VAG:n 2.5TDI V6 asiaa.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

VAG:n 2.5TDI V6 asiaa.

ViestiKirjoittaja dr_ink » 11.9.2009 15:01

Tuollainen olisi suunnitelmissa joten infoa/kokemuksia kaipaillaan.
Searchilla etsiskelin mutta tuntuu olen informaatiot suhteellisen "levällään" eri topiceissa tai sitten en vaan osaa.

Nokka-akseli ongelmiahan noissa ainakin vanhemmissa on ollut, uudemmissa (2002?->) ilmeisestikkin ongelmat korjaantuneet rullakeinujen myötä?
Mitäs muuta?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 11.9.2009 15:21

Ei tuol nokka-akseli ongelmaa ole, vaan voiteluongelma. Matalilla kierroksilla on niin vähän
painetta, että se ei kierrä kunnolla yläkertaan. Sama ongelma on rullakeinuissa, erona
että moiset antavat hieman anteeksi asiaa ja vaurio syntyy huomattavasti myöhemmin.
Rullakeinukansia on B-alkusissa koneissa 2003 vuodesta eteenpäin. Muutama B-alkuinen on vielä keinuvivuilla. 163heppaset taitaa olla kaikki rullakeinuilla?

Syöttöpumpun aivoja noista on melko poikkeuksetta jossain vaiheessa mennyt. Ei aina.

Siinäpä kai ton 2.5v6tdi:n varsinaiset kaksi ongelmakohtaa. Muita ominaisuuksia ei ole
vastaan tullut. Jokaisessa korimallissa on sitten korikohtaisia tyyppivikoja.

Lisätäänpä vielä, että kaikki huollot on sitten perusmoottoriversioita hinnakkaampia.
Jokunen kolikko kantse pitää touhutililla valmiina. :)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 11.9.2009 16:00

Jotenkin tuota mallia kartetaan, kaverin vanha -01 on edelleen myynnissä autoliikkeessä jossa vaihtoi -06 bemariin, audi on jo yli vuoden ollut siellä myynnissä ja hintaa tippuu.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 11.9.2009 17:58

Tässä tapauksessa kyseessä on vm.2005 auto (näillä näkymin).
Tuo olikin tiedossa että huollot ovat hinnakkaampia, etenkin nelikkoon, tuntuu kaikissa VAG nelikoissa olevan 15-30% 4motion lisä joka homassa ja osassa, elämä on.

Edelleen saa kertoilla jos jotain mieleen tulee.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.9.2009 10:20

Niin, siis ei ole muuta. :)

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 13.9.2009 21:55

Edelleen saa kertoilla jos jotain mieleen tulee.


Ei tule muuta täältäkään mieleen. On se hintansa väärti peli, huoltohintansakin. Ja ota nyt ihmeessä 4motion jos kerran auton haluat. Kelit on kohta täällä taas.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 14.9.2009 11:24

Ja ota nyt ihmeessä 4motion jos kerran auton haluat.

Toki.

Kuva

Kaldonia2
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.10.2009 22:19

V6 TDI 2.5 Quattroa ostamassa - uskaltaako??

ViestiKirjoittaja Kaldonia2 » 4.10.2009 22:33

Löytyi autoliikkeestä lähes sattumalta, hakematta ja pyytämättä Audin A6 nelikko, vm. -01 ja V6 2,5 TDI koneella.

Ajettu noin 270 tkm ja hihnat yms vaihdettu 240 tkm:n tietämissä. Samalla on nokat korjattu (vaíhdettu, laitettu=).

Auto on uskomattoman upea ajettava. Olen nyt sitä testaillut ja aika innoissani. Mutta netistä löytyy aika paljon "tietoja" kuutoskoneen heikkouksista.

Niin. Pitävätkö ne paikkansa??

Uskaltaako autoa ostaa? Korilleen ja sisustalleen auto on kuin uusi.

Omat kokemukset VAG:n 2.5 TDI:stä Volvo V70 keulalla ovat suorastaan kiitettävät, vaikka autolla on kohta ajettu 450 tkm. Tosin kone ei ole sama...

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 4.10.2009 23:26

Johan täs on mainittu koneen heikot lenkit, kun lukee topikkia ylemmäs.

Kaldonia2
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.10.2009 22:19

Onko vielä jotain muuta?

ViestiKirjoittaja Kaldonia2 » 5.10.2009 7:41

Kiitos fiksusta vastauksesta.

Entä onko jotain muuta huomioitavaa kyseisen Audin koneessa?

Entä autossa muuten?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 5.10.2009 7:57

Eipä juuri, tukivarret edessä..

Kaldonia2
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.10.2009 22:19

Uskaltakao ostaa Audia??

ViestiKirjoittaja Kaldonia2 » 5.10.2009 8:21

Mulle olisi tarjolla noin 25-30 tkm sitten hihnojen vaihdon yhteydessä nokat laitettu Audi A6 V6 2.5 TDI Quattro.

Hemmetin siisti, komea peli. Vm. on -01 ja ajettu 270 tkm.

Mitä on katsottava a) koneesta, b) entä muuten?

Mitä menee seuraavaksi ja onko se kallista? Vaikuttaa sille, että Audi on vielä huomattavasti kalliimpi pidettävä kuin Volvo V70. Onko??

Niin. Mistä ihmeestä sen tietää tai tunnistaa, että kohta ovat nokat p.skana?!

Tai että jotain voi tai saattaa olla tulossa ihan hetikohta??

vitonen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.11.2004 16:57

ViestiKirjoittaja vitonen » 5.10.2009 20:26

Ei muutakun haet Audin pois liikkeestä kuleksimasta, kyllä se Volvon hakkaa 6-0 joka suhteessa! -Ainakin ylläpitokuluissa ;)))

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 5.10.2009 21:34

Raottaa venttiilikoppaa, siitä sen näkee parhaiten mis nokat menee.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 5.10.2009 22:39

Mitä menee seuraavaksi ja onko se kallista? Vaikuttaa sille, että Audi on vielä huomattavasti kalliimpi pidettävä kuin Volvo V70. Onko??


Auttaako tähän valintaan se että olen mekaanikkona Volvo henkilöautojen parissa ja ajan a6 v6 tdi:llä?
http://www.nettiauto.com/audi/a6/2830418

Tietty homman voi nähdä niinkin että molemmat on paskoja tai Hyviä?
Volvoja ropaamalla saa rahaa niin, että on varaa ajaa ja korjata audia?!

"Parempi" moottori ja automaatti volvoissa on, D5. Toisaalta etuvetoja kaikki ja, no. Volvoja..
Audi on mukavempi, hienompi, nelivetoa, ymsyms.No ite ajan mieluummin audilla..

BL4ST
-
Viestit: 73
Liittynyt: 1.4.2005 13:44

ViestiKirjoittaja BL4ST » 13.10.2009 10:35

Mites on homma noitten nokkien kanssa mulle ois tarjolla vaihdossa A6 2.5 tdi ja sillä on ruuvattu menemään melkeen 300tkm ja nokat on kuulemma vaihdettu edellisen omistajan toimesta...... missä vaiheessa niitä pitää yleensä huoltaa että oisko se näillä kilometreillä jo taas tulossa eteen vai mitäkö??

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 13.10.2009 12:26

Ei se selviä muuta kuin katsomalla jos käyntiäänessä ei ole mitään merkillistä tai tavallisesta sepelimurskaamon rouskutuksesta poikkeavaa.

Jotkut on ajellut reilusti yli 300tkm että mitään on tarvinnut tehdä joku ei taas edes 200tkm mittarissa ja nokat loppu.

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 15.10.2009 21:03

Onko kellään tietoa kulutuksesta -00 passatin keulilla? Minkälainen tossa moottorissa on jakopään ja öljyjen vaihtoväli..? Onko nuo samat viat siis yleisiä myös passatissa kuten audissakin?

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 15.10.2009 21:15

Onko nuo samat viat siis yleisiä myös passatissa kuten audissakin?


Samoja autojahan nuo ovat hyvinkin pitkälti joten samat viat ovat yhtä yleisiä molemmissa, siis ainakin tekniikkapuolesta puhuttaessa.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 15.10.2009 21:15

Onko kellään tietoa kulutuksesta -00 passatin keulilla?

-04 4motionissa 8-9.5l/100km. Keskikulutus 8,5l/100km.

Minkälainen tossa moottorissa on jakopään ja öljyjen vaihtoväli

Jakopää 90000, öljyt 15000km.

Onko nuo samat viat siis yleisiä myös passatissa kuten audissakin?

On.

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 15.10.2009 21:23

-04 4motionissa 8-9.5l/100km. Keskikulutus 8,5l/100km.


Mutta perus etuvedossa noin litran vähemmän, vai manuualilla vielä vähemmän?

Schimmi
-
Viestit: 28
Liittynyt: 1.4.2006 17:47

ViestiKirjoittaja Schimmi » 15.10.2009 23:12

Etuveto manuaali audissa (AFB 150heppaa) näyttää ajotietokone aina 6,5 litran kulutusta satasella, tiijä sitten miten tarkka.

K-Ville
-
Viestit: 49
Liittynyt: 24.3.2009 18:14
Viesti:

ViestiKirjoittaja K-Ville » 16.10.2009 15:09

Minkäs verran näillä on ajeltu konetta avaamatta? Nyt en tarkota koneen avaamisella niitä nokka-akseleiden vaihtoja, vaan suurempia remppoja esim. männät, laakerit...

Näissä kaikissa taitaa olla 6-vaihteinen laatikko jos oon oikein ymmärtänyt? Se kestää varmaan helposti pientä piristystä. Neliveto olis kyllä kiva, mutta mietityttää vaan miten tekniikka kestää väännön lisäystä, leveempiä renkaita ja painavaa farkkukoppaa? Saahan sen ratakiskonkin mutkalle...

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 16.10.2009 17:14

Eipä ole korviin tullut tarinaa, että konetta muuten tarvis aukaista, kuin vaan nokkien osalta.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 16.10.2009 19:18

Etuveto manuaali audissa (AFB 150heppaa) näyttää ajotietokone aina 6,5 litran kulutusta satasella

4motion 215hv (BDH) menee maantiellä 6,5l/100km kun aja ripeästi. Keskikulutus on tänään tarkistettuna 8,1l/100km ajotietokoneesta. Kun liukkaat kelit toivottavasti pian tulevat, nousee kulutus sitten 9 litran tienoille.

Tuossa käyriä jotka ovat todellisia kulutuksia. Syyskuussa on jokin virhe jonka etsin, muut kulutukset ovat oikein. Kesäkuussa lomalla on ajettu vain matka-ajoa rauhallisesti eikä lainkaan työmatkoja, mikä näkyy noinkin alhaisena kulutuksena.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 16.10.2009 22:46

Etuveto a4 vähä piristettynä menee parhaillaan 5.7 maantiellä tommoisella perus kiireellisena ajona, kaupungis on painavalla kuormalla ollut 8 - 8½.

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 17.10.2009 14:18

Eikö passatti oli kuitenkin pienempi/kevyempi kun A6, mutta silti tuntus vievän enemmän?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 17.10.2009 17:34

Passatti on samankokoinen kuin c5 a6, vaikkakin on b5 pohjalevylla. :)
Kaipa tuo passattikin joku 1600+kg painaa, kun etuveto a4:n 1520kg tms

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 20.10.2009 22:08

No uskaltaako tommoseen 290tkm ajettuun -00 passattiin sijoittaa rahojaan? Autoon on kyllä vaihdettu jakopää, nokat, turbo ja naftapumput ohjainlaitteineen..

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 20.10.2009 22:13

Ota kunnon koeajolle pari päivää ainakin.Näin varmistat miten toimii kylmänä.
Autokuume ratkaisee

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 20.10.2009 22:25

Eipä taida onnistua, mutta mitenkäs sen EI pitäs käyttäytyä... Tai siis mitä pitäs tarkkailla?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 20.10.2009 22:34

Eipä noi paljoa merkkejä anna, kulkee hyvin siihen asti kunnes se loppuu. :)

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 25.10.2009 20:20

Onko tuota syöttöpumpun aivovikaa myös vähän uudemmissakin? `04:nen A4 olisi kiikarissa. Mites noissa kytkin manuaalin kanssa, samat kaksoismassa touhut kuin 1,9:seissä?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 25.10.2009 20:49

Huhujen mukaan uudemmissa pumpuissa on parannettu elektroniikkaa, mut tiedä noista, sit sen näkee ku kosahtaa. :) Kaksoismassaa toki noissa on, kuitenki vähän parempaa ja isompaa kuin 1.9tdi:ssa.

Susukisti
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 2.11.2009 17:04

ViestiKirjoittaja Susukisti » 2.11.2009 17:11

Uskaltaakos tuommosta yli 300 tonnia ajettua A6:sta ostaa? Jakopää ois vissiiin vastikään laitettu ja nokkahommat pitäs olla kunnossa. Vm. tais olla -99

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 3.11.2009 13:09

Nokkahommat kunnossa? Kannattaa tarkistaa että ne on vaihdettu, ettei vain tarkistettu kunto...:)

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 3.11.2009 15:55

No eiks se o sama asia? Jos on kunnossa, ni on kunnossa. :)

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 3.11.2009 20:48

Niin kunnossa, mutta jos ei o vaihdettu niin luultavasti vaihto tulee sitten eteen jokatapauksessa jossain vaiheessa.(siis ostajalle)

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 3.11.2009 22:19

Ei se nyt mikään jokatapauksessa ole, toiset on laskenut nyt jo puoli miljoona samoilla nokilla. Sit on toisissa vaihto aikaisemmin, toisissa myöhemmin ja toisissa vähän väliä. :)

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 4.11.2009 11:07

Kylläpä se noissa vanhemmissa vielä eteen tulee, on se silti jokatapauksessa... :D Mutta jokatapauksessa kaikissa autoissa aina kaikkea korjattavaa löytyy. Ei ole taidettu vielä keksiä autoa jota ei tarvitsis jollain tapaa "korjailla"... ;)

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 19.11.2009 10:30

Tietoa mitä eroa on tiptroniceissa ko. moottoreissa eri tehoversioilla? Siis 150, 163 ja 180-heppasissa?

vitonen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.11.2004 16:57

ViestiKirjoittaja vitonen » 20.11.2009 19:08

-Lähinnä erona kait tyyppikirjaimet. Samoja ZF 5hp19 lootia kaikki tyynni.

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 21.11.2009 1:35

Onko noissa koneissa sitten muutakin eroa kuin vain turbon koko...? VWllä tota 180 on vasta naamanostoissa joten siellä ainakin ne kestävemmät nokat ja öljypumppu. Toi 163 on mullekin aika tuore tuttavuus...

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 21.11.2009 1:50

Turbohan noissa on sama.

vitonen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.11.2004 16:57

ViestiKirjoittaja vitonen » 21.11.2009 11:37

VWllä tota 180 on vasta naamanostoissa joten siellä ainakin ne kestävemmät nokat ja öljypumppu. Toi 163 on mullekin aika tuore tuttavuus...

Jos kestävämmillä nokilla tarkoitat rullanokkia, ei ole kaikissa BG-korin kutosissa niitä. BAU BDG ja BDH-koneista löytyy. Öljypumppu on kaikissa sama.

juki31
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.11.2008 19:50

ViestiKirjoittaja juki31 » 21.11.2009 22:39

Onkos näissä ongelmaksi kerrottua öljynpainetasoa koitettu nostaa?
*
Entä vanhemmat vs. uudemmat (vanha vs. rullanokkamalli), onko rakennemuutos tehty samaan "runkoon"?
-ajatellen että remontoinnin yhteydessä vanhaan päivittäisi liikkuvat osat rullanokkamalliseksi.

vitonen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.11.2004 16:57

ViestiKirjoittaja vitonen » 23.11.2009 18:31

Samat paineet taitaa olla kaikissa. Rullahilut saa yläkertaan kannet vaihtamalla. Hintaa vajaa viis tonnia. Samalla rahalla saa kuus settiä tarvikenokkia laaharikansiin. Ja toisaalta on aikalailla sama pamahtaako koneesta laahari vaiko rullakoneisto, nimittäin ei ole rullavehjekään ongelmaton.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 28.11.2009 13:35

Tältä näyttää 244tkm ajetun, vm.2005 BDH-koneisen passatin yläkerta.
Longlifella noista ajeltu noin 230tkm

Kuva

Muutama lisäkuva kärsistä


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa