VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hanski
-
Viestit: 1025
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 24.7.2015 15:08

nokkien käyttöpyörät pitäisi olla myös erinlaiset, jos ketju on 1 tai 2 rivinen eikö?
jos yläketjun päivittää (paremmaksi väitettyyn?) 1-riviseen, käyttöpyörät pitää silloin myöskin vaihtaa?
kuvaa koitin etsiä nokkapyörän eroista, mutta en löytänyt..

"uudemman" mallin kiristintä väitetään myös paremmaksi, mutta muistan jostakin lukeneeni, että siitä piti leikata hiukan pois, että jengan kiristysvara riittäisi, jollakin varmaa tietoa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.7.2015 15:30

Jos vaihtaa 2 rivisen 1 riviseen. Pitää vaihtaa nokkien pyörät, välipyörä, jakopään koppa, kiristin, laahaimet ja tietysti ketju.
Ja en tiedä saako jakajan kiinni 1 rivisen koppaan. Kun uudemmat taitaa kaikki olla suorasytkiä.
Ei ne yksiriviset kestä sen paremmin :)
Alkuperäset laahaimet kulu vain nopeasti. Mutta nykyään ne on kestävempää materiaalia. Ja vaikka oiskin ihan oem, ni kestää ne silti toiset 200-250tkm.

hanski
-
Viestit: 1025
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 24.7.2015 16:24

tämä selvensi jo paljon.
kiitos!

jii_bee
-
Viestit: 2366
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia, Tölkkejä ja facelift-Muumeja

ViestiKirjoittaja jii_bee » 27.7.2015 0:20

"uudemman" mallin kiristintä väitetään myös paremmaksi, mutta muistan jostakin lukeneeni, että siitä piti leikata hiukan pois, että jengan kiristysvara riittäisi, jollakin varmaa tietoa?

Meidän talouden kahteen AAA:han olen vaihtanut ARZ Tuning:n Febi Bilsteinin jakopääkamat uudemmalla kiristäjällä, eikä niitä tarvinnut veistellä.
Bentleyn manuaali taisi antaa jonkin erityisen ohjeistuksen kiristimen asennukseen. Saattoi olla että jos kiristäjän ruuvaa yhtä kyytiä paikoilleen kiristimen jousivoimaa vastaan, tiheä kierre puree kiinni ja kiristäjän voi vetää momenttiin vaikka se ei olisi pohjassa... muistaakseni. Täytyypäs tarkistaa oliko asia noin.

hanski
-
Viestit: 1025
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 1.8.2015 11:44

mistä vielä saa alkuperäisiä tulpanjohtosarjoja vr-6 koneeseen, joka virranjakajalla?

paikallinen merkkiliike ilmoitti osien valmistuksen loppuneen 2014 ja saatavuudeksi nolla.
monet tässäkin ketjussa varoittaa halvoista tarvike johdoista, joten alkuperäinen olisi varma valinta, mutta mistä niitä saa?

jii_bee
-
Viestit: 2366
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia, Tölkkejä ja facelift-Muumeja

ViestiKirjoittaja jii_bee » 3.8.2015 16:11

Pasuunassa oli 8 tkm:n ajan Motonetin Ignoteck:it ja jo tuona aikana huomasi että käyntiin tuli pienen pieni aaltoilu ja pätkintä.
Johdot vaihtuivat BERU:ihin ja nyt 40 tkm:n jälkeen kone edelleen raksuttaa tasaiseen kuin kello.

Toki kipuna varmaan meni perille Motonetin johdoillakin, mutta eron kyllä huomasi johtojen vaihdon jälkeen.
Johdot tilasin autonvaraosat24:sta, tuossa jakajallisen setti.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20
Auto: VR6 2.8 GOLF

huohotinputki

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 19.8.2015 6:05

mikä merkitys on huohotinputket päässä olevalla anturilla vai mikä se on mihin tulee 2-napanen johto. ku ei ole mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin. ja on ollu päästöjen kanssa ongelmia

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 19.8.2015 13:13

Jos tarkotat sitä venttiilikoppaan tulevaa niin se on lämpövastus, estää jäätymistä talvella.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20
Auto: VR6 2.8 GOLF

kattoluukku

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 21.8.2015 8:13

mikähän vika voes olla kun luukku nousee normaalisti mutta ei mene kiinni ku vain toinen puoli ja toinen puoli käsin työntää.... siis kattoluukusta on kyse
Viimeksi muokannut ryssykka vr6 1.9.2015 14:39, yhteensä muokattu 1 kertaa.

JiiBee
-
Viestit: 47
Liittynyt: 5.12.2004 18:38

ABV moottorin öljypumppu

ViestiKirjoittaja JiiBee » 1.9.2015 10:15

Onko ollut tapana vaihtaa VR6:sen koneeseen öljypumppu kun käytätte auki? Jos niin, mistä kannattaa ottaa pumppu? Vaihdetaanko myös pumpun käyttöakseli?

beg
-
Viestit: 27
Liittynyt: 10.8.2014 22:28

Mikä ilmiö?

ViestiKirjoittaja beg » 3.9.2015 18:45

Nykimisen ja voimattomuuden takia vaihdoin -92 VR6:een jakajan kannen ja pyörijän. Ihan perushomma siis, mutta miksi sen jälkeen tyhjäkäyntikierrokset tyhjäkäyntiventtiilin johto kytkettynä on yli 2000 rpm luokkaa, mutta ilman johtoa auto käy tyhjäkäyntiä todella nätisti? Venttiilissä ei kaiketi ole vikaa, koska kokeilin toisellakin melkein uudella venttiilillä, jolla kierrokset nousi vieläkin korkeammiksi. Ajaa ei autolla voi ilman tuota johtoa kytkettynä, koska meno on edelleen nykivää, eikä kone tunnu kiihdytyksessä kestävän kuormaa. Tarkistin pariinkin kertaan, että jakajan kannen vaihdossa ei mitään ole tullut sössittyä, ja kaikki näyttäisi olevan niin kuin pitääkin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.9.2015 18:58

Onko ollut tapana vaihtaa VR6:sen koneeseen öljypumppu kun käytätte auki? Jos niin, mistä kannattaa ottaa pumppu? Vaihdetaanko myös pumpun käyttöakseli?

Ei noi minusta mitään herkästi kuluvia ole. Tosin jos öpohja on irti, niin hyvähän se on kurkata sisälle katsoa välykset yms kunto.

beg
-
Viestit: 27
Liittynyt: 10.8.2014 22:28

Anturi jäähdyttäjän kyljessä

ViestiKirjoittaja beg » 5.11.2015 19:50

Ainakin ko. -92 VR6:ssa jäähdyttäjän reunassa kuljettajan puolella on anturi, johon tulee kolme johtoa. Kävi niin, että liitin lämpeni niin, että kaksi paksumpaa johtoa menivät oikkariin. Seuraus oli, että puhallin alkoi pyöriä koko ajan ja tosi kovaa. Leikkasin tuon liittimen kokonaan irti odottamaan korjausta, mutta silti puhallin tuntuu toimivan normaalisti, eli pyörii ajon jälkeen hetken ja sammuu. Ainakaan se siis ei ole varsinainen jäähdyttäjän flektin lämpökytkin, eikä auto tunnu koko anturia kaipaavan, joten mikä sen merkitys on?

hanski
-
Viestit: 1025
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 6.11.2015 14:49

termostaattikotelossa on 3 anturia, olikos se nyt oikean puolimmainen, ruskea väriltään, joka antoi jälkijäähdytyskäskyn auton sammuttua ja koneen ollessa vielä kuuma?

edit: oikea järjestys: keltainen jälkijäähdytyksen anturi ja ruskea ilmastoinnin käydessä 3-nopeus flektille

beg
-
Viestit: 27
Liittynyt: 10.8.2014 22:28

ViestiKirjoittaja beg » 9.11.2015 6:51

Mutta mikä on sen syylärin kyljessä olevan anturin tarkoitus? Moottorin flekti tuntuu toimivan ihan ok vaikka tuo anturi on toistaiseksi kokonaan pois käytöstä. Anturiin tulee kolme johtoa, joista minulla kaksi paksumpaa olivat jostain syystä sulattaneet liittimensä yhteen. Seurauksena oli, että flekti kävi koko ajan ja suurella.

hanski
-
Viestit: 1025
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 4.12.2015 17:14

Mutta mikä on sen syylärin kyljessä olevan anturin tarkoitus?

tämä kiinnostaa muakin! viisammat kertokoon,,
https://www.youtube.com/watch?v=JZCrTHcXo6Y

beg
-
Viestit: 27
Liittynyt: 10.8.2014 22:28

ViestiKirjoittaja beg » 4.12.2015 17:26

Itse päättelin lopulta, että tuo syylärin kyljessä oleva anturin kytkee flektin päälle jos ajon aikana on tarvetta. Termarikotelossa oleva anturi sitten puolestaan huolehtii ajon jälkeisestä päälle kytkemisestä. Flektihän huutaa moottorin sammuttamisen jälkeen vaikka tuon syylärin anturin johdot on irroitettuna.

juppi79
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.10.2014 19:12
Auto: vw golf mk4 (azd)

ViestiKirjoittaja juppi79 » 6.12.2015 20:29

olisko jollain varmaa tietoa yhteen pieneen kysymykseen

Itsellä on nyt 92 vr6 motti joka on jakajalla tilalle olisi tarkoitus istuttaa vr6 motti joka on suorasytkällä.,

Onko sähköissä paljonkin eroa eli joutuuko ecun ja sähköt vaihtamaan.

nykyinen on golffissa ja tilalle tulisi passatista suorasytkä kone

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.12.2015 20:31


juppi79
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.10.2014 19:12
Auto: vw golf mk4 (azd)

ViestiKirjoittaja juppi79 » 6.12.2015 20:37

Ei tuo enkku oikein taivu. Ilmeisesti joutuu ecun vaihtaa mut sähköt et joutuuko mitä vaihtamaan?

Koneen sähköt tulee paketin mukana ja ecu

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.12.2015 20:45

Koneen sähköt, ecu, kaasuläppä, maffi, ehkä lambda(?) ja imusarja on kans erilainen, mutta noista varmaan kaikki muut paitsi llambda sulla tulee uuden koneen mukana? Lambdasta en tiedä onko euroopan autoissa eroa, mutta ainakin USA:ssa ilmeisesti on OBD2 versiossa katin jälkeen toinen lambda mitä ei OBD1:ssä ainakaan ole.

juppi79
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.10.2014 19:12
Auto: vw golf mk4 (azd)

ViestiKirjoittaja juppi79 » 6.12.2015 20:48

Kiitos tämä selventää paljon.

Kun käy koneen hakemassa niin täytyy kattoa et kaikki on mukana kuten luvattu

Lurjus-
-
Viestit: 7
Liittynyt: 13.9.2011 12:57

ViestiKirjoittaja Lurjus- » 7.12.2015 16:15

Varmistellaan nyt vielä varmaan tuhannen kerran tässä topicissa, että käykö se "päivitetty" yläkiristin/laahain-paketti tuon vanhemman tilalle ilman kikkailuja? Tähän vastaus taitaa olla 99,9% varma kyllä, koska noita myydään kaksirivisiinkin sarjoihin ulkomailla?

Ja toinen asia koskee yläpään tiivisteitä. Mitkä tiivisteet eroaa ->146 000 ja ->217 000 sarjoissa? Venakopantiiviste ainakin, onko muuta? Kansipahvejakin jotkut myyvät eri moottorinumeroihin, mutta se on ilmeisesti sama kaikissa AAA(/ABV?)

Ja potilaana siis -95 Pasuuna AAA/159XXX-moottorinumerolla. :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.12.2015 17:34

Mitä tarkoitat päivitetyllä?
Obd1 ja obd2 on pikkueroja jakopäänkopan osalta.
Laita US IV korisen 12v tiiviste, saat 0,5 lisää puristuksia ja hieman tehoa/vääntöä sitä kautta.

jii_bee
-
Viestit: 2366
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia, Tölkkejä ja facelift-Muumeja

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.12.2015 19:28

Varmistellaan nyt vielä varmaan tuhannen kerran tässä topicissa, että käykö se "päivitetty" yläkiristin/laahain-paketti tuon vanhemman tilalle ilman kikkailuja?

Kyllä. Kunhan se on vain "kaksirivinen" setti.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20
Auto: VR6 2.8 GOLF

sähkövikoja

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 11.12.2015 7:23

elikkä tuulilasin pyyhkimet toimi ensin kaikki nopeudet jotenkin. nyt sitte ei toimi enää kuin nopein ja kattovalo on mykkä. mistä katella vikaa??

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13
Auto: A3 1.8T

ViestiKirjoittaja Warmaster » 21.12.2015 14:46

Mitä 2.9 Syncro 2ov golffia on tehty vain 300 kpl? 1997 valmistettu.

Verkaufe mein Golf, da ich leider keine Zeit mehr für ihn habe.
Dieser Golf ist sehr selten wurde nur 300 mal in Deutschland gebaut. Heute jetzt sind ca 50 Stück angemeldet!!!

vai eikös tuossa jotain noin sanota.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.12.2015 15:22

Kyllä ne aika harvinaisia taitaa olla.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13
Auto: A3 1.8T

ViestiKirjoittaja Warmaster » 21.12.2015 15:24

Siis mikä siinä on harvinaista? :) en oo noita Vr6 malleja niin seurannut, onko se tuo 2ovisuus vai kone ja syncro?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.12.2015 15:29

2 ovisuus.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13
Auto: A3 1.8T

ViestiKirjoittaja Warmaster » 21.12.2015 15:32

okei, sitä tässä mietin, kun en googlella löytänyt mitään 300kpl erikoiserää tuosta vehkeestä
Kiitos paljon tiedosta :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.12.2015 18:16

Yleensä 2.9 syncrot on jostain syystä 4 ovisia tai farkkuja. Olenkohan nähnyt yhden 2 ovisen suomessa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 29.12.2015 15:53

elikkä tuulilasin pyyhkimet toimi ensin kaikki nopeudet jotenkin. nyt sitte ei toimi enää kuin nopein ja kattovalo on mykkä. mistä katella vikaa??

itellä oli irronnu yks rele sieltä sulakerasian päältä. koita siis kaikki releet että on kunnolla pohjassa.

juppi79
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.10.2014 19:12
Auto: vw golf mk4 (azd)

ViestiKirjoittaja juppi79 » 1.1.2016 22:57

olisko jollain ideaa.... vika on siis tämmönen,,,,

Vaihdettiin suorasytkä kone paikalle ja sähköt siihen. ajovalot toimii, puhallin toimii, hätävilkut toimii.

mut mikään muu ei sitten toimikkaan... avaimesta kääntää niin mittaristo täysin pimenä startin rele napsahtaa mut ei pyöritä. sähkö ikkunat ei toimi.

Mistähän ettis vikaa... nyt käyty sähköjä läpi mut alkaa järki loppumaan.

Tietenkin jos joku viisas asuu kouvolan läheisyydessä ja haluis auttaa kyseisessä tapauksessa niin kiitos

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.1.2016 23:20

Minkä vuotinen suorasytkä kone? Ja mitä kaikkia sähköjä vaihdoitte?

juppi79
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.10.2014 19:12
Auto: vw golf mk4 (azd)

ViestiKirjoittaja juppi79 » 2.1.2016 10:07

vm.95 ja vaihdettu kaikki keulan sähköt...

luin jostain ns. ajonestosta et onko se päällä. katkoo kuulemma pumpun, päävirran ja startin.

olisko jollain kuvaa siitä poksista

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.1.2016 10:22

Oliko kärjetönkone + sähköt OBD 1 vai jo OBD 2?
Ajonesto tais löytyä ajovalokatkasijan takaa jostain, pikkuboksi.

juppi79
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.10.2014 19:12
Auto: vw golf mk4 (azd)

ViestiKirjoittaja juppi79 » 2.1.2016 10:25

yhdellä lambdalla.

juu täytyy tutkia tuo ajonesto..

aikasempi kone oli jakajalla nyt suorasytkällä.

täytyy kaivaa tuo boksi esiin ja yrittää poistaa käytöstä..

jii_bee
-
Viestit: 2366
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia, Tölkkejä ja facelift-Muumeja

ViestiKirjoittaja jii_bee » 2.1.2016 14:58

Tarjoillen noiden oireiden perusteella aiheuttajaksi virtalukon pohjaa, virtalukkoa tai virtalukon johtoliitintä.
Passattiin vaihdettiin osat tuossa järjestyksessä kun toisinaan avainta kääntäessa mittaristo pimeni eikä kampe startannut.
Kannattaa samalla tarkastaa myös päävirtareleen kunto.
luin jostain ns. ajonestosta et onko se päällä. katkoo kuulemma pumpun, päävirran ja startin.

Jos ajonesto olisi pelissä se antaisi auton käynnistyä pariksi sekunniksi. Ajonesto ei myöskään vaikuta päävirtaan tai startin toimintaan.

Elementti
-
Viestit: 718
Liittynyt: 22.11.2008 20:37
Auto: Golf 3 VR6

ViestiKirjoittaja Elementti » 2.1.2016 18:35

Mikähän mennyt pieleen nyt. Koko kone räjäytetty atomeiksi ja kaikki uusittu/koneistettu. Nyt kasattu uusilla laakereillä, männänrenkailla, tiivisteillä ym jakopäänhiluilla. Moottori on vielä moottoripukissa kiinni. Kampiakselista kun yrittää pyörittää, niin todella jäykkä pyörimään, vaikka tulpat eivät ole vielä kiinni. Jako on kohdallaan ja pyörii kyllä täyden kierroksen, mutta saa todella kovalla voimalla pyörittää.. Männänrenkaiden laitossa mennyt jokin pieleen? Muistan kun oli vain kampikaseli lohkassa, se pyöri kuin itestää siellä..
VR6 AAA ja 1992

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.1.2016 18:56

Joku runkolaakeri- tai kiertokangenpukki mennyt sekaisin tai väärin päin?
Öpohja auki, löysäät yhden kangen kerrallaan ja kokeilet pyörittää välissä.

juppi79
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.10.2014 19:12
Auto: vw golf mk4 (azd)

ViestiKirjoittaja juppi79 » 2.1.2016 19:16

eli nyt on saatu kone startilla pyörimään mut mittaristo pimeä.... boksille ei tuu heräte virta...

mistä lähtis kaivaa vikaa...

alkaa olemaan hiilet iteltä loppu tähän..

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.1.2016 13:17

onkos järjestetty koskaan mitään vr6 miittiä?

juhar1976
-
Viestit: 37
Liittynyt: 29.2.2008 12:27
Auto: Vw Golf Mk3 VR6

Vr6 automaattilaatikko

ViestiKirjoittaja juhar1976 » 4.2.2016 15:37

Ei soi tomaatit rikki mee sen enempää ku manuaalit,kaikki rikkoutuu jos niille ei tee mitään.

hanski
-
Viestit: 1025
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja hanski » 4.3.2016 21:06

paljon on täälläkin vr-6 jakopäästä juttua, mutta taas sormi suussa, neuvokaa nyt viisaammat!

tilasin erään osakaupan kautta, alkuperäisen vr-6 koneen jakoketjusarjan saksasta, jonka piti tulla suoraan vw tehtaalta, auton valmistenumeron mukaan.
kone on aivan alkupään tuotoksia 062164 AAA-koodilla -93, jossa siis kuuluu olla 2-rivinen yläketju ja vanhanmallinen yläkiristin ja vanhanmallin kiristin pultti.
Moottorinumerosta: 217 001 eteenpäin yläketju-yläkiristin ja yläketjun ohjain muuttuvat.

yläkiristin on nyt kuitenkin vaihdettu jostakin syystä uudemman malliseksi (kovamuovia) 021109509e jossa ei siis ole niitattua kulutuspintaa, tämä ei varmaan haittaa, jos käyttää myös uudemman mallin kiristinpulttia 021109507b. joka myös oli mukana.

netistä löytyy kovin erinlaista tietoa, mutta sopiiko tämä uudemmanmallinen kiristin nyt suoraan tuohon koneeseen kiinni vai ei? osamyyjäkään ei nyt ole aivan satavarma sopivuudesta/ onko tuota vanhanmallista enää edes saatavana?

tuolla on mallikuvat osista ja jotakin niiden vaihtokelpoisuudesta, mutta en ole saanut mitään järkevää käännöstä noista aikaan:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... my-oil-pan

kiristinpultin kierteiden erinlaisuus on suurin kysymysmerkki, toinen alkaa aivan pultin päästä ja toisessa on tyhjää jonkin verran. jakopäästä kun on kyse, varmaa tietoa kaivataan, eikä musta tuntuu ajatuksia.
kiitos!

jii_bee
-
Viestit: 2366
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia, Tölkkejä ja facelift-Muumeja

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja jii_bee » 4.3.2016 23:17

netistä löytyy kovin erinlaista tietoa, mutta sopiiko tämä uudemmanmallinen kiristin nyt suoraan tuohon koneeseen kiinni vai ei?

Kyllä. Kahteen 2-riviseen kutvoseen olen vaihtanut ARZ Tuning:n Febi Bilstein-jakopääsetin. Toisesssa koneessa sellainen on pyörinyt 60 tkm ilman huolia. Toisella ei ole ajettu metriäkään kun kone nökötää moottoripukissa.

osamyyjäkään ei nyt ole aivan satavarma sopivuudesta/ onko tuota vanhanmallista enää edes saatavana?

Ainakin Motonetissä ylälaahain on mallia niitattu ja sen kiristin vanhan mallinen Ruville.

juppi79
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.10.2014 19:12
Auto: vw golf mk4 (azd)

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja juppi79 » 16.3.2016 12:54

mikähän on osanumero öljysuodattimen jalan o-renkaille? siis se kohta mikä tulee moottorin sisään.

kone on jakajalla...

pikaista vastausta toivosin... tai sit se o-renkaan koko.

hanski
-
Viestit: 1025
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja hanski » 16.3.2016 15:48


juppi79
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.10.2014 19:12
Auto: vw golf mk4 (azd)

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja juppi79 » 16.3.2016 18:00

juuri sitä.... kiitoksia

terOooO
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.10.2013 23:28
Auto: MK3

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja terOooO » 18.4.2016 13:25

On nuita sivuja niin paljon, joku varmasti kysynyt ennen samaa mutta kysytään nyt kumminkin vielä.

Eli osaisko joku kertoa mikä mahdollisesti vr6 golffissa vikana, yläkierroksilla rupee pätkimään. Elikkä kiihdyttäessä lähtee kyllä hyvin vetämään mutta korkeemmilla kierroksilla alkaa pätkiminen. Paikallaan kierrättäessä toimii niinkuin pitääkin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.4.2016 13:38

Mikä vuosimalli? Vikakoodit luettu? Että saaa karsittua anturi yms viat pois.
Pätkiikö joka vaihteella?
Jos jakajallinen, veikkaisin pyörijä/jakajankansi/tulpat/tulpanjohdot.
Jos suorasytkä, niin puolapaketti on halki.
Jos tekee 3.4 vaihteella kun kiihdyttää, niin viittaisi bensan saanti ongelmaan.

terOooO
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.10.2013 23:28
Auto: MK3

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja terOooO » 18.4.2016 17:14

-93 vuosmallia, vikakoodeja en oo päässyt vielä lukemaan.

>jon1<
-
Viestit: 13
Liittynyt: 4.2.2016 8:50

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja >jon1< » 26.4.2016 5:45

Missä lämpotilassa flektin kuuluu lähteä pyörimään? jotenkin tuntuu että kone pyörii niin lämpöisenä. 100 asteen kohdalla lähtee flektit pyörimään ja 105 asteen paikkeilla 2 nopeus. Jotenkin tuntuu aika korkealle. Autoon vaihdettu uusi alkuperäinen termari koteloineen. Ennen vaihtoa ei meinannut lämmöt nousta ollenkaan.

terOooO
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.10.2013 23:28
Auto: MK3

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja terOooO » 28.4.2016 12:27

Onko kukaan laittanut denson tulppia, vai hommatakko suoraan ngkt?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26
Auto: Audi TTq 1.8t -99 | VW Corrado VR6 ABV

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.4.2016 21:11

terOooO kirjoitti:Onko kukaan laittanut denson tulppia, vai hommatakko suoraan ngkt?


Densot otin kokeeksi, 20tkm ajanu ilman moitteita niillä...

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26
Auto: Audi TTq 1.8t -99 | VW Corrado VR6 ABV

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.4.2016 21:16

terOooO,

Itsellä käyttäytyi jakajalla oleva motti tuolla tavalla viallisen hall-anturin eli nokka-akselin asentotunnistimen kanssa... Johonkin 4krpm kohdille veti ihan hyvin ja sen jälkeen alkoi puutumaan/pätkimään. Eli vikakoodin lukemisella saattais selvitä tuo...

Toki voi olla vaikka bensapumppuki menossa, että soppa loppuu kesken yläpäässä... Ken tietää... :)

terOooO
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.10.2013 23:28
Auto: MK3

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja terOooO » 11.5.2016 21:06

Onko monella verkussa sitä pakosarjan jäähdytys systeemiä? Ootteko tukkinu sitä, jos ootte miten? Jos jollain ois myydä sitä haitariputkea niin kiinnoistais kanssa...

Demon
-
Viestit: 1369
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Demon » 12.5.2016 9:16

Mistäspäin pitäisi löytyä -92:ssa veerassa obd pistokkeet? Sen verta vanha, että tuossa pitäisi olla ne pikku liittimet.

Topsuu
-
Viestit: 218
Liittynyt: 8.3.2012 18:14
Auto: B5 A4q Avant / MK3 VR6

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Topsuu » 12.5.2016 12:55

Siinä lämmönsäätöpaneelin alapuolella on pari tyhjää muovilätkää, niiden alta löytyy 2x2 obd pistokkeet. Laik dis

(Linkki vaihdettu toimivaan)
Viimeksi muokannut Topsuu 12.5.2016 12:55, yhteensä muokattu 2 kertaa.

Demon
-
Viestit: 1369
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Demon » 15.5.2016 21:20

Topsuu kirjoitti:Siinä lämmönsäätöpaneelin alapuolella on pari tyhjää muovilätkää, niiden alta löytyy 2x2 obd pistokkeet. Laik dis


Sieltähän ne löyty. Kaikki muut peruspaikat tullukkin katottua. Nyt sitten vielä piuha jostain niin pääsee lukemaan mahdolliset vikakoodit.

Hirveästihän tuo obd1 ei anna koodeja..?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.5.2016 20:27

Demon kirjoitti:
Topsuu kirjoitti:Siinä lämmönsäätöpaneelin alapuolella on pari tyhjää muovilätkää, niiden alta löytyy 2x2 obd pistokkeet. Laik dis


Sieltähän ne löyty. Kaikki muut peruspaikat tullukkin katottua. Nyt sitten vielä piuha jostain niin pääsee lukemaan mahdolliset vikakoodit.

Hirveästihän tuo obd1 ei anna koodeja..?

Kyllä sieltä ikävä kyllä välillä tulee liikaakin.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20
Auto: VR6 2.8 GOLF

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 19.5.2016 16:19

hei ! vr6-92 golf seisoi 2-3kk ja nyt ilmeisesti jakopäästä kuuluu kilkatusta ei ihan varmaa ja öljyt oli alarajassa. ei ole hirveesti ajettu jakorempan jälkeen. korjaus ohjeita kaipaisin.

Penalti
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 25.5.2016 11:16

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Penalti » 25.5.2016 11:51

Tunnistaako kukaan mihin kuvan tappi kuuluu? 4mm×38mm. Boorit toisessa päässä. Tipahti vr6:sen lohkosta kun käänsin penkissä ylösalaisin. Kansi, öljypohja ja öljypumppu oli irroitettu sitä ennen. Kuuluuko koneeseen vai onko edellisellä remontoijalla vaan tipahtanut öljykanavaan vierasesine..
Männät ja kiertokanget oli kanssa jo purettu pois..
Liitteet
20160525_114416.jpg
20160525_114416.jpg (1.6 MiB) Katsottu 27299 kertaa

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.5.2016 20:35

Oisko öljypumpun käyttöakseli?

Penalti
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 25.5.2016 11:16

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Penalti » 25.5.2016 21:08

Slantsix kirjoitti:Oisko öljypumpun käyttöakseli?

Akseli tuli pumpun mukana pois. Ei löytynyt mitään paikkaa mihin tuo kävis joten kasaan ilman tuota.

terOooO
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.10.2013 23:28
Auto: MK3

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja terOooO » 9.6.2016 19:33

Kertokaapas viisammat mitkä viat voi poislukea tuon maffin liittimen irrottamisen jälkeen? Jostain tuolta luin että lambda ja itse maffi ainakin?

Omassa vr6 golffissa esiintynyt todella rajua nykimistä jo jonkun aikaa, tänään irroitin tuon maffin liittimen ja auto toimi jo huomattavasti paremmin mutta yläkierroksilla puuttui silti veto. Lambda on vaihettu puoltoista viikkoa sitten.

Apua kaipaillaan nyt niin sais joskus tuon kunnolla toimimaan

jezzevr6
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 3.8.2016 14:17

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja jezzevr6 » 3.8.2016 14:28

Osaisko joku kertoo mikä veeärrässä vikana kun sammu kiihdytyksen jälkeen eikä lähde käymään. Saa kipinän ja bensaa.ja siis vm.96 suorasytkällä

Demon
-
Viestit: 1369
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Demon » 29.8.2016 22:53

Minkäslainen homma on vaihtaa kampparin tiiviste apulaitehihnapäätyyn? Tihkuttelee sieltä öljyä.

Ja mitäs öljysuosituksia olis? Koneen huuhtelukin täytyy tehdä jossain vaiheessa.

Sarajärvi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 15.8.2016 12:55

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Sarajärvi » 3.9.2016 15:41

Kysymys vr5:sta. Osaako kukaan sanoa minkälaiseen momenttiin nokka-akselit pitää kiristää? Ja toinen, kärsiikö nokka-akselien ketjua pudottaa sinne ala hammasrattaalle, vai meneekö silloin jako pieleen? Kun se ketju on siellä lohkon sisällä niin aika vaikea ottaa kannen pois, pudottamatta ketjua sinne pohjalle.
Onko tuohon mitään erityistä kikkaa miten laittaa?

Nokka-akselit siis on jo pois ja merkattu ketjuun ja rattaisiin, ei vain uskalla vielä jatkaa ennen kuin tietää.

jii_bee
-
Viestit: 2366
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia, Tölkkejä ja facelift-Muumeja

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja jii_bee » 4.9.2016 16:05

Itse olen askarrellut VR:ien jakopäät kone irrallaan, mutta näisin että jos yläketjun laittaa nippuun ja ripustaa jakopään kotelon reunalle siten ettei se pääse putoamaan apuakselin rattaalta, pitäisi sen mennä samoille sijoilleen kuin on ollutkin.

Kuva

Sarajärvi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 15.8.2016 12:55

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Sarajärvi » 5.9.2016 22:23

Ok. Osaatko sanoa tuosta nokka-akselien momentista, että paljonko pitää kiristää? Löytyykö muuten sitä kannenpulttien kiristyskaavaa tälle vr5?

muska_25
-
Viestit: 147
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja muska_25 » 21.10.2016 17:21

Kyseessä VR6 vm1992 automaattilaatikolla. Ongelmana kipinän puute.

Ostin auton noin viikko sitten, viime sunnuntaina kävin ajamassa ja ajoin parkkiin. Maanantaina koitin lähteä ajamaan, mutta ei käynnistynyt.
Kipinä ei tullut, joten vaihdoin ensihätään puolan, niitäkun on muista golffeista tsippailut.
kipinä ei tullut vieläkään. Mittasin puolan liittimen ja puolan johdon, molemmat kunnossa.

VCDS tarjosi koodia 00513 - Engine Speed Sensor(G28) - no signal.
Tämähän on semmoinen koodi, joka tulee näissä vanhoissa aina kun kone ei ole käynnissä, mutta toimimattomana estää ymmärtääkseni koneen käynnistymisen? Kuitenkin vaihdoin tuon anturin. Vaihtaessani huomasin tuon johtosarjan puoleisen liittimen saaneen osumaa flektistä: liittimen musta piuha oli kuoriutunut ja muutama säie oli mennyt poikki, mutta n. puolet säikeistä menee vielä perille. Ei tullut uudellakaan anturilla kipinää. Mittasin vielä molemmat anturit, aikuttaisivat olevan molemmat ehjiä, Ohmeja oli n.850 molemmissa.

Oliskos ehdotuksia mitä seuraavaksi vaihtoon? Voiko ecu olla vaurioitunut, tuosta avonaisesta liittimestä? Ymmärsin että tuo musta johto olisi jonkin sortin suojamaadoitus anturille.

|rahiNa|
-
Viestit: 626
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Auto: Vw corrado vr6
Viesti:

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 22.10.2016 21:00

Villi veikkaus et virtalukonpohja?

spälävr6
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 27.10.2016 20:48

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja spälävr6 » 3.11.2016 12:02

Pitäisi vr6:n golffiin vm-93 vaihtaa automaattilaatikko, onnistuuko moottori paikoillansa vai onko syytä ottaa koko mosa pois autosta? Kaytössä om nosturi ja muut hilppeet...

muska_25
-
Viestit: 147
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja muska_25 » 6.11.2016 2:03

Omaan ongelmaani päivityksiä.

Kipinä löytyi virranjakajan kannen ja pyörijän vaihdolla, tosin bensansyöttö loppui.

Bensa tulee suoralla virralla kokeiltuna, pumpun liittimeenkin tulee virta, miksihän ei kelpaa tuo sähkö? Mutta kuitenkin saatu käyntiin, käy erittäin huonosti:
alemmilla kierroksilla käy reilusti vajailla 2-3pyttyä tuntuisi olevan poissa pelistä, noin 3000rpm jälkeen käy paremmin ja kaikilla.
Kaasupolkimeen koskematta kierrokset pomppii itsestään n.100-3000-100-3000-ja jossain vaiheessa sammahtaa. Bensa haisee vahvasti.

Virranjakajan kyljessä on tuo Hall-anturin(?)- liitin, sinne oli työnnetty pinnit irrallaan ja sikaa perään, tipahti alas, kolvasin uuden liittimen, mutta vikakoodiksi tarjoaa
00515 - Hall sensor (G40) - short to ground.
Liittyykö tämä jotenkin tuohon aikaisemman virranjakajan kannen reunassa olevaan lattaliittimeen?

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20
Auto: VR6 2.8 GOLF

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 3.12.2016 20:26

hei. vr6 golffi -92 sähköikkunoiden varsinkin takaoven johtojen uusiminen. ei kaikki värit täsmää. nii mistä apuja ja vinkkejä. eikä ole sähkökaaviota

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20
Auto: VR6 2.8 GOLF

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 30.12.2016 8:42

jarruvalot mykkänä. sulake oli ehjä ni mistä seuraavaksi hakea vikaa?

Demon
-
Viestit: 1369
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Demon » 30.12.2016 9:13

ryssykka vr6 kirjoitti:jarruvalot mykkänä. sulake oli ehjä ni mistä seuraavaksi hakea vikaa?


Polttimot ok? Seuraavaks kaverin kanssa mittaamaan, että tuleeko taakse asti edes virtaa. Tsekkaa kannoille menevät johdotukset että ovat kunnossa.

jii_bee
-
Viestit: 2366
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia, Tölkkejä ja facelift-Muumeja

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja jii_bee » 30.12.2016 10:01

Jos takavalojen liittimelle ei tule virtaa, sen jälkeen ihmettelemään jarruvalokatkaisijaa.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20
Auto: VR6 2.8 GOLF

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 30.12.2016 10:44

taakse ei tuu virtaa ja eikö jarruvalokatkasijalle kans pitäsi tulla virta? mulla ei.

hanski
-
Viestit: 1025
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja hanski » 1.3.2017 17:19

hyvä video vr-6 koneen rakenteesta:
https://www.youtube.com/watch?v=Scyryz0DcrY

ja 26 kpl video sarja, vr-6 koneen purkamisesta ja kunnostamisesta:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... rlTdTRihqk

Demon
-
Viestit: 1369
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Demon » 9.5.2017 23:27

Mitäs öljyä porukka on tykänny veeroissa käyttää? Omassa sellanen 240tkm ajettu ja ajatellu ruveta 5-8tuhannen välein vahteleen. Kesäkin tulossa ni lämpösessä viihtyvä öljy olisi hakusessa.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

JiiBee
-
Viestit: 47
Liittynyt: 5.12.2004 18:38

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja JiiBee » 10.5.2017 17:06

Demon kirjoitti:Mitäs öljyä porukka on tykänny veeroissa käyttää? Omassa sellanen 240tkm ajettu ja ajatellu ruveta 5-8tuhannen välein vahteleen. Kesäkin tulossa ni lämpösessä viihtyvä öljy olisi hakusessa.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


Itse olen käyttänyt AD 5w40 öljyä,5 litran tonkka parikymppiä. Sama öljy ollut käytösssä 16V ja tdi moottorissa kolmoskorisessa.Toistaiseksi laitteet pysynyt kasassa kahdeksan vuotta ,max. 10 tkm vaihtovälillä ajellut.

Demon
-
Viestit: 1369
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Demon » 10.5.2017 19:03

JiiBee kirjoitti:
Demon kirjoitti:Mitäs öljyä porukka on tykänny veeroissa käyttää? Omassa sellanen 240tkm ajettu ja ajatellu ruveta 5-8tuhannen välein vahteleen. Kesäkin tulossa ni lämpösessä viihtyvä öljy olisi hakusessa.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


Itse olen käyttänyt AD 5w40 öljyä,5 litran tonkka parikymppiä. Sama öljy ollut käytösssä 16V ja tdi moottorissa kolmoskorisessa.Toistaiseksi laitteet pysynyt kasassa kahdeksan vuotta ,max. 10 tkm vaihtovälillä ajellut.


Onks se minkä luokituksen toi AD:n öljy? C2, C3 vai joku muu?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja S4mmy » 11.5.2017 18:26

Ite käytin Mobilin Super 3000:sta. Melkein se ja sama mitä VR6:een laittaa kunhan on täys synteettistä ja mielellään 5w-40.

5-8tkm vaihtoväli on ihan turha ellei halua ilman syytä lutrata öljyjen kanssa useammin kuin mitä on tarve.

Demon
-
Viestit: 1369
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Demon » 26.7.2017 2:22

Kuinkas moni on poistanut vr6:sta sen polttoainehöyryhiilipurkin? Mitä kaikkea siinä pitää huomioida?

Itellä sen poistaminen toisi tilaa konehuoneen puolelle sekä saisi "ylimääräisiä" letkuja heivattua mäkeen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

|rahiNa|
-
Viestit: 626
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Auto: Vw corrado vr6
Viesti:

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 27.7.2017 17:57

Siitä halvalla pari varaosa konetta :D https://huutokaupat.com/fi/v/490062

hannaniemi74
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 2.8.2017 13:53

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja hannaniemi74 » 2.8.2017 13:56

Onko joku tietoonen mistä tuo vr6 kusee öljyä ku just vaihettiin ventiilikopan tiiviste mutta se on nyt ruvennu päästään öljyä tuhottomasti ku lämpiää kone mis vois vika olla ja auto on cd sharan automaatti 2.8 bensa

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

AceBear
-
Viestit: 36
Liittynyt: 13.7.2006 9:19
Auto: VW Golf VR6 -92, VW Golf IV Variant -06

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja AceBear » 13.8.2018 15:43

Meikäläisen VeeRa on ollut jo pitkään miltei eläkkeellä, mutta kesäksi tulee aina leimattua ja päristeltyä muutama tonni lisää mittariin.

Monet pikkuviat ja murheet on jo jääneet unholaan, kaikkiin tuskin koskaan löytyykään ratkaisua.. Mutta nyt pakoputken loppuosa tipahti alas, itse olen sitä rakennellut sitä mukaa mitä Simons -putkisto on lahonnut pois, aika suoraa kolmetuumaista ja läpivirtaavaa se olikin loppuajat. Nyt kun tuosta metelistä en enää niin perusta, niin josko palaisi takaisin äänenvaimennukseen;)

Saksalaiset myy tällaisia: (linkki vie ebay -ilmoitukseen)

https://www.ebay.com/itm/Edelstahl-Ausp ... itleDesc=0

Osaako joku sanoa, mitä vehkeitä nuo ovat? Mennäänkö tässä katalysaattorin jälkeen taas täysin läpivirtauksella vai onko noissa jotain vaimennustakin tarjolla?
Samalla saa toki suositella tuohon peräosaan jotain, eli se ikävämpi hitsailla, poikittain oleva pönttö ja takapönttö, eli katin jälkeinen maailma on hakusessa.

Demon
-
Viestit: 1369
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Demon » 13.8.2018 20:12

AceBear kirjoitti:Meikäläisen VeeRa on ollut jo pitkään miltei eläkkeellä, mutta kesäksi tulee aina leimattua ja päristeltyä muutama tonni lisää mittariin.

Monet pikkuviat ja murheet on jo jääneet unholaan, kaikkiin tuskin koskaan löytyykään ratkaisua.. Mutta nyt pakoputken loppuosa tipahti alas, itse olen sitä rakennellut sitä mukaa mitä Simons -putkisto on lahonnut pois, aika suoraa kolmetuumaista ja läpivirtaavaa se olikin loppuajat. Nyt kun tuosta metelistä en enää niin perusta, niin josko palaisi takaisin äänenvaimennukseen;)

Saksalaiset myy tällaisia: (linkki vie ebay -ilmoitukseen)

https://www.ebay.com/itm/Edelstahl-Ausp ... itleDesc=0

Osaako joku sanoa, mitä vehkeitä nuo ovat? Mennäänkö tässä katalysaattorin jälkeen taas täysin läpivirtauksella vai onko noissa jotain vaimennustakin tarjolla?
Samalla saa toki suositella tuohon peräosaan jotain, eli se ikävämpi hitsailla, poikittain oleva pönttö ja takapönttö, eli katin jälkeinen maailma on hakusessa.



Mielestäni ta-technixin putkistoja. Hintansa väärtejä kyl. Kaverille tuli 1.8t new beetleen ja ihmetteli kun on hiljanen :D itekkin omaan Veeraan tuota kattelin, mutta löysin sit toisen rst-rännin käytettynä.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Aleksi510
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 14.8.2018 20:19

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Aleksi510 » 14.8.2018 20:31

Uusi käyttäjä ilmoittautuu! Talviautona tuollainen vr6 2.9l syncro vm.1997 ja vuosi taas siinä vaiheessa, että vimmattu huolto/korjaus käynnissä. Autoon vaihdettu lämppärin kenno (motonet) ja kysymys kuuluu kuinka tuo järjestelmä kuuluu ilmata? Järjestelmä ei vuoda. Laitoin auton käymään, lämppäri kuumalle täysille, paisarin korkki auki ja letkuista kokeillen kaikki letkut lämpee tasaisesti. Lämmintä tulee kabiiniin. Auton sammuttaessa kuitenkin poreilee ilmeisesti kennolta/ sen lähiympäristöstä. Ei varmaan normaalia?

Seuraava kysymys: Mitkä tulpanjohdot ja tulpat kannattaa laittaa? Johdot ilmeisesti beru, koska hinta järkevä. Tulpat?

Viimeinen kysymys: venttiilikopantiivisteen vaihdon yhteydessä kannattaako uusia pultit? Niissä pulteissa oli myös sellaiset tiivisteet, jotka tiivistävät pultin käytävän.

AceBear
-
Viestit: 36
Liittynyt: 13.7.2006 9:19
Auto: VW Golf VR6 -92, VW Golf IV Variant -06

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja AceBear » 15.8.2018 15:06

Demon kirjoitti:Mielestäni ta-technixin putkistoja. Hintansa väärtejä kyl. Kaverille tuli 1.8t new beetleen ja ihmetteli kun on hiljanen :D itekkin omaan Veeraan tuota kattelin, mutta löysin sit toisen rst-rännin käytettynä.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


Kiitokset kommentista, löysin myös jostain saksalaisesta sepustuksesta tuon ta-technixin, ehkäpä sitä talvella voisi tilailla ja koittaa huutaa halvimmalla mahdollisella hinnalla;) Joku 250€ ei nyt sinällään tunnu pahalta hinnalta rst-putkelle, maksaa nuo jokatapauksessa kohtalaisesti jos meinaa tehdä taas vähän virallisemman putken. Peltipakosarjan saisi jollain 100-150€, ihan jeppis hinta tuokin. ..jos sitä nyt vielä innostuu hukkaamaan rahojaan tuohon.


Eilen putsailin vähän konehuonetta ja lähinnä ilmapuolta, kaasuläppäkin tuli taas tsekattua. Ihmeen puhdas sitten viime näkemän. Mutta mutta, öljyä se on jo pitkään uittanut sieltä työhihnan päästä, kannen välistä. Ei toki vielä paljoa, mutta nyt on jo autotallin luiskalla seistessään nokka alaspäin tiputellut vähän maahankin saakka, aiemmin ollut lähinnä hyvin voideltu alhaalta katsoen eikä katsastussetä ole mitään isommin valittanut. Mutta joo, moottoritilan tukirakenteita pitkin se sieltä valuu hiljalleen tuossa asennossa, tasaisella jäisi varmaan sinne ilmaputsarin kotelon alle. Onhan se jäähdytysnestesäiliökin aika likaisen näköinen, ei ainakaan G12 litku suttaa sitä noin.. olen vaan ummistanut silmäni tähän saakka.

Löysinkin vanhoja keskusteluja kansiremontista, mikäli tuota kesäautoa nyt meinaan vielä pidellä niin kai se on talvella otettava kiinni tästä, ehkä isoimmasta ponnistuksesta tähän saakka. Venttiilit on ajoittain hiukan nakuttaneet joten varmaan ihan kunnon remontti samantien, jakopää on ilmeisesti laitettu kertaalleen joskus 120-150tkm välillä, nyt alkaa olla 250tkm taulussa. Kaikennäköistä on tullut omatoimisesti korjattua ja kokeiltua, mutta moottoriin ei ole tullut koskaan koskettua. Isän kanssa noita on pääosin nypitty ja sieltä oppia ammennettu, mutta tuohon kansiremonttiin pitänee ottaa joku niistä tietävä hessu apuun, jos vaan löytyy. Onhan tuo pappa metallimies ja raskaankaluston kanssa touhunnut koko ikänsä, mutta eilen ainakin kovin ujosti suhtautui VeeRuskan kansipaffiin.

Ajatus olisi kuitenkin tehdä itse maltillisilla kuluilla, kun taitaa osineen mennä kumminkin ainakin 500€.

Demon
-
Viestit: 1369
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

Re: VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Demon » 16.9.2018 18:23

Mahtaakohan kellään olla tietoa, miten vr6:n (AAA) kansi virtaa? Tarkoitus olis talven aikana vähän herkistellä konetta ja siihen sisältyy muun muassa kannen entraus. Uudet venajouset sekä lautaset menee ainakin, mutta onko mietin onko hirveää iloa isontaa imuvenoja vai meneekö orkkiksilla jotka entrattu?

Alakertaan tulee uudet laakerit ja arp-pultteja meinasin.

Vakionokat tais riittää aika hyvin jopa vähän ahdistettuna.

Vakkuri:n projektia tullu lueskeltua ja siinä taidettiin orkkisnokkia käyttää molemmissa koneissa.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

© since 2000 - ffp