VAG:n 2.5TDI V6 asiaa.
Valvoja: ffp jäsenet
VAG:n 2.5TDI V6 asiaa.
Tuollainen olisi suunnitelmissa joten infoa/kokemuksia kaipaillaan.
Searchilla etsiskelin mutta tuntuu olen informaatiot suhteellisen "levällään" eri topiceissa tai sitten en vaan osaa.
Nokka-akseli ongelmiahan noissa ainakin vanhemmissa on ollut, uudemmissa (2002?->) ilmeisestikkin ongelmat korjaantuneet rullakeinujen myötä?
Mitäs muuta?
Searchilla etsiskelin mutta tuntuu olen informaatiot suhteellisen "levällään" eri topiceissa tai sitten en vaan osaa.
Nokka-akseli ongelmiahan noissa ainakin vanhemmissa on ollut, uudemmissa (2002?->) ilmeisestikkin ongelmat korjaantuneet rullakeinujen myötä?
Mitäs muuta?
Ei tuol nokka-akseli ongelmaa ole, vaan voiteluongelma. Matalilla kierroksilla on niin vähän
painetta, että se ei kierrä kunnolla yläkertaan. Sama ongelma on rullakeinuissa, erona
että moiset antavat hieman anteeksi asiaa ja vaurio syntyy huomattavasti myöhemmin.
Rullakeinukansia on B-alkusissa koneissa 2003 vuodesta eteenpäin. Muutama B-alkuinen on vielä keinuvivuilla. 163heppaset taitaa olla kaikki rullakeinuilla?
Syöttöpumpun aivoja noista on melko poikkeuksetta jossain vaiheessa mennyt. Ei aina.
Siinäpä kai ton 2.5v6tdi:n varsinaiset kaksi ongelmakohtaa. Muita ominaisuuksia ei ole
vastaan tullut. Jokaisessa korimallissa on sitten korikohtaisia tyyppivikoja.
Lisätäänpä vielä, että kaikki huollot on sitten perusmoottoriversioita hinnakkaampia.
Jokunen kolikko kantse pitää touhutililla valmiina. :)
painetta, että se ei kierrä kunnolla yläkertaan. Sama ongelma on rullakeinuissa, erona
että moiset antavat hieman anteeksi asiaa ja vaurio syntyy huomattavasti myöhemmin.
Rullakeinukansia on B-alkusissa koneissa 2003 vuodesta eteenpäin. Muutama B-alkuinen on vielä keinuvivuilla. 163heppaset taitaa olla kaikki rullakeinuilla?
Syöttöpumpun aivoja noista on melko poikkeuksetta jossain vaiheessa mennyt. Ei aina.
Siinäpä kai ton 2.5v6tdi:n varsinaiset kaksi ongelmakohtaa. Muita ominaisuuksia ei ole
vastaan tullut. Jokaisessa korimallissa on sitten korikohtaisia tyyppivikoja.
Lisätäänpä vielä, että kaikki huollot on sitten perusmoottoriversioita hinnakkaampia.
Jokunen kolikko kantse pitää touhutililla valmiina. :)
V6 TDI 2.5 Quattroa ostamassa - uskaltaako??
Löytyi autoliikkeestä lähes sattumalta, hakematta ja pyytämättä Audin A6 nelikko, vm. -01 ja V6 2,5 TDI koneella.
Ajettu noin 270 tkm ja hihnat yms vaihdettu 240 tkm:n tietämissä. Samalla on nokat korjattu (vaíhdettu, laitettu=).
Auto on uskomattoman upea ajettava. Olen nyt sitä testaillut ja aika innoissani. Mutta netistä löytyy aika paljon "tietoja" kuutoskoneen heikkouksista.
Niin. Pitävätkö ne paikkansa??
Uskaltaako autoa ostaa? Korilleen ja sisustalleen auto on kuin uusi.
Omat kokemukset VAG:n 2.5 TDI:stä Volvo V70 keulalla ovat suorastaan kiitettävät, vaikka autolla on kohta ajettu 450 tkm. Tosin kone ei ole sama...
Ajettu noin 270 tkm ja hihnat yms vaihdettu 240 tkm:n tietämissä. Samalla on nokat korjattu (vaíhdettu, laitettu=).
Auto on uskomattoman upea ajettava. Olen nyt sitä testaillut ja aika innoissani. Mutta netistä löytyy aika paljon "tietoja" kuutoskoneen heikkouksista.
Niin. Pitävätkö ne paikkansa??
Uskaltaako autoa ostaa? Korilleen ja sisustalleen auto on kuin uusi.
Omat kokemukset VAG:n 2.5 TDI:stä Volvo V70 keulalla ovat suorastaan kiitettävät, vaikka autolla on kohta ajettu 450 tkm. Tosin kone ei ole sama...
Onko vielä jotain muuta?
Kiitos fiksusta vastauksesta.
Entä onko jotain muuta huomioitavaa kyseisen Audin koneessa?
Entä autossa muuten?
Entä onko jotain muuta huomioitavaa kyseisen Audin koneessa?
Entä autossa muuten?
Uskaltakao ostaa Audia??
Mulle olisi tarjolla noin 25-30 tkm sitten hihnojen vaihdon yhteydessä nokat laitettu Audi A6 V6 2.5 TDI Quattro.
Hemmetin siisti, komea peli. Vm. on -01 ja ajettu 270 tkm.
Mitä on katsottava a) koneesta, b) entä muuten?
Mitä menee seuraavaksi ja onko se kallista? Vaikuttaa sille, että Audi on vielä huomattavasti kalliimpi pidettävä kuin Volvo V70. Onko??
Niin. Mistä ihmeestä sen tietää tai tunnistaa, että kohta ovat nokat p.skana?!
Tai että jotain voi tai saattaa olla tulossa ihan hetikohta??
Hemmetin siisti, komea peli. Vm. on -01 ja ajettu 270 tkm.
Mitä on katsottava a) koneesta, b) entä muuten?
Mitä menee seuraavaksi ja onko se kallista? Vaikuttaa sille, että Audi on vielä huomattavasti kalliimpi pidettävä kuin Volvo V70. Onko??
Niin. Mistä ihmeestä sen tietää tai tunnistaa, että kohta ovat nokat p.skana?!
Tai että jotain voi tai saattaa olla tulossa ihan hetikohta??
Mitä menee seuraavaksi ja onko se kallista? Vaikuttaa sille, että Audi on vielä huomattavasti kalliimpi pidettävä kuin Volvo V70. Onko??
Auttaako tähän valintaan se että olen mekaanikkona Volvo henkilöautojen parissa ja ajan a6 v6 tdi:llä?
http://www.nettiauto.com/audi/a6/2830418
Tietty homman voi nähdä niinkin että molemmat on paskoja tai Hyviä?
Volvoja ropaamalla saa rahaa niin, että on varaa ajaa ja korjata audia?!
"Parempi" moottori ja automaatti volvoissa on, D5. Toisaalta etuvetoja kaikki ja, no. Volvoja..
Audi on mukavempi, hienompi, nelivetoa, ymsyms.No ite ajan mieluummin audilla..
Mites on homma noitten nokkien kanssa mulle ois tarjolla vaihdossa A6 2.5 tdi ja sillä on ruuvattu menemään melkeen 300tkm ja nokat on kuulemma vaihdettu edellisen omistajan toimesta...... missä vaiheessa niitä pitää yleensä huoltaa että oisko se näillä kilometreillä jo taas tulossa eteen vai mitäkö??
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Minkäs verran näillä on ajeltu konetta avaamatta? Nyt en tarkota koneen avaamisella niitä nokka-akseleiden vaihtoja, vaan suurempia remppoja esim. männät, laakerit...
Näissä kaikissa taitaa olla 6-vaihteinen laatikko jos oon oikein ymmärtänyt? Se kestää varmaan helposti pientä piristystä. Neliveto olis kyllä kiva, mutta mietityttää vaan miten tekniikka kestää väännön lisäystä, leveempiä renkaita ja painavaa farkkukoppaa? Saahan sen ratakiskonkin mutkalle...
Näissä kaikissa taitaa olla 6-vaihteinen laatikko jos oon oikein ymmärtänyt? Se kestää varmaan helposti pientä piristystä. Neliveto olis kyllä kiva, mutta mietityttää vaan miten tekniikka kestää väännön lisäystä, leveempiä renkaita ja painavaa farkkukoppaa? Saahan sen ratakiskonkin mutkalle...
Etuveto manuaali audissa (AFB 150heppaa) näyttää ajotietokone aina 6,5 litran kulutusta satasella
4motion 215hv (BDH) menee maantiellä 6,5l/100km kun aja ripeästi. Keskikulutus on tänään tarkistettuna 8,1l/100km ajotietokoneesta. Kun liukkaat kelit toivottavasti pian tulevat, nousee kulutus sitten 9 litran tienoille.
Tuossa käyriä jotka ovat todellisia kulutuksia. Syyskuussa on jokin virhe jonka etsin, muut kulutukset ovat oikein. Kesäkuussa lomalla on ajettu vain matka-ajoa rauhallisesti eikä lainkaan työmatkoja, mikä näkyy noinkin alhaisena kulutuksena.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Tältä näyttää 244tkm ajetun, vm.2005 BDH-koneisen passatin yläkerta.
Longlifella noista ajeltu noin 230tkm
Muutama lisäkuva kärsistä
Longlifella noista ajeltu noin 230tkm

Muutama lisäkuva kärsistä
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa