Sellainen ilta sitten että kumaus kuului ja valoista liikkeelle lähtö ei oikein luonnistunut, vedot katosi tyystin. Ilmeisesti sitten oli turbon loman aika.. Nyt olisikin sitten ajatuksia vaille MILLÄ korjataan ja piristystä olisi tietenkin samalla poikaa :)
Audi A4 B6 2,5tdi AKE Quattro 6v man.
1. Mihin saakka tuon AKE-koneen resurssit riittävät?
2. Millaista bolt-on turbo on tarjolla ja kuulalaakeriturbo olisi varmaan myös asiallinen päivitys.
3. Tavoitteet jonnekin 250+ tienoille, onnistuuko pelkällä turbolla ja ohjelmalla? Vai joutuuko heti sijoittamaan lisäksi suuttimiin ja muuhun?
4. Mitenkä kytkimen kanssa, olisiko seuraavassa ideaa?
"Vahvin on kun massalevyllä tekee pitkittäiskoneeseen uuden vauhtiksen ja M5 bemarin asetelman. Sopii ainakin tuohon V6 koneen perään varsin pienellä vaivalla tuollainen." http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=116259
Ajatuksena oli myös jossain vaiheessa alkaa miettimään alituisen tehonpuutteen vuoksi tuon 3.0tdi CCW tiputtamista tuon AKEn tilalle, viimeistään kansirempan "yllättäessä"? Mitenkäs vauhtipyörä+vaihteisto menisi tuon kanssa, tietoa? Tämä varmaan jää kuitenkin vielä vaiheeseen moottorien hinan/saatavuuden valossa, mutta ajatuksena se että jos nyt laitetaan isompaa ahtaajaa niin voisiko olla asteen suurempi kuin tuon CCW:n ahdin ja onko tarpeen?
2.5 v6 AKE, turbon akseli meni, päivitykseen?
Valvoja: ffp jäsenet
2.5 v6 AKE, turbon akseli meni, päivitykseen?
Viimeksi muokannut mac10, 25.10.2009 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hm, ettei olis joku ahtopaineletku irronnu?
1. Vakio kilkkeet riittää samaan kuin 150hp mallissa, eli vähä reipas 200hp.
2. Finturbolta saa hyvää hybriditurboa, riippuen mitä siipea laittaa 250-300hp välille.
3. Turbo + suuttimet + putkisto ja mahdollisesti myös välijäähdintä uusiks.
4. Tiedetään vakion kestävän ainakin se 270p/550nm, mutta joku sachsin sre on aina hyvä vaihtoehto.
1. Vakio kilkkeet riittää samaan kuin 150hp mallissa, eli vähä reipas 200hp.
2. Finturbolta saa hyvää hybriditurboa, riippuen mitä siipea laittaa 250-300hp välille.
3. Turbo + suuttimet + putkisto ja mahdollisesti myös välijäähdintä uusiks.
4. Tiedetään vakion kestävän ainakin se 270p/550nm, mutta joku sachsin sre on aina hyvä vaihtoehto.
No eipä käynyt onnea, turbo helähti ja oli mennyt siivet vielä sitten välijäähystä läpi... (toivottavasti noita siiven palasia ei löydy liikaa joka paikasta)
Eli minimisään joutuu turbon ja välijäähyn uusimaan joten ideaa sitten sitten tälle pohjalle?
No mietintämyssy päähän ja laivalla ottamaan puudutusta niin jos sitten ajatus olisi taas juoksussa sunnuntaina.
Eli minimisään joutuu turbon ja välijäähyn uusimaan joten ideaa sitten sitten tälle pohjalle?
No mietintämyssy päähän ja laivalla ottamaan puudutusta niin jos sitten ajatus olisi taas juoksussa sunnuntaina.
Kai tässä hiljalleen alkaisi ajatus kasaantumaan:
"vakio" -finturbo, jos nyt ei sopivaa BB VNT:tä löydä..?
nozzlet + uutta ohjelmaa
välijäähy(t) taisi ottaa liikaa sirpaleita... doh... vakiot tai sitten keulalle "kiina"-mallinen.
Olisiko aiheellista/tarvetta sijoittaa dumppiin käyttöiän lisäämiseksi?
Sitten myöhemmin voisi katsella putkiston uusiksi, ja vesiruiskua lisäjäähdyttämiseen... kytkin..?
"vakio" -finturbo, jos nyt ei sopivaa BB VNT:tä löydä..?
nozzlet + uutta ohjelmaa
välijäähy(t) taisi ottaa liikaa sirpaleita... doh... vakiot tai sitten keulalle "kiina"-mallinen.
Olisiko aiheellista/tarvetta sijoittaa dumppiin käyttöiän lisäämiseksi?
Sitten myöhemmin voisi katsella putkiston uusiksi, ja vesiruiskua lisäjäähdyttämiseen... kytkin..?
Mulla on nyt kiinni tälläinen setti
Täs oli tosiaan semmoinen vipstaakkeli et tilasin alun perin sanfordth motorsilta tuon setin, joka vaikutti kaikenpuolin aika hyvältä. Sen siirsin eteenpäin yhdelle kaverille, kun oli kauhea hinku päästä vaihtamaan ja tilas mulle sitten tuon yllämainitun, joka laahareiden osalta vaikutti mun mielestä heikommalta. Kummatki siis on toi sandoforthin setteja. Toises oli tummat laaharit ja toises vaaleat. Tunnat kertoo, että olis nitrattuja?
Putkisto on ihan tollaista universaalia motonetin putkea.
Alaputkikin tais olla samanmoista ja siit jotain kuvia http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/alasputki/
Täs oli tosiaan semmoinen vipstaakkeli et tilasin alun perin sanfordth motorsilta tuon setin, joka vaikutti kaikenpuolin aika hyvältä. Sen siirsin eteenpäin yhdelle kaverille, kun oli kauhea hinku päästä vaihtamaan ja tilas mulle sitten tuon yllämainitun, joka laahareiden osalta vaikutti mun mielestä heikommalta. Kummatki siis on toi sandoforthin setteja. Toises oli tummat laaharit ja toises vaaleat. Tunnat kertoo, että olis nitrattuja?
Putkisto on ihan tollaista universaalia motonetin putkea.
Alaputkikin tais olla samanmoista ja siit jotain kuvia http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/alasputki/
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 39 vierailijaa