Terve,
Tuossa kaverin kanssa heitettiin huulena ilmaan seuraavanlainen ajatus:
Volkswagen on nyt lopettanut citin valmistuksen, ja mielenkiinnosta eksyimme katsomaan mitä ne ovat uutena maksaneet. Perusmalli 1.6i oli n 9000e verottomana. Valmistajan sivuilta ei löytynyt hintaa .:R citille. Nämähän olisivat siis vähän ajettuina ja käytettyinä käytännössä ilmaisia autoja. Fabian sisusta sopii hienosti mk1:sen ulkokuoreen ja muutenkin, olisihan ruosteeton -09 mk1 hieno ;)
Emme löytäneet netistä namibian nettiautoa (tai oikeastaan emme edes etsineet), joten käytettyjen autojen hinta ei ole tarkasti tiedossa.
Seuraavaksi rupesimme miettimään, että millä tekniikoilla nämä ovat? Ovatko otettu jostakin muusta vaggineesta, vaiko valmistettu oma halpamalli halpaan autoon halpamarkkinoille? Läpi malliston ovat näköjään ruiskuja, eli ei ainakaan tekniikat aivan suoraan ole mk1:sestä otettuja.
Tästä kun jatkoimme mietiskelyä pidemmälle, rupesimme miettimään että olisiko tuommoinen mahdoton rekisteröidä suomeen tieliikenne käyttöön? Varaosiahan luulisi löytyvän, jos kone on jostakin vaggineesta kotoisin. Ainoa ongelma mikä itselle tuli mieleen, olisi rhd, sellaisia ne vissiin kaikki tahtoo olla?
Tuskin ikinä tulisi haettua, mutta pallo on heitetty peliin, ja eihän sitä tiedä mitä lomilta mukaan tarttuu ;)
Volkswagen Citi mietiskelyitä
Valvoja: ffp jäsenet
Ei varmasti löydy hintaa Citi R:lle, kyseessä oli pienen valmistuserän erikoismalli.
Moottoreina noissa yleisesti on 1,3-1,6litraista pikkulohko, ja vähän harvinaisemmin 1.8litraisia isolohkoja. Kaasuttimella tai ruiskulla, ihan millä varustelutasolla on ostettu. Ihan Volkkarin omia moottoreita, perusmoottori identtinen mutta tottakai lisälaitteet eivät ole Mk1 Golffin kanssa samoja. Muutenkin Mk1:sen osat sopii ja ei sovi, aika paljon siinä autossa on loppupeleissä eri osia.
Kaikki ovat RHD autoja tietääkseni mitä ovat tehty, sehän nyt ei ole ongelma katsastuksessa. Mutta kilpiin semmoista ei ikinä Suomessa tule saamaan, autolla ei ole minkään maailman turvallisuus/päästö/yms hyväksyntiä. Sen takia sen valmistus on nyt lopetettu, koska E-Afrikassakin on tullut säännöt vastaan ettei enää sitä saa rekisteröidä.
Siitä edukkuudestakin voi olla montaa mieltä, erittäin haluttu ja hyvin arvonsa säilyttävä ajoneuvo. Huomattavasti modernimpaa Poloa saa käytettynä samaan rahaan, eikä muistaakseni hintaero uutenakaan ollut iso.
[edit] Otetaan nyt tuota kilpiin saamista vähän takaisin, ennen kuin joku alkaa kaivelemaan sitä. Toki vanhimmat Citit pitäisi kilpiin saada, mutta varmaan tässä haettiin jonkun +2000mallin kilvittämistä. -84:hän tuli ekat Citit linjalta ulos kun Mk1 Golffi muutti nimensä siksi. [/edit]
Moottoreina noissa yleisesti on 1,3-1,6litraista pikkulohko, ja vähän harvinaisemmin 1.8litraisia isolohkoja. Kaasuttimella tai ruiskulla, ihan millä varustelutasolla on ostettu. Ihan Volkkarin omia moottoreita, perusmoottori identtinen mutta tottakai lisälaitteet eivät ole Mk1 Golffin kanssa samoja. Muutenkin Mk1:sen osat sopii ja ei sovi, aika paljon siinä autossa on loppupeleissä eri osia.
Kaikki ovat RHD autoja tietääkseni mitä ovat tehty, sehän nyt ei ole ongelma katsastuksessa. Mutta kilpiin semmoista ei ikinä Suomessa tule saamaan, autolla ei ole minkään maailman turvallisuus/päästö/yms hyväksyntiä. Sen takia sen valmistus on nyt lopetettu, koska E-Afrikassakin on tullut säännöt vastaan ettei enää sitä saa rekisteröidä.
Siitä edukkuudestakin voi olla montaa mieltä, erittäin haluttu ja hyvin arvonsa säilyttävä ajoneuvo. Huomattavasti modernimpaa Poloa saa käytettynä samaan rahaan, eikä muistaakseni hintaero uutenakaan ollut iso.
[edit] Otetaan nyt tuota kilpiin saamista vähän takaisin, ennen kuin joku alkaa kaivelemaan sitä. Toki vanhimmat Citit pitäisi kilpiin saada, mutta varmaan tässä haettiin jonkun +2000mallin kilvittämistä. -84:hän tuli ekat Citit linjalta ulos kun Mk1 Golffi muutti nimensä siksi. [/edit]
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
koko autolle pitäis löytyä riittävä ey-tyyppihyväksyntä tai yli 6kk. käytettynä tuotavana sitten ohjeen taulukon mukaan
Uutena tuotavana autona yksittäishyväksyntä, joka tarkoittaa 1.1.2010 alkaen aken hyväksytyn asiantuntian käyttöä, clickss
Teoriassa mahdollista, käytännössä vaikeaa.. Omavalmisteena tietenkin jos yrittää, niin vaatimukset yksittäiskappaleena valmistettuun huomattavasti lievemmät, mutta todistuksia ja testejä vaatii sekin.
Uutena tuotavana autona yksittäishyväksyntä, joka tarkoittaa 1.1.2010 alkaen aken hyväksytyn asiantuntian käyttöä, clickss
Teoriassa mahdollista, käytännössä vaikeaa.. Omavalmisteena tietenkin jos yrittää, niin vaatimukset yksittäiskappaleena valmistettuun huomattavasti lievemmät, mutta todistuksia ja testejä vaatii sekin.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 27 vierailijaa