AHU 66 KW piristäminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Amisaatu
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 24.11.2010 18:59
Auto: Audi a4

AHU 66 KW piristäminen

ViestiKirjoittaja Amisaatu » 24.11.2010 21:23

Hei, olisi tarkoitus piristää tuollaista vm 95 audi a4 sta joka on sillä 66 kw n ahu koneella, ajettu vähän reilu 400k. Ensimmäiseksi olisi tarkoitus vaihtaa turbo ja ajattelin sitä finturbolta saatavaa GT 15/20, VIRITYS TURBO VAG 90 hv turboa (muita ehdotuksia?). Minkä laisiin tuloksiin päästäisiin ilman suuttimiin ja vakio ohjelmaan koskemista ja onko siinä mitään järkeä, ja entä pelkällä ohjelman muutoksella ilman suuttimien vaihtoa ja sitten molemmilla. Tarkoitus ei olisi repiä mitään hulluja tehoja, vaan kyllä joku 130 hv piisaisi.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43
Auto: audi a4 b6 1,8tq

ohjelma

ViestiKirjoittaja mza_ » 24.11.2010 21:47

110-115 pääset ahulla pelkällä softalla 130 kun laitat 110 hp suuttimet. Ja haulla löytää kaikenlaista jännää..

mihail

Amisaatu
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 24.11.2010 18:59
Auto: Audi a4

ViestiKirjoittaja Amisaatu » 24.11.2010 22:17

Ok ,ajattelin vaihtaa tuon turbon siksi kun tuntuu että se on tullut kohta tiensä päähän, ja vakio turbo ja tuo viritys turbo ovat melkein samanhintaaset ja jos joskus nälkäkasvaisi syödessä niin olisi sitten turbon puolesta ainakin vähän enempi viritys potentiaalia :)

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16
Auto: Passat cc 2.0Tdi 125kw -09, Passat Variant 2.0Tdi Bluemotion 103kw -13

ViestiKirjoittaja TDIT » 27.11.2010 17:21

Kyllä ehdottomasti uusi ohjelmapäivitys turbon vaihdon jälkeen. Saadaan se paras mahdollinen toimivuus sille. Vakio suuttimet ei taida ihan riittää 130hv tehoille, jos oon ihan väärässä niin joku voi oikaista.

-VariAntti-
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Auto: Superb Combi 4x4 2.0 tdi

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 27.11.2010 18:30

Se on helppo tietysti tähän todeta että laita vaan suoraan se 17/20 ja sitten kun rahoja on niin 0.260 suuttimet ja välijäähy ja putkisto ja 3bar map jne... Sitten ohjelma kun kaikki kasassa. Toimii se joinkin vakio-ohjelmallakin :) Ja kytkytinremppa suht edullinen ku on vakiona se kiinteä vauhtis...

Tonza1
-
Viestit: 3
Liittynyt: 17.4.2019 11:51

Re: AHU 66 KW piristäminen

ViestiKirjoittaja Tonza1 » 17.4.2019 14:20

Jatko kyselyä tähän aiheeseen ja samaan 66kw AHU moottoriin, monesti täällä lukenut vakio softalla ajosta, patentti virityksillä ja kuulemma menestyksellä.

Toimisikohan asia sitten niin, että vaihtaisin gt15/17 ahtimen ja evry-mod, sekä ahdot bleedaamalla kohdilleen, tuleeko noin mitään ja harkinnassa suutin kärjet uusia, olikohan ebay ja noi. 0.260 kärjet, saako toimimaan budjetilla, eli ilman ohjelmaa, ohjelmointi myös harkinnassa, riippuen kuinka innostuu.

pertti108
-
Viestit: 597
Liittynyt: 22.9.2009 22:16
Auto: AGR made in spain

Re: AHU 66 KW piristäminen

ViestiKirjoittaja pertti108 » 17.4.2019 21:04

Saahan sen toimimaan paljo vakiota pirteämmin budjetillaki. Mutta ei se sillon hyvin tai taloudellisesti toimi, pirteämmin kyllä. Kai se softa on semmosten juttujen ku pakolämmöt, pakopaineet, kotelopaineet jne takia yleensä laitettu. Ilmanki tosin pärjää. Evry ja bleedaus on se perus kaava.. Nuilla 0.260 suuttimilla suosittelen viimeistään sitä softaa, koska niillä ja evryllä saat sulamaan koko moottorin yheksi köntiksi.

Tonza1
-
Viestit: 3
Liittynyt: 17.4.2019 11:51

Re: AHU 66 KW piristäminen

ViestiKirjoittaja Tonza1 » 20.4.2019 19:48

Kiitoksia Pertti infosta.

Huomasin että suuttimet meni mönkään ketjua lukiessa, kyseessä siis hiukan suuremmat ei 0.260 kuitenkaan.

Kun ei kukaan tuota passattia pois osta, niin pitää kesäksi koittaa jotakin mukavuutta tuohon AHUun.

Tino.O
-
Viestit: 25
Liittynyt: 26.4.2018 22:08

Re: AHU 66 KW piristäminen

ViestiKirjoittaja Tino.O » 21.4.2019 1:04

Entisestä ahusta seuraava omistaja penkitti pyöriltä 187hv 380nm 1.8bar paineilla. Tämän rakensin budjekti versioksi aikoinaan. Osina omavalmiste pakosarja ja td04-14t turbo bensa volvosta, 6x0.216 reikäiset suutinkärjet kiina, välijäähdytin keskellä keulaa hiukan vakiota isompi tehty scanian välijäähystä. Polttoaine puolella facetin pumppu linjassa vakio syöttöpumppu. V-tech merkinen perunalastu/potikka. Pakoputkena 3" dp ja jatkona 60.3mm rst yhdellä vaimentimella.

Tonza1
-
Viestit: 3
Liittynyt: 17.4.2019 11:51

Re: AHU 66 KW piristäminen

ViestiKirjoittaja Tonza1 » 21.4.2019 15:20

Kiitos tästä!

Kaverin kanssa ehkä saadaan jotain aikaseksi.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

© since 2000 - ffp