Transporter T5 63kw lastutus kokemukset ja suositukset

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kadett_gsi
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.7.2003 10:03

Transporter T5 63kw lastutus kokemukset ja suositukset

ViestiKirjoittaja Kadett_gsi » 1.10.2010 13:39

Olisi tarkoitus hiukan piristää VW Transporter -07 1.9 63kw pakua. Nyt mittarissa 80tkm.

Onko kertynyt kokemusta ja suosituksia eri lastutuksista ja mitenhän kytkin & vautipyörä kestää vääntöjä?

karala lupaa 136hv/300nm, kuulostaa vaan aika reilulta lisäykseltä vakiotehoihin..

Kadett_gsi
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.7.2003 10:03

ViestiKirjoittaja Kadett_gsi » 6.10.2010 10:55

ei taida olla kellään lastutettua transportteria? Olisi kiva kuulla kokemuksia ennen kuin vien pajalle.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 6.10.2010 11:03

Eikö noissa ole tuo kytkinpolitiikka sen verran heikko ettei vääntöjen kans ainakaan kannattane hullutella...

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 6.10.2010 11:06

.
Voipi olla maailman eniten lastutettu dieselimoottori.
Kaikki mahtaa osata ja tietää, mitä tuosta voi ottaa ja mitä ei.
Helppo ohjelma.

Kadett_gsi
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.7.2003 10:03

ViestiKirjoittaja Kadett_gsi » 6.10.2010 11:11

kiitos näistä tiedoista.

Paljonko tuon kytkimen kannalta sitten kannattaisi ottaa maksimissaan vääntöjä koneesta?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.10.2010 10:50

Olen rajoittanut tehot n. 125 heppaan koska muuten ahtopaineet karkaa isommilla vaihteilla ja ahdinhan ei siitä kauheasti tykkää.

Löytyy bolt-on ahdinta joka mahdollistaa muuten vakio-osilla 160 hv, suuttimethan tuossa on vakiona ihan mukavan kokoiset.

Vääntöä ei tosiaan kannata paljon yli 300:a laittaa vakio-osilla. Isolla ahtimella vääntökäyrästä saa kyllä mukavan laajan...

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 7.10.2010 17:58

omassa 63kw(axb) versiossa on vähän "rajumpi" ohjelma ja 148/345nm löyty penkissä voimanpaskaa. Kytkin jytäjää(pohjaa?) täyskaasulla vedätettäessä. ohjelma tehty 20tkm kohalla.nyt mittarissa noin 160tkm eikä moottorin puolesta mitään ongelmaa ainakaan vielä. toki yksi vetarin sisäspoori korkkasi vähän alta satkun. lainatakseni topikkia oliko näihin saatavan valeolta jäykkää kytkin/vauhtis pakettia. osanumeroista kiitokset jos löytyy...

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 7.10.2010 19:04

Kyllähän sen vähän enempi tai vähempi saa ilman kauheeta vääntöäkin.

Sama auto tuo 1.9PD 82hv/102hv, siksi tuo 135hv voipi tuntua kovalle lisäykselle 82hepan malliin kun taas 102hv malliin se onkin vaan normi setti.

Taitaapi nuo hantin vetokepin oireet olla joka portterissa paitsi kaikilla raapivissa.

Kadett_gsi
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.7.2003 10:03

ViestiKirjoittaja Kadett_gsi » 5.11.2010 15:24

No nyt on pakussa ohjelma sisässä, mukavasti liikkuu.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 5.11.2010 17:08

Missä ohjelmointi tehtiin? Mitattiinko ennen ja jälkeen ohjelmoinnin?

Kadett_gsi
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.7.2003 10:03

ViestiKirjoittaja Kadett_gsi » 6.11.2010 9:20

Powerflash Oulussa, Karalan softa. Ei mitattu tehoja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa