaatii koko imupuolen irrottamisen, että pääsee käsiks.
Tosta kuva, jossa on vihreellä neliöllä ympyröity kampuran/nopeusanturin liittimen sijainti. Tsekatkaa, liittimen kontaktit, ettei vaan oo huonosti kiinni tai hapettumia. http://uk-mkivs.net/topic/77735-14-16-d ... or-how-to/
Muita vihjeitä ei nyt tähän hätään tule mieleen. Loogisin selitys tähän tosiaan on, että asentotunnistin ei pelitä ja ecu luulee ettei kone pyöri ollenkaan = suuttimet eivät aukea ollenkaan. Bensa ilmeisesti ei myöskään haise? Toivottavasti saatte kuntoon :)
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
jos kerta bensaa syöttämällä hörähtää (saa tiedon kampiakselilta) niin kyllä mää etsisin mihin se suuttimien virta katoaa, sinne pitäis virrat päällä tulla jännite. mittaamalla suuttimen töpselin pinnin ja auton korin väliltä.. tuon ikäsessä mahtaa olla jo korkeaohmiset suuttimet että etuvastusta ei ole? kaikki sulakkeet on varmaan katsottu jo monta kertaa?
kyllä käynnistyy hienosti apu bensalla.
suuttimien toiseen pinniin tulee akkujännite.
eli ei auton rungon ja liittimen väliin. vaan pinnin ja plus navän välille. ja se jännite tulee kokoajan oli avaimet paikallaan tai ei. sekin kuuloostaa hieman hullulta.
koska olin siirtymässä seuraavaan testiin jossa olisin vienyt virran suuttimelle ja testannut että antaako boksi maakäskyä. mutta se vesittyi.
kampuran nopeustunnistinta en ole irrottanut koska auto käy apubensalla niin kyllä se tiedon saa sieltä.
kyllä se varmin sulake vika on katsottu monen ihmisen toimesta kaikki ovat ehjiä.
onko kellään hajua onko releitä muutakuin bensapumpun rele viel tässäkohdassa jotkai voisi tehdä kipua.
suuttimien toiseen pinniin tulee akkujännite.
eli ei auton rungon ja liittimen väliin. vaan pinnin ja plus navän välille. ja se jännite tulee kokoajan oli avaimet paikallaan tai ei. sekin kuuloostaa hieman hullulta.
koska olin siirtymässä seuraavaan testiin jossa olisin vienyt virran suuttimelle ja testannut että antaako boksi maakäskyä. mutta se vesittyi.
kampuran nopeustunnistinta en ole irrottanut koska auto käy apubensalla niin kyllä se tiedon saa sieltä.
kyllä se varmin sulake vika on katsottu monen ihmisen toimesta kaikki ovat ehjiä.
onko kellään hajua onko releitä muutakuin bensapumpun rele viel tässäkohdassa jotkai voisi tehdä kipua.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
en nyt tiiä tajusinko oikein mutta eikö sinne tule maa jos se pinnin ja akun plus navan väliltä näyttää? ei tosiaan oo hajua onko noissa saksalaisissa jotkut saksalaiset sähköt mutta se melko yleinen toiminta periaate http://www.symtechlabs.com/support/docs ... eneric.png
rele antaa suuttimelle virrat ja ecu signaalin. semmosella perinteisellä virtakynällä testatessa jos piikin saa töpselin johtoihin suuttimen liitin paikallaan niin pitäis toisesta pinnistä palaa kokoajan ja toisessa himmentyä ja kirkastua starttauksen tahtiin
rele antaa suuttimelle virrat ja ecu signaalin. semmosella perinteisellä virtakynällä testatessa jos piikin saa töpselin johtoihin suuttimen liitin paikallaan niin pitäis toisesta pinnistä palaa kokoajan ja toisessa himmentyä ja kirkastua starttauksen tahtiin
todella hämärää
moottorinojhaus pätkii suuttimille maata. suuttimen jatkuvaan sähköpinniin tulee miinus merkkinen sähkö akulta kokoajan.oli sitten sytkävirta päällä tai avaimet katolla.
kyllä näissä pitäisi olla olla ihan normaalisti plus 12v sähöt. ei mitään miinus merkkisiä ohjaus sähköjä.
alkaa ideat loppumaan ihan tosissaan..
taidan kuitenkin irrottaa suuttimilta johdot ja ottaa suoraan akulta plus 12 jatkuvalle puolle ja ohjaus normaalisti poksista. katsotaan mitä sitten tapahtuu.
moottorinojhaus pätkii suuttimille maata. suuttimen jatkuvaan sähköpinniin tulee miinus merkkinen sähkö akulta kokoajan.oli sitten sytkävirta päällä tai avaimet katolla.
kyllä näissä pitäisi olla olla ihan normaalisti plus 12v sähöt. ei mitään miinus merkkisiä ohjaus sähköjä.
alkaa ideat loppumaan ihan tosissaan..
taidan kuitenkin irrottaa suuttimilta johdot ja ottaa suoraan akulta plus 12 jatkuvalle puolle ja ohjaus normaalisti poksista. katsotaan mitä sitten tapahtuu.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
juu kiitos foorumilaiset on ollut apua paljon jo tähän mennessä,mutta jatketaas.
elikkäs tein testi lamput uusiksis suutimen liitin irrotettuna lamppu välkkyy mutta kun on liitin paikallaan niin ei enään jaksa antaa riittävästi virtaa sytyttääkseen lampun.
suuttimet ovan kaikki melko tarkkaa 14ohmisia kaikki. vaikka tosissaan se ei ole varma lukema kun ei ole suljettuvirtapiiri. mutta suuntaa antava.
suutintukki on nyt irtonaisena pöydällä paineistettuna noin kolmella baarilla ja testi jännitteeksi otin 9,5volttia kaikki toimivat pöydällä ihan ok.
ennen tätä koitin startata pidemmä veivin (30s) niin alkoi lupailla. ja hörähti ehkä hetkellisesti käyntiin uusiksi sama niin lupaili.mutta ei jäänyt käyntiin.
vag comi kiinni niin löytyi vikaood
P0201-35-10 Injector, Cylinder 1 (N30) Circuit Malfunction. 16585 Intermittent.
P0202-35-10 Injector, Cylinder 2 (N31) Circuit Malfunction. 16586 Intermittent.
P0203-35-10 Injector, Cylinder 3 (N32) Circuit Malfunction. 16587 Intermittent.
P0204-35-10 Injector, Cylinder 4 (N33) Circuit Malfunction. 16588 Intermittent.
nollaus ja uusi pitkä veivi niin taas lupaili mutta ei jäänyt käyntiin.
elikkäs tein testi lamput uusiksis suutimen liitin irrotettuna lamppu välkkyy mutta kun on liitin paikallaan niin ei enään jaksa antaa riittävästi virtaa sytyttääkseen lampun.
suuttimet ovan kaikki melko tarkkaa 14ohmisia kaikki. vaikka tosissaan se ei ole varma lukema kun ei ole suljettuvirtapiiri. mutta suuntaa antava.
suutintukki on nyt irtonaisena pöydällä paineistettuna noin kolmella baarilla ja testi jännitteeksi otin 9,5volttia kaikki toimivat pöydällä ihan ok.
ennen tätä koitin startata pidemmä veivin (30s) niin alkoi lupailla. ja hörähti ehkä hetkellisesti käyntiin uusiksi sama niin lupaili.mutta ei jäänyt käyntiin.
vag comi kiinni niin löytyi vikaood
P0201-35-10 Injector, Cylinder 1 (N30) Circuit Malfunction. 16585 Intermittent.
P0202-35-10 Injector, Cylinder 2 (N31) Circuit Malfunction. 16586 Intermittent.
P0203-35-10 Injector, Cylinder 3 (N32) Circuit Malfunction. 16587 Intermittent.
P0204-35-10 Injector, Cylinder 4 (N33) Circuit Malfunction. 16588 Intermittent.
nollaus ja uusi pitkä veivi niin taas lupaili mutta ei jäänyt käyntiin.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
http://www.avdweb.nl/tech-tips/misleadi ... ay-failure
4. VW Golf fuel pump relay failure
Here is an example of an 15 year old VW Golf fuel pump relay, number 191-906-383-c. The name "fuel pump relay" is misleading, it also supplies the fuel injection voltage.
Jos pätee tuohonkin niin vois pian olla syypää
4. VW Golf fuel pump relay failure
Here is an example of an 15 year old VW Golf fuel pump relay, number 191-906-383-c. The name "fuel pump relay" is misleading, it also supplies the fuel injection voltage.
Jos pätee tuohonkin niin vois pian olla syypää
nonniiin,
elikkä bensapumpun rele uusittu. vanhassa oli ns kärjet palanut piikille.
mutta ei vaikutusta käynnistyvyyteen.
sitten aikani kuluks kötöilin suuttimille johdot jatkuvaan sähköön otin suoraan akulta ja ohjaus johdolle välijohto jonka toin auton omasta johtosarjasta.
ja hups. auto käy. luonnollisesti moottorinvikavalo syttyi koska liittimet irti ja jatkuva sähkö ryöstetty. mutta käy.
sulaketaululta releen takaa seurailin suuttimille tulevaa johtoa sen minkä pystyin ja konehuoneen puolella ei mainittavia vikoja.
ainoa minkä huomasin on se että kun ottaa bensapumpunreleen sulakkeen ja avaimen pois niin edelleenkin tulee 12volttia suuttimen jatkuvanvirran johtoon.
hmm mistäs sitten keksis vikaa etsiä. nyt todella on ideat loppu.
elikkä bensapumpun rele uusittu. vanhassa oli ns kärjet palanut piikille.
mutta ei vaikutusta käynnistyvyyteen.
sitten aikani kuluks kötöilin suuttimille johdot jatkuvaan sähköön otin suoraan akulta ja ohjaus johdolle välijohto jonka toin auton omasta johtosarjasta.
ja hups. auto käy. luonnollisesti moottorinvikavalo syttyi koska liittimet irti ja jatkuva sähkö ryöstetty. mutta käy.
sulaketaululta releen takaa seurailin suuttimille tulevaa johtoa sen minkä pystyin ja konehuoneen puolella ei mainittavia vikoja.
ainoa minkä huomasin on se että kun ottaa bensapumpunreleen sulakkeen ja avaimen pois niin edelleenkin tulee 12volttia suuttimen jatkuvanvirran johtoon.
hmm mistäs sitten keksis vikaa etsiä. nyt todella on ideat loppu.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
http://www.hkaco.com/images/picoauto/li ... -volts.jpg
jännitteisiin en ota mitään kantaa mutta tutkihan vielä se signaalijohto että hyppiikö siinä jännite startatessa (sulake irti). jos kyllä niin jääkö siihen enää muuta kun ettiä että mistä se bensapumpun releeltä tuleva virtajohto on mennyt poikki?
edit. lukihärö.
katoaakos jännite sitten kun sen releen ottaa kokonaan irti
jännitteisiin en ota mitään kantaa mutta tutkihan vielä se signaalijohto että hyppiikö siinä jännite startatessa (sulake irti). jos kyllä niin jääkö siihen enää muuta kun ettiä että mistä se bensapumpun releeltä tuleva virtajohto on mennyt poikki?
edit. lukihärö.
katoaakos jännite sitten kun sen releen ottaa kokonaan irti
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
ei mullakaan ymmärrys riitä miten sinne vois virta tulla jos se piiri on niinkun tuossa yhessä kaaviossa minkä löysin.
Akulla päävirtasulake 60amp (jatkuva virta)
sieltä menee fuel pump releelle (rele kun ei kytke ei siitä myös virta mene ohi)
jos kumminkin rele kytkee niin sillon tulee virrat bensapumpulle eli pitäs pyöriä, samoin sulake 32 mikä on mainittukin ni menee suuttimille sitten ja pitäskin olla virrat, maalaisjärjellä aateltuna kun pumppu pyörii niin suuttimetkin toimii.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ss-Diagram
Tosta katottuna, en löytäny just oikeaan malliin.
Akulla päävirtasulake 60amp (jatkuva virta)
sieltä menee fuel pump releelle (rele kun ei kytke ei siitä myös virta mene ohi)
jos kumminkin rele kytkee niin sillon tulee virrat bensapumpulle eli pitäs pyöriä, samoin sulake 32 mikä on mainittukin ni menee suuttimille sitten ja pitäskin olla virrat, maalaisjärjellä aateltuna kun pumppu pyörii niin suuttimetkin toimii.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ss-Diagram
Tosta katottuna, en löytäny just oikeaan malliin.
juu u kiitosta avusta.
paljon sain ideoita ja ihan hyviä neuvoja ja ohjeita joiden avulla sain selville lopullisen vian.
elikkäs pumpun rele oli lopun viimen ehjä.
jännite kulki niinkuin piti sulakkeen 32 kautta suuttimille. ja tosissaan lampputesti toimi suuttimilta.
se oli toisaalta iso mysteeri miks ei käynnistynyt.
purin puolet johtosarjasta ei mitään kipua löytynyt. rele taulun päällä kulkeva johto nippu oli pureskeltu sen kuolleen hiiren ansiosta 5johtoa oli oikkarissa jonka seurauksena oli moottorin ohjain kärähtänyt. mutta se ei viel lopullisesti korjannut vikaa. vaan pumpunreleeltä suuttimille menevä johto oli kipupiste johdossa oli vastusta melkein 900ohmia. purin johtosajan ja uusin johdon ja palikat pakettiin ja auto leimalle.
kun olisi ollut fiksu heti alkuun ja mitannut ne ohmit niin olis helpottanut melkein viikolla remppa.
mutta tosissaan kiitos kaikille.
paljon sain ideoita ja ihan hyviä neuvoja ja ohjeita joiden avulla sain selville lopullisen vian.
elikkäs pumpun rele oli lopun viimen ehjä.
jännite kulki niinkuin piti sulakkeen 32 kautta suuttimille. ja tosissaan lampputesti toimi suuttimilta.
se oli toisaalta iso mysteeri miks ei käynnistynyt.
purin puolet johtosarjasta ei mitään kipua löytynyt. rele taulun päällä kulkeva johto nippu oli pureskeltu sen kuolleen hiiren ansiosta 5johtoa oli oikkarissa jonka seurauksena oli moottorin ohjain kärähtänyt. mutta se ei viel lopullisesti korjannut vikaa. vaan pumpunreleeltä suuttimille menevä johto oli kipupiste johdossa oli vastusta melkein 900ohmia. purin johtosajan ja uusin johdon ja palikat pakettiin ja auto leimalle.
kun olisi ollut fiksu heti alkuun ja mitannut ne ohmit niin olis helpottanut melkein viikolla remppa.
mutta tosissaan kiitos kaikille.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 90 vierailijaa