1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ville97
-
Viestit: 9
Liittynyt: 17.6.2018 21:19

Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja ville97 » 26.8.2018 15:33

Nyt turbo ja pakosarjaremontin jälkeisiä meininkejä.. Eli remontin jälkeen alkuun tehot tuntuivat olevan kokonaan kadoksissa. Vikakoodien nollauksen jälkeen ja suuttimien puhdistusaineen jälkeen tehoa alkoi pikkuhiljaa tulla lisää. Nyt golffi ahtaa sen 1.0bar maksimissaan ja ahtoi tosi tasaisesti. Pelasi 3 päivää melkein normaalisti mutta tehoa ei ollut mitä lastutetussa 1.8t:ssä pitäisi olla ja kaasun kun löi pohjaan niin alkuun veti nätisti n. 3000rpm kohtaan ja siitä alkoi pieni nyhtäminen kesti jonnekkin 4200rpm ja siitä taas tasaantui ja veti nätisti rajoittimelle asti. Ja nyt alkoi taas tekemään silleen kun lyö kaasun kokonaan pohjaan niin alkaa rykimään vähän ja heittelemään ahtopaineita mutta ei enää yhtä rajusti miten ennen tuota remonttia. Ahtopaineet silti pysyneet tuossa 1barissa. Jos autolla kiihdyttää siten että ei lyö heti kaasua pohjaan ja kierrättää n. 4000rpm kohtaan ja sieltä lyö ihan pohjaan niin silloin ei ryki mutta ahtopainemittarissa alkaa väpättämään ahtopaineet. Mutta jos lyö suorilta n. 2000rpm kohilta kaasun pohjaan niin rupeaa nakkelemaan ahtopaineita ja pienesti rykimään. Ja auto toimii välillä vähän paremmin ja välillä huonommin. Viikonlopun aikaan tein uudelleen ahtopaine testin ja ei ainakaan mistään suhissut joten ahtovuotoja ei pitäisi olla. Otin ilmamassamittarin piuhan irti niin pelaa nyt paremmin varakartalla kuin normiohjelmalla mutta tietenkin ahtaa vain sen 0.4bar. Ja nyt auto liikkuu yhtä hyvin mitä ilmamassamittarin piuha paikoillaan kun ahtaa sen 1bar.

Tässä vielä osalistaa mitä autoon on vaihdettu:
N75-venttiili, Bypass-venttiili, ahtopaine testi tehty, orkkis S4 puolat, ilmamassamittari, moottorin molemmat lämpötila anturit, imuilman lämpötila anturi imusarjassa, alipaineletkut, huohotinputkia, sytkävahvistin, sytytystulpat, ilmanputsari, polttoaineen suodatin, kaasuläppäkoteloa puhdistettu, termostaatti, lambda, turbo ja pakosarja

Tuntuu että autosta on vaihtamatta enää suuttimet, kaasuläppäkotelo kaikkineen hiluineen ja bensapumppu. Ainahan mahdollista uuden vaihdetun osan rikkoutuminenkin on mutta vikakoodeja antaa aina erilaisia ja ei mistään tietystä osasta ja välillä ei anna mitään vikakoodeja. Lähteäkkö vielä tuurilla vaihtamaan nuita osia vai onko lastu mennyt paskaksi? Olen ajanut uudella turbolla ja pakosarjalla n. 350km onko mahdollista että jompi kumpi olisi mennyt uudelleen palasiksi? Jälkikäytön yms olen muistanut aina tehdä.

ville97
-
Viestit: 9
Liittynyt: 17.6.2018 21:19

Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja ville97 » 26.8.2018 19:51

Vielä edelliseen viestiin lisäten. Tänään kaveri ajoi 90 heppasella turbodiisseli corollalla edellä niin golffilla sai ihan polettaa kaasu pohjassa että edes perässä pysyy.. Eli ei todellakaan tehot tallessa.

ville97
-
Viestit: 9
Liittynyt: 17.6.2018 21:19

Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja ville97 » 13.9.2018 11:30

Tietääkö kukaan tai osaako kukaan auttaa mistä lähteä vikaa tutkimaan? Nyt välillä ollut tehoa paljon enemmän ja vetänyt nätisti ilman nyhtämistä mutta sitten välillä palaa entiseen.. Ja välillä alkuun polettaessa ei ole tehoja ja sitten kuuluu rykäisy ja sen jälkeen tulee tehoja heti lisää ja lähtee vetämään nätisti. Kaveri epäilee lastua vialliseksi, mutta voiko olla kun välillä toimii normaalisti? Ja kun rykäisyn jälkeen tulee tehoa lisää ja mistä voisi tuommoinen rykäisy kuulua/johtua?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1522
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja samza » 13.9.2018 22:40

en kyllä ihan jaksais uskoa ohjelman viallisuuteen, ennemmin tuo turbotukun ahdin mietityttäisi itseäni.. Bensapumpun voisi vaihtaa jos ei tietoa onko autoon ikinä sitä vaihdettu.

tteemuu84
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 14.9.2018 16:14

Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja tteemuu84 » 14.9.2018 16:18

Kuullostaa kyllä siltä että lastu on viallinen, kannattaa koittaa huijata konetta ja poistaa by-pass käytöstä hetkeksi.

paveheiskanen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Auto: 3BG 1.8Tx2

Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 16.9.2018 0:17

paveheiskanen kirjoitti:
paveheiskanen kirjoitti:Eli aikaisempiin viesteihini täällä viitaten nyt on ihmetelty ja testattu hieman:

Kuva
Tässä virtaus suunnat tossa hässäkässä, Sininen väri puhaltamalla ilma liikkuu helposti
Punainen meinaa että puhaltamalla sihinää kuuluu mutta ilma ei kunnolla liiku (ei pitäisi liikkua ollenkaan tähän suuntaan???)
Kuva
Tässä tuntu venttiili toimivan vaan yhteen suuntaan, niinkuin nuoli venttilissä kuvasi
Kuva
Tuossa vielä kuva miten hässäkkä sijoitettu konehuoneessa

Nuo kaikki siniset letkut on nyt vaihdettu uusiin, ja auto käyttäytyy samalla tavalla kun ennenkin.
Lohkon kupeeseen tuleva huohotin lähtö on tilattu mutta jumissa jossakin päin saksaa.


Mikä hitto tässä autossa oikeesti mättää.
Vaihdettua: Kaikki yksisuuntais venttiilit alipaineputkiin
Jarrutehostajan venttiilihässäkkä
Kaikki elipaineletkut
Huohotin putket ja huohottimessa olevat venttiilit
Imusarjan tiiviste vaihdettu samalla
Ilmamassa mittari toimivasta autosta, ei vaikutusta

Vedot hukassa, kulutus 10-11l/100km
Vikakoodit samat, laiha seos.


Jatkan yksin puhelua, vika on nyt korjattu.

Loppujen lopuksi vika osoittautui bensapumpun matalaksi paineeksi vedättäessä.
Kaivoin varaston nurkasta edellisen auton toimivan polttoainepumpun jonka heitin paikalleen ja kappas, tehot tuli takaisin, kulutus putosi 2-3l/100km ja STFT ja LTFT alko näyttää oikeita arvoja.
Ei oo pitkään aikaan ollu näin hyvä fiilis, kymmenen paikkaa tarkastettiin korjattiin tai vaihdettiin ja viimein löyty.

Vika oli hyvin yksin kertainen, pa pumppu ei nostanut ajossa painetta tarpeeksi. Nosti sinne 2.8bar ja siihen jäi vaikka pitäis olla 3-5bar vedätyksessä. Nyt ollaan taas vähän viisaampia ja tiedetään jatkossa miten noita lambdan arvoja tulkitaan oikein.

Toisella foorumilla keskusteltiin bensa ongelmien vaikutuksesta autoon ja kyllä se näköjään siinä oli. En tiedä sitten pisaroituuko bensa huonolla paineella-> ei pala kunnolla josta kova kulutus, vai se että tunkee jo keskikaasulla max bensat mitä lähtee ja siitä johtuu kova kulutus.

Eli saman ongelman kanssa painiskeleville tiedoksi:
Vikakoodi: 17536 - Fuel trim Bank 1 (Mult)
P1128 - 35 - 00 System too lean - Intermittent

Kova kulutus
Tehot hukassa

VCDS group 33 ja 32 Short time fuel trim näyttää kiihdyttäessä +25% keskikaasulta täyskaasulle kiihdyttäessä (tarkoittaa että pyytää 25% lisää soppaa koko ajan)
Long time fuel trim huitelee yli 10%

Tarkasta bensanpaineet ajossa, pitäisi näyttää tyhjäkäynnille 2,5-2,8bar ja kiihdyttäessä 4-5bar.
Jos alle sen niin pa. pumppu vaihtoon.

Loppujen lopuksi mitä autoon kokeiltiin, korjattiin ja vaihdettiin:
Huohotin putket + alipaineltkut ja venttiilit
Pannukakku venttiili
Ilmamassamittari
Lambda
Suuttimet + kisko + pa paineen säädin
Bensapumppu

tonttu89
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.10.2014 11:24
Auto: vw golf iv 1.8t GTI

Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja tonttu89 » 16.9.2018 15:09

Morjens. Uusi 710P pässi vs forge bypässi, forgella nostaa ahdot 1.3 (mihin pitääkin) mutta 710p ei nosta kun kiloon paineet. Eikö tuo 710 muka ymmärrä yli kilon ahtoja? Autona toimii leon 1.8t -03.

kapperi
-
Viestit: 34
Liittynyt: 4.6.2005 12:02
Auto: Country, Xc90

Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja kapperi » 24.9.2018 17:27

En ihan tarkkaa vastausta löytänyt joten,

Miten 1.8t awt suhtautuisi e85 käyttöön? Katsoin että suuttimet on aika pienet joten tehoja ei ainakaan saa nostettua mutta entäs riittääkö vakiotehoille? Mikä olisk ns. paras keino jos tahtoo säilyttää kuitenkin myös 95 mahdollisuuden?

Jos laittaisi tämän eFlexfuel - boksin niin saisiko ennakoita säädettyä jollakin myös?

Hinta eroa olisi nyt noin 50c/l joten sadalle tulisi noin 3e säästöä joka tekisi jo 15e viikkoon + se ekoteko...


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

© since 2000 - ffp