passat 2.5 tdi v6 -99 savuttaa paljo eli runsaasti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

passat18tv
-
Viestit: 42
Liittynyt: 7.12.2008 9:50

passat 2.5 tdi v6 -99 savuttaa paljo eli runsaasti

ViestiKirjoittaja passat18tv » 6.8.2010 20:27

Eli alkoi tupruttaa harmahtavaa usvaa tientäydelt, yhden suuttimen ympäriltä märkä ja kun pyyhkäsee sen ja käy lenkin niin uudestaan kosteana.

Uus ilmansuodatin ja muutamankuukauden vanha polttoainesuodatin ja ilmam.mittari.

voisko tuohon suuttimeen vaihtaa tiivisteitä ja miten?

Vag-com on postissa tulossa ja menee varmaan tarpeeseen :)

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 6.8.2010 20:32

Suutin luultavasti vuotaa. En ajaisi ennen ku suutin on kunnostettu/vaihdettu.
Sulannut mäntä olisi tulos, jos jatkais ajelua.

passat18tv
-
Viestit: 42
Liittynyt: 7.12.2008 9:50

ViestiKirjoittaja passat18tv » 6.8.2010 20:40

Mitäs nuo kustantaa uutena ja onkos pahahomma ite vaihtaa tiivisteet tai kokosuutin?
Tai mitäs velottavat liikkees? Pitäs ensviikol kummiski olla auto ajos!

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 6.8.2010 21:05

Ei o havaintoa hinnasta, mut yleensä muutamia satasia / suutin. Tämähän on vaan
mutuilua, et vika olisi siinä. Muutama tuntihan siin vierähtää kun suuttimen vaihtaa.
Ei mikään mahdonton homma, vähän työläämpi vain kuin rivikoneissa. Vuotava suutin
kyl toisaalta antaa mun mielestä enempiki mustaa savua kuin harmaata. Tuleeko sitä
harmaata koko ajan kun kone on käynnissa ja ajossa?


Pitää nyt viel kysyä et haiseeko se harmaa diiselikatkulla vai esim. öljylle tai jollekin
muulle nesteelle?

passat18tv
-
Viestit: 42
Liittynyt: 7.12.2008 9:50

ViestiKirjoittaja passat18tv » 6.8.2010 21:26

Ei haise öljylle ja on sellasta harmahtavaa ja tuossa ku tasakaasul ajo 60 niin savutti ja kun käytti vapaalla ja polkasi niin tuprautti ja meni vähänmatkaa ettei savuttanut ja taas alkoi savuttaa. Vapaalla ku rullasi niin ei ainakaan taustapeileistä näkyny savutusta.
Pari kertaa kun käytti kierroksia korkeammalla niin hellitti vähäksi aikaan.

Aikasemmin on tuota savutusilmiötä ollut kun on pysähtynyt liikennevaloihin,mutta on loppunut,ku on vähä rivakammin lähtenyt liikenteeseen.

Lähtee hyvin käyntiin ei starttauta.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 6.8.2010 21:32

Vähä kertois kyl ettei aine pala täysin hyvin. Jotain mitä voi koittaa olis et ottaa
muutaman anturi piuhan irti ja kattoo vaikutusta sit. Maf voi käyttää irti ja anturisuuttimen piuha irti ja koettaa ajoa.

passat18tv
-
Viestit: 42
Liittynyt: 7.12.2008 9:50

ViestiKirjoittaja passat18tv » 6.8.2010 21:46

Pitää huomenna katsella ja soitella pörhölle,et löytyiskö tiivisteitä nuihin suuttimiin!

passat18tv
-
Viestit: 42
Liittynyt: 7.12.2008 9:50

ViestiKirjoittaja passat18tv » 16.8.2010 16:36

Tuli pr dieselilt huollosta ja olivat suutinputkeen vaihtanu pari tiivistettä ja ottanut egr:n pois käytöstä.

Tällähetkel toimii ainakin ihan moitteita!

passat18tv
-
Viestit: 42
Liittynyt: 7.12.2008 9:50

ViestiKirjoittaja passat18tv » 16.8.2010 22:09

Samanlailla se suutin näköjään valskaa löpöä ja kerran vähäsen pölläytteli perkl... valohoito

passat18tv
-
Viestit: 42
Liittynyt: 7.12.2008 9:50

ViestiKirjoittaja passat18tv » 28.8.2010 11:03

Eli vikana oli tukkeutunut huohotin joka keräs painetta yläkertaan ja vuosi sitten öljyä suuttimen juuresta olevasta tiivisteestä. Vaihoin sitten ite nuo ylivuotoletkut,olivat aika hapraita. Ja taas mennään :)

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 28.8.2010 11:06

Ihan vinkkina voisit selvittää itselleen löpön ja öljyn eron. ;)

passat18tv
-
Viestit: 42
Liittynyt: 7.12.2008 9:50

ViestiKirjoittaja passat18tv » 29.8.2010 13:37

Ei siinä jos tavallinen tallaaja erehtyy,mut ammattilainenki meni samasta :)

Kyllä se löpöki menee mustaksi ja tahmeaksi ku venakopan päälle vuotaa ja ottaa kaiken paskan mukaansa. Huomasin ku vaihdoin ne ylivuotolekut.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 29.8.2010 17:56

Kyllä mulla ku löpö oli kannen päällä, niin koneen haistoi kyllä monen kymmennen metrin päähän :D

Jardell
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.11.2005 19:55

ViestiKirjoittaja Jardell » 29.8.2010 18:39

Kyllä mulla ku löpö oli kannen päällä, niin koneen haistoi kyllä monen kymmennen metrin päähän :D
'



juu itellä kyllä sama....

Ite kyllä vaihtaisin tossa kohtaa "ammattilaista" jossej öljyä erota naftasta..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa