1,6td Jettaan Venton 1,9td moottori

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

aaztd
-
Viestit: 17
Liittynyt: 1.6.2010 12:43

1,6td Jettaan Venton 1,9td moottori

ViestiKirjoittaja aaztd » 30.8.2010 19:23

Terve!

Elikkäs.. Pitemmän aikaa on ollu suunnitelmissa että vaihtais Jetasta koneen hieman nykyaikaisempaan ja tehokkaampaan.. Kone siis 1,6td (ilm. malliltaan RA(?)) ja Venton 1,9td (AAZ(?)) moottoria oon suunnitellut tilalle.. Onko kovasti värkkäämistä että ks. koneen saa kiinni ja pelaamaan oikein? Tarkoitus olisi siis ostaa semmoinen kone jossa ei ole egr-venttiilisysteemeitä ja "ajonesto"solenoidia tms.. (Jetta siis on -91 vuosimallin FLAIR ja kone tulisi jostain -92-94 Ventosta).

Kuvia, kokemuksia ja tietoa peliin jos jollain vain olisi niin saisi Jetankin takaisin liikenteeseen. :)

Hakuakin koitin käyttää mutten oikein varmaa tietoa löytänyt.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 30.8.2010 19:52

Bolt-on hommaa mikäli jetassa on ne CE2 sähköt eli hätävilkku rattiakselissa/viiksissä

aaztd
-
Viestit: 17
Liittynyt: 1.6.2010 12:43

ViestiKirjoittaja aaztd » 31.8.2010 0:26

Kyllä jetasta löytyy rattiakselista hätävilkun nappi. :) Pitäneepä alkaa metästelemään konetta.. Mites kytkin sun muut, kun huoltokirjan perusteella tuohon Jettaan on joku aika sitten uusittu Sachin täydellinen kytkinpaketti että käykö ks. osat aaz koneeseen? Passaako Jetan loota aaz koneen perään suoriltaan?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 31.8.2010 6:23

käy laatikko ja kytkin kannattaa laittaa siitä aaz:sta koska siinä on isompi kytkin

aaztd
-
Viestit: 17
Liittynyt: 1.6.2010 12:43

ViestiKirjoittaja aaztd » 31.8.2010 8:25

Jees niin kai sitä pittää laittaa.. Mites sitte sen kunkkupultin kans, että kannattaako se samalla vaihtaa kun konetta vaihtelee? (ja tietenkin jakopäänhilut samalla)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 31.8.2010 8:59

virallisesti huolto-ohjelman mukaan jakopäänremppaan kuuluu kunkkupultin vaihto. Saattaa tulla jakoremmin ja kiristäjäpaketin matkassa. Näin muistelisin jollaki merkillä olis ollu

aaztd
-
Viestit: 17
Liittynyt: 1.6.2010 12:43

ViestiKirjoittaja aaztd » 18.1.2011 18:25

Jatketaampa asiaa, kun nyt ois ilm. -96 vuosimallin vento tiedossa, onko kukaan sovitellut tuommoisen 1,9td moottoria Jettaan? Tuossa moottorissa näkyi olevan jo hiukan tuota sähköäkin syöttöpumpun tienoilla joka käsittääkseni tarkoittaa sähköistä ennakonsäätöä tms.?

Onko aivan toivoton homma koittaa vaihtaa tuosta kone Jetsoniin ja saada se vielä pelaamaankin? Kyselyikä..

Terv: Juho.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 18.1.2011 19:50

Ja multa löytyy 02A-vaijerilaatikko sitten kun se tehonhinku iskee eikä 020:ssa pysy enää perämurikan niitit paikoillaan. Samalla saat laittaa myös 228mm kytkimen niin ei lipsu.

aaztd
-
Viestit: 17
Liittynyt: 1.6.2010 12:43

ViestiKirjoittaja aaztd » 18.1.2011 21:43

Käsittääkseni G3 1,9TDI (-97) Golffissa on vaijerilaatikko, joten semmoinen löytyy kyllä kotosalta.. :)

Mutta mites on, saako jetassa tuommosen koneen tuolla pumpulla pelaamaan vai pittääkö pumppu vaihtaa? Meneekö muuten suoriltaan?

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 19.1.2011 15:50

Voisiko siihen ennakonsäätösolenoidin paikalle vain modifioida vaijerin kiinnityksen? Ajoneston joudut luonnollisesti disabloimaan Venton syöttöpumpusta.

AT5nok
-
Viestit: 56
Liittynyt: 7.12.2009 13:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja AT5nok » 8.2.2011 6:02

T3 Trp:ssä sain sen kylmäkäynnistysvivun toimimaan auton alkuperäisellä vaijerilla, Motonetista vaan sopiva "vaijerilukko".
Käynnistyksen esto fyysisti irti ja sen alta löytyy sammutussolenoidi. Muut johdot vaan teipillä siististi nippuun.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa