alavääntöä lisää
Valvoja: ffp jäsenet
alavääntöä lisää
ala vääntöä tarvitsisi lisää passat -04 2.5tdi v6 mikä olisi helpoin konsti..lastutus?
Täytyy taas palata asiaan, että mikä nyt on tässä kohtaa se alavääntö.
Haetaanko tässä nyt sitä voimaa kierroksille 800-1200, 1000-1500 tai
1500-2000 vai jotain. Ei tota kyl ihan hirveen hyvin saa herämään alle
1500 edes vakioahtimella.
Alavääntöä saa lisää kyllä kun vaihtaa pienen ahtimen tai säätää nykyistä
ahdinta tangosta. En näe mitään järkeä. Toi on muutenki murhaa tolle koneelle
ajaa pienillä kierroksilla, kun ei öljykään saavuta kantta kunnolla. Saapahan
ainakin kalliit koneistetut nokat. ;)
Haetaanko tässä nyt sitä voimaa kierroksille 800-1200, 1000-1500 tai
1500-2000 vai jotain. Ei tota kyl ihan hirveen hyvin saa herämään alle
1500 edes vakioahtimella.
Alavääntöä saa lisää kyllä kun vaihtaa pienen ahtimen tai säätää nykyistä
ahdinta tangosta. En näe mitään järkeä. Toi on muutenki murhaa tolle koneelle
ajaa pienillä kierroksilla, kun ei öljykään saavuta kantta kunnolla. Saapahan
ainakin kalliit koneistetut nokat. ;)
diffas on oikessa kun aletaan puhumaan alaväännöstä,sillä rikotaan moottoreita.Todellakin,mikä lasketaan alaväännöksi ? omassa edellisessä moottorissa oli 138nm vääntöä jo tyhjäkäynnillä ja mielestäni tämäkin oli jo liikaa jos ajatellaan että auton pitäisi kestää seuraavat 100tkm.Vaihdelaatikon/kytkimen kuormitus kasvaa erittäin nopeasti kun lisätään tuota vääntöä pienillä kierroksilla
Kommentoidaan nyt sitte itekki pitkästä aikaa jotain. Joo eli ohjelmalla noihin saa tietty lisää vääntöä/tehoa, mutta sitä ei juurikaan alemmaksi saa kuin vakiona. Toki ahdin saadaan heräämänn ohjelmalla hieman alempaa, mytta sitä ei ihan kestävyyden nimissä kannata edes kauheen alhaalta sitä vääntöä hakea. Tosin tuohon v6 tdihin saa sen mukavan 2000-4000 vetoalueen.
Ei se moottori siinä alaväännössä varsinaisesti kärsi vaan moottorin perässä oleva voimansiirto.
Pelkästään suuttimien vaihdolla saa jotain hajalle ihan varmasti. Ennen suuttimien vaihtoa kannattais vaihtaa isompi ahdin ja ja sitten säätää se ohjelma ahdin+suutin-kombolle.
On kaksi asiaa näin jälkiviisaana mitä kannattaa ehdä heti kärkeen, parantaa
hengitystä ja soundikin muuttuu paljon maukkaammaksi.
1) uusi viriahdin.
2) uusi putkisto turbolta saakka 3":na.
Pelkästään suuttimien vaihdolla saa jotain hajalle ihan varmasti. Ennen suuttimien vaihtoa kannattais vaihtaa isompi ahdin ja ja sitten säätää se ohjelma ahdin+suutin-kombolle.
On kaksi asiaa näin jälkiviisaana mitä kannattaa ehdä heti kärkeen, parantaa
hengitystä ja soundikin muuttuu paljon maukkaammaksi.
1) uusi viriahdin.
2) uusi putkisto turbolta saakka 3":na.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 39 vierailijaa