2.5 v6 AKE, turbon akseli meni, päivitykseen?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mac10
-
Viestit: 19
Liittynyt: 30.9.2004 11:19

2.5 v6 AKE, turbon akseli meni, päivitykseen?

ViestiKirjoittaja mac10 » 23.10.2009 0:04

Sellainen ilta sitten että kumaus kuului ja valoista liikkeelle lähtö ei oikein luonnistunut, vedot katosi tyystin. Ilmeisesti sitten oli turbon loman aika.. Nyt olisikin sitten ajatuksia vaille MILLÄ korjataan ja piristystä olisi tietenkin samalla poikaa :)

Audi A4 B6 2,5tdi AKE Quattro 6v man.

1. Mihin saakka tuon AKE-koneen resurssit riittävät?
2. Millaista bolt-on turbo on tarjolla ja kuulalaakeriturbo olisi varmaan myös asiallinen päivitys.
3. Tavoitteet jonnekin 250+ tienoille, onnistuuko pelkällä turbolla ja ohjelmalla? Vai joutuuko heti sijoittamaan lisäksi suuttimiin ja muuhun?
4. Mitenkä kytkimen kanssa, olisiko seuraavassa ideaa?
"Vahvin on kun massalevyllä tekee pitkittäiskoneeseen uuden vauhtiksen ja M5 bemarin asetelman. Sopii ainakin tuohon V6 koneen perään varsin pienellä vaivalla tuollainen." http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=116259

Ajatuksena oli myös jossain vaiheessa alkaa miettimään alituisen tehonpuutteen vuoksi tuon 3.0tdi CCW tiputtamista tuon AKEn tilalle, viimeistään kansirempan "yllättäessä"? Mitenkäs vauhtipyörä+vaihteisto menisi tuon kanssa, tietoa? Tämä varmaan jää kuitenkin vielä vaiheeseen moottorien hinan/saatavuuden valossa, mutta ajatuksena se että jos nyt laitetaan isompaa ahtaajaa niin voisiko olla asteen suurempi kuin tuon CCW:n ahdin ja onko tarpeen?
Viimeksi muokannut mac10, 25.10.2009 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 23.10.2009 6:29

Hm, ettei olis joku ahtopaineletku irronnu?

1. Vakio kilkkeet riittää samaan kuin 150hp mallissa, eli vähä reipas 200hp.
2. Finturbolta saa hyvää hybriditurboa, riippuen mitä siipea laittaa 250-300hp välille.
3. Turbo + suuttimet + putkisto ja mahdollisesti myös välijäähdintä uusiks.
4. Tiedetään vakion kestävän ainakin se 270p/550nm, mutta joku sachsin sre on aina hyvä vaihtoehto.

mac10
-
Viestit: 19
Liittynyt: 30.9.2004 11:19

ViestiKirjoittaja mac10 » 23.10.2009 12:21

No eipä käynyt onnea, turbo helähti ja oli mennyt siivet vielä sitten välijäähystä läpi... (toivottavasti noita siiven palasia ei löydy liikaa joka paikasta)

Eli minimisään joutuu turbon ja välijäähyn uusimaan joten ideaa sitten sitten tälle pohjalle?

No mietintämyssy päähän ja laivalla ottamaan puudutusta niin jos sitten ajatus olisi taas juoksussa sunnuntaina.

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 24.10.2009 11:44

Samalla voisin asiasta kysäästä kun välijäähystä puhuitte, onko tuon ikääsessä audissa jo/vain 1 välijäähdytin? Kun ainakin passatissa on kaks onnettoman pientä molemmilla reunoilla. Oon käsittäny että ainakin A6 olis samallalailla...?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 24.10.2009 13:27

Kyllä noissa kaksi on kaikissa. Ihan hyvin noi vakiotkin riittää perusviritykseen siihen 250+ tehoihin.

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 24.10.2009 14:58

Uskoisin kans, vaikka meille yks tunnettu nimeltä mainitsematon viriohjelmien tekijä kehtas väittää ettei koneesta saa kuin sen 250. (fin-turbolla,ohjelmalla,suuttimilla ja isommalla välijäähyllä)
Kun oli puhetta kilpailijan ohjelmasta.

mac10
-
Viestit: 19
Liittynyt: 30.9.2004 11:19

ViestiKirjoittaja mac10 » 25.10.2009 23:17

Kai tässä hiljalleen alkaisi ajatus kasaantumaan:

"vakio" -finturbo, jos nyt ei sopivaa BB VNT:tä löydä..?
nozzlet + uutta ohjelmaa
välijäähy(t) taisi ottaa liikaa sirpaleita... doh... vakiot tai sitten keulalle "kiina"-mallinen.

Olisiko aiheellista/tarvetta sijoittaa dumppiin käyttöiän lisäämiseksi?

Sitten myöhemmin voisi katsella putkiston uusiksi, ja vesiruiskua lisäjäähdyttämiseen... kytkin..?

mac10
-
Viestit: 19
Liittynyt: 30.9.2004 11:19

ViestiKirjoittaja mac10 » 28.10.2009 10:22

Martin mikäs putkisto tuossa kulkupelissäsi on, ja minkä nokkasatsin vaihdoit keulalle? Itse ajattelin nyt avauttaa kannet ja tarkistaa tilanteen samaan konkurssiin..

Mielipiteitä seuraavista nokkasatseista?

1. 759€
2. 698€
3. 725€

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 28.10.2009 15:06

Mulla on nyt kiinni tälläinen setti

Täs oli tosiaan semmoinen vipstaakkeli et tilasin alun perin sanfordth motorsilta tuon setin, joka vaikutti kaikenpuolin aika hyvältä. Sen siirsin eteenpäin yhdelle kaverille, kun oli kauhea hinku päästä vaihtamaan ja tilas mulle sitten tuon yllämainitun, joka laahareiden osalta vaikutti mun mielestä heikommalta. Kummatki siis on toi sandoforthin setteja. Toises oli tummat laaharit ja toises vaaleat. Tunnat kertoo, että olis nitrattuja?


Putkisto on ihan tollaista universaalia motonetin putkea.
Alaputkikin tais olla samanmoista ja siit jotain kuvia http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/alasputki/

mac10
-
Viestit: 19
Liittynyt: 30.9.2004 11:19

ViestiKirjoittaja mac10 » 6.11.2009 18:19

Hyvät soundit tuossa motonetin putkessa, varsinkin työkoneeksi :) Oliko autossa jo muuten lastu ennen putken asennusta vai vasta "kaikkien" muutosten jälkeen. Oletko joutunut vielä käymään leimalla tuon putken kanssa? (Jotain sanomista, taitavat tsekata että kaikesta löytyy e-merkinnät..?)

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 7.11.2009 2:01

Ei o mulla ollut toi auto ilman "lastua" ikinä. :) Aina silloin tällöin jotain taas ruuvattu. :)
Putken kans ei ole viel leimal käyny, mut tuskinpa siel mitään ongelmaa muuten tule, kuin
että nyt uupuu "katalysaattori"...se kiinni,niin hyvä tulee. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 39 vierailijaa