Corrado G60 yleistä kysyttävää
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado G60 yleistä kysyttävää
Moikka vaan kaikki,
koska corrado ei ole ollenkaan tuttu (eikä kyllä mikään muukaan vw) niin kyselisin, että mistä kaikista volkkareista tuommoinen on kasattu? Kone puoli ei (vielä) kiinnosta, mutta kaipaisin tietoa mistä autosta voisi metsästellä osia; pyörien ripustuksen kappaleita ja muuta teknistä rojua.
Kiitos.
koska corrado ei ole ollenkaan tuttu (eikä kyllä mikään muukaan vw) niin kyselisin, että mistä kaikista volkkareista tuommoinen on kasattu? Kone puoli ei (vielä) kiinnosta, mutta kaipaisin tietoa mistä autosta voisi metsästellä osia; pyörien ripustuksen kappaleita ja muuta teknistä rojua.
Kiitos.
Tällä haen takaa sitä jos ja kun biilistä pamahtaa jokin, niin mistä yleisemmästä autosta voisi osia löytää. Kabiinissa on paljon muoviosia jotka on halki tai vähän ikävässä kunnossa. Näitä voisi vaihdella ja olisi helpompaa mennä romarille, kun tietää mitä hakee.
Olisikohan netissä jossain sivustoa jossa olisi vertailua?
Olisikohan netissä jossain sivustoa jossa olisi vertailua?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No kabiinista löytyy aika paljon myös osia, joita ei löydy muista malleista. Purkuosia Corradoon kannattaa kysellä MDComprexista Dopilta.
Varaosanumerot käytännössä ainoita millä pystyt päättelemään missä muissa on käytetty jos on..
Niinkuin Eemeli tuossa sanoikin niin ulkonäköön liittyvät asiat on pitkälti corradoon toteutettuja juttuja, tekniikasta yms. löytyykin sitten paljon muista samanikäisistä volkkareista.
www.vagcat.com on yksi hyvä mistä löydät varaosanumeroita ja räjäytyskuvia.
Niinkuin Eemeli tuossa sanoikin niin ulkonäköön liittyvät asiat on pitkälti corradoon toteutettuja juttuja, tekniikasta yms. löytyykin sitten paljon muista samanikäisistä volkkareista.
www.vagcat.com on yksi hyvä mistä löydät varaosanumeroita ja räjäytyskuvia.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Venton syyläri sinne sitten laitettiin.
Ajattelin, että jokin ottaa kiinni runkoon kiihdytettäessä, mutta tutkittuani ongelmaa (ja nettiä) tulin siihen tulokseen, että moottorin kumit lienee ns. valmiit. Resonoi kiihdytettäessä, tosin jäähyn putki on tooodella lähellä pakoputkea jo ihan paikoillaan...pitäisiköhän ensiksi vähän paukuttaa ilmatuubiin kuoppaa, ettei ota kiinni.
Motonetissä on noita etutukia, muttei vissiinkään takatukia. Mistäs niitä on hommailtu?
Kiitos (taas)
Ajattelin, että jokin ottaa kiinni runkoon kiihdytettäessä, mutta tutkittuani ongelmaa (ja nettiä) tulin siihen tulokseen, että moottorin kumit lienee ns. valmiit. Resonoi kiihdytettäessä, tosin jäähyn putki on tooodella lähellä pakoputkea jo ihan paikoillaan...pitäisiköhän ensiksi vähän paukuttaa ilmatuubiin kuoppaa, ettei ota kiinni.
Motonetissä on noita etutukia, muttei vissiinkään takatukia. Mistäs niitä on hommailtu?
Kiitos (taas)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos päädyt siihen, että kenno vuotaa niin täältä löytyy varsin hyvät ohjeet.
Okei, toi ranska ei välttämättä taivu kaikilta, mutta itse ainakin sain ihan hyvin selvää, kun käänsi googlella koko sivun englanniksi.
Ei tuo homma ole kovinkaan vaikea noilla ohjeilla, mutta kyllä siihen aikaa menee helposti se 8h. Korjaamolla antoivat arvioksi 8-10h tuon vaihdolle, joten päätin kokeilla itse ja muistaakseni se 8h sinä meni. Tosin en mä kiirettä siinä pitänyt, joten nohevampi kaveri tekee sen varmaan nopeamminkin.
Itse lähtisin siitä, että tee noiden ohjeiden mukaan ja ota koko kojelauta irti, vähän enempi työtä, mutta paljon helpompi. En ainakaan itse viitsinyt alkaa kikkailemaan mitenkään muuten sitä kuin ottamalla koko kojelaudan pihalle sieltä. Eihän se ole muuta kun ruuvien ja muttereiden aukomista, vaikkakin muutamat niistä on todella vittumaisissa paikoissa. Ja ne vittumaisimmat joutuu kuitenkin aukomaan vaikka ei koko kojelautaa sieltä pois ottaisikaan.
Jäähdytinnestettä pitäisi hävitä mikäli se kenno vuotaa. Mikäli nestettä ei häviä niin tuskin se vika siinä kennossa on.
Mulla kun kenno puhkesi niin ei siitä ollut epäilystäkään. Nestettä hävis todella paljon ja auto tiputti sitä alle lorinalla tulipellin kohdilta. Diagnoosi oli päivänselvä kun lämmöt väänsi päälle, koska silloin kabiiniin tuli suuttimien täydeltä glykolin hajuista vesihöyryä.
Edit. Niin joo, noi ohjeet on ilmastoimattomalle, jos on ilmastointi niin homma on vielä vähän hankalampi. Mulla oli ilmastointi vielä riesana, mutta pääsääntöisesti noi ohjeet toimi silti.
Okei, toi ranska ei välttämättä taivu kaikilta, mutta itse ainakin sain ihan hyvin selvää, kun käänsi googlella koko sivun englanniksi.
Ei tuo homma ole kovinkaan vaikea noilla ohjeilla, mutta kyllä siihen aikaa menee helposti se 8h. Korjaamolla antoivat arvioksi 8-10h tuon vaihdolle, joten päätin kokeilla itse ja muistaakseni se 8h sinä meni. Tosin en mä kiirettä siinä pitänyt, joten nohevampi kaveri tekee sen varmaan nopeamminkin.
Itse lähtisin siitä, että tee noiden ohjeiden mukaan ja ota koko kojelauta irti, vähän enempi työtä, mutta paljon helpompi. En ainakaan itse viitsinyt alkaa kikkailemaan mitenkään muuten sitä kuin ottamalla koko kojelaudan pihalle sieltä. Eihän se ole muuta kun ruuvien ja muttereiden aukomista, vaikkakin muutamat niistä on todella vittumaisissa paikoissa. Ja ne vittumaisimmat joutuu kuitenkin aukomaan vaikka ei koko kojelautaa sieltä pois ottaisikaan.
Jäähdytinnestettä pitäisi hävitä mikäli se kenno vuotaa. Mikäli nestettä ei häviä niin tuskin se vika siinä kennossa on.
Mulla kun kenno puhkesi niin ei siitä ollut epäilystäkään. Nestettä hävis todella paljon ja auto tiputti sitä alle lorinalla tulipellin kohdilta. Diagnoosi oli päivänselvä kun lämmöt väänsi päälle, koska silloin kabiiniin tuli suuttimien täydeltä glykolin hajuista vesihöyryä.
Edit. Niin joo, noi ohjeet on ilmastoimattomalle, jos on ilmastointi niin homma on vielä vähän hankalampi. Mulla oli ilmastointi vielä riesana, mutta pääsääntöisesti noi ohjeet toimi silti.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kiitos vastanneille.
Paisuntasäiliöstä ei nestepinta putoa, joten kenno ei vuoda.
Epäilen ilmanottoaukon ritilän alatiivisteen vuotoa.
JA
Propellin etuvastus lienee ilmastoidun version, kun mittaamalla arvot on kunnossa (en muista mistä tarkastin), mutta ropellin pyörintä nopeus on vaatimatonta. Ropelli onpi uusi.
Paisuntasäiliöstä ei nestepinta putoa, joten kenno ei vuoda.
Epäilen ilmanottoaukon ritilän alatiivisteen vuotoa.
JA
Propellin etuvastus lienee ilmastoidun version, kun mittaamalla arvot on kunnossa (en muista mistä tarkastin), mutta ropellin pyörintä nopeus on vaatimatonta. Ropelli onpi uusi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa