AFN jakajapumppu sökö?
Valvoja: ffp jäsenet
AFN jakajapumppu sökö?
Noniin arvon raati seuraavanlaista ongelmaa tarjolla. Oireina tehottomuus ylärekisterissä eli ei vaan jaksa enää kiihtyä ja viimeisimpänä probleemana ettei ennakonsäätöä voi tehdä kohilleen kun ei näy linjastossa. Sain näkymään kyllä vag-comilla sen siinä oikealla paikallaan, mutta lopputuloksena on semmonen rytkytys ja savutus nimenomaan basic settings asennossa, että veikkaisin jotain isompaa olevan vialla. Jako on kohillaan ja säädin pumpun ajoituksen paikoilleen joskus muutama kuukausi takaperin jonka jälkeen kuukaus takaperin tsekkasin ajotukset ja oli mennyt itsestään myöhäiselle. Vedin aikaisemmalle ja auto toimi moitteetta kunnes viime viikonloppuna jotenkin rupes meneen huonompaan. Tänään saikin sitten jo käynnistellä pitkään ja lähtee käyntiin rytkähtäen kera sinisten savujen.
Viimeisimmäksi teki tossa matkalla porukoilta himaan sen, että vedot hävis, tupsautti sinistä ja rupes nypytteleen tasasella kaasulla. Taas kun risteykseen pääs ja paino kaasua ni kiihty siihen perus keskinkertaiseen tyyliin mitään tärisemättä kunnes taas pääsin tasakaasulle ja nypytteli menemään.
Autolla ajettu 724tkm ja tiettävästi ainut pumppu mikä tossa on ollut.. Onko kellään ollut vastaavia oireita ennen pumpun laukeamista totaalisesti.
Viimeisimmäksi teki tossa matkalla porukoilta himaan sen, että vedot hävis, tupsautti sinistä ja rupes nypytteleen tasasella kaasulla. Taas kun risteykseen pääs ja paino kaasua ni kiihty siihen perus keskinkertaiseen tyyliin mitään tärisemättä kunnes taas pääsin tasakaasulle ja nypytteli menemään.
Autolla ajettu 724tkm ja tiettävästi ainut pumppu mikä tossa on ollut.. Onko kellään ollut vastaavia oireita ennen pumpun laukeamista totaalisesti.
Jos vanha pumppu olikin kunnossa niin sähän voit sitten sen parilla kympillä luovuttaa mulle :D
ite kans eka lähtisin sillä et pa suodatin vaihtoon ja läpinäkyvää letkua siitä vähän matkaa pumpulle päin ja ilmaa suutinputkista. Voi sitten myöhemmin katsella meneekö ilmakuplaa tms koneen suuntaan. Mutta epäilisin kyllä että Flameball on perus kikkavitoset jo kokeillutkin :).
vähän työlästä toi pumpunvaihto homma.. Toki tekee hyvää että 700tkm ajettuun kiesiin vaihetaan kunnostettu pumppu..
Tuleeko muuten sulla määränsäätimestä myös vikakoodia vai minkä näkönen se on ?
ite kans eka lähtisin sillä et pa suodatin vaihtoon ja läpinäkyvää letkua siitä vähän matkaa pumpulle päin ja ilmaa suutinputkista. Voi sitten myöhemmin katsella meneekö ilmakuplaa tms koneen suuntaan. Mutta epäilisin kyllä että Flameball on perus kikkavitoset jo kokeillutkin :).
vähän työlästä toi pumpunvaihto homma.. Toki tekee hyvää että 700tkm ajettuun kiesiin vaihetaan kunnostettu pumppu..
Tuleeko muuten sulla määränsäätimestä myös vikakoodia vai minkä näkönen se on ?
Suuttimet vaihdettu vastikään poislukien kolmossuutin eikä anna mitään vikakoodeja mistään.. korjausarvot tyhjäkäynnillä spekseissä todella hyvin. Oisko sitten vaan menny niin sohloks ettei oikeen osaa toimia koko pumppu? Löpösuodatin vaihdettu viime syksynä ja ajettu sen jälkeen about 20tkm.
Ainut vikakoodi jota on pukannut lähiaikoina on 00575 /17-00 control difference joka viittaa n75/alipaineletkuhelvetin toimimattomuuteen joka sekin ilmeisesti johtuu vain ja ainoastaan vnt-siipien jumimisesta.
Ainut vikakoodi jota on pukannut lähiaikoina on 00575 /17-00 control difference joka viittaa n75/alipaineletkuhelvetin toimimattomuuteen joka sekin ilmeisesti johtuu vain ja ainoastaan vnt-siipien jumimisesta.
pakko näin omaa asiaa sivuten kysyä että naksahtaako sulla n75 venttiili? kun käännät virrat päälle (ei käyntiin asti)
löytyy vnt ohjaavan kellon alipaine letkun päästä turbon läheisyydestä.
lukenut paljon että pitäs naksahtaa jos toimii, mutta kiinnostais kuinka se nyt oikeesti on muilla. naksuuko vai eikö naksu.
voit myös tarkistaa liikkuuko vnt ohjaava tanko kun pyydät jonku painaan kaasua. (löytyy tuon vnt ohjaavan painekellon alta)
löytyy vnt ohjaavan kellon alipaine letkun päästä turbon läheisyydestä.
lukenut paljon että pitäs naksahtaa jos toimii, mutta kiinnostais kuinka se nyt oikeesti on muilla. naksuuko vai eikö naksu.
voit myös tarkistaa liikkuuko vnt ohjaava tanko kun pyydät jonku painaan kaasua. (löytyy tuon vnt ohjaavan painekellon alta)
Tähän vielä tämän päivän rassailujen myötä varmistus sille, että jako on kohillaan. Autohan on automaatti, joten ajoitusmerkki on aivan vasemmassa laidassa reikää, jakajapumpun ajoitus kohdallaan merkkiä vasten ja samalla nokkakepin saa lukittua paikoilleen toimenpiteitä varten. Enää pitäis vaihtaa itse pumppu, mutta saapi odottaa vielä pari päivää kun ei aika riitä ja tiloina toimivat oma parkkis vilkkaasti liikennöidyn risteyksen lomassa :D
edit: vielä Axin kommenttiin vastausta eli kun pumppu rupeaa olemaan mekaanisesti loppu niin ennakoita ei enää saa paikoilleen. Mun tapauksessa lienee mennyt sitten vain niin väljäksi ettei ennakot mee nappiin enää ja kääntämisestä ei ole mitään iloa. Yläkierroksilla meno puutuu, joka viittaisi monesti varmaan jumiutuneeseen ahtimeen, mutta kun sekin on herkistetty vastikään.
Pumpun vaihdon jälkeen raporttia lisää.
edit: vielä Axin kommenttiin vastausta eli kun pumppu rupeaa olemaan mekaanisesti loppu niin ennakoita ei enää saa paikoilleen. Mun tapauksessa lienee mennyt sitten vain niin väljäksi ettei ennakot mee nappiin enää ja kääntämisestä ei ole mitään iloa. Yläkierroksilla meno puutuu, joka viittaisi monesti varmaan jumiutuneeseen ahtimeen, mutta kun sekin on herkistetty vastikään.
Pumpun vaihdon jälkeen raporttia lisää.
Hei mulla on omassa AFN dieselissä IHAN SAMAT oireet! Itse olen ajanut pian 500.000 km, ja puhti puuttuu moottorissa kun kierrokset ovat yli 3500 - 4000 rpm. Tankilla (noin 60 litraa dieseliä) ajan kuitenkin n. 1300 km.
VAG:n vika koodia lukiessa sanotaan että N75 maadoitusongelma.
Vaihdoin sen N75 ventiilin, mutta ei auttanut.
VAG:n vika koodia lukiessa sanotaan että N75 maadoitusongelma.
Vaihdoin sen N75 ventiilin, mutta ei auttanut.
http://www.doityourself.com/stry/8-sign ... -fuel-pump
tuolta jotain vinkkejä oireiluista, joista omassani ainakin toi "high pitched sound" ilmeni jotakuinkin viikon ennenku rupes meno hyytymään radikaalimmin. Eli käynnistäessä kuului jännä ylimääränen ääni vähän kuin laakeri raahaisi tai jotain. Kesti sen hetken ja loppui sitten aina. Käynnistyminen rupesi tuottamaan lisää ongelmia ja kun lähti käyntiin niin lähti sinisen savun saattelemana. Sitä tuli ihan näkyvä pilvi.
Jos N75 antaa vikakoodin, että on oikosessa, niin johdoissa on ongelmaa eli tarkastakaa ne.
Meno voi puutua monesta syystä ylärekisterissä, joten vaihtakaa suuttimet jos ette ole niitä vaihtaneet 150tkm sisään, vaihtakaa löpösuodatin, varmistakaa, että kaikki venttiilit toimivat kuten niiden kuuluu ja että turboahdin toimii kuten sen on tarkoitettu toimivan (erityisesti vnt-siivet). Tarkistakaa myös ahtovuodot järjestelmästä sekä map ja maf antureiden kunto ennen mitään pumppuun liittyviä toimenpiteitä poislukien jakajapumpun ennakon tarkistus.
Bananan auto on kaiketi muuten kunnossa, mutta tarkastaisin johdotukset ja anturit kuntoon. Tommosiin lukemiin ei pääse jos ei ole moottori kunnossa lähes 100%.
tuolta jotain vinkkejä oireiluista, joista omassani ainakin toi "high pitched sound" ilmeni jotakuinkin viikon ennenku rupes meno hyytymään radikaalimmin. Eli käynnistäessä kuului jännä ylimääränen ääni vähän kuin laakeri raahaisi tai jotain. Kesti sen hetken ja loppui sitten aina. Käynnistyminen rupesi tuottamaan lisää ongelmia ja kun lähti käyntiin niin lähti sinisen savun saattelemana. Sitä tuli ihan näkyvä pilvi.
Jos N75 antaa vikakoodin, että on oikosessa, niin johdoissa on ongelmaa eli tarkastakaa ne.
Meno voi puutua monesta syystä ylärekisterissä, joten vaihtakaa suuttimet jos ette ole niitä vaihtaneet 150tkm sisään, vaihtakaa löpösuodatin, varmistakaa, että kaikki venttiilit toimivat kuten niiden kuuluu ja että turboahdin toimii kuten sen on tarkoitettu toimivan (erityisesti vnt-siivet). Tarkistakaa myös ahtovuodot järjestelmästä sekä map ja maf antureiden kunto ennen mitään pumppuun liittyviä toimenpiteitä poislukien jakajapumpun ennakon tarkistus.
Bananan auto on kaiketi muuten kunnossa, mutta tarkastaisin johdotukset ja anturit kuntoon. Tommosiin lukemiin ei pääse jos ei ole moottori kunnossa lähes 100%.
Pumppu vaihdettu ja auto läjätty, mutta mulla ei ole kunnon ilmausvälineitä jonka vuoksi jää vissiin ilmaa järjestelmään eikä edes lupaa. suuttimille asti kyllä tulee löpöä muttei käyntiin lähde.
Pitääks tässä kenties tehdä jotain säätöjä vag-comilla vai pitäskö ton pelittää suoraa?
edit: eikä tule edes savua mikä kielisi, että kaiketi ilmaa järjestelmässä niin paljon ettei saa tehtyä paineita? Millä perhanalla ton ilmaa niinku kunnollisesti?
Pitääks tässä kenties tehdä jotain säätöjä vag-comilla vai pitäskö ton pelittää suoraa?
edit: eikä tule edes savua mikä kielisi, että kaiketi ilmaa järjestelmässä niin paljon ettei saa tehtyä paineita? Millä perhanalla ton ilmaa niinku kunnollisesti?
Yritetty ilmata motonetin ilmauspumpulla tuloksetta. Ei edes yskähdä saatika haise dieseliltä. Startattu on niin pirusti jo että akun jännitekin tippuu startissa 10 volttiin.
Vihjeitä millä auto heräis henkiin? Kaveriksikin saa tulla Hyvinkäälle laittamaan ja käyntiinlaittajalle voin tarjota vaikka kolme viinapulloa välittömästi.
Vihjeitä millä auto heräis henkiin? Kaveriksikin saa tulla Hyvinkäälle laittamaan ja käyntiinlaittajalle voin tarjota vaikka kolme viinapulloa välittömästi.
Vikakoodeja ei varmaankaan tule tällä hetkellä kun starttaamista yritetään jo kovasti?
Tuollaisen tdi:n ilmaaminen on kyllä niin helppo nakki että pitäisi suht helposti lähtä tulille toimiessaan, etenkin jos polttoainesuodatin on ollut täynnä.
Ja kysytään nyt vielä se klassikko että onhan pumpun ajoitus varmasti oikein?
Tuollaisen tdi:n ilmaaminen on kyllä niin helppo nakki että pitäisi suht helposti lähtä tulille toimiessaan, etenkin jos polttoainesuodatin on ollut täynnä.
Ja kysytään nyt vielä se klassikko että onhan pumpun ajoitus varmasti oikein?
Pumpun ajoitus tuplatsekattu kasattaessa ja pyörii vaivattomasti konekin. Laitoin äsken akun lataukseen kun se on saanut jo niin pitkästi startata, että yritetään täydellä latingilla sitten huomenna.
Näin ajattelinkin, että kyllä se ilmaus pitäis noilla mun löytämillä nettiohjeilla ihan putkeen kyllä mennä.
Suuttimien putkiliitoksia jos löysää niin komeesti kyllä tulee soppaa startatessa. Musta vaan jotenkin tuntuu, että ei yksinkertasesti riitä sähköä pumpulle sen vertaa, että haluis toimia.
Isäukko pohti, että vois olla jotain koodausjuttuja vielä pumpun kanssa, mutta rosswiki ei tunne eikä kyllä mikään muukaan lähde. Uuden pumpun varaosanumero täsmää vanhan kanssa myös.
Näin ajattelinkin, että kyllä se ilmaus pitäis noilla mun löytämillä nettiohjeilla ihan putkeen kyllä mennä.
Suuttimien putkiliitoksia jos löysää niin komeesti kyllä tulee soppaa startatessa. Musta vaan jotenkin tuntuu, että ei yksinkertasesti riitä sähköä pumpulle sen vertaa, että haluis toimia.
Isäukko pohti, että vois olla jotain koodausjuttuja vielä pumpun kanssa, mutta rosswiki ei tunne eikä kyllä mikään muukaan lähde. Uuden pumpun varaosanumero täsmää vanhan kanssa myös.
Jos roiskii kunnon paineella suutinputkiakin löysätessä kamaa pihalle startatessa niin kyllä siellä sitten on melko varmasti yritystä lähtä käyntiin.
Mistä muuten hankitten "uuden" pumpun?
Tuli mieleen että onko näissäkin mahdollista laittaa hihnapyörä pumpulle mihin asentoon tahansa ja mahdollisesti hihnapyörän mukaan nyt olisi ajoitus kohillansa mutta pumppu onkin itsessään aivan väärässä asennossa?
Ja jos en itse aivan pihalla ole niin näissä juttelee avain/ecu vain keskenänsä ja pumpussa itsessään ei ole mitään koodausta, viisaammat voi selventää korjata tätä asiaa.
Pumpulta tulisi myös melko varmasti vikakoodeja jos sieltä puuttuisi sähköjä jostakin tai olisi kooausvikaa, itse tutkisin kaikki mahdolliset fibat vielä ajoituksen suhteen.
Mistä muuten hankitten "uuden" pumpun?
Tuli mieleen että onko näissäkin mahdollista laittaa hihnapyörä pumpulle mihin asentoon tahansa ja mahdollisesti hihnapyörän mukaan nyt olisi ajoitus kohillansa mutta pumppu onkin itsessään aivan väärässä asennossa?
Ja jos en itse aivan pihalla ole niin näissä juttelee avain/ecu vain keskenänsä ja pumpussa itsessään ei ole mitään koodausta, viisaammat voi selventää korjata tätä asiaa.
Pumpulta tulisi myös melko varmasti vikakoodeja jos sieltä puuttuisi sähköjä jostakin tai olisi kooausvikaa, itse tutkisin kaikki mahdolliset fibat vielä ajoituksen suhteen.
"uusi" pumppu on käytettynä ostettu alakertavikaisesta passatista, jossa afn kans ollut. Itse kans mietin, että voiko pumppu olla monessa eri kohdassa nollakohdassaan, mutta kun pitkään tätä pähkäilin ja pohdin niin en kyllä tiedä miten se voisi olla eri kohdassa kohdallaan. Jakajapumpun hihnapyörän kiinnitys on kartiolla ja kiilalla sekä lukitus semmosella 15mm akselilla kun sitä ottaa irti. Lisäksi hihnapyörässä on ajoitusmerkki joka kohtaa taustalevyssä olevan merkin. Nokkahan näissä lukitaan kiinteään asentoon asennushommia tehdessä ja kampurakin mulla oli tismalleen samassa kohdassa koko ajan ja o-merkki piti sijaintinsa.
Kokeilin jo hieman aikaistaa pumpun ajoitustakin siinä toivossa, että lähtisi käyntiin. Tällä toimenpiteellä ei kuitenkaan ollut vaikutusta mihinkäänpäin.
Kokeilin jo hieman aikaistaa pumpun ajoitustakin siinä toivossa, että lähtisi käyntiin. Tällä toimenpiteellä ei kuitenkaan ollut vaikutusta mihinkäänpäin.
kone lukittu niin että kohdistus täsmää jakajapumpusta, kampuran merkistä vauhtipyörästä (vai mikäs se tässä automaatissa on?) sekä nokka-akseli lukittuu lukituslevyllä.
Mites ton nokan väärinpäin olemisen voi todeta? Se oli lukitetussa asennossaan niin, että ykköspytyn kohdalla nokkakepin nokat osoitti ylöspäin v-muotosesti.
Mites ton nokan väärinpäin olemisen voi todeta? Se oli lukitetussa asennossaan niin, että ykköspytyn kohdalla nokkakepin nokat osoitti ylöspäin v-muotosesti.
no eihän ne sinne mene kuin yhdellä tavalla kun tässä on paketissa aina suutinpari :P Arvatenkin pikkasen pettynyt fiilis kun mäkin oletin et tää ois kuitenkin ihan perusremonttia koko homma. Mun ainut oljenkorsi on jos toi akku on niin kuivana ettei vaan jännite riitä herättään henkiin tota. Jos ei huomenna siis lähde, niin joutuu hieman jo pohtimaan mitä tässä tehdään koko auton suhteen. Joka viikko kuitenkin töissä tarvii olla auto käytössä, niin ei tässä hirveen pitkään tän kanssa pysty arpomaan.
sammutussolenoidi lienee siinä päällä? Tarttee kyllä sitä pällistellä, koskapa oli johtoliitos löysällä alunperinkin. Ettei olis niin, että ois jumahtanu käyttämättä ollessaan solenoidi alas eikä nouse ylös kun ei riitä jännitteet? Entisessä pumpussa on joka tapauksessa solenoidi kunnossa, että viimestään siitä voi sitten testata.
Ajoitusmerkki "vauhtipyörällä" automaatissa on naurettavan pieni o-merkki starttikehästä moottoriin päin. Hädintuskin havaitsee ja tuokin merkki pitää olla aivan vasemmassa reunassa tarkastusreiästä katsottuna. Pari viivaakin sieltä löyty kun pyörittelin sitä kampuraa, mutta viivoista kun ei missään manuaaleissa mainita yhtään mitään.
Ajoitusmerkki "vauhtipyörällä" automaatissa on naurettavan pieni o-merkki starttikehästä moottoriin päin. Hädintuskin havaitsee ja tuokin merkki pitää olla aivan vasemmassa reunassa tarkastusreiästä katsottuna. Pari viivaakin sieltä löyty kun pyörittelin sitä kampuraa, mutta viivoista kun ei missään manuaaleissa mainita yhtään mitään.
Noniin akku oli latautunut ja heitin sen paikoilleen ja testasin sammutussolenoidinkin toimivaks. Naksahti kun virrat laitto päälle& akusta suoravirralla naksahti&ei naksahtanut enää niin lujaa kun virrat oli jo valmiiksi päällä ja suoravirralla kokeilin. Pyöritti kyllä paljo paremmin jo moottoria, muttei edelleenkään mitään savuun viittaavaa saatika köhimistä edes. Rupee loppuun ideat.
soittelin tossa yhelle korjaamopäällikölle/amisopettaja/insinööri ja totes tähän mun vikaan, että oudolta kuulostaa eikä oikeen muuta vaihtoehtoa käy mielessä kuin ilmalukko jossain joka aiheuttaa sen ettei starttikierroksilla pumppu saa riittävästi vauhtia ilmatakseen itseään. Lääkkeeksi määräsi ajotuksen tsekkauksen, helvetin ison lisäakun, paljon starttia putkeen ja hieman starttipilottia tsekkaamaan, että pytyistä löytyy edes puristukset. Nää vielä kokeillaan ja jos ei lähde niin myyntiin menee ja jotain uutta tilalle.
ykk on varmaan kätevin tarkastella jos nappaa ykkösen hehkun irti ja siitä aukosta jollakin pehmeällä tikulla... esmes pilli...
Ja vedä sitten vielä starttia niin että käytät jokaisen suuttimen auki niin että varmasti tulee ainetta läpi kunnolla. Löpön kuuluuu roiskahtaa kunnolla vähänkin avatusta suuttimen liitoksesta jos ilmat on poissa.
Ja vedä sitten vielä starttia niin että käytät jokaisen suuttimen auki niin että varmasti tulee ainetta läpi kunnolla. Löpön kuuluuu roiskahtaa kunnolla vähänkin avatusta suuttimen liitoksesta jos ilmat on poissa.
Minulla oli hirveän iso työ saada mun AFN moottorin uudestaan käyntiin kun mä vaihdoin siihen vain polttoaine suodattimen. Kerran ajoin myös tankin tyhjäksi. Tuntui että se ilma ei sitten millään tullut pois. Ilmattiin, käynnistettiin ja ladattiin akkua kunnes lopulta ilma lähti putkista pois.
Kaverilla jolla on samanlainen AFN kertoi että hyvä kikka on VETÄÄ auto käyntiin. Silloin moottori pyörii niin nopeasti että viimeisetkin ilmat tulevat ilmauksen jälkeen taatusti syöttöputkista vauhdilla pois.
Banana
Kaverilla jolla on samanlainen AFN kertoi että hyvä kikka on VETÄÄ auto käyntiin. Silloin moottori pyörii niin nopeasti että viimeisetkin ilmat tulevat ilmauksen jälkeen taatusti syöttöputkista vauhdilla pois.
Banana
kunkkupulttiahan tästä ei ole aukaistu ollenkaan, vaan vain jakajapumppu vaihdettu irroittamatta remmiä kokonaan paikoiltaan. Sen taki toi jakohomma vähän ihmetyttääkin, kun kaikki on samaan asentoon laitettu kasattaessa kuin purettaessa ja vieläpä pyöräytetty, että täsmää edelleen. Pyörittelin pari tuntia takaperin taas merkit kohilleen enkä vaan keksi mikä kusis sen osalta. Nokat sojottaa komeesti pois moottorista, kampuramerkki kohillaan ja jakajapumpun merkki kohillaan. Noh tsekkaan vielä huomenna uudestaan useaan kertaan tämän.
Bräkleenin avulla yritettiin naisystävän kanssa käyntiin ja moottori köhi aina hetken kun pääsi bräkleenit vaan pyttyihin asti. Ton perusteella pitäis olla puristuksiakin koneessa. Enää puuttuis se ehtymätön virtalähde kun ei toi 100A? akkukaan mikään ikuinen ole kun pyörittää starttia pirun pitkään. Kyseessä kun on automaatti niin ei voi hinatakaan käyntiin.
Suutinputkia löysyttämällä tulee kyllä ainetta niin kaaressa kuin vain voi kaaressa tulla. Ihme ettei se vaan päädy pyttyihin asti aiheuttamaan minkäänlaista savua kun putket ovat kiristetty kiinni.
Bräkleenin avulla yritettiin naisystävän kanssa käyntiin ja moottori köhi aina hetken kun pääsi bräkleenit vaan pyttyihin asti. Ton perusteella pitäis olla puristuksiakin koneessa. Enää puuttuis se ehtymätön virtalähde kun ei toi 100A? akkukaan mikään ikuinen ole kun pyörittää starttia pirun pitkään. Kyseessä kun on automaatti niin ei voi hinatakaan käyntiin.
Suutinputkia löysyttämällä tulee kyllä ainetta niin kaaressa kuin vain voi kaaressa tulla. Ihme ettei se vaan päädy pyttyihin asti aiheuttamaan minkäänlaista savua kun putket ovat kiristetty kiinni.
tossa kysyin naiselta kun hän sitä o-merkkiä sieltä lootan kyljestä katsoi aiemmin illalla, että olisi mennyt kuoren sisään juuri näkymättömiin. Sehän tarkoittaisi, että olisi nokka& pumppu just yhen pykälän myöhäsellä kautta linjan. Jos otetaan se olettama, niin dieseliä suihkutetaan koneeseen silloin aina kun puristustahti on loppunut ja venatkin tulevat jäljessä. Olisinko yhtään oikeilla jäljillä? Huomenna pällistelen ajoitusta kyllä uudestaan ja katson sen o-merkin pelkästään siihen oikeelle kohdalleen. Se yks hammas vois vielä ollakin mahdollista, koska kampura ei ollut mitenkään lukittuna pumpun vaihdossa.
luovutettu on. Ostakaa pois ja laittakaa ittellenne ajoon -> http://www.nettiauto.com/audi/a6/4832693
Ei sitä pumppua sopeuttaa tarvitse.
Nämä vehkeet ovat yksinkertaisia, ohjeet korjaukseenkin on annettu jo aiemmin.
Toistanpa vielä: ajoitukset eivät mene itsekseen myöhäiselle. Yli 700 tkm ajetussa autossa hihnapyörät ovat paskana (jos ei ole vasta uusittu), ja hihna hyppää siksi yli.
Se, että kumminkaima on joskus jonkun ajoitusmerkin katsonut, ei näissä asioissa lohduta.
Ajoitus joko on kohdallaan, tai ei ole. Ei sitä arvailla tarvitse, ei ainakaan pitäisi tarvita.
Jonkun v..n muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella diesel-autosta ei ehkä kannattaisi asiantuntijana esiintyä. Sori vaan.
Nämä vehkeet ovat yksinkertaisia, ohjeet korjaukseenkin on annettu jo aiemmin.
Toistanpa vielä: ajoitukset eivät mene itsekseen myöhäiselle. Yli 700 tkm ajetussa autossa hihnapyörät ovat paskana (jos ei ole vasta uusittu), ja hihna hyppää siksi yli.
Se, että kumminkaima on joskus jonkun ajoitusmerkin katsonut, ei näissä asioissa lohduta.
Ajoitus joko on kohdallaan, tai ei ole. Ei sitä arvailla tarvitse, ei ainakaan pitäisi tarvita.
Jonkun v..n muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella diesel-autosta ei ehkä kannattaisi asiantuntijana esiintyä. Sori vaan.
Pakkohan se on AFN:n kyseessä ollessa irrottaa pumpun hihnapyörä pumpun vaihdossa, jos ei sitten vaihda pumppua kannattimineen päivineen. Värkkäämiseksi menee sittenkin, muistinvaraisesti kannakkeen kiinnityspultit lohkoon päin ovat sitten pumpun takana.
Kiila siitä pumpun akselilta löytyy, mutta hihnapyörän pystyy siitä huolimatta asentamaan väärin.
Kuitenkin - autossa on nyt toinen pumppu paikallaan samoilla oireilla (jos olen tätä topikkia oikein lukenut)
Kiila siitä pumpun akselilta löytyy, mutta hihnapyörän pystyy siitä huolimatta asentamaan väärin.
Kuitenkin - autossa on nyt toinen pumppu paikallaan samoilla oireilla (jos olen tätä topikkia oikein lukenut)
Aiemmin lykkäs sentään usvaa kun yritti käyntiin. Nyt ei tee edes sitä. Enkait mä mikään dieselexpertti olekaan, muutenhan toi auto kävis jo. Autoa on huollettu Laakkosella yli 500tkm asti ja en nyt jaksa tota kuittimappia kaivella, mutta veikkaisin, että jossain välissä on uusittu niitä rattaitakin..
Noh auto siirretään pällisteltäväksi eri osoitteeseen ja katsotaan ajan kanssa puristukset,ajoitukset,ilmavaivat ja muutkin mahdolliset ongelmat.
Kerron sitten joskus mitä kävi, kuka oli oikeassa, kuka väärässä ja missä vika oli.
Noh auto siirretään pällisteltäväksi eri osoitteeseen ja katsotaan ajan kanssa puristukset,ajoitukset,ilmavaivat ja muutkin mahdolliset ongelmat.
Kerron sitten joskus mitä kävi, kuka oli oikeassa, kuka väärässä ja missä vika oli.
Onko muuten kokeiltu startata kertaakaan niin että 3. suuttimen neula-anturin johto olisi irrotettuna. Tämän anturin kiukutteluhan tekee sitä että ennakot seikkailee miten sattuu ja lopulta ei välttämättä saa edes kartalle. Kaukaa haettua taas mutta mutta....
Mikä on muuten nykyisen pumpun osanumero?
0 460 404 986 pitäisi olla etkan mukaan.
Mikä on muuten nykyisen pumpun osanumero?
0 460 404 986 pitäisi olla etkan mukaan.
Uusi omistaja soitti ja ilmoitti vian olleen sökössä jakajapumpussa. Oli vienyt pajalle molemmat pumput ja laitattanut niistä yhen ehjän kokoon ja auto lähti taas käyntiin. Arvelinkin, ettei niissä ajoituksissa ollut loppujenlopuksi mitään vikaa. Taas yhtä kokemusta fiksumpana ja tyytyväinen lähes täysin onnistuneeseen vikadiagnoosiin. Kiitokset auttaneille ja murinat epäilijöille. Tällasen forumin asenne tulis olla kannustava eikä musertava. Ei mulla muuta. Jatketaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa