Ongelmia Golf 2 (1.6 kaasutin) kanssa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59
Auto: vw Golf 2 -90, ex: golf 2 paku

Ongelmia Golf 2 (1.6 kaasutin) kanssa

ViestiKirjoittaja Nebel » 25.9.2009 20:35

1. Tämän sivuston ohjeiden mukaan putsasin Pierburg 2E kaasuttimen, nyt se on jatkuvasti 3000 rpm, joka vaihteella koko ajan. Missä vika ? Kaikki on oikein paikoillaan. Itse veikkaisin kurkku auki.

Kaasariin liittyen, kaasarin yläosassa kun on tämä läppä, se on aivan "holtiton". Eli onko siitä irti jokin ?

Huomen otan kaasarin taas irti, mutta vinkkejä jos jollain on niin auttaa.

2. Sitten, mittariston kun irrotin niin ei enää tämä digitaalikello toimi.

Viiksissä on vikaa paljonkin, pyyhkijät ja lasin pesurit ovat jatkuvasti päällä ja ainoastaan pitkät ovat päällä koko ajan.

Haulla olen kerännyt vinkkejä mitä tehdä, lisää saa antaa.
Tuohon pyyhkijään olen vaihtanut uuden releen, ei auttanut mitään.

Sitten vielä, virtalukolta lähtee harmaa sähköjohto siitä nipusta, mitä se ohjaa ? Se on katkaistu pihdeillä.

Ei muuten, mutta sain auton vastikään vaihtokaupassa ja nyt paljastui nämä viat. Harmittaa niin sanoen. Tyhjäkäynti seilasi urakalla ja omia patentteja oli monta..

Mut jos jollain on näihin vinkkejä, kiitos etukäteen!

Koko viiksijutun voin joltain ostaa halvalla, jos löytyy. Ihan karvalakki mallin. Mielellää 02 alueelta.

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59
Auto: vw Golf 2 -90, ex: golf 2 paku

ViestiKirjoittaja Nebel » 26.9.2009 14:14

Noniin auttakaas sitte.

Kaasua painaessa moottorin ollessa sammuksissa toisiokurkku ei aukea. Alipainesäätimen tämä "isku" ei painu yhtään. Missä vika ? Tämän takia ainakin kurkku on auki liikaa, miksei se mene enemmän kiinni ? Alipaine ei vedä säädintä sisään ?

Tekno
-
Viestit: 328
Liittynyt: 9.9.2006 13:48
Auto: Tenho Ruohoranta

ViestiKirjoittaja Tekno » 26.9.2009 14:53

Itellä oli kanssa se läppä holtiton. Irroita kyljestä se osa minkä läpi kulkee jäähdytysneste. Siellä pitäisi olla sellainen jousi joka on rikki/poikki/irronnut toisesta päästä

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59
Auto: vw Golf 2 -90, ex: golf 2 paku

ViestiKirjoittaja Nebel » 26.9.2009 15:17

Tarkoitat sitä kierukkajousta siellä kotelossa ? Se oli ehjä. Putsasin sitä koteloa, se on vissiin vielä vääräs asennos kai vähän mut ei se vika siinä kai ole.

jii_bee
-
Viestit: 2369
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia, Tölkkejä ja facelift-Muumeja

ViestiKirjoittaja jii_bee » 26.9.2009 17:25

Kaasariin liittyen, kaasarin yläosassa kun on tämä läppä, se on aivan "holtiton". Eli onko siitä irti jokin ?

Ei välttämättä. Aikoinaan 2E2:ta rassatessa, säädin läpän siten että kun moottori oli kylmä, laitoin kierukkajousen lenkin siihen valkoiseen akseli-vipstaakiin ja käänsin jousikotelolla läppää kiinni niin että läpän ja kaasuttimen rungon väliin jäi 2-3 mm rako.
En tiedä onko säätö valmistajan suositusten mukainen, omassa kakkiksessa oli toimivin ratkaisu.

Sitten vielä, virtalukolta lähtee harmaa sähköjohto siitä nipusta, mitä se ohjaa ? Se on katkaistu pihdeillä.

Johdon liittämällä saa parkit toimimaan siten, että virrat katkaistuna palaa vasen tai oikea parkki, riippuen siitä kumpaan suuntaa vilkkuviiksi on käännetty.

Kaasua painaessa moottorin ollessa sammuksissa toisiokurkku ei aukea. Alipainesäätimen tämä "isku" ei painu yhtään. Missä vika ? Tämän takia ainakin kurkku on auki liikaa, miksei se mene enemmän kiinni ? Alipaine ei vedä säädintä sisään ?

Toisiokurkku toimii alipaineella, sammuksissa se ei aukea.
Pienemmillä kierroksilla kaasuvivuston palikka estää kurkun aukeamisen. Kun kaasua poljetaan tarpeeksi, vivusto muljahtaa pois edestä ja alipainekello kiskoo kurkun auki. Jos kurkku ei aukea isommillakaan kierroksilla, on alipainekello luultavasti rikki.

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59
Auto: vw Golf 2 -90, ex: golf 2 paku

ViestiKirjoittaja Nebel » 26.9.2009 18:04

Joo selvä. Tosiaan kurkku on auki koska on ajossakin noin 2200 kierrosta. Alipainesäätimellä se luistin ja säätöruuvin väliin jää käydessä rako, näin sen pitikin olla ? Auto sammuksissa ruuvi on kiinni luistissa.

Vahatermarin tutkin ja puhdistin, kuuma vettä kaataessa se tanko tulee ulos. Kylmää vettä kaataessa se ei mennyt sisään, mutta painaessa kyllä.

Mielenkiintoista on että pelkän puhdistuksen jälkeen kierrokset nousi vaikka mihinkään ole koskettu. Se kierrejousi on nyt luultavasti oikeassa kohdassa, haulla löytyi ajoitusmerkit ja niissä se on, samoin se tappi mihin jousi kiinnittyy. Mutta missä asennossa se rikastinläppä pitäis olla, auki vai kiinni enempi ?

jii_bee
-
Viestit: 2369
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia, Tölkkejä ja facelift-Muumeja

ViestiKirjoittaja jii_bee » 26.9.2009 20:24

"Kokemuksia Pierburgista" kirjoitti:Kylmässä koneessa rikastinläppä pitää olla kiinni kun ympäristön lämpötila on kylmä. Kun kone käynnistyy, Pull Down –rasia vetää rikastinta aukipäin.
Tämän voit todeta katsomalla Pull Down –rasian vipua käynnistyksen aikana (tai rikastimen läppää). Kun rikastimen jousi lämpiää, aukeaa rikastimen läppä vähitellen kokonaan. Jos läpän sulkee sormella, pitää viimesellä 5mm matkalla olla selvä vastus (Pull Down –rasia vastustaa)

Voipi olla että aiemmin mainitsemani 2-3 mm rako tuli osien välyksistä vaikka läppä tuli säädettyä kiinni. Läppä oli kyllä aina hieman raollaan kun kaasaria seuraavan kerran kurkisteli.

Nebel kirjoitti:Vahatermarin tutkin ja puhdistin, kuuma vettä kaataessa se tanko tulee ulos. Kylmää vettä kaataessa se ei mennyt sisään, mutta painaessa kyllä.

Veikkaisin että termari on kuitenkin viallinen. Omassa kakkiksessa termari taisi tehdä juuri samoin, mutta vaikeutti kylmäkäynnistystä:
Kara tuli pihalle mutta ei painunut sisään > kaasuläppä jäi raolleen > kylmänä tolkuttoman rikas seos.
Lämpimänä auto toimi kuitenkin niin kuin pitääkin.

"Kokemuksia Pierbugista" kirjoitti:Lisäksi on syytä painottaa, että rikastinläppä vaikuttaa vain seokseen, ei kierroksiin. Rikastimella ja Pull Down –rasialla vaikutetaan vain seokseen, ei kierroksiin.

Kierroksiin vaikutetaan sillä kaasuttimessa alempana olevalla läpällä, johon kaasuvaijerikin on kytketty. Vahatermostaatti ja 3 / 4 –säädin vaikuttavat kierroksiin juuri tuon läpän kautta.

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59
Auto: vw Golf 2 -90, ex: golf 2 paku

ViestiKirjoittaja Nebel » 26.9.2009 22:18

Jees. On se jännä et noista ei ollut ennen harmia. Ei kai se vahatermari voi hajota yhdellä kertaa ? Ennen kaasarin puhdistusta ei ollut mitään tuommoista. Piti polkea tyhjäkäynnil ja melkein noi muutkin viat mitä tuolla sanotaa pierburg ohjeissa. Nyt sitten huutaa koko ajan. Olen nyt jo aika sekaisin, paha nyt enää sanoa mistä seuraavaks koittais kattoa..


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

© since 2000 - ffp