Terve,
Auto on VW Passat 1,9TDI AVF koneella. Vuosimalli 2001.
Alkoi vuotamaan jäähdytysnestettä oikeasta etukulmasta. Vuotokohdaksi paljastui alumiinen lisäjähdytin. Mikä tuo kenno on? Autossa ei ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä. Autossa on ilmastointi, mutta ilmastoinnin kennokaan sen ei luulisi olevan, kun siellä vesi kiertää.
Auto on käytettynä Saksasta tuotu(infoksi, mikäli siellä sattuisi jotain erilaisia malleja olemaan?)
lisäjäähdytin VW Passat AVF
Valvoja: ffp jäsenet
Kiitokset! juuri tuota osaa tarkoitin. kennosta menee tosiaan letkut siihen polttoainesuodattimen päälle.
miten tärkeä tuo polttoaineen jäähdytys suomen olosuhteissa on? Tuota ei ilmeisesti ole joka dieselmallissa?
Ajattelin, että ottaisin ko. vuotavan kennon kokonaan pois ja korvaisin letkun pätkällä. Mitä luulette, haittaako moottorin toimintaa?
miten tärkeä tuo polttoaineen jäähdytys suomen olosuhteissa on? Tuota ei ilmeisesti ole joka dieselmallissa?
Ajattelin, että ottaisin ko. vuotavan kennon kokonaan pois ja korvaisin letkun pätkällä. Mitä luulette, haittaako moottorin toimintaa?
Mulla alkoi viime talvena vuotaa se polttoaineensuodattimen päällä oleva jäähdytin. Eli se pyöreä nuuskapurkin kokoinen laitos.
http://www.vagclub.com/forum/showthread.php?29879-Busco-repuesto-3B0127400C
Tuossa kuvassa oleva osa nro 13.
Ajattelin että kyllä pakkanen jäähdyttää naftaa tankissa sen mikä on tarvis ja otin tuon hilun kokonaan pois. Letkut on liitetty putken pätkillä toisiinsa. Uusi olisi maksanut yli 600 e, koska olis pitäny ostaa koko pa-suodatin paketti runkoineen.
Käytin sitä jäähdytintä sitten jäähdytinkorjaamolla jossa saivat sen paikattua, mutta paikoilleen en ole vielä asentanut. Vois varmuuden vuoksi laittaa paikalleen, kun ulkolämpötilakin noussut talven lukemista kohta 60 C... Ainakaan toistaiseksi en ole huomannut auton käynnissä mitään ihmeellistä.
Ja auto siis -02 1.9 avf, tuotu Saksasta.
http://www.vagclub.com/forum/showthread.php?29879-Busco-repuesto-3B0127400C
Tuossa kuvassa oleva osa nro 13.
Ajattelin että kyllä pakkanen jäähdyttää naftaa tankissa sen mikä on tarvis ja otin tuon hilun kokonaan pois. Letkut on liitetty putken pätkillä toisiinsa. Uusi olisi maksanut yli 600 e, koska olis pitäny ostaa koko pa-suodatin paketti runkoineen.
Käytin sitä jäähdytintä sitten jäähdytinkorjaamolla jossa saivat sen paikattua, mutta paikoilleen en ole vielä asentanut. Vois varmuuden vuoksi laittaa paikalleen, kun ulkolämpötilakin noussut talven lukemista kohta 60 C... Ainakaan toistaiseksi en ole huomannut auton käynnissä mitään ihmeellistä.
Ja auto siis -02 1.9 avf, tuotu Saksasta.
Tuollainen lisäjäähdytin on pumpparikoneissa 1/2002 saakka. Tuoreemmissa autoissa se on auton pohjalevyyn kiinnitetty lätyskä, ilman jäähdytysnestettä. Siellä laturin takana/alhaalla on alipainetoiminen sulkuventtiili, joka koneen käydessä eristää tuon jäähdytyspiirin muusta jäähdytyspiiristä. Koneen sammuttua ja alipaineen vähitellen kadotessa venttiili aukeaa ja mahdollistaa nestepinnan tasautumisen jäähd.nesteen jäähtyessä.
Todennäköisesti tuon jäähdyttimen tarve on aika kyseenalainen - itse ajelin ilman lisäjäähdytystä n. 150 tkm, koska lastun laiton yhteydessä oli ECUn kantta suljettaessa jäähdytyspumpun rele irronnut kontakteistaan.
Todennäköisesti tuon jäähdyttimen tarve on aika kyseenalainen - itse ajelin ilman lisäjäähdytystä n. 150 tkm, koska lastun laiton yhteydessä oli ECUn kantta suljettaessa jäähdytyspumpun rele irronnut kontakteistaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa