Sähkön kilpailutus
Valvoja: ffp jäsenet
Sähkön kilpailutus
Minulle soitettiin ja tarjottiin 6kk määräaikaista sopimusta Suomen energiayhtiö Oy:ltä (hieno nimi). Tarjous oli 6,64snt/kWh plus sähkösiirtomaksu. Verkon omistaa Kuopion energia, jonka asiakas olen tällä hetkellä. Bonuksena vielä ensimmäisen kuukauden sähkönkulutus ilmaiseksi. Tuo Suomen energiayhtiö Oy mainostaa oikein 100% alkuperäissertifioitua vesivoimalla tuotettua sähköä.
Onko tämä sähkönmyyntifirma ihan kusettajapulju? Itelle vähän haiskahtaa moiselta...
Nykyisellä kulutuksella ei nyt niin sentin päälle ole tuo kWh-hintakaan. Mutta onko täällä tuon lafkan asiakkaita?
Ja kertokaa muutenkin kokemuksia sähkönkilpailutuksesta ja syntyneistä säästöistä.
Onko tämä sähkönmyyntifirma ihan kusettajapulju? Itelle vähän haiskahtaa moiselta...
Nykyisellä kulutuksella ei nyt niin sentin päälle ole tuo kWh-hintakaan. Mutta onko täällä tuon lafkan asiakkaita?
Ja kertokaa muutenkin kokemuksia sähkönkilpailutuksesta ja syntyneistä säästöistä.
Moi naapuri! Kannattaa varmistaa tuon sähkönsiirtomaksun hinta. Verkon omistajana Kuopion Energialla todennäköisesti kilpailukykyisin sähkönsiirtomaksu. Kuopion Energian hinnat näytti olevan netissä 6,5snt/KWh ja siirto 2,5 - 2,8 snt/KWh. En tiedä mutta uskoisin että Suomen energiayhtiö Oy ei pysty siirtämään "omaa" sähköään Kuopion Energian verkossa havemmalla kuin Kuopion Energia itse.
Välillä juuri tuo ensimmäinen kk ilmaiseksi voi hämätä edullisuudellaan, jatkosta ei sitten tietoa. Minusta paras tapa yrittää säästää sähkölaskussa on seurata omaa kulutustaan. Että pitääkö sen telkkarin päällä kokopäivän, niinkuin tuolla kadun toisella puolella näyttäisi olevan :D
Välillä juuri tuo ensimmäinen kk ilmaiseksi voi hämätä edullisuudellaan, jatkosta ei sitten tietoa. Minusta paras tapa yrittää säästää sähkölaskussa on seurata omaa kulutustaan. Että pitääkö sen telkkarin päällä kokopäivän, niinkuin tuolla kadun toisella puolella näyttäisi olevan :D
Jokos sen sähkön siirronkin voi kilpailuttaa? Mie oon aina luullut että pelkän myynnin voi kilpailuttaa ja siirto tapahtuu aina oman ns. paikallisen sähköyhtiön toimesta ja hinnoittelulla.
Kannattaa huomioida että jos sähkön myynnin ostaa muualta, niin saattaa tulla sitten kaksi eri sähkölaskua. Ainakin viimeksi kun kyselin niin ei onnistu enää läpilaskutus...
Kannattaa huomioida että jos sähkön myynnin ostaa muualta, niin saattaa tulla sitten kaksi eri sähkölaskua. Ainakin viimeksi kun kyselin niin ei onnistu enää läpilaskutus...
Mulle sottivat ko. puljusta tänään oikein kahteen kertaan vartin välein, meinas jo alkaa hihna luistamaan niiden kans kun ei kerrasta uskota.
Mitä siirtohintaan tulee niin se on aina sama ostitpa sähkön sitten mistä tahansa, ainoa huono puoli on vain tuo kaksi erillistä sähkölaskua. Siirtoa ei voi kilpailuttaa.Vuodenvaihteessa uusin sopimuksen Helsingin energian kanssa ja hinta on ~5,6snt/kwh.
Mitä siirtohintaan tulee niin se on aina sama ostitpa sähkön sitten mistä tahansa, ainoa huono puoli on vain tuo kaksi erillistä sähkölaskua. Siirtoa ei voi kilpailuttaa.Vuodenvaihteessa uusin sopimuksen Helsingin energian kanssa ja hinta on ~5,6snt/kwh.
Nall3 ja muillekkin: Naapurin n.50" taulutelkkarin huomaa hyvin kun matkaa ruokapöydästä naapurin tv:lle 10-15m. Ihan ei tekstitystä erota :D Eipä ole ennen keittiössä tullut tvtä katsottua... Vieläkun jonkun yleiskaukon hommaisi :D
Ja sitten asiaan! Sähkönsiirto hinta tulee siis aina sähköverkon haltijalta ja Peten ja minun tapauksessa se on Kuopion Energia (2,82snt/KWh + 2,095snt sähkönsiirtovero)
Ja sitten asiaan! Sähkönsiirto hinta tulee siis aina sähköverkon haltijalta ja Peten ja minun tapauksessa se on Kuopion Energia (2,82snt/KWh + 2,095snt sähkönsiirtovero)
Onhan tuo sähkönhinta vähän pompsahtanu, taas. Itellä on kaksivuotinen soppari erään ruotsalaisen nimeltämainitsemattoman sähköyhtiön kanssa. Sopimus erääntyy keväällä. Pari vuotta sitten kWh:n hinta oli 5,4snt, perusmaksu 0eur + siirtomaksu. Nyt ei juuri alle 6snt saa mistään... Ite oon kilpailuttanu sähkön kun se on niin helppoa. KLICK
Kilpailutus sähkön kanssa on jees. Voi valita jopa mimmoisen tuotteen ostaa, jos oma sähköyhtiö ei moista tarjoa. Vertailukin on kohtuuhelppoa. Siirron tosiaan veloittaa aina oma verkkoyhtiö, itse sähkön hinnan sitten se "toimittaja". Onhan tuo vähän semmoista "virtuaalista" tuo sähkön myyntihomma kun johdot pysyy samoina, mutta ideana kuitenkin toimiva.
No kuitenkin... itselleni aikanaan Suomen Energiayhtiö soitteli ja teki samantyyppisen tarjouksen kuin aloittajalle. Tartuin tietämättömänä tarjoukseen. Määräaikaisen (lue kiinteähintaisen) sopimuksen jälkeen tuli melkeen kuukauden välein kolme "hinnat nousee"-lappua. Siinävaiheessa oma tuttu turvallinen energiakauppias oli taas jo paljon edullisempi.
Suo siellä, vetelä täällä siis välillä. Varsinkin tuon SEY:n kanssa. Kannattaa toki pyytää omasta yhtiöstäkin välillä tarjouksia sähköstä. Minä sain hyvän määräaikaisen paketin ihan soittamalla, kun "valittelin" että pitäisi saada halvempaa sähköä. Sitten on muille sähkökaupustelijoille (esim SEY) helppo sanoa puhelimessa, että määräaikainen sopimus, ei pysty vaihtaan kesken kauden. Puhelu on lyhyt tuolloin. :)
No kuitenkin... itselleni aikanaan Suomen Energiayhtiö soitteli ja teki samantyyppisen tarjouksen kuin aloittajalle. Tartuin tietämättömänä tarjoukseen. Määräaikaisen (lue kiinteähintaisen) sopimuksen jälkeen tuli melkeen kuukauden välein kolme "hinnat nousee"-lappua. Siinävaiheessa oma tuttu turvallinen energiakauppias oli taas jo paljon edullisempi.
Suo siellä, vetelä täällä siis välillä. Varsinkin tuon SEY:n kanssa. Kannattaa toki pyytää omasta yhtiöstäkin välillä tarjouksia sähköstä. Minä sain hyvän määräaikaisen paketin ihan soittamalla, kun "valittelin" että pitäisi saada halvempaa sähköä. Sitten on muille sähkökaupustelijoille (esim SEY) helppo sanoa puhelimessa, että määräaikainen sopimus, ei pysty vaihtaan kesken kauden. Puhelu on lyhyt tuolloin. :)
Jep, eipä tuosta koidu selvää säästöä ja muutenkin vähän erikoiselta puljulta vaikuttaa. Googlettamalla tulee firmasta lähinnä huonoja kokemuksia...
Ja jatkossa tuli tosiaan kaksi sähkölaskua. SEY:ltä toinen ja Kuopion energialta toinen.
Gorro: Jep! Hyvin aina loistaa pimeellä sieltä se 50" paneeli :D
Ja jatkossa tuli tosiaan kaksi sähkölaskua. SEY:ltä toinen ja Kuopion energialta toinen.
Gorro: Jep! Hyvin aina loistaa pimeellä sieltä se 50" paneeli :D
Meillekin soitettiin kesken kauppareissun, ensin emännälle joka tokaisi heti ettei kiinnosta ja seuraavaksi soi minun puhelin. Lupasivat vähintään 5% halvemmalla mitä sähkön nyt saan, mutta kun pyysin tarjouksen kirjallisena niin vastaus oli tyyliin "en pysty mitään virallista tarjousta kirjallisena laittaa, mutta voi sähköpostiin jotain kirjotella".
Eilen kun vertailin hintoja niin ihan samoihin hintoihin sähkö tulee kuin nytkin, mutta juurikin tuolla ilmaisella ensimmäisellä kuulla taitaa tuo 5% tulla. En periaatteestakaan lähde vaihtamaan jollei tarjousta pysty "virallisesti" kirjallisena antamaan.
Eilen kun vertailin hintoja niin ihan samoihin hintoihin sähkö tulee kuin nytkin, mutta juurikin tuolla ilmaisella ensimmäisellä kuulla taitaa tuo 5% tulla. En periaatteestakaan lähde vaihtamaan jollei tarjousta pysty "virallisesti" kirjallisena antamaan.
mulle tuli n. vuosi sit samalainen puhelu "saat meiltä edullisemmat hinnat kun mitö nyt on käytössä" sit kysyin että paljon halvemmat ne olis jatkossa? "n.5% halvemmat" sit meinas tulla nauru kun se nainen ei edes kysyny mikä hinta mulla on nyt niin miten se voi luvata että tulis halvemmaks? :D
ja vaik tuliskin se 5% ale niin hirveä ero jos nyt on n.6sent. niin jatkossa olis 5,7 :D
ja vaik tuliskin se 5% ale niin hirveä ero jos nyt on n.6sent. niin jatkossa olis 5,7 :D
niin ja tuo laskutus oli toinen homma, nyt saan 3kk välein yhden laskun niin jatkossa tulis 3kk välein se siirto maksu ja 2kk välein tulis SE:sta eli olis aika sekaisin milloin on tulossa mikäkin lasku ja kun ne ei tulis yhtä aika olis melko hankala tarkistella onko samat lukemat kummallakin, vai veloittiko nykyinen esim joulukuusta 100kw ja sit SE 2356kw :D
Mitenkäs toi vertailu menee, kun ite saan erilaisen tuloksen
tästä >
http://www.sahkonhinta.fi
verrattuna tähän>
https://www.vaihtovirta.fi/alku.htm
Tuloksena on ekassa vaihtoehdossa Market Energia Sähkönmyynti Oy, about 200€/ vuosi halvempi kuin nykyinen sähkön siirtävä oma yhtiö.
Toisessa vertailussa tulee Turku Energia Oy 57€/ vuosi halvempi, kumpikin toistaiseksi voimassa olevalla sopparilla ja samoilla kulutuslukemilla.........
Toisaalta ainahan vois ajatella tukevansa omaa paikallista yhtiötä, ainakin meillä on tosi hyvässä kuosissa ollut sähkön saanti, ei juuri pitkiä katkoksia ole ollut niinkuin näinä päivinä on saanut uutisista kuulla.
Mutta olis 200egulia kumminkin iso raha meikäläisellä, käyttöä löytyis kummasti!!
tästä >
http://www.sahkonhinta.fi
verrattuna tähän>
https://www.vaihtovirta.fi/alku.htm
Tuloksena on ekassa vaihtoehdossa Market Energia Sähkönmyynti Oy, about 200€/ vuosi halvempi kuin nykyinen sähkön siirtävä oma yhtiö.
Toisessa vertailussa tulee Turku Energia Oy 57€/ vuosi halvempi, kumpikin toistaiseksi voimassa olevalla sopparilla ja samoilla kulutuslukemilla.........
Toisaalta ainahan vois ajatella tukevansa omaa paikallista yhtiötä, ainakin meillä on tosi hyvässä kuosissa ollut sähkön saanti, ei juuri pitkiä katkoksia ole ollut niinkuin näinä päivinä on saanut uutisista kuulla.
Mutta olis 200egulia kumminkin iso raha meikäläisellä, käyttöä löytyis kummasti!!
Turku Energia hoitaisi jatkossa silti jakelun, joten mikään ei muuttuisi esim niiden katkojen suhteen.
Mulla on ostosopimus jonkin kainuulaisen firman kanssa, ja silloin kun jokin katko on ollut, on se aina ollut myös Turku Energian ostoasiakkailla. Kortteleita pimenee kerralla, valikoimatta keneltä sähkösi ostat.
Mulla on ostosopimus jonkin kainuulaisen firman kanssa, ja silloin kun jokin katko on ollut, on se aina ollut myös Turku Energian ostoasiakkailla. Kortteleita pimenee kerralla, valikoimatta keneltä sähkösi ostat.
Tuo www.sahkonhinta.fi on virallinen sivusto, eli Energiamarkkinaviranomainen on velvoittanut sähkönmyyntiyhtiöitä ilmoittamaan tarjoushintansa virastolle.
Market Energian osalta kannattaa huomioida että sopimus on sähköpörssin hintaan sidottu- eli ajankohdasta riippuen hinta voi muuttua reilustikin ja edullisuus muihin verrattuna samaten
Itse sähkön kilpailutus on helppoa eikä siitä koidu mitään muuta negatiivista muutosta kuin tuo aikaisemmin mainittu 2 laskua. Nykyään on myös poistettu rajoitukset sille kuinka usein voi vaihtaa toistaiseksi voimassa olevaa sopimusta ilman ylimääräisiä maksuja.
Market Energian osalta kannattaa huomioida että sopimus on sähköpörssin hintaan sidottu- eli ajankohdasta riippuen hinta voi muuttua reilustikin ja edullisuus muihin verrattuna samaten
Itse sähkön kilpailutus on helppoa eikä siitä koidu mitään muuta negatiivista muutosta kuin tuo aikaisemmin mainittu 2 laskua. Nykyään on myös poistettu rajoitukset sille kuinka usein voi vaihtaa toistaiseksi voimassa olevaa sopimusta ilman ylimääräisiä maksuja.
-
- -
- Viesti:
Sähkön kilpailuttaminen onnistuu täällä http://www.skapat.fi/ . Skapat hoitaa kaikki toimenpiteet asiakkaan puolesta, eli sopimuksista ja neuvotteluista ei tarvitse itse huolehtia.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”