-99 1.6 vw bora tyyppi viat

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

sastis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 12.12.2009 20:27

-99 1.6 vw bora tyyppi viat

ViestiKirjoittaja sastis » 12.12.2009 20:29

Olen laittamas tollasta boraa, kertokaapas perus tyyppi viat, et mihin saapi varautua? Boral ajettu 170 tuhatta ja katsastettu vasta ja jäkopää renppa vasta tehty. Mites toimii sähkö lasit talvella? Keskuslukitus?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.12.2009 21:19

Kuskin oven lukoista on jonnin verran mikrokytkimiä mennyt. Moottorissa itessää ei isompia oo, lämpöantureita menee mut halpoja. Raidetangon päät taitaa olla arimmat alustassa. Ruostetta näihin ei pahemmin tule.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 12.12.2009 23:15

Eikö noissa 1.6 -koneissa ole mäntien kolinaa, huohotusjärjestelmän jäätymistä (jos ilman vastusta) ja ilmeisesti jotain muutakin pientä aina välillä?

sastis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 12.12.2009 20:27

ViestiKirjoittaja sastis » 13.12.2009 11:26

Niin just, no hyvä tietää jos jotain kilinäkolinaa alkaa kuulumaan, siihen oli kyl aika hyvin merkki huoltoja tehty ja jakopäät ja katsastus hoidettu ihan kuukauden sisällä. Mut kiitoksia tiedosta.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.12.2009 12:32

Mites toimii sähkö lasit talvella?


Hyvin toimii, jos ei jäädy kiinni. ;D Nimimerkillä 2 talvea Mk4:llä ja lasit oli kyllä melko tasaisen varmasti jäätynyt kiinni aina pakkasella. Tai jos ei molemmat, niin ainakin toinen (3d Golf siis)... :D

sastis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 12.12.2009 20:27

ViestiKirjoittaja sastis » 13.12.2009 12:35

Jep, kiitoksia tiedoista, mut toivotaanpas että bora toimisi hyvin, ilman mitään isonpia huoltoja.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 13.12.2009 13:54

ilman mitään isonpia huoltoja


Normaali huoltoväli on 30tkm ja hihnanvaihto 90tkm.

sastis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 12.12.2009 20:27

ViestiKirjoittaja sastis » 13.12.2009 14:33

Jeps, kiitoksia tiedoista.

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.12.2009 14:42

Noi mäntien kolinat ja huohottimen jäätymiset on 16v mallin ongelma, ei 8v mallin joka tuo 99- erittäin suurella todennäköisyydella on. Ja taitaa vielä noissa alle 2000 malleissa olla huoltovälina 15tkm ja jakopää 90tkm kun noissa 8v koneissa ei ole öljypohjassa sitä tunnistin anturia LL toiminnolle.

Velhok
-
Viestit: 3
Liittynyt: 15.12.2009 17:18

Boran tyyppivikoja

ViestiKirjoittaja Velhok » 15.12.2009 17:31

Tallissa on 1.6 -99 Bora, johon juuri vaihdoin vaihdelaatikon. DUU laatikko särkyy 200000 kieppeillä. Kannattaa tarkistaa vaihdelaatikon tyyppinumero (laatikon päällä ajastus/kurkistusreijän vieressä). Laatikkokaupassa sanoivat, että yleinen vika.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 15.12.2009 18:52

On... DUU:n lisäksi oli joku toinenkin samassa koneessa tavattava heikkokestoinen vaihteisto. Ei siinä muuta, hihnanvaihdon yhteydessä uusi vaihdelaatikko varmuuden vuoksi ettei jätä tielle :D

sastis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 12.12.2009 20:27

ViestiKirjoittaja sastis » 15.12.2009 20:06

Auts, tais olla aika kallis tikki?

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 15.12.2009 20:47


sastis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 12.12.2009 20:27

ViestiKirjoittaja sastis » 15.12.2009 21:05

Jep, mut ei taida ihan tyyppi vikoja olla tuollaiset? Vai onkos muillakin sattunut samanlainen haaveri eteen?

Velhok
-
Viestit: 3
Liittynyt: 15.12.2009 17:18

ViestiKirjoittaja Velhok » 16.12.2009 20:16

Työkaverilla on Skoda octavia (1.6), josta laukesi myös vaihdelaatikko. Siinä oli kylläkin sama DUU laatikko kuin Borakoneessani. Kalvaa, kun laatikko maksaa kolmasosan auton hinnasta ja osat laatikkoon olisi kuulema vielä kalliimpia.
Vika ilmenee, kun auto etenee nykimällä. Ensin luulin että kytkin on sökö. Kun sain laatikon irti, niin huomasin kytkinkammion olevan täynnä metallipurun värjäämää vaihteistoöljyä. Kävi juuri niin, mistä -Golf mk4 TDI -00- lähettämässä linkissäkin kerrotaan.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 17.12.2009 1:33

Niitit pois, pultit tilalle ja samalla laakereiden ja synkrojen tarkastus. Eikai siinä sen kummempaa tarvi ihmetellä, ellei kokonaisia hampaita puutu. Ja tietty kuoren paikkaus jos on tökännyt roskat ulkoilmaan.

Omasta on vaihdelaatikko juuri paloiteltuna kaverin tallissa, lupasi tehdä sen ihan mielenkiinnosta harrastusmielessä. Mikäs siinä, itsellä ei ei ole prässejä ja ulosvetäjiä, niin jäi kokeilematta. Julmettua jurinaa moottorijarrutuksella, toivotaan että selvitään pelkällä laakerihoidolla.

Kyseessä ei tosin ole 1.6 IV:n laatikko, mutta on näitä laatikkohuolia enemmän tai vähemmän kaikissa VAG-vaihteistoissa. Mittarissa 225tkm, joka sekin tuntuu melko vähäiseltä laatikon purkuun. Ja nuo paksuakseliset purkulaatikot on Suomessa täysin kiven alla ja sopivasti hinnoiteltuja, jos jostain sattuu löytymään. Eikä sitäkään mikään takaa, että se purkuauton laatikko vetelee viimeisiään ja taas saa ottaa lootaa irti autosta.

Velhok
-
Viestit: 3
Liittynyt: 15.12.2009 17:18

ViestiKirjoittaja Velhok » 17.12.2009 15:38

Onneksi huollettuja takuulaatikoitakin löytyy Pälkäneen suunnalta. (Ei saa kai mainostaa)

Sastikselle semmosta, et hyvä se Bora on. Sitä on helppo laitella ja osat on hyviä ja sopivan hintasia. Suht huoleton auto.

sastis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 12.12.2009 20:27

ViestiKirjoittaja sastis » 17.12.2009 16:14

Kiitoksia Velhok, huomenna tuota käyn Boran hakemassa liikkeestä, et toivotaan hyviä ja huolettomia kilometreja :)

sastis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 12.12.2009 20:27

ViestiKirjoittaja sastis » 25.12.2009 12:00

Onkos kellään -99 borassa tullut moottorilämmittimen kans ohgelmia? Itselläni moottorilämmitin lyö lämmityksen näköjään poikki tietyn ajan kuluttua, ja sit aamulla saa pelätä että miten käynnistyy, vai käynnistyykö ollenkaan.

Tonde80
-
Viestit: 21
Liittynyt: 10.8.2005 17:31

ViestiKirjoittaja Tonde80 » 25.12.2009 13:24

Siis lohkolämmitin katkaisee lämmityksen? Eli joko sulake palaa, tai vikavirtasuoja laukeaa tolpassa? Jotain vikaavikaa joko vastuksessa tai kaapeloinnissa sitten täytyy olla.

sastis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 12.12.2009 20:27

ViestiKirjoittaja sastis » 25.12.2009 14:25

Joop, roikassa yön oltua, käynnistyy tosi nihkeesti, mutta lämpöanturiako koittaa kämmenelle, niin tosi kuuma, ei vain moottoria ole lämmittänyt tarpeeksi? Saakos se sitten jonkun koodin että moottori olisi lämmin, jota se ei todellisuudessa ole?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa