Volkswagen Citi mietiskelyitä

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

Volkswagen Citi mietiskelyitä

ViestiKirjoittaja nj^ » 20.12.2009 1:44

Terve,

Tuossa kaverin kanssa heitettiin huulena ilmaan seuraavanlainen ajatus:
Volkswagen on nyt lopettanut citin valmistuksen, ja mielenkiinnosta eksyimme katsomaan mitä ne ovat uutena maksaneet. Perusmalli 1.6i oli n 9000e verottomana. Valmistajan sivuilta ei löytynyt hintaa .:R citille. Nämähän olisivat siis vähän ajettuina ja käytettyinä käytännössä ilmaisia autoja. Fabian sisusta sopii hienosti mk1:sen ulkokuoreen ja muutenkin, olisihan ruosteeton -09 mk1 hieno ;)

Emme löytäneet netistä namibian nettiautoa (tai oikeastaan emme edes etsineet), joten käytettyjen autojen hinta ei ole tarkasti tiedossa.

Seuraavaksi rupesimme miettimään, että millä tekniikoilla nämä ovat? Ovatko otettu jostakin muusta vaggineesta, vaiko valmistettu oma halpamalli halpaan autoon halpamarkkinoille? Läpi malliston ovat näköjään ruiskuja, eli ei ainakaan tekniikat aivan suoraan ole mk1:sestä otettuja.

Tästä kun jatkoimme mietiskelyä pidemmälle, rupesimme miettimään että olisiko tuommoinen mahdoton rekisteröidä suomeen tieliikenne käyttöön? Varaosiahan luulisi löytyvän, jos kone on jostakin vaggineesta kotoisin. Ainoa ongelma mikä itselle tuli mieleen, olisi rhd, sellaisia ne vissiin kaikki tahtoo olla?

Tuskin ikinä tulisi haettua, mutta pallo on heitetty peliin, ja eihän sitä tiedä mitä lomilta mukaan tarttuu ;)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 20.12.2009 2:35

Ei varmasti löydy hintaa Citi R:lle, kyseessä oli pienen valmistuserän erikoismalli.

Moottoreina noissa yleisesti on 1,3-1,6litraista pikkulohko, ja vähän harvinaisemmin 1.8litraisia isolohkoja. Kaasuttimella tai ruiskulla, ihan millä varustelutasolla on ostettu. Ihan Volkkarin omia moottoreita, perusmoottori identtinen mutta tottakai lisälaitteet eivät ole Mk1 Golffin kanssa samoja. Muutenkin Mk1:sen osat sopii ja ei sovi, aika paljon siinä autossa on loppupeleissä eri osia.

Kaikki ovat RHD autoja tietääkseni mitä ovat tehty, sehän nyt ei ole ongelma katsastuksessa. Mutta kilpiin semmoista ei ikinä Suomessa tule saamaan, autolla ei ole minkään maailman turvallisuus/päästö/yms hyväksyntiä. Sen takia sen valmistus on nyt lopetettu, koska E-Afrikassakin on tullut säännöt vastaan ettei enää sitä saa rekisteröidä.

Siitä edukkuudestakin voi olla montaa mieltä, erittäin haluttu ja hyvin arvonsa säilyttävä ajoneuvo. Huomattavasti modernimpaa Poloa saa käytettynä samaan rahaan, eikä muistaakseni hintaero uutenakaan ollut iso.

[edit] Otetaan nyt tuota kilpiin saamista vähän takaisin, ennen kuin joku alkaa kaivelemaan sitä. Toki vanhimmat Citit pitäisi kilpiin saada, mutta varmaan tässä haettiin jonkun +2000mallin kilvittämistä. -84:hän tuli ekat Citit linjalta ulos kun Mk1 Golffi muutti nimensä siksi. [/edit]

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 20.12.2009 9:57

Mitkä on nykyään vaatimukset muuttoautojen suhteen? Tartteeko muuttoautojenkin täyttää nykyään kaikki samat vaatimukset? Aiemmin niissä on ainakin saanut lievennyksiä vaatimuksiin.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 20.12.2009 12:12

Yhdysvaltojen, Kanadan tai Japanin kansalliset vaatimukset pitää muuttoauton täyttää.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 20.12.2009 19:29

Ja noissa E-Afrikan peleissä on ohjauspyörä oikealla puolella...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 20.12.2009 19:49

^ kuten ensimmäisessä postauksessakin jo todettiin:
Ainoa ongelma mikä itselle tuli mieleen, olisi rhd, sellaisia ne vissiin kaikki tahtoo olla?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 20.12.2009 21:59

RHD ei ole mikään ongelma katsastukselle nykypäivänä enää, kunhan auto muuten täyttää vaatimukset. Esim Englannista voi tuoda ja katsastaa auton ilman kikkailuja.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 21.12.2009 1:04

^ kuten toisessa postauksessakin jo todettiin:
Kaikki ovat RHD autoja tietääkseni mitä ovat tehty, sehän nyt ei ole ongelma katsastuksessa.

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 23.12.2009 7:53

koko autolle pitäis löytyä riittävä ey-tyyppihyväksyntä tai yli 6kk. käytettynä tuotavana sitten ohjeen taulukon mukaan
Uutena tuotavana autona yksittäishyväksyntä, joka tarkoittaa 1.1.2010 alkaen aken hyväksytyn asiantuntian käyttöä, clickss

Teoriassa mahdollista, käytännössä vaikeaa.. Omavalmisteena tietenkin jos yrittää, niin vaatimukset yksittäiskappaleena valmistettuun huomattavasti lievemmät, mutta todistuksia ja testejä vaatii sekin.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 27 vierailijaa