Golf 3 cabriolet:n sähkökaton kanssa ongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

Golf 3 cabriolet:n sähkökaton kanssa ongelma

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 3.6.2010 16:46

Tuli tässä nostettua Golfin kattoa ylös, niin aivan normaalisti lähti tulemaan kunnes ihan loppuhetkillä ennen kiinni menemistä katto rysähtikin alas ja sitten kun kokeilin sitä nostaa sähköllä niin hydrauliikkapumppu pyörikin vain tyhjää pienen metallisen sivuäänen kanssa. Olisiko hydrauliikkapumpun sisältä siis pudonnut jokin ratas toiselta kun kuitenkin pumppu pyörittää ? Kaikki johdot, letkut & öljyt on reilassa ja käsin avaaminen toimii kyllä nyt, kun venttiilin laittaa käsikäyttöasentoon. Luin muusta ketjusta, että jokin potkuri olisi hajonnut pumpusta kun oli ollut samantapainen vika. Räjäytyskuvaa olisin vailla, että näkisi kehtaako tuota lähteä itse purkamaan, itse en löytänyt ja en mielellään lähtisi tilaamaan mistään eBaystakaan niitä.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 7.7.2010 10:53

Sain vihdoin räjäytyskuvat ja eihän tuo niin monimutkaiselta näytäkään kuin luulin, mutta mitä epäilisitte olevan hajalla/pois paikaltaan ennenkuin lähden purkamaan pumppua ?

Kuva

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 7.7.2010 17:08

Epäilisin nimenomaan tuota pumppua. Eipä siellä juuri muu vika voi olla, jos hydrauliöljyt on pysynyt järjestelmässä sisällä.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 7.7.2010 19:24

en nyt ihan tarkkaan muista tuota rakennetta, mutta olikohan tuo 1B joku "juoksupyörä" pumpulle..? "lever for oil pump"; sanoo etka. Voisikohan vika olla sitten siinä?
Itselle tuli aikoinaan uusittua tuo 1A; eli "repair kit oil container", kun vuosi hieman oljyä ulospäin järjestelmästä.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 7.7.2010 21:56

^ Hyvä tarkennus :D
Eli ei kannata tuota koko sähkömoottoria alkaa ensitöiksi purkamaan osiin. Etköhän selviä juuri tuon 1B Hebelin vaihdolla, kun sähkömoottori pyörii, öljyt pysyy sisällä, painetta ei tule suuntaan, eikä toiseen, jolloin katto ei pumpun voimilla liiku, mutta käsikäytöllä kyllä.

ringali
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.5.2007 12:53

ViestiKirjoittaja ringali » 20.2.2011 12:25

mulla oli omassa juurikin samanmoinen vika. Hydraulimoottorin ratas ei pyörinyt vaan akseli surras tyhjää. Tuttu koneistus taitoinen hydrauliikka hemmo sorvas sinne jonku uuden osan (tarkemmin en valitettavasti tiedä/muista) ja sillä se alko pelaamaan.

Kyllä tuommosen siis uskaltaa purkaa, ja mulla korjaukseen oli menny kuulemma 1h sorvaamisten kera.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 38 vierailijaa