Passat 2.0TDI Sammuu ajossa --KORJATTU--

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Samx
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.6.2010 10:30

Passat 2.0TDI Sammuu ajossa --KORJATTU--

ViestiKirjoittaja Samx » 4.6.2010 12:04

Elikkäs kyseinen Passat (2.0TDI BKP) tekee sen, että se sammuu kesken ajon hehkun merkkivalon vilkutuksen kanssa. Lähtee kyllä käyntiin kun hetken päästä käynnistää ja toimii normaalisti. Nyt sitten sain kapulan (MemoScan U585) jolla sain luettua vikakoodit ja kyseinen laite antaa seuraavanlaisen ilmoitukset viaksi:

"Supply voltage A for injectors: Circuit malfunction: P1040
Output dose not sw./short to positive"

Tuo P1040 viitannee 1.sylinteriin vai olenko oikeassa. Mutta kysymys kuuluukin, onko kyseessä suutinvika vai mikä? Apua kaipailen, kun hieman noviisi näissä vikakoodihommissa.
Viimeksi muokannut Samx, 18.6.2010 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 4.6.2010 16:06

Suattaapi olla pumppareitten johtosarjassa hässäkkää, 136e johtosarja eli halvempi kokeilu!

pakkeri
-
Viestit: 38
Liittynyt: 3.9.2004 15:00

ViestiKirjoittaja pakkeri » 5.6.2010 11:30

Noissa suuttimen ohjaus eculta tapahtuu miinusta pätkimällä. Plussa on jatkuva. Koodin perusteella joku suutin oikosulkee miinusohjauksen plussaan, toisin sanoen suuttimen virtapiirin vastusarvo on ecun mielestä reilusti pienempi kun pitäisi.

Johtosarja se ei mun logiikan mukaan voi olla, koska jos ohjaus/miinus johdoista joku ottais maihin, ei tulis short to B+ herjaa, ja jos jatkuva plussa ottais maihin, tulisi varmaankin jotain muuta kun short to B+. Todennäköisin syy on, kuten koodi antaa ymmärtää että joku suutin on sisäisesti oikosulussa hetkittäin.

Keskustelua lontooksi.
http://www.bba-reman.com/forums/Topic93664-1-1.aspx

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 5.6.2010 13:04

Ja Siemens PPD-systeemi kai tässäkin?

pakkeri
-
Viestit: 38
Liittynyt: 3.9.2004 15:00

ViestiKirjoittaja pakkeri » 5.6.2010 14:03

Siemens on aina siemens, vai miten se meni..

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_352.pdf

03G130073D tai DX Sinne kaiketi kuuluu. Ebay.de?

Samx
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.6.2010 10:30

ViestiKirjoittaja Samx » 6.6.2010 22:00

Suuret kiitokset asiantuntevista vastauksista. Jospa nollais ton vikamuistin vielä ja tarkkailis tilannetta. Sen verta arvokkaita nuo suuttimet. Saiskohan yleismittarilla selville mikä suutin temppuaa. Tuolla "lontoon" foorumilla olikin tuosta resistanssin mittauksesta, mutta miten lie kun vika ei ilmene koko aikaa. Eli näkyyköhän tuota poikkeamaa resistanssissa.. Täytynee kokeilla kunhan kerkiää.
Viimeksi muokannut Samx, 7.6.2010 8:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 6.6.2010 23:31

Vastaavan ongelman teki -06 2.0TDI passat kun polttoaineen siirtopumppu oli finaalissa. MUTTA se ei antanut mitään vikakoodeja. Eli oireet: kävi tyhjäkäyntiä vaikka kuinka kauan, mutta sammui aina ajosta varsinkin hieman raskaammain ajettaessa. Aluksi epäiltiin suuttimia tai johtosarjaa, mutta joku viisas keksi tuonkin. Erona kyllä että mitään vikakoodeja ei löytynyt. Oli alkupään uuskorinen farkku.

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 7.6.2010 10:38

Mulla -06 1.9 tdi,sammu myös ajosta aivan suoraan,syy:polttoainepumppu.Oireili aiemmin pitämällä epämääräistä hurinaa toisinaan,välillä hurinaa ei kuulunut.Teki tosin kerran vaan stopin,joutui hinaamaan "varikolle",onneksi meni myyjäliikkeen takuuseen.Nyt pelittää kun uusi pumppu kiinni.Ei muuta kuulemma ollut vikana.

Samx
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.6.2010 10:30

ViestiKirjoittaja Samx » 18.6.2010 22:54

Niinhän siinä sitten kävi, että auto jätti tienposkeen ja ei enää suostunut käyntiin. Siitä sitten hinaus korjaamolle ja uusi 1 sylinterin suutin, sekä johtosarja. Oli siis se suutin oikosulussa, kuten Pakkeri yllä jo aiemmin analysoikin. Ovat kyllä ihanan kalliita nuo suuttimet. 570e/kpl.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 19.6.2010 9:22

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=133459&highlight=
Tuota voi lueskella seuraavan suuttimen pimenemistä odotellessa.

jalospentti
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 21.3.2012 13:55

ViestiKirjoittaja jalospentti » 21.3.2012 14:03

Lueskelin tätä aihetta kun omassa kärryssä oli vastaavat oireet. Syy löytyi kuitenkin kampiakselin asentoanturista eli voisiko kutsua kierroslukuanturiksi. Hintaa anturilla oli 90€ mutta työ maksoi julmasti kun ovat rakentaneet moottorin sen anturin ympärille. Toki tälle vialle oli oma koodinsa, ja muita vikakoodeja ei antanut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 144 vierailijaa