Vakkarin asennus golf IV

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

Vakkarin asennus golf IV

ViestiKirjoittaja polarice » 25.6.2009 14:56

Kun ei merkkihuollosta viitsitä soittaa takaisin niin kysytään täältä.

Onko kukaan asentanut vakionopeudensäädintä merkkihuollossa? Kiinnostaisi tietää hieman hintoja mitä on veloitettu kyseisestä lystistä. Yksi huoltamo arvioi työnsä osuudeksi 700€ eikä heillä ole tarvittavaa VAG-COM:ia.

Itse en uskalla ruveta sitä asentamaan, koska tarvittavaa tietämystä ei löydy.

Autona itsellä toimii Golf IV 1.9TDI 4motion Slovenian tuonti.

Pebe
-
Viestit: 66
Liittynyt: 1.9.2007 15:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pebe » 25.6.2009 19:10

Suosittelen kyllä asentamaan laitteen itse, pajalle.com tarjoaa kuvalliset ohjeet, ja ohjeet tulevat myös tarvikeviiksen paketissa mukana. Viiksellä hintaa ~80e ja asennukseen menee 1-2h riippuen vähän tietämyksestä miten osat puretaan. Tuo on IV-diesel golfissa ihan plug 'n play asennus, kaikki on valmiina.

Ei oikeasti ole paha homma tehdä, aktivointi jälkeenpäin VAG-COMilla, joku täältäkin foorumilta varmasti aktivoi sen puolestasi.

Työlle laskettu 700e on sähköisen kaasupolkimen omaavissa VAG-autoissa todella rajusti yläkanttiin. Lasket tuosta 50-75e/h ja 1-2h + viiksen hinta.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 25.6.2009 21:54

Ei tuo kovin monimutkanen ole tehdä. Hankalin homma omasta mielestäni oli sen syötön laitto sinne sulaketauluun ku piti se vanha liitin saada pois.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 25.6.2009 23:47

Itse koin lasinpyyhkijöiden ja sen alusmuovin irroittamisen hankalaksi, mutta oli se virransyöttökin vähän hankalaa. Lauantai-iltapäivä siinä meni, kun rauhallisesti teki.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 26.6.2009 17:12

Itse tinaan sen +15 (musta) johdon rinnalle ja katkaisen sen hyppy/kierto haara lenkin vaan pois.

Alkaline
-
Viestit: 38
Liittynyt: 4.5.2008 10:10

ViestiKirjoittaja Alkaline » 26.6.2009 18:30

mulla on itsetehdyt ohjeet kuvineen jne jolla siis varmasti osaat sen asentaa. lisäksi kun on se diisseli niin siinä ei edes tarvii noita johtoja vetää eculle vaan ainoastaan viiksi kiinni ja johdot sinne mustalle laatikolle. Niin ja ohjeet saat postilla tai jos olet tampereen tietämillä niin voidaan asentaa porukalla. Asennuksesta palkaksi voin ottaa vaikka olutta! Ja viiksihän ei maksa kun 95e laakkosella!

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 27.6.2009 2:30

Valitettavasti en ole Tampereen lähellä. Oulun vieressä Kempeleessä asuskelen. Ohjeista olisin kiinnostunut, koska en tosiaankaan ole kovin kätevä näiden asioiden kanssa, mutta ainahan sitä jotain uutta mielellään oppii.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 27.6.2009 7:04


SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 29.6.2009 10:12

Simppeli hommahan tuon asennus on, viikonloppuna asensin eikä siihen kovin kauaa mennyt.
Rattiin tosiaan pitää olla XZN, M12 avain, muuten peruskauraa.

Se suojamuovi tuulilasista lähtee sitten irti ylöspäin vetämällä, eli 90 asteen kulmassa suhteessa tuulilasiin.
Tämä tiedoksi siksi ettei muille käy kuten mulle, yritin sitä kisko suuntaan jos toiseenkin (siis väärään suuntaan) ja paskaksihan se meni.

Alkaline
-
Viestit: 38
Liittynyt: 4.5.2008 10:10

ViestiKirjoittaja Alkaline » 29.6.2009 19:34

saitko sen uuden muovin nätisti paikalleen? itellä jäi hieman ylös...

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 30.6.2009 12:57

Jos multa kysyt niin en ole vielä edes hommannut uutta muovia.

Mitähän mahtaa maksaa...?

Osanumero vois olla seuraavanlainen: 1J1 819415b / ovh: 71€

Kyllä mulla meni uusi muovi ihan nätisti paikoilleen, paineilmalla puhaltelin uran puhtaaksi enkä edes liukkari jaksanu alkaa ettiä.
Viimeksi muokannut SR2001, 6.7.2009 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Alkaline
-
Viestit: 38
Liittynyt: 4.5.2008 10:10

ViestiKirjoittaja Alkaline » 30.6.2009 17:11

niin siis kato kun itsellä koin melkolailla mahdottomaksi laittaa sen ihan pohjaa myöten. Jää väkiselläänkin vähän ylös kun siellä joku joustaa... romariltahan kannattaa tuollaisia osia kysellä?!

Miqe
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.9.2007 20:08

ViestiKirjoittaja Miqe » 4.7.2009 14:46

Sen ns: vesikaukalon muovin saa kohtuu helposti paikalleen kun vain putsaa sen lasin puolella olevan uran hyvin ja laittaa jotain liukastetta crc. yms. siihen väliin niin menee hyvin.

VW Antti
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 19.6.2010 23:34

ViestiKirjoittaja VW Antti » 19.6.2010 23:37

AlkalineLähetetty: 26.6.2009 17:30
mulla on itsetehdyt ohjeet kuvineen jne jolla siis varmasti osaat sen asentaa. lisäksi kun on se diisseli niin siinä ei edes tarvii noita johtoja vetää eculle vaan ainoastaan viiksi kiinni ja johdot sinne mustalle laatikolle. Niin ja ohjeet saat postilla tai jos olet tampereen tietämillä niin voidaan asentaa porukalla. Asennuksesta palkaksi voin ottaa vaikka olutta! Ja viiksihän ei maksa kun 95e laakkosella!


Mahtava asenne. Itse vaihtamassa 06:een Golf IV:een ja pähkäilen, rupeenko asentaan itse vai teetänkö.

SuperDIeseli
-
Viestit: 13
Liittynyt: 20.6.2010 7:37

ViestiKirjoittaja SuperDIeseli » 20.6.2010 7:45

Käyköhän tuo säädin tähänkin omistamaani SDI-koneella olavaan Boraan? Slamitissa kun sanotaan että "kaikki TDI-mallit". Ajatus saattaa joissakin herättää huvitusta mutta ajelen etupäässä kevyellä kuormalla tasasia teitä joten tuo "superdiiselikin" saattaa pinnistää ylinopeuden puolelle...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa