Vakio vapariautoon paremmin virtaava katti?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

Vakio vapariautoon paremmin virtaava katti?

ViestiKirjoittaja Mro » 12.5.2013 1:37

Itellä tuli nyt ilmeisesti katin vaihto eteen kun iskee 16806 vikakoodia ja CO pomppas päästötestissä.. Auto on siis tuo Bora 2.0 APK moottorilla, mut mut sitten ite kysymykseen.

Kannattaako tuohon laittaa vapaammin virtaava katti? Ainaki Race.fi myy melko halvalla tuota kattia, verrattuna siihen että tarvike katin saat ~170e

Jostain luin että katti ei sais olla liian vastustava, mutta ei liian virtaavakaan?

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 13.5.2013 16:32

Keskustelu on vapaa ;)

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 13.5.2013 21:37

Eikös tuon ikäisessä pidä olla E-hyväksytty katti?

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 13.5.2013 22:36

Lähetin race.fi:lle sähköpostia asiasta ja vastaus oli..

"Kyllä nuo tieliikenteeseen soveltuvat. Vuodesta 98 eteenpäin vaadittaisiin periaatteessa E-stanssi joita siis tässä ei ole, mutta käytännössä tuota ei ole inssit kaivanneet kun päästöt menee hyvin läpi. Näillä on mitattu parempia päästöjä kun vakiokatalysaattoreilla joten puhdistusteho on myös kohdallaan."

Enää vaan mietityttää tuo että ainakin 1.8t:ssä on joillakin ollu ongelmia vapaasti virtaavalla katilla.. Virtaa liikaa jonka syystä antaa vikakoodia, tosin ei sekään periaatteessa ongelma olisi koska autosta ei lueta vikakoodeja katsastuksessa..

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 14.5.2013 9:45

Jos jätät muut vakiokamat paikalleen, niin tuskin se liikaa virtaa. Äänenvaimentimet ja perus-"mehupilli" kyllä rajoittaa niin kuin ennenkin.

Ei tuollaista siis tehojen takia kannata hankkia jos halvemmalla saa jostain "normaalin", mikäli se on ainoa muutos autoon.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 14.5.2013 13:12

Motonetissä näytti tarvike putki katilla olevan 340e että kyl se tohon halvempaan taitaa kallistua.. Onha siinä tietysti oma vaiva hitsata se paikalleen..

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 15.5.2013 16:32

Itteeni alko nytten vaa kummastuttamaan nuo päästöt kun tarkemmin kattelen..

Tyhjäkäynti HC 63 CO 0.34 O2 0.8 CO2 14.1

>2000r/min HC 50 CO 0.5 O2 0.39 CO2 14.3 Lambda 1,015

Eli ainut korkea on tuo co ja vain kierroksilla, varmasti jos katti olis rikki olis myös tyhjäkäynnillä päästöt pielessä?

Ilmanputsarin katoin oli puhdas, vaihdettukin viimekesänä
Lambdat 2xkpl molemmat vaihdettu noin vuosi sitten alkuperäsiin

Tänään katsoin taas vikakoodit ja ei ollu mitään..

Tietoja tai mutuja kellään?

ahorn
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.5.2012 16:52

ViestiKirjoittaja ahorn » 18.5.2013 2:01

Mites nuo lambdojen vaihdot..jos on about vuosi sitten vaihdettu oliko päästöt sillon ok?

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 18.5.2013 15:07

Auto katsastettiin lambdojen vaihdon jälkee viimevuonna ja ei ollu sanomista päästöissä..

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 30.5.2013 16:42

Nyt on katti vaihdettu, vanha olikin enää vaan suora putki että ihmeen hyvät päästöt noin niinkun ilman kattia =D

Uudella katilla päästöt oli nollat..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 86 vierailijaa