a4 2,5 tdi quatro turbo viive@egr vika!
Valvoja: ffp jäsenet
a4 2,5 tdi quatro turbo viive@egr vika!
eli joskus kun hiljentää esim risteykseen (ei aina) ja lähtee liikkeelle painaen kaasua ei auto kiihdy vaan kestää pari sekunttia ennenkuin löytyy tehoa??
automaattilootalla, mutta tekee saman myös tiptronicilla ja ei vaikuttaisi vaihteisto vialta.
paikaltaan lähtee kyllä hyvin.'
vika tuntuu siltä kuin turbo ei olisi aivan mukana ja paineet nousisivat pienellä viiveellä.
on vähän vaarallinen esim liikenne ympyrään tultaessa, kun kattoo et tohon väliin mahtuu, mut auto ei kiihdykkään niinkuin pitäis... ja kun ei tee sitä aina.
koeajolla teki ehkä 6kertaa 10:stä.
auto on 2003 ajettu ehkä noin 300-350 000 ei tarkkaa tietoa.
automaattilootalla, mutta tekee saman myös tiptronicilla ja ei vaikuttaisi vaihteisto vialta.
paikaltaan lähtee kyllä hyvin.'
vika tuntuu siltä kuin turbo ei olisi aivan mukana ja paineet nousisivat pienellä viiveellä.
on vähän vaarallinen esim liikenne ympyrään tultaessa, kun kattoo et tohon väliin mahtuu, mut auto ei kiihdykkään niinkuin pitäis... ja kun ei tee sitä aina.
koeajolla teki ehkä 6kertaa 10:stä.
auto on 2003 ajettu ehkä noin 300-350 000 ei tarkkaa tietoa.
Viimeksi muokannut joekopo, 31.1.2010 19:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jos se vermes kierroksia kuitenkin ottaa heti niin kyllä se on ihan automaatin ominaisuus että viiveellä mennään. Vielä jos olet himmailemassa vauhtia ja mennään moottorijarrutuksella ja sitten painaltaa kaasua joutuu automaatti ensin etsimään sopivan pykälän millä lähdetään kiihyttelemään.
Tietty automaattiin öljyjen/suodattimen vaihtoa jos ei ole aikoihin tehty, parantaisi toimintaa todennäköisesti.
Tietty automaattiin öljyjen/suodattimen vaihtoa jos ei ole aikoihin tehty, parantaisi toimintaa todennäköisesti.
joo siis tarkotin että ei oo välii onko automaatilla vai ajaako käsivalintaisesti jollain vaihteella.
viive tulee kun hidastaa ja siitä sitten heti lähdettäessä kiihdyttämään vaikka painaa kaasun pohjaan joutuu odottamaan parisekunttia ennenkuin tapahtuu mitään.
auto siis liikkuu eteenpäin (vaihde siis jo päällä), mutta kaikki teho puuttuu... pers tuntumalla tuntuu, että turbo ei kerkiä mukaan tai moottori ei saisi polttoainetta...
olen ajanut muilla samanlaisila ja tätä ns. viivettä ei ole ollut.
kiinnostaisi tietää mistä johtuu ja miten voi vian korjata.
ja kun ei kuitenkaan aina sitä tee.
alavääntö puuttuu kokonaan hetkellisesti ja kaasu polkimen kerkiää painamaan pohjaan useita kertoja ennen kuin auto rupeaa kiihtymään.ja polkimen painamisella ei ole mitään vaikutusta ennenkuin viive on ohi jolloin taas mennään neljä pyörää sutien.
edit:
viive tulee kun hidastaa ja siitä sitten heti lähdettäessä kiihdyttämään vaikka painaa kaasun pohjaan joutuu odottamaan parisekunttia ennenkuin tapahtuu mitään.
auto siis liikkuu eteenpäin (vaihde siis jo päällä), mutta kaikki teho puuttuu... pers tuntumalla tuntuu, että turbo ei kerkiä mukaan tai moottori ei saisi polttoainetta...
olen ajanut muilla samanlaisila ja tätä ns. viivettä ei ole ollut.
kiinnostaisi tietää mistä johtuu ja miten voi vian korjata.
ja kun ei kuitenkaan aina sitä tee.
alavääntö puuttuu kokonaan hetkellisesti ja kaasu polkimen kerkiää painamaan pohjaan useita kertoja ennen kuin auto rupeaa kiihtymään.ja polkimen painamisella ei ole mitään vaikutusta ennenkuin viive on ohi jolloin taas mennään neljä pyörää sutien.
edit:
Lootahan hidastelee aina vaihtaessa, siks noi automaatit ei nappaa. :)
Noin minäkin sanoin ennen kuin... Mutta ei kerrota kaikille ...on minullakin toinen keppihämmenteinen tdi odi. Ja toinen ei oo tippi, vaan automaatti!
Tietynlaisella automaatilla ajaessa ymmärtää vastauksen tähän, että miksi taitavatkin keppihämmentäjät jää ensin lähdössä, sitten aina kun automaatti vaihtaa isompaan ja sitten ne jää vielä kun ne vaihtaa isompaan, vaikka hyvin samat tehot. Sitten toinen on, että kun tehoja on riittävästi, niin voimalinjalla on automaatti.
Ja alkuperäiseen, onhan N75 letkut ehjät ja ilman öljyä sisällä?
oli senverran uusia sanoja et joutu käyttää hakua.
kuitenkaan ei kokonaan avautunut mulle toi miten ton n75 ahtopaineensäätöventtiilin kunnon voi tarkistaa.
tai saako niitä turbon siipiä ite herkisteltyä.
en oo koskaan purkanut/nähnyt livenä tollasta muuttuva siipistä, mutta tavallisten kanssa on tullut telmittyä.
muuten tehot ovat tallessa ihan kokoalueella ja vetää hyvin.
turbon imupuolen putken otin irti ja siinä oli hieman öljyä.
täytyy huomenn syventyä..
kuitenkaan ei kokonaan avautunut mulle toi miten ton n75 ahtopaineensäätöventtiilin kunnon voi tarkistaa.
tai saako niitä turbon siipiä ite herkisteltyä.
en oo koskaan purkanut/nähnyt livenä tollasta muuttuva siipistä, mutta tavallisten kanssa on tullut telmittyä.
muuten tehot ovat tallessa ihan kokoalueella ja vetää hyvin.
turbon imupuolen putken otin irti ja siinä oli hieman öljyä.
täytyy huomenn syventyä..
letkut on puhtaat öljystä, n75 venttiilin toiminnan testaus epäselvä , mutta kokeilin puhaltaa ja imeä letkuista ja kaikki kolme letkua virtaa molempiin suuntiin? ehjäkö vaiko ei?
turbon siivet liikkuu ilmeisesti alipainekellon avulla? ja tuntuu liikkuvan ihan ok.
edit: tyhjäkäynnillä alipaine tulee n75 kautta turbolle kokoajan. eikä vaikuta painaako kaasua, kello on kokoajan vetäytyneenä.
kun letkun irrottaa moottori ottaa helpommin kierroksia. mutta ylhäällä ei ole voimaa.
ja jos letku on paikallaan tuntuu alhaalla tukkoiselta ja edelleen viivettä. ja tyhjä käynnillä käryttää paljon.
edit2: huomenna haetaan n75 jos berneriltä semmonen löytyy hyllystä.
mistä k.o venttiili saa ohjaus käskynsä? eculta kierrosten mukaan vai jonkun anturin käskystä?
turbon siivet liikkuu ilmeisesti alipainekellon avulla? ja tuntuu liikkuvan ihan ok.
edit: tyhjäkäynnillä alipaine tulee n75 kautta turbolle kokoajan. eikä vaikuta painaako kaasua, kello on kokoajan vetäytyneenä.
kun letkun irrottaa moottori ottaa helpommin kierroksia. mutta ylhäällä ei ole voimaa.
ja jos letku on paikallaan tuntuu alhaalla tukkoiselta ja edelleen viivettä. ja tyhjä käynnillä käryttää paljon.
edit2: huomenna haetaan n75 jos berneriltä semmonen löytyy hyllystä.
mistä k.o venttiili saa ohjaus käskynsä? eculta kierrosten mukaan vai jonkun anturin käskystä?
ei vikakoodeja moottorin puolelta, ainoastaan abs puolelta jäänyt muistiin jonkun anturin circuit break...
tyhjäkäynnillä käy silleen "rikkaalla" että käry käy silmiin.
ja alipaine tulee kokoajan turbon kellolle kuuluuko olla näin?
ei ole just tyrkyllä toista samanlaista josta vois mallia katsoa.
kun alipaine letkun ottaa irti ei käryä enää niin paljoa silmiin.
vapaalla kaasua painettaessa ei turbon kello liiku, koska se on kokoajan vetäytyneenä sisään.
voihan vikaa olla muuallakin, mutta toi nyt ainakin häiritsee.
aika vähän on tullu diisseleitä laitettua, mutta eiköhän se tästä.
edit: eikös sitä n75 venttiiliä ennenkin ole joku venttiili? voiko se vaikuttaa? vai muistanko väärin.
edit:
olisko joku niin ystävällinen ja katsoisi omasta autostaan tuleeko tyhjäkäynnillä turbolle jatkuvasti alipaine? saisin siihen selvyyden.
tyhjäkäynnillä käy silleen "rikkaalla" että käry käy silmiin.
ja alipaine tulee kokoajan turbon kellolle kuuluuko olla näin?
ei ole just tyrkyllä toista samanlaista josta vois mallia katsoa.
kun alipaine letkun ottaa irti ei käryä enää niin paljoa silmiin.
vapaalla kaasua painettaessa ei turbon kello liiku, koska se on kokoajan vetäytyneenä sisään.
voihan vikaa olla muuallakin, mutta toi nyt ainakin häiritsee.
aika vähän on tullu diisseleitä laitettua, mutta eiköhän se tästä.
edit: eikös sitä n75 venttiiliä ennenkin ole joku venttiili? voiko se vaikuttaa? vai muistanko väärin.
edit:
olisko joku niin ystävällinen ja katsoisi omasta autostaan tuleeko tyhjäkäynnillä turbolle jatkuvasti alipaine? saisin siihen selvyyden.
Muuttuvageometrisessä turbossa siivet ovat kiinni, kun moottorissa on vähän kierroksia. Siipien ollessa kiinni pakokaasujen virtausnopeus kasvaa, mikä saa turbiinipyörän pyörimään nopeammin. Pakokaasumäärän ja kierroksien kasvaessa siipiä avataan, jotta pakokaasut pääsevät virtaamaan kunnolla ja jotta paineet eivät nouse liian korkeiksi. Ahtopaineen säätö toteutetaan muuttuvia siipiä säätelemällä esimerkiksi painekellon avulla
kummassa asennossa siivet on kiinni? alipaineella vai ilman?
egr venttiili on vaihdettu juuri tuohon autoon ennen ostoa. voiko tällä olla mitään yhteyttä?
mikä anturi/muu asia antaa arvot eculle n75 venttiilin toiminnan ohjaamiseksi? paine/kierros vai joku muu?
kummassa asennossa siivet on kiinni? alipaineella vai ilman?
egr venttiili on vaihdettu juuri tuohon autoon ennen ostoa. voiko tällä olla mitään yhteyttä?
mikä anturi/muu asia antaa arvot eculle n75 venttiilin toiminnan ohjaamiseksi? paine/kierros vai joku muu?
vag-comilla luettu jotain , mutta en oo käyttänyt ennen kyseistä ohjelmaa joten ei oo oikein varmuutta asian suhteen.
mass air flow - signal too high antoi ja se nollattiin ja ajettiin autolla eri nopeuksia välillä kuormittaen reilusti moottoria.
ei tullut maf vika uudestaan.
kulutus on minusta vähän liikaa: matka noin 7,5 ja kaupungissa reilusti yli 10 ltr ?
onko lie kohdallaan.
seurailin kaikkia lukemia mitä vag com antoi ja pari lukemaa poikkesivat ohjearvoista
laittelin yksityisviestiä yhdelle kaverille jos joutais jeesaa vag-comin kanssa.
näkeekös vag-comilla pumpun ajoitusta
mass air flow - signal too high antoi ja se nollattiin ja ajettiin autolla eri nopeuksia välillä kuormittaen reilusti moottoria.
ei tullut maf vika uudestaan.
kulutus on minusta vähän liikaa: matka noin 7,5 ja kaupungissa reilusti yli 10 ltr ?
onko lie kohdallaan.
seurailin kaikkia lukemia mitä vag com antoi ja pari lukemaa poikkesivat ohjearvoista
laittelin yksityisviestiä yhdelle kaverille jos joutais jeesaa vag-comin kanssa.
näkeekös vag-comilla pumpun ajoitusta
tänään kateltiin taas vikakoodit ja mass air flow g70 signal too high oli ilmestynyt joten huomenna hakemaan uus anturi.
sitten pari kyskää:
1.
group 001 injected quantity qty adj valve act time 15-25*ck arvo näyttää 26.5 cf moottorin lämmön ollessa 88 c ?
mitä toi meinaa määritelty 15-25 CK ja arvo jonka näyttää vaihtelee 26,5 CF paikkeilla
2. en oo varma mikä group mutta tommosia tekstejä näytti lämpimällä moottorilla 88 C
tyhjäkäynnillä cold start valve 75-80% ja 4000 kierroksella vapaalla n. 50%
onko toi niinku ryyppy ja jos on niin miksi päällä?
viimesin kokeilu otettiin maffin piuha irti niin rupes toimimaan normaalisti TÄH?
ei o viivettä ja tehoa on alhaalta ylös??
oon ymmärtänyt et kun ottaa maffin irti ni ei pitäs toimii ollenkaan.
no huomenna selviää jos vaan saa uuden maf anturin.
sitten pari kyskää:
1.
group 001 injected quantity qty adj valve act time 15-25*ck arvo näyttää 26.5 cf moottorin lämmön ollessa 88 c ?
mitä toi meinaa määritelty 15-25 CK ja arvo jonka näyttää vaihtelee 26,5 CF paikkeilla
2. en oo varma mikä group mutta tommosia tekstejä näytti lämpimällä moottorilla 88 C
tyhjäkäynnillä cold start valve 75-80% ja 4000 kierroksella vapaalla n. 50%
onko toi niinku ryyppy ja jos on niin miksi päällä?
viimesin kokeilu otettiin maffin piuha irti niin rupes toimimaan normaalisti TÄH?
ei o viivettä ja tehoa on alhaalta ylös??
oon ymmärtänyt et kun ottaa maffin irti ni ei pitäs toimii ollenkaan.
no huomenna selviää jos vaan saa uuden maf anturin.
ei auttanut maffin vaihto (153€) pe*kele
nyt vinkkejä jos vaan mitään tulee mieleen!! ei oiken enää oo huumoria...
maffin johdon kun ottaa irti niin toimii paljon paremmin
n75 vaihdettu ja ei vaikutusta
siivet liikkuu ainakin imemällä
vagcomilla tollasia arvoja onko oikein vai mitä pitäs tehdä...
vinkkejä kaivataan.
gear regocnition signal failure tullut muutaman kerran, mutta ei minusta vaikuta tähän ongelmaan.
anturi vika?
nyt vinkkejä jos vaan mitään tulee mieleen!! ei oiken enää oo huumoria...
maffin johdon kun ottaa irti niin toimii paljon paremmin
n75 vaihdettu ja ei vaikutusta
siivet liikkuu ainakin imemällä
vagcomilla tollasia arvoja onko oikein vai mitä pitäs tehdä...

vinkkejä kaivataan.
gear regocnition signal failure tullut muutaman kerran, mutta ei minusta vaikuta tähän ongelmaan.
anturi vika?
joo tänään kävi "ammattimies" katsomassa ja vika löytyi:
egr venttiili (uusittu) on kokoajan auki.
eli kun ottaa letkun irti ja tulppaa, niin toimii ku junan vessa.
tosin sytyttää moottorihäiriövalon hetken ajon jälkeen... ei hyvä.
kun egr:n ohjaus venttiililtä ottaa sähköt pois loppuu imu joten venttiili on kunnossa samoin itse egr.
mikäs tota egr:ää ohjaa? Edit.. Taidan kysellä liian vaikeita, kun on niin hiljasta... Selvennökseksi egr:n alipaine ohjaukseen tulee koko ajan ohjaus virta, josta syystä egr on auki koko ajan. Ohjaus tulee oletettavasti eculta, mutta kierrokset/kaasunasento/mikä muu vaikuttaa? Epäilen että boksi tuskin on paskana.
egr venttiili (uusittu) on kokoajan auki.
eli kun ottaa letkun irti ja tulppaa, niin toimii ku junan vessa.
tosin sytyttää moottorihäiriövalon hetken ajon jälkeen... ei hyvä.
kun egr:n ohjaus venttiililtä ottaa sähköt pois loppuu imu joten venttiili on kunnossa samoin itse egr.
mikäs tota egr:ää ohjaa? Edit.. Taidan kysellä liian vaikeita, kun on niin hiljasta... Selvennökseksi egr:n alipaine ohjaukseen tulee koko ajan ohjaus virta, josta syystä egr on auki koko ajan. Ohjaus tulee oletettavasti eculta, mutta kierrokset/kaasunasento/mikä muu vaikuttaa? Epäilen että boksi tuskin on paskana.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa