alavääntöä lisää

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

alavääntöä lisää

ViestiKirjoittaja pasi. » 29.5.2009 17:06

ala vääntöä tarvitsisi lisää passat -04 2.5tdi v6 mikä olisi helpoin konsti..lastutus?

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 29.5.2009 21:38

Ei saa lastulla. Tarvitaan turbo ja suuttimet (kuulemma).

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 29.5.2009 22:18

kyllä lastulla saa vääntöä sen mitä paikat kestää.

cojo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 28.8.2003 11:09

ViestiKirjoittaja cojo » 29.5.2009 22:22

Suuremmat suuttimet riittää hyvin vauhtipyöräremonttiin ;) Niillä saa murhaavan alaväännön..

Vakio kaksoismassa antautuu melko pian. Valmista teräpyörää ei vielä hetki sitten mistään saanut, piti teettää..

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 30.5.2009 0:39

Täytyy taas palata asiaan, että mikä nyt on tässä kohtaa se alavääntö.
Haetaanko tässä nyt sitä voimaa kierroksille 800-1200, 1000-1500 tai
1500-2000 vai jotain. Ei tota kyl ihan hirveen hyvin saa herämään alle
1500 edes vakioahtimella.

Alavääntöä saa lisää kyllä kun vaihtaa pienen ahtimen tai säätää nykyistä
ahdinta tangosta. En näe mitään järkeä. Toi on muutenki murhaa tolle koneelle
ajaa pienillä kierroksilla, kun ei öljykään saavuta kantta kunnolla. Saapahan
ainakin kalliit koneistetut nokat. ;)

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 30.5.2009 7:26

diffas on oikessa kun aletaan puhumaan alaväännöstä,sillä rikotaan moottoreita.Todellakin,mikä lasketaan alaväännöksi ? omassa edellisessä moottorissa oli 138nm vääntöä jo tyhjäkäynnillä ja mielestäni tämäkin oli jo liikaa jos ajatellaan että auton pitäisi kestää seuraavat 100tkm.Vaihdelaatikon/kytkimen kuormitus kasvaa erittäin nopeasti kun lisätään tuota vääntöä pienillä kierroksilla

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 30.5.2009 12:31

Kommentoidaan nyt sitte itekki pitkästä aikaa jotain. Joo eli ohjelmalla noihin saa tietty lisää vääntöä/tehoa, mutta sitä ei juurikaan alemmaksi saa kuin vakiona. Toki ahdin saadaan heräämänn ohjelmalla hieman alempaa, mytta sitä ei ihan kestävyyden nimissä kannata edes kauheen alhaalta sitä vääntöä hakea. Tosin tuohon v6 tdihin saa sen mukavan 2000-4000 vetoalueen.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 31.5.2009 16:22

joo tuota 1500rpm ylöspäin oli vääntö hakusessa mutta näköjään moottorin kestävyys kärsii..joten ajetaan reiluilla kierroksilla sitten..kiitos kaikille vastanneille

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 31.5.2009 16:38

Teoreettinen kysymys: Jos laittaa suuremmat suuttimet ja teoreettinen vauhtipyörä kestää. Hajoaako turbo ja mistä? Voiko akseli katketa tms.... Nimim: epätietoinen.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 31.5.2009 18:03

Ei se moottori siinä alaväännössä varsinaisesti kärsi vaan moottorin perässä oleva voimansiirto.

Pelkästään suuttimien vaihdolla saa jotain hajalle ihan varmasti. Ennen suuttimien vaihtoa kannattais vaihtaa isompi ahdin ja ja sitten säätää se ohjelma ahdin+suutin-kombolle.

On kaksi asiaa näin jälkiviisaana mitä kannattaa ehdä heti kärkeen, parantaa
hengitystä ja soundikin muuttuu paljon maukkaammaksi.

1) uusi viriahdin.
2) uusi putkisto turbolta saakka 3":na.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 31.5.2009 19:31

Jos vaihtaa suuttimet niin turbo jää pieneksi ja vastaavasti jos vaihtaa turbon niin suuttimet jää pieneksi eikä turbosta ei saa juuri mitään iloa.

Vakio koneesta saa yleensä lastulla kaiken ilon irti mihin osat riittää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 39 vierailijaa