Kone hajoamassa? '99 Passat V6 TDI. Savuttaa hetkittäin.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

sofverb
-
Viestit: 28
Liittynyt: 16.3.2010 10:22

Kone hajoamassa? '99 Passat V6 TDI. Savuttaa hetkittäin.

ViestiKirjoittaja sofverb » 20.3.2010 17:22

Savuttaa aika lailla hetkittäin, öljyä ei ole kyllä paljon mennyt (lämmin kone), loota ei kiihdytyksessä tahdo vaihtaa 3->4 (öljynvaihto auttaisi? ) Ehkä vähän tehot tuntuvat olevan hukkateillä.. onko jollakin kokemusta ko. tapauksesta / autosta ???

-99 Passat TDI V6 4motion tiptronic aj. 302000km

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 20.3.2010 18:17

Vähä vois olla topikin otsikko kuvaavampi.
Mitä se savuttaa? Mustaa?Harmaata?Valkoista?Sinistä?

sofverb
-
Viestit: 28
Liittynyt: 16.3.2010 10:22

savutus

ViestiKirjoittaja sofverb » 20.3.2010 18:29

Harmaata/ valkoista, parin viime viikon aikana huomattu,(eikä johdu pakkasista) alkoi ihan yhtäkkiä.. mitähän tässä kannattaisi tehdä/tarkistaa? Vaihelootan öljyt vaihdan ens kuun aikana kunhan tietäisi paljonko on öljymäärä laatikossa..? suomenkielistä korjausmanuaalia kun ei löydy.. Emäntä sanoi että joku palanut haisee kun laitto auton parkkiin, epäilen öljyvuotoa jota on havaittu jo aikaisemmin. Mutta mitä ensimmäisenä kannattaa tarkistaa koneesta?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 20.3.2010 18:34

Vikakoodit nyt ensimmäisenä. Äkkiä kuvittelis et joku vikatila on päällä.

sofverb
-
Viestit: 28
Liittynyt: 16.3.2010 10:22

ViestiKirjoittaja sofverb » 20.3.2010 18:39

Teenpä näin, auto ei ole kyllä herjannut mitään ongelmia..

Darek
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2006 20:58

ViestiKirjoittaja Darek » 21.3.2010 10:43

Vois olla huohotin tukossa. Nopeimmin tukkii, jos on liikaa öljyä koneessa. Ensihätään auttaa öljytikusta o-rengas pois, samalla selviää onko vika huohottimessa. Korjaus huohottimesta villasukka pois ja parempi versio tilalle. Audiclubilta hakemalla löytyy lisää infoa.

sofverb
-
Viestit: 28
Liittynyt: 16.3.2010 10:22

kertokaa nyt ohjeita..

ViestiKirjoittaja sofverb » 27.3.2010 20:46

Uusi turbo laitettu vaan savutus jatkuu, jostain menee PALJON öljyä sekaan, koneessa ei ole liikaa öljyä, missä voisi olla vika?? tehot on nyt kuitenkin aika kohillaan.. purituspaine mittusta seuraavaksi?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 27.3.2010 21:07

Mitä öljyä menee minne sekaan? Onko huohotin ja ahtimen öljynpaluu tarkastettu? Purituspaineissa tuskin on mitään vikaa mutta saahan niitä mittailla.

sofverb
-
Viestit: 28
Liittynyt: 16.3.2010 10:22

öljy

ViestiKirjoittaja sofverb » 27.3.2010 21:17

No varmaan diisselin sekaan kun savuttaa ihan perhanasti ja öljy siellä palaa.. turbo on ihan tuliterä ja paluuputki puhdas..

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 27.3.2010 21:31

Savuileeko tuo nyt siis koko ajan vai parkissa ollessa?

sofverb
-
Viestit: 28
Liittynyt: 16.3.2010 10:22

ViestiKirjoittaja sofverb » 27.3.2010 22:17

Savuilee koko ajan..

sofverb
-
Viestit: 28
Liittynyt: 16.3.2010 10:22

Huohotus!!

ViestiKirjoittaja sofverb » 28.3.2010 19:11

No niin ja kone taas levälleen ja huohotin oli ihan tukossa, sukka pois ja vermeet takasin paikalleen, MUTTA! auto (paska) ei nyt lähde kirveelläkään käyntiin. menihän sinne varmasti ilmaa kun piti putket käyttää irti, mutta starttasin useita satoja kertoja tuloksetta.. ja ainetta varmasti on kun tihkui 1. suuttimelta ulos asti (rikkinäinen paluuletku) ... Mitäs nyt kannattaa tehä? miten saa pirssin käyntiin? eikö sen pitäis (ainakin ennen on onnistunut) ilmata ittensä..?? alkaa oleen jo pikkusen raivostuttavaa tämän vehkeen kanssa..

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 28.3.2010 20:26

Nuo vehkeet ei ilmaa itseään kyllä ollenkaan. Aihetta on käsitelty jo niiin monessa topikissa. Toivottovasti et sahannu nyt esim. pumppua paskaksi.

Kikka mikä on toiminut aina, paitsi ekalla kerralla, kun ei tajuttu, on: pa-linjoista kaikki auki -> starttia ->sit kun kaikista tulee ainetta, jätetään kaksi keskimmäistä auki -> starttia -> lähtee käymään neljällä, jolloinka samantien loput putket kiinni. Täs operaatios on hyvä olla aina kaveri
mukana.

sofverb
-
Viestit: 28
Liittynyt: 16.3.2010 10:22

ViestiKirjoittaja sofverb » 28.3.2010 20:44

en sahannut mitään paskaksi, toisaalla puhuttiin vaan akunkengän irtikäyttämisestä, pitää kokeilla kaikki huomen aamulla kun akku (80Ah) on taas täynnä energiaa..

Jokin polttoaineen syöttöhäiriöhän tässä varmaan on kyseessä, tai sitten ajonesto..

Voi tätä rasitusta...

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 28.3.2010 20:47

Ekaksi sahasit useita satoja kertoja ja sitten väität ettet sahannut mitään paskaksi, etkä edes ilmannu konetta ja ihmettelet miksei se lähde käyntiin? :DD Riiight.

sofverb
-
Viestit: 28
Liittynyt: 16.3.2010 10:22

ViestiKirjoittaja sofverb » 28.3.2010 20:51

Ei nyt satoja kertoja kuitenkaan ;)

sofverb
-
Viestit: 28
Liittynyt: 16.3.2010 10:22

ViestiKirjoittaja sofverb » 28.3.2010 20:51

Onko tuo ilmaus kikka sitten toimiva?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 28.3.2010 21:26

Toimii.

sofverb
-
Viestit: 28
Liittynyt: 16.3.2010 10:22

ViestiKirjoittaja sofverb » 29.3.2010 13:14

Ilmattu, lähti käymään ja toimii taas, kiitos neuvoista :)

Darek
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2006 20:58

ViestiKirjoittaja Darek » 29.3.2010 18:59

Sen villasukan funktio on kerätä öljyä huohotuilmasta takaisin öljytilaan. Ilman sitä menee öljyä reippaammin imupuolelle, joten öljyn kulutus kasvaa ja öljypalon riski ajan myötä.

sofverb
-
Viestit: 28
Liittynyt: 16.3.2010 10:22

ViestiKirjoittaja sofverb » 29.3.2010 19:04

Jep, uusi sukka tulee pikapikaa, aikakin se savutus rauhoittu nyt :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa